ALDRIG mer Komplett.

Permalänk
Medlem

ALDRIG mer Komplett.

Beställde nu en dator för ett bra tag sedan, och det har gått ca 8-9 arbetsdagar sedan och den är inte ens skickad! Otrevliga 19 åriga snorungar som sitter bak lurarna som drygar utav själva fan! Är det så jävla svårt att bygga ihop en jävla dator ? Ska fan inte ta 5 dagar då en amatör kan få ihop skiten på 2-3 timmar.

Sedan undrar jag, kan jag få dem att skicka datorn som den är? Om de har påbörjar lite.

En väldigt missnöjd kund.

Visa signatur

Intel® Core i7-3770 3,4Ghz | MSI B75MA-P45 | Kingston DDR3 HyperX blu 1600MHz 16GB | Gainward GeForce GTX 670 2GB | Kingston HyperX 3K SSD 120GB x2 |

Permalänk
Medlem

"Produktion, testning och packning tar ca 5 vardagar från det att alla varor finns på lager. Leveranstid för valt fraktalternativ tillkommer. Har du frågor, kontakta oss på 031-710 20 00"

Beror väl på hur många datorer de håller på med..? Kanske är överösta med beställningar, eller så har någon komponent tagit slut och som de väntar på.
Men 5 dagar + frakttiden 2-3 dagar är vad som står.. och har du gått med på det när du beställde, så är det väl inga problem?

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Har även för ca 4 år sedan haft problem med dom när jag skulle skicka in datorn på reperation, tog ca 2 månadeer innan jag fick tillbaks den, och när jag väl fick tillbaks den va inte problemet återgärdat! Sedan fick jag vänta ytterligare 2 mån innan jag fick tillbaks den! Vill bara spy när jag tänker på det.

Visa signatur

Intel® Core i7-3770 3,4Ghz | MSI B75MA-P45 | Kingston DDR3 HyperX blu 1600MHz 16GB | Gainward GeForce GTX 670 2GB | Kingston HyperX 3K SSD 120GB x2 |

Permalänk
Medlem

Då är det ju ditt problem om du anlitar dem igen..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Atessla:

Har även för ca 4 år sedan haft problem med dom när jag skulle skicka in datorn på reperation, tog ca 2 månadeer innan jag fick tillbaks den, och när jag väl fick tillbaks den va inte problemet återgärdat! Sedan fick jag vänta ytterligare 2 mån innan jag fick tillbaks den! Vill bara spy när jag tänker på det.

detta är då en annan sak men nu när det juletid så tar det ett par dagar extra. jag väntar på att få tillbaka mitt 660ti ifrån reperation av dustin (väntat ca 3 veckor utan att höra av sig).

Permalänk

Varför fortsätter dudå att köpa saker av dom ? haha

Visa signatur

Citera mig för svar!!
CPU: i7 3770K @ 3,5 Ghz -- Ram: Corsair 16 GB -- Moderkort: Z77A-S01
Lagring: SSD- Samsung 840 EVO 250 GB// 2TB HDD -- GPU: Nvidia Geforce GTX 680

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

"Produktion, testning och packning tar ca 5 vardagar från det att alla varor finns på lager. Leveranstid för valt fraktalternativ tillkommer. Har du frågor, kontakta oss på 031-710 20 00"

Beror väl på hur många datorer de håller på med..? Kanske är överösta med beställningar, eller så har någon komponent tagit slut och som de väntar på.
Men 5 dagar + frakttiden 2-3 dagar är vad som står.. och har du gått med på det när du beställde, så är det väl inga problem?

När man är ett så relativt stort företag måste man väl ändå vara förberedd på sådana högtider?

Dessutom har jag läst en hög med andra inlägg med att de har dryg support och slarvar mycket med leverans och reperation

Visa signatur

Intel® Core i7-3770 3,4Ghz | MSI B75MA-P45 | Kingston DDR3 HyperX blu 1600MHz 16GB | Gainward GeForce GTX 670 2GB | Kingston HyperX 3K SSD 120GB x2 |

Permalänk
Medlem

Har det inte varit massa röda dagar de senaste 5 dagarna?

