Jag har försökt bränna ut ett par MPG filer på min DvD skiva. Men det funkar illa illa.
Om man vill bränna ut en vanlig CD skiva som funkar o spela i DvD spelare. Så väljer man bara VCD eller SVCD o så skapas katalog systemet, o det e bara o flytta filerna till skivan (nero!)
Men med DvD skiva måste man ha VOB filer o skit? =(
Det funkar iaf inte. Om man väljer o göra en video skiva, så står det att det bara e ett par specifika filer som kan ligga i katalogen som där det skall ligga för o funka i DvD spelare. Så säger iaf nero att det måste va..
Men jag fattar inte varför det inte funkar o göra precis som på en vanlig skiva, bara att det e på DvD:n. Det e ju hur töntig som helst.
har iaf suttit o läst på VCDhelp.com i flera timmar, O testat alla author program jag har hittat.. O f*n ingen av dem funkar som dem säger att det skall göra...
Om det e någon som faktiskt VET hur man bränner en DvD skiva som kan spelas i DvD spelaren där filernaa e mpg (vanliga mpg1) så svara gärna
Note: Jag vet precis hur det e med vanlig skiva, o det e INTE samma på DvD.
För att följa DVD-standarden ska filerna vara i MPEG2. Det går att bränna VCD (MPEG1) på en DVD också men det är utanför standarden så det finns inga garantier för att det fungerar att spela upp på din DVD-spelare. Bränn VCD på CD istället är mitt tips men vill du ändå försöka så kika på http://www.vcdhelp.com/vcddvdr.htm
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.