iPhone 5, rapporter om böjda telefoner

Permalänk
Medlem

alltså wooooooooow vad trött jag blir på fanboys

Det går inte att bygga en tele i samma storlek/pris som tål allt.

Diamantchassi... cmon...

Visa signatur

Kinnarps 8000

Permalänk
Skrivet av raidarn:

Har min GN i bakfickan ibland (väldigt sällan) och har suttit mig ned med den, vet att den tål det. Visst säger man "jävlar, luren" med rädsla men den har inte böjt sig 1mm, inte någon gång...

Hmm, är du samma person som böjde sin telefon enligt första länken?

Blir ju lite av detta; http://www.youtube.com/watch?v=JrsvU84eYJw

Permalänk
Medlem

de får tillverka nästa version i armox eller något dylikt

Visa signatur

|| T420 ||

Permalänk
Medlem

Eller så kan ju folk nyttja det som har innanför pannbenet och låta bli att använda sina telefoner som stjärtlappar. Så ofantligt jävla korkat att gny på kvalité för att man inte kan ha en telefon som sittunderlägg.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Denna tråden handlar om fenomenetet att iPhone 5 kan råka böjas, ingenting annat. Diskussioner om förkortningar etc. är OT.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosseh:

Så du påstår att diamant inte skulle gjort konstruktionen mer hållbar än aluminium...eller hur menar du?

ja, det är vad jag påstår.

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av borz:

Nu måste vi skilja på extrem- och normalanvändning.
Jag använder min telefon för att ringa, surfa, sms:a etc - detta är normalanvändning.
Vissa sitter på telefonen, använder dem som glasunderlägg eller skateboard - INTE normalanvändning.

Är det någon som blir förvånad att telefonen går sönder eller deformeras om den inte används som det är tänkt?

Nej, blir inte förvånad alls precis som du skriver. Men i5 böjs väldigt lätt. Så extra varsamhet befodras av dom som tänkt köpa den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av raidarn:

Står för detta, Någon som vågar eller är det bara tomma ord här?

EDIT:
För den som tycker att jag är den elaka häxan kan ni väl läsa om det hela på MacRumors: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1452478

Och Här har vi en tråd om HTC Ones X som böjts av att användaren sats sig på den:

Citat:

This is what happens when you sit on a wall with your one x in your back pocket...
This physically made me cry my heart out for about an hour.
The worst part... I got my otterbox case the following morning.. I hate myself for putting it in my back pocket. Forgive me for hurting you my beautiful One x, I am sorry.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1758287

Bild: http://forum.xda-developers.com/attachment.php?attachmentid=1...

Så sammanfattningsvis, sätt dig inte på din smartphone...kan vi stänga denna löjliga tråd nu?

Permalänk
Skrivet av S_Z:

Och Här har vi en tråd om HTC Ones X som böjts av att användaren sats sig på den:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1758287

Bild: http://forum.xda-developers.com/attachment.php?attachmentid=1...

Så sammanfattningsvis, sätt dig inte på din smartphone...kan vi stänga denna löjliga tråd nu?

Hur kommer det sig att jag alltid ser dig skriva på dessa löjliga trådar?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Silcan:

Nej, blir inte förvånad alls precis som du skriver. Men i5 böjs väldigt lätt. Så extra varsamhet befodras av dom som tänkt köpa den.

Är man neutral så är man införstådd i att i5:an är för mjuk i kärnan, chassit.
Det handlar inte om hur klantigt man måste agera för att knäcka sin lur utan att just i5:an är exceptionellt dåligt konstruerad för vanligt användande.

Man har i denna tråd tagit in extremfall för att kontra men vi pratar fortfarande vanlig användning.

Man googlar och länkar och menar att "detta är vardag för alla lurar oavsett, lås tråden!" Det är ju inte det riktigt... om man använder sin lur som sig bör och inte som de extremfall dessa individer länkar till.