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

Har det inte varit massa röda dagar de senaste 5 dagarna?

Exakt.. men vissa får hybris.

Sen undrar man ju varför denna tråden ligger i "Ljud, bild och kommunikation/Internet..".

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk

Jag har själv aldrig haft något problem med komplett.. de är alltid vänliga när jag snackar med dem, kanske en fråga om att du får tillbaka vad du ger?

CDON däremot.. urk. andra säger dock att de aldrig haft problem med CDON..

Det är väl helt enkelt så att vi bedömmer olika företag olika..

Angående företagets storlek och förberedelse för högtider.. kort sagt nej.

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Administrativ avgift

Kan tänka mig att du var ganska dryg sen är posten fortfarande på efterkälke sen kanske de saknar en komponent ? Bara fråga snällt så brukar allt lösa sig. Själv brukar jag kontakta min kompis som jobbar där. Han säger att de får många som allmänt ringer och skriker från början... Va tfrevlig så ska det nog gå bra. Om du var så stressad gå och köp i butik

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atessla:

Beställde nu en dator för ett bra tag sedan, och det har gått ca 8-9 arbetsdagar sedan och den är inte ens skickad! Otrevliga 19 åriga snorungar som sitter bak lurarna som drygar utav själva fan! Är det så jävla svårt att bygga ihop en jävla dator ? Ska fan inte ta 5 dagar då en amatör kan få ihop skiten på 2-3 timmar.

Sedan undrar jag, kan jag få dem att skicka datorn som den är? Om de har påbörjar lite.

En väldigt missnöjd kund.

Låter du sådär i telefon så förstår jag nästan om de är dryga mot dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atessla:

När man är ett så relativt stort företag måste man väl ändå vara förberedd på sådana högtider?

Dessutom har jag läst en hög med andra inlägg med att de har dryg support och slarvar mycket med leverans och reperation

Tror inte de anställer en massa folk dagarna innan jul/nyår, för att plocka ihop datorer. Det får du faktiskt vara lite mer förutseende med, att det kommer en massa röda dagar.

Har ingen större koll på deras support, men de gånger jag handlat där har det varit klanderfritt.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Exakt.. men vissa får hybris.

Sen undrar man ju varför denna tråden ligger i "Ljud, bild och kommunikation/Internet..".

Tänkte nog det. Va inte riktigt säker, har själv jobbat så har ingen koll alls^^.

Inte lätt och posta rätt när man är sur antar jag.

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Som nämnt ovan har det varit jul och nyår m.m. det är först nästa vecka som man kan räkna med att det är helt normal styrka på arbetsplatser och de har nog även ganska tung press just nu iom tidigare reor, efter julhandel och ledigheter.

Med 8-9 arbetsdagar, beställde du då den 20de december typ?

21 - fredag innan jul = hög press
22-23 - Helg
24 - måndag julafton = väldigt få där om någon
25 - 26 = röda dagar
27-28 (tor-fre) mindre personal eller/och väldigt högt tryck på mellandagarna
29-30 - helg
31 - måndag Nyårsafton = väldigt få där om någon
1 - röd dag
2 - 4 - första "vanliga arbetsdagarna" många tar extra ledigt

De har troligen tagit in extra arbetare för att plocka och packa varor inför högtider men att få tag i montörer/service tekniker är en annan sak, de må vara relativt simpelt men du kan inte ta in någon helt random och sätta på den platsen.

Anledningen till att monteringen tar längre tid för dig än för dem är flera anledningar, troligen monteras de inte på lagret så de måste första plockas av lagret och skickas till montering vilket tar 1-2dagar, de måste sedan monteras av troligen samma personal som sköter RMA, felsökningar och andra liknande ärenden som har en del att göra, de måste även installera allt och dubbelkolla att allt funkar, sedan packas och fixas för frakt.
Själva monteringen tar säkert inte mer än några timmar, all installation och liknande samma där men det är inte så att de står en nisse väntandes på just din beställning som inte gör annat?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Som nämnt ovan har det varit jul och nyår m.m. det är först nästa vecka som man kan räkna med att det är helt normal styrka på arbetsplatser och de har nog även ganska tung press just nu iom tidigare reor, efter julhandel och ledigheter.

