Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ari_Gold:

Jag tackar för synpunkterna och förstår också ett det är mest buggar och fel som diskuteras. Jag lockas helt klart av wp8 och är hjärtligt trött på iOS även om det funkat otroligt bra för mig och jag fortfarande sitter med min iPhone 3G som fungerar bra förutom att den är rätt seg nu. Men den har ju ett par år på nacken. Har även en iPhone 4 i jobbet och även den fungerar felfritt.

Jag har inga problem med att lämna tillbaka en telefon jag inte är nöjd med men det är väl svårare att komma ur abonnemanget man tecknar upp sig på.
Tänker köpa av Telia för att kunna dra av lite av kostnaden för telefonen på potten.

Du kan ju alltid sälja eller slänga ut den på bytes om du inte blir nöjd, tror man skulle kunna byta mot i princip vilken lur som helst.

Permalänk
Medlem

Min telefon laggade fast/frös här om dagen på nyårsafton av alla dagar. Gick och lyssnade på musik genom headsetet när det ringde och föredrar att prata utan headset så jag kopplade ut headsetet och smack skärmen frös. Kunde inte svara eller någonting, skärmen lös med bilden på personen som ringde fast inget kunde göras.

Tryckte på alla knappar för att få telefonen att starta om, men inget hände och helt plötsligt startar den om, YES tänkte jag.

Kom på när telefonen gick igång att jag inte kom ihåg min pin kod.....:( damn you 4g simkort så var utan uppkoppling resten av kvällen... :>

summa sumarum, någon som vart med om liknande "frysningar" på deras 920

Permalänk
Inaktiv

Har en liten fråga.. Är förbannat sugen på en lumia 920. Men eftersom inte spotify finns ännu till wp8 så tänkte jag höra hur xbox music är? För det är väll det man tvingas använda? Är det som spotify? Bra utbud, kvalitet? Dyrt?? Streamar man eller tvingas man köpa låtar`?

Permalänk
Skrivet av anon166065:

Har en liten fråga.. Är förbannat sugen på en lumia 920. Men eftersom inte spotify finns ännu till wp8 så tänkte jag höra hur xbox music är? För det är väll det man tvingas använda? Är det som spotify? Bra utbud, kvalitet? Dyrt?? Streamar man eller tvingas man köpa låtar`?

har inte så mycket erfarenhet av xbox music men rdio kanske skulle kunna vara något för dig. Fungerar precis som spotify och kostar lika mycket, har inte heller märkt någon skillnad på utbudet mellan spotify och rdio heller. Det finns en nackdel och det är ljudkvalitén. Spotify streamar med 160 kbps över 3g och rdio streamar med 256 kbps över wifi, dom har inte gått ut med hur det är över 3g men det är aningen sämre än spotify's kvalité. Har själv inte testat rdios app på wp8 utan bara på ios där den fungerade mycket bra.

Visa signatur

|Silverstone Fortress II|Intel i5 2500k @ stock|Asus Maximus IV Extreme B3 Intel P67|CM V8|Gainward GTX 570 Phantom|Corsair Vengeance 2x4|Corsair HX 750|Iphone 4 16 Gb|Nokia Lumia 920|Macbook Air 13" 2012 8 gb|

Permalänk
Avstängd

Såg denna video av lapilli, medlem på detta forum under annat nick, och man blir ju nervös över att köpa en Lumia 920 även om man är sugen på en.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Urven:

Min telefon laggade fast/frös här om dagen på nyårsafton av alla dagar. Gick och lyssnade på musik genom headsetet när det ringde och föredrar att prata utan headset så jag kopplade ut headsetet och smack skärmen frös. Kunde inte svara eller någonting, skärmen lös med bilden på personen som ringde fast inget kunde göras.

Tryckte på alla knappar för att få telefonen att starta om, men inget hände och helt plötsligt startar den om, YES tänkte jag.

Kom på när telefonen gick igång att jag inte kom ihåg min pin kod.....:( damn you 4g simkort så var utan uppkoppling resten av kvällen... :>

summa sumarum, någon som vart med om liknande "frysningar" på deras 920

Japp, har också sjuka problem med mitt headset och min lumia. Ibland hör inte de som ringer mig när jag svarar, när jag drar ur headsetet går det inte svara.. När jag sätter i headsetet igen spelar musiken ur telefonens högtalare.. Undrar hur Nokias/MS testprocess ser ut med tanke på alla "enkla" buggar som dyker upp..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av philip_BNF:

Tack för rättningen men jag håller kvar min åsikt om materialvalet. Jag tycker det upplevs som "billigt" även om det kanske inte är det på pappret.

Du kan ju gå in på en valfri köksredskapsbutik och kolla på de keramiska knivarna de har. Samma material.

