Angående Nvidia Controlpanel

Permalänk
Medlem

Angående Nvidia Controlpanel

Godmorgon där ute alla Clockers!

Jag har under dom senaste veckan hållt på och jagat efter ett annat grafikkort till min dator, men har mest bara blivit besviken av mina köp då dom inte presterat bättre i prisklassen 2.5k-3k än vad mitt ca 2 år gamla grafikkort gör.

För att komma lite närmare på sak så blir jag helt tokig på nvidias control panel, Har lyckats omptimerad grafiken hyfsat i vissa spel, i vissa rullar datorn på UTAN PROBLEM, i andra så ser jag väldigt "hackiga kanter" eller t.e.x ojämn text.
Dessutom så tkr jag inte att oavsett vad jag ändrat i "förinställningarna" på nvidia control panel så ändras något markant, Enligt mig iaf.

Dom "trubbiga" kanterna är dom som är jobbigast för mig just först stunden, dom verkar finnas där även ifall jag kör "reset to default"
"Använd min valda framhävning - Kavlité, balanserad eller prestanda" Verkar inte heller göra speciell stor skillnad över lag.
Tycker liksom att man borde se markant skillnad ifall man ändrar dom.
T.e.x. i minecraft kan jag få upp FPS till 250+ men det känns liksom inte "smooth" Kan efter ett tag få ner den till ~100FPS och det kan kännas lika "Osmooth" och ser inte än ända skillnad grafik mässigt sett (Även med texture packs)
Spelar även FC3 På ultra, Ibland beroende vad jag ställer om på NCP så ser det EXAKT lika dant ut, men det kan skilja pyttelite på Smooth-heten
Men åter igen inget markant.

Är det kanske ett känt problem med dessa drivrutiner till mitt Geforce (Vilket förövrigt är det senaste på nvidia.com)
Eller gör jag något fel, eller börjar mitt grafikkort ge upp?
Har liksom inget minne av att det kan skilja så pass mkt från spel till spel och Visuellt sett inte skilja en gnutta med ögat vad man än ändrar i NCP

Är det någon mer information som behövs eller så, så tveka inte på att skriva!

Tack igen för hjälpen

Grafikkort Gainward Geforce gtx 560 2gb - Överclockat mellan åt med nvidia system tools, övervakat nogrant med tempraturer osv
Amd FX 4100 - överclockad till 3.7ghz - också övervakad nogrant (detta problem var innan CPU OC)
Corsair 16 gb ram - 1666mhz
Asus moderkort, vet inte exakt vilket utan till, kan kollas upp vid förfrågning

Permalänk
Inaktiv

De som ska föreslå lösningar till dig kommer förmodligen vilja veta vilket grafikkort det är du har, och eventuellt övriga specifikationer som cpu, minne och moderkort.