Med 8-9 arbetsdagar, beställde du då den 20de december typ?

21 - fredag innan jul = hög press
22-23 - Helg
24 - måndag julafton = väldigt få där om någon
25 - 26 = röda dagar
27-28 (tor-fre) mindre personal eller/och väldigt högt tryck på mellandagarna
29-30 - helg
31 - måndag Nyårsafton = väldigt få där om någon
1 - ledigt
2 - 4 - första "vanliga arbetsdagarna" många tar extra ledigt

De har troligen tagit in extra arbetare för att plocka och packa varor inför högtider men att få tag i montörer/service tekniker är en annan sak, de må vara relativt simpelt men du kan inte ta in någon helt random och sätta på den platsen.

Anledningen till att monteringen tar längre tid för dig än för dem är flera anledningar, troligen monteras de inte på lagret så de måste första plockas av lagret och skickas till montering vilket tar 1-2dagar, de måste sedan monteras av troligen samma personal som sköter RMA, felsökningar och andra liknande ärenden som har en del att göra, de måste även installera allt och dubbelkolla att allt funkar, sedan packas och fixas för frakt.
Själva monteringen tar säkert inte mer än några timmar, all installation och liknande samma där men det är inte så att de står en nisse väntandes på just din beställning som inte gör annat?

Väldigt bra sammanfattning av dagarna under Juletider. Det är som att sverige går i "dvala". Ingen jävel att få tag i eller få nått gjort

Visa signatur

Ryzen 1700 @ 3.9ghz | 16GB 2666mhz | Gigabyte GTX 1080 | EVGA 850w

Permalänk
Medlem

Håller med aldrig mera denna sktbutiken Komplett.

Har gått 11 dagar sedan jag beställde 1 stapelvara till en pick up point vilket skall gå på en dag och man får betala 39 kronor extra. De svarar inte ens på mail.
Unvik detta skiten, hanla hos andra finns många bättre idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krippaz:

Håller med aldrig mera denna sktbutiken Komplett.

Har gått 11 dagar sedan jag beställde 1 stapelvara till en pick up point vilket skall gå på en dag och man får betala 39 kronor extra. De svarar inte ens på mail.
Unvik detta skiten, hanla hos andra finns många bättre idag

Du tror inte Knut på lagret hellre ligger på en playa i Thailand under jul/nyår, än packar varor åt dig..?

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Du tror inte Knut på lagret hellre ligger på en playa i Thailand under jul/nyår, än packar varor åt dig..?

Jo, det är därför jag väljer andra leverantörer nästa gång :). Men viktigast är väl att Knut har det bra !

Permalänk
Skrivet av Atessla:

Beställde nu en dator för ett bra tag sedan, och det har gått ca 8-9 arbetsdagar sedan och den är inte ens skickad! Otrevliga 19 åriga snorungar som sitter bak lurarna som drygar utav själva fan! Är det så jävla svårt att bygga ihop en jävla dator ? Ska fan inte ta 5 dagar då en amatör kan få ihop skiten på 2-3 timmar.

Sedan undrar jag, kan jag få dem att skicka datorn som den är? Om de har påbörjar lite.

En väldigt missnöjd kund.

Om det nu inte är så j-vla svårt att bygga ihop en dator som du skriver, varför gör du inte det själv då?
Om man inte begriper ngt själv om datorer så kanske man ska lugna sig lite..
Se till att lära dig lite själv så slipper du förlita dig på andra som i dina ögon ändå är idioter..
Skaffa kunskapen att slänga ihop delarna själv och skaffa lite datorkunskap så du kan fixa när ngt går sönder.
Så himla svårt är det faktiskt inte...
Det gäller ju allt. Från snickeri till att mecka bil till ja, att bygga datorer.