Man slår sig på bröstet och menar att jag personligen "är dum" och när jag tröttnar på ord och erbjuder ett test IRL så vill man inte vara med.
Just detta tycker jag är synd, IRL, i verkligheten alltså och utanför forumets ramar så vill ingen "käfta emot" längre, precis som om de visste att de skulle förlora. ;/

EDIT: Stavfel.

Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

Du menar trådar relaterade till Apple, som av outgrundlig anledning allt som oftast spårar ur här på Sweclockers? Kanske för att jag är intresserad av ämnet/produkterna till, skillnad från många andra som bara vill smutskasta. Har du något emot det jag skriver här så kom gärna med motargument, jag gillar att diskutera så länge det hålls på en vettig nivå...

Permalänk
Medlem
Skrivet av raidarn:

Man har i denna tråd tagit in extremfall för att kontra men vi pratar fortfarande vanlig användning.
Man googlar och länkar och menar att "detta är vardag för alla lurar oavsett", lås tråden! Det är ju inte det riktigt... om man använder sin lur som sig bör och inte som de extremfall dessa individer länkar till.
Man slår sig på bröstet och menar att jag "är dum" och när jag tröttnar på ord och erbjuder ett test IRL så vill man inte vara med. Just detta tycker jag är synd, IRL, i verkligheten alltså och utanför forumets ramar så vill ingen "käfta emot" längre, precis som om de visste att de skulle förlora.

Tagit in extremfall? Läs våra inlägg och länkar. Det handar om folk som har lutat sig/satt sig med telefonen i bakfickan. Precis det som du klagar på att iPhone 5 inte klarar. Det är uppenbart att detta inte är något unikt för iPhone 5 och man bör vara försiktig om sin smartphone helt enkelt.

Vad mer är det du vill ha ut av tråden om jag får fråga? Du undviker ju svara på folks frågor utan fortsätter bara mala på.

Permalänk
Avstängd

Kan jag få be om länkar där luren deformerat sig av daglig användning, bakficka eller vad som helst men fortfarande fungerar?
Ja, inte i5:or alltså då det finns en uppsjö av dessa utan av resterande mobiltillverkares klena mobiler?

Visa signatur

Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av svalle:

Varför böja den och varför ha den i bakfickan?

Fattar inte riktigt heller iden om att ha telefon i bakfickan. Men telefonen ska ju ändå inte böja sig för de, stort fail.

Visa signatur

Corsair Obsidian 450D ~ Corsair RM750 ~ Gtx 970 Windforce ~ i5 4670K @ 3,4ghz ~ Asus Z97 Pro gaming ~ 840 Evo 250gb ~ 16gb Corsair lp ~

Permalänk
Avstängd
Skrivet av belga:

Min Droid Razr är 18% tunnare och böjer sig inte oavsett vilken ficka jag har den i

provat o sitta på den?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av raidarn:

Kan jag få be om länkar där luren deformerat sig av daglig användning, bakficka eller vad som helst men fortfarande fungerar?
Ja, inte i5:or alltså då det finns en uppsjö av dessa utan av resterande mobiltillverkares klena mobiler?

Men vi har redan länkat ett helt gäng, läs våra inlägg! Finns massor med andra, du verkar veta hur google fungerar så du hittar säkert fler.

Sen måste jag fråga, menar du att det är sämre att telefonen fortfarande fungerar när den är böjd än att den är helt död? Förstår inte hur du tänker där...

Permalänk
Avstängd

https://plus.google.com/112648813199640203443/posts/HirLhNfcZ...
Kommer eventuellt att posta fler IRL här.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

https://discussions.apple.com/thread/4358456?start=0&tstart=0

EDIT:
"The only abuse going on here is that Apple is selling a product that is unsuitable for its intended purpose. Longtime Apple fanboy reluctantly looking at an Android replacement. Absolutely pitiful."

"Bent iPhone 5 out of the box! Didn't know about this issue until I notice it when unboxing it, tomorrow I'm going to the store for an exchange, shame on you apple..."

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av xZistence:

provat o sitta på den?