Visa signatur

Gigabyte DS3-EP35, E8400 @ 3800, OCZ Reaper 4Gb 8500, 8800GTS 512mb, Chill Inovations 510w

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon166065:

Börjat använda Wimp och är skitnöjd. Deras nya pc-klient är också bra tycker jag. Du kan välja mellan 64 eller 256 kbs, du kan också lyssna offline, precis som Spotify. Du kan tom importera playlists från Spotify. Kommer säga upp Spotify om ingen klient kommer i januari när min gratismånad med wimp går ut...

Permalänk
Medlem

JBL test på G

Test-filmen med JBLn håller på att renderas och kommer slängas upp ikväll. När jag var färdig och skulle ut o gå en sväng så stod hunden kvar och sura i mörkret i köket. Tyckte det såg kul ut och tog en bild, jävlar vad kameran är grym i mörker, tog en bild till direkt med iPhonen för att kunna jämföra.
Bägge är beskurna till 640x480

iPhone

Lumia

Galet

Permalänk
Medlem

Satt o tänkte lite på det här med 3g vs 4g och kollade vad mitt abonemang erbjuder. Har 3 surf max och det ger mig en maxhastighet på 16mbit/s så finns ju ingen direkt anledning att ha 4g aktiverat för som jag minns det stödjer 3g upp 30mbit eller något liknande. Kanske är fler som har det på detta viset och isf kan slå av 4g för o öka livslängden på batteri lite.

Väntar otåligt på att min telefon ska komma, senaste den 18 dec skulle den ha kommit enligt försäljaren jag prata med i telefon, i fredags skickades den, så bara lite försenad.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Weikav Stars75 // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Philips 34M2C6500 // // Display 2: Dell S3422DWG // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Test-filmen med JBLn håller på att renderas och kommer slängas upp ikväll. När jag var färdig och skulle ut o gå en sväng så stod hunden kvar och sura i mörkret i köket. Tyckte det såg kul ut och tog en bild, jävlar vad kameran är grym i mörker, tog en bild till direkt med iPhonen för att kunna jämföra.

iPhone
http://forumbilder.se/images/6c201384037PMecb9.jpg

Lumia
http://forumbilder.se/images/b9201384156PMe164.jpg

Galet

Vilken iphone är det? 4an? Det skiljer mycket mellan min 4a och sambons 4s tycker jag.

Edit: provade precis och det var inte lika mycket skillnad som jag minns det

Lumian imponerar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaz:

Satt o tänkte lite på det här med 3g vs 4g och kollade vad mitt abonemang erbjuder. Har 3 surf max och det ger mig en maxhastighet på 16mbit/s så finns ju ingen direkt anledning att ha 4g aktiverat för som jag minns det stödjer 3g upp 30mbit eller något liknande. Kanske är fler som har det på detta viset och isf kan slå av 4g för o öka livslängden på batteri lite.

Väntar otåligt på att min telefon ska komma, senaste den 18 dec skulle den ha kommit enligt försäljaren jag prata med i telefon, i fredags skickades den, så bara lite försenad.

Så när som för två månader sedan kollade jag med Tre och då hade de inte 4g för mobiler utan bara för mobilt bredband.
Det står 4g på bilden på telefonen på deras hemsida, det var därför jag ringde, men de sa lite skamset att de menade att telefonen klarar 4g men man får det inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azodan:

Vilken iphone är det? 4an? Det skiljer mycket mellan min 4a och sambons 4s tycker jag.

Det är fyran.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon166065:

Nokias mix radio är faktiskt riktigt bra. Grymt bra mixar och man kan lägga till favoritartister så mixas det fram låtar man gillar till 95%,vissa låtar har man aldrig hört heller så det är kul.
Kostar ingenting, enda "hindret är att man max kan spola fram 6 låtar/timme vilket räcker långt för mig iaf.

Testa

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon166065:

Finns ganska många alternativ (även om en Spotify klient till WP8 är på g), själv använder jag Xbox Music dagligen, du kan streama direkt precis som med Spotify, utbudet är ganska likt, jag har dock upplevt att utbudet är något större på Xbox Music, men det kanske beror på vad man lyssnar på.

Det kostar 99kr i månaden, precis som Spotify Premium, dock finns det bara en PC klient till Windows 8 om man också vill använda det på sin dator.

Man får en månad gratis att prova det på, gillar man det inte kan man bara avbryta abonnemanget.

Annars finns Nokia Music (mer som radio men fungerar bra), Rdio, Wimp och säkert fler.

Stremen är på 192, vilket är lägre än Spotify, så är man audiofil så är det kanske för lågt, vet att det fanns planer på högre kvalité men känner inte till någon tidsram för detta tyvärr.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fadik555:

Nokias mix radio är faktiskt riktigt bra. Grymt bra mixar och man kan lägga till favoritartister så mixas det fram låtar man gillar till 95%,vissa låtar har man aldrig hört heller så det är kul.
Kostar ingenting, enda "hindret är att man max kan spola fram 6 låtar/timme vilket räcker långt för mig iaf.