Men har du den attityden i telefon så vet i tusan om man kunnat vara professionell i bemötandet om man jobbat på supporten där.
Snacka om att behöva bita sig i tungan i sånt fall.
Sen spelar nog åldern på personalen i supporten mindre roll.
De är inte mer korkade för att de är unga. (jag är en bra bit över 30 själv så nej, jag är ingen snorunge)

Tycker nog det är Du som beter dig som en snorunge här.
-Jag har beställt något och vill ha det nuuuu. Helst igår.
-Jag struntar i röda dagar och detaljer som personalstyrka, arbetsbelastning, logistik och sånt. De ska f-n jobba julafton om det ska behövas för jag är minsann en viktig person och jag ska ha datorn nuuuuuuuuuu. För det är ju inte mitt fel att jag beställer runt jul och inte är ute i god tid..

Helt otroligt. Lugna dig människa.
Nej, min sympati får du då inte.
Hoppas du får vänta ett tag till faktiskt så kan kanske någon annan som väntar på sin dator från komplett, och som inte beter sig som en rövare, få den tidigare.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krippaz:

Du tror inte Knut på lagret hellre ligger på en playa i Thailand under jul/nyår, än packar varor åt dig..?

Jo, det är därför jag väljer andra leverantörer nästa gång :). Men viktigast är väl att Knut har det bra !

Jobbat i butik själv, man klarar sig väldigt bra utan kunder som dig. ALLA vettiga människor fattar att folk generellt vill vara lediga under Jul och sommar framförallt.

Titta nyktert och rationellt på det istället. Det är inte robotar som jobbar på komplett.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av sj6:

Jobbat i butik själv, man klarar sig väldigt bra utan kunder som dig. ALLA vettiga människor fattar att folk generellt vill vara lediga under Jul och sommar framförallt.

Titta nyktert och rationellt på det istället. Det är inte robotar som jobbar på komplett.

Jo, på lagret.

Komplett är den butik som skött sig bäst de senaste 10 åren för mig, kan varmt rekommenderas.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Sluta lipa eller gå in och hämta en "värsta gejmerdatorn" på någon elektronikkedja om du inte kan bygga själv ?

Har aldrig haft problem med komplett, eller någon av de andra stora heller för den delen.

Skulle själv vara ganska förvånad om någon kedja skulle orka bygga ihop och leverera en dator på under 14 dagar under mellandagarna..

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Jo, på lagret.

fQbNZnjEENc

Komplett är den butik som skött sig bäst de senaste 10 åren för mig, kan varmt rekommenderas.

Ha-ha

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk

Vad jobbar du med?
Har du nånsin jobbat?
Tror inte det...
De flesta är lediga i mellandagarna speciellt när det bara är 2 arb dagar en vecka.
Men du anser att alla måste jobba ALLTID för att tillfredsställa dina behov?
Skärp dig för fan.

Permalänk
Medlem

Min bror har beställt en data har gott ungefär lika länge som din beställning, men det konstiga fast med orderbekreftelse har inga pengar dragits:/

Permalänk

Som alla andra har påpekat.
Alla butiker har problem nu i juletid. Det är extra hög press på butikerna samtidigt som de har nedsatt personalstyrka och många ledighetsdagar. Du får tänka på att du hamnar i kö. De som beställt något före dig får sina varor före.

Sedan gäller allmänt vett när man pratar med någon. Man ryter inte åt de så fort de lyfter luren för att hjälpa dig. Tänk på att detta är 2 helt olika avdelningar, det är helt olika människor. De som sitter på supporten kan bara övervaka och göra "pappersarbetet". De kan inte helt magiskt springa ner och leka tekniker åt dig och bygga ihop datorn.

Men det är som alla andra butiker i juletid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Exakt.. men vissa får hybris.

Sen undrar man ju varför denna tråden ligger i "Ljud, bild och kommunikation/Internet..".

Antar att det är pga det kommer bli mycket ljud i tråden om dittan och dattan, sen är vi ju på internet och vi kommunicerar med varandra.
En del har profilbilder...
Men känns inte rätt ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Antar att det är pga det kommer bli mycket ljud i tråden om dittan och dattan, sen är vi ju på internet och vi kommunicerar med varandra.
En del har profilbilder...
Men känns inte rätt ändå.

LOL

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD