DvD brännings problem

Permalänk
Medlem

DvD brännings problem

Jag har försökt bränna ut ett par MPG filer på min DvD skiva. Men det funkar illa illa.

Om man vill bränna ut en vanlig CD skiva som funkar o spela i DvD spelare. Så väljer man bara VCD eller SVCD o så skapas katalog systemet, o det e bara o flytta filerna till skivan (nero!)

Men med DvD skiva måste man ha VOB filer o skit? =(

Det funkar iaf inte. Om man väljer o göra en video skiva, så står det att det bara e ett par specifika filer som kan ligga i katalogen som där det skall ligga för o funka i DvD spelare. Så säger iaf nero att det måste va..

Men jag fattar inte varför det inte funkar o göra precis som på en vanlig skiva, bara att det e på DvD:n. Det e ju hur töntig som helst.

har iaf suttit o läst på VCDhelp.com i flera timmar, O testat alla author program jag har hittat.. O f*n ingen av dem funkar som dem säger att det skall göra...

Om det e någon som faktiskt VET hur man bränner en DvD skiva som kan spelas i DvD spelaren där filernaa e mpg (vanliga mpg1) så svara gärna

Note: Jag vet precis hur det e med vanlig skiva, o det e INTE samma på DvD.

Permalänk
Medlem

För att följa DVD-standarden ska filerna vara i MPEG2. Det går att bränna VCD (MPEG1) på en DVD också men det är utanför standarden så det finns inga garantier för att det fungerar att spela upp på din DVD-spelare. Bränn VCD på CD istället är mitt tips men vill du ändå försöka så kika på http://www.vcdhelp.com/vcddvdr.htm