Testa

Skrivet av csjaunja:

Börjat använda Wimp och är skitnöjd. Deras nya pc-klient är också bra tycker jag. Du kan välja mellan 64 eller 256 kbs, du kan också lyssna offline, precis som Spotify. Du kan tom importera playlists från Spotify. Kommer säga upp Spotify om ingen klient kommer i januari när min gratismånad med wimp går ut...

Skrivet av philip_BNF:

har inte så mycket erfarenhet av xbox music men rdio kanske skulle kunna vara något för dig. Fungerar precis som spotify och kostar lika mycket, har inte heller märkt någon skillnad på utbudet mellan spotify och rdio heller. Det finns en nackdel och det är ljudkvalitén. Spotify streamar med 160 kbps över 3g och rdio streamar med 256 kbps över wifi, dom har inte gått ut med hur det är över 3g men det är aningen sämre än spotify's kvalité. Har själv inte testat rdios app på wp8 utan bara på ios där den fungerade mycket bra.

Tackar för svar! Tror de blir att beställa en lumia. Då är bara frågan på vilket abonemang man ska köra.. Stabilt 3g/4g är kravet!! Och självklart till ett skapligt pris! Surfar och smsar mest.

Tror jag kommer vänta lite. Har skickat efter ett kontantkort från tre. Har hört mycket bra därifrån och tänkte kolla ifall dem är bättre än det överbelastade comviq skiten man sitter på nu.. -.-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

iPhone
http://forumbilder.se/images/6c201384037PMecb9.jpg

Lumia
http://forumbilder.se/images/b9201384156PMe164.jpg

Galet

Snyggt!

För min del så har Lumian en grymt bra kamera, själv använder jag mobilkameran mest i dåliga ljusförhållanden, inomhus och på kvällarna, så då gör den skillnaden en otrolig skillnad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon166065:

Tackar för svar! Tror de blir att beställa en lumia. Då är bara frågan på vilket abonemang man ska köra.. Stabilt 3g/4g är kravet!! Och självklart till ett skapligt pris! Surfar och smsar mest.

Tror jag kommer vänta lite. Har skickat efter ett kontantkort från tre. Har hört mycket bra därifrån och tänkte kolla ifall dem är bättre än det överbelastade comviq skiten man sitter på nu.. -.-

Halebop rubbet är populärt.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om man kan göra sin egen vitbalans med Lumia 920? I det vanliga WP8 så kan man bara välja auto och några pre-made lägen. Men jag skulle vilja ha möjligheten att göra den själv när jag filmar. Finns det någon bra app?

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

Nu startar den inte längre.
Satte in hörlurarna som vanligt för att lyssna på musik, då började den att tjata om att installera Tal i mobilen, vilket jag inte hade någon lust med alls, den fortsatte tjata och tjata. så lika bra tänkte jag och gjorde det, sen skulle den starta om sig. Fick upp två kugghjul som snurrade ett tag och har nu en som lyser på skärmen, testade att göra olika om starter som står på deras hemsida. Inget funkar.
Är det bara att skicka in den nu?

Visa signatur

CM STORM | SP 500W | AMD FX-4100 | Gigabyte GA-970 | GeForce GTX 560 | 1TB HDD | WIN7 | DUCKY SHINE 3 | QPAD 5K | QH-90

Permalänk
Medlem

Nån som vet hur man ändrat/lägger till album på foton? Albumet "8" som finns från början vill jag ändra namn på och adda/ta bort bilder på. Gick inte heller att ändra från datorn.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Står att videoklippen inte är tillängligt för mobiltelefoner för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Nu har jag tipsat WPCentral, vill se dig på framsidan igen!

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Dina klipp är så jäkla grymma! Kul att du tar dig tid

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moleskin:

Dina klipp är så jäkla grymma! Kul att du tar dig tid

Kul att du gillart

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Står att videoklippen inte är tillängligt för mobiltelefoner för mig

blir sådär ibland, det är nån copyright issue med Warner. Samma sak med filmen på valpen då det är Stones i bakgrunden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fadik555:

Nån som vet hur man ändrat/lägger till album på foton? Albumet "8" som finns från början vill jag ändra namn på och adda/ta bort bilder på. Gick inte heller att ändra från datorn.

Borde funka att lägga till nya från datorn iaf, funkar från skydrive också om du använder det.

Permalänk
Medlem

Vad kan det vara för fel om inte telefonnumren visas i kontakt listan på telefonen när jag synkar från hotmail? Kollar jag i kontakterna på hotmail kontot så finns dom där under alla namn. Det är endast namnen som visas i telefonen inget annat

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Audeze Maxwell Headset | Corsair MM350 Extended Musmatta | Final Mouse UltralightX | Steelseries Apex pro Tangentbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Bra att du tog med dig det jag tipsade om
Mycket bättre koppling än med den blåtands dosan jag har som tappar bara man har handen mellan dem.