Japp, minst 2 gånger

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av krigarkungen:

skillnaden är att alla kan böja en iphone 5, one x blev säkert böjd av en 150 kilo tung äcklig amerikanare

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av mine.craft:

Nej, i flygplan så använder man sig utav aluminium LEGERINGAR oftast med lithium eller för delar som ska utstå högre temperaturer nickel. På senare år har man faktiskt börat använda sig av kompisitmaterial i större utsträckning för att spara vikt och öka livslängden. I sportbilar använder man sig utav aluminium på de delar som inte utsätts för några extrema påfrestningar som te.x chassit. I tryckflaskor så är det ofta inte så höga tryck (relativt) men oftast används faktiskt stål.

Kolfiber är också ganska populär bland superbilar

Permalänk
Skrivet av Goffen:

Det där är inte en iphone 5 som har böjt sig... Det är läckta exemplar och bilder av apples nya "innovativa design" på iphone 5s

Böjd telefon? Det har android kunnat göra i två år! (Nexus S och Galaxy Nexus)

Skrivet av svalle:

Varför böja den och varför ha den i bakfickan?

Säkert ganska praktiskt om man har tighta jeans med små fickor.... Tror dock att personer med tighta jeans är ganska underrepresenterade på detta forumet

Skrivet av MrNeikter:

Gör som mig. Använd Nokia 3310 istället. *Problem solved*

Köper inte en ny förrän den gamla går sönder?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av _MmattiasS_:

Böjd telefon? Det har android kunnat göra i två år! (Nexus S och Galaxy Nexus)

Säkert ganska praktiskt om man har tighta jeans med små fickor.... Tror dock att personer med tighta jeans är ganska underrepresenterade på detta forumet

Köper inte en ny förrän den gamla går sönder?

Jo jag har haft ett antal (tre stycken till) men alla har gått sönder och det är bara min kära Nokia som vägrar gå sönder (fastän jag använder den som sittunderlag för "feta" röv.).

Permalänk
Medlem
Skrivet av belga:

Japp, minst 2 gånger

Haha, men det är ju fusk. Den mobilen har ju kevlar ffs!

Hursomhelst, det verkar väl inte vara många Iphone 5or som har böjt sig än? så det borde väl inte vara något större problem?

Permalänk
Avstängd

Bend-Gate

Sweeping the Apple forums are reports of the iPhone 5 bending, literally bending.

http://www.tekcore.co.uk/2012/10/10/iphone-5-bend-gate/

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pewtah:

Haha, men det är ju fusk. Den mobilen har ju kevlar ffs!

Hursomhelst, det verkar väl inte vara många Iphone 5or som har böjt sig än? så det borde väl inte vara något större problem?

Börjar komma fler och fler rapporter nu, man har denna gång döpt detta till "Bend-gate".

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Varför säger alla att det här bara händer när man sitter på den? Kan tänka mig att den böjs lika lätt i framfickan på ett par tighta Jeans... Eller kanske inte ens måste vara tighta!
Tycker det är roligt att folk säger att VI ska anpassa oss till telefonen, inte telefonen för oss...

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Skrivet av Goffen:

Det där är inte en iphone 5 som har böjt sig... Det är läckta exemplar och bilder av apples nya "innovativa design" på iphone 5s

Hahaha, oj oj oj Apple.

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Avstängd

Har min N7000 i bakfickan, N7000 är ingen liten mobil. Den är fortfarande inte deformerad.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det var ett himla tjat om bakfickor då problemet är att telefonen böjer sig för folk som inte sitter på dom, dom böjs sakta men säkert över en kortare period av folk som har telefonen i framfickor på byxor vilket kan skapa lite tryck på luren. Har haft en N8 i ca 2år den ligger i framfickan på jeans och den har vad jag kan avgöra inte böjt sig. Och från vad man ser i Artikeln så tycks dom alla böjas vid samma ställe, så det handlar ju helt klart inte enbart om idioter som sitter på sina telefoner. Folk har ju tom fått dom böjda vid leverans så dom har ju gjort en miss och man kan bara hoppas på att dom återkallar och åtgärdar problemet.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Weikav Stars75 // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Philips 34M2C6500 // // Display 2: Dell S3422DWG // Cam: Nikon D7500 //