Permalänk
Skrivet av Macatonia:

Nice system. Nu slipper du tänka på att uppgradera på 2 år! schweet!

Lite det som var tanken

Visa signatur

Intel

Permalänk
Skrivet av Svurre:

Blir riktigt förbannad när jag läser såna här kommentarer på ett entusiastforum för datorbyggare.

Är det den svenska avundsjukan som visar sitt fula tryne?

Jag vet inte med dig, men vi andra är här för att vi är intresserade av datorer. och en rigg som denna är synnerligen intressant!

OnTopic: Grymt fet rigg!

Tack !

Och ja, jag gissar att det är den Svenska avundsjukan som skiner igenom.

Alla har givetvis rätt till sin åsikt, och jag har inget emot kritik. Men gärna då konstruktiv kritik, så man vet vad som kan förbättras.
Tycker man ser det ofta i trådar här på Sweclockers. Vilket känns tråkigt då det nästan är helt obefintligt på internationella forum.

Visa signatur

Intel

Permalänk
Skrivet av A.ekstrom:

Det min herre, är ett uttryck för den Svenska avundsjukan. Och det enda stället på nätet jag stött på uttrycket är här på Swecklockers.

Jaha, Tackar Herre

Permalänk

Hur fan fick du till det att lysa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av A.ekstrom:

Haha. Tack, antar jag

Faktum är att jag bara kör med två skärmar just nu, den tredje är inte uppackad ännu då jag inte får plats med den på skrivbordet. Väntar på ett triple monitor stand från England, hoppas det dyker upp till veckan. I och med det så har jag bara två kort aktiverade, går inte att få upp GPU usage på mer än två kort i 1080p. Spelar bara BF3 mp för tillfället, med två kort och Ultra settings så skyfflar den ut FPS i rasande takt. Spelade lite på Seine crossing igår, 48 spelare. Låg aldrig under 100 FPS. Pendlade mest mellan 125-170. Eyefinity 5760*1080 kommer givetvis att förstöra dom siffrorna. Det är då jag aktiverar de andra två korten

Sjukt nice ju!

Rätt val med 120Hz då, lär ju få feta FPS även med eyefinity.
Skriv gärna tillbaka när du uppmätt resultat på alla tre med de fyra Har inte sett något liknande, that's why

Permalänk
Medlem
Skrivet av A.ekstrom:

Tack!

Jag har letat efter en solid bryggas som sträcker sig över alla fyra korten, liknande de som finns till Nvidia korten, men det verkar inte finnas tyvärr. Får bli 3 st svarta flexibla när jag hittar några.

När jag byggde CrossFire brorsans dator så sprayade vi bryggan svart bara. Blev bra faktiskt!

Permalänk
Proffsmoddare

Fint bygge! Om jag ska lämna lite kritik så tycker jag inte om slangen som går upp mot vad som ser ut att vara en fillport, jag tycker den stör=) Sen hade du kunnat dra pci-e kablarna lite finare.

Permalänk
Inaktiv

Sjukt snyggt!

Permalänk
Medlem

lol, lär knappast gå att spela med den där micro stutteringen

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

lol, lär knappast gå att spela med den där micro stutteringen

Behåll gärna dina sarkastiska kommentarer till någon "AMD vs Nvidia" tråd i forumet och inte i mitt galleri, tack.

Visa signatur

Intel

Permalänk
Skrivet av MisterX:

Fint bygge! Om jag ska lämna lite kritik så tycker jag inte om slangen som går upp mot vad som ser ut att vara en fillport, jag tycker den stör=) Sen hade du kunnat dra pci-e kablarna lite finare.

Tack för kritiken. Jag förstår precis hur du tänker ang slangen till fillporten. Tyvärr så var det enda lösningen för tillfället. Hålet i toppen på chassiet fanns redan sedan ett tidigare bygge. Samt att avståndet mellan toppen på reservoaren och radiatorn i toppen är typ 20mm. Så det här var faktiskt enda sättet att fylla systemet
Ska i första steget byta ut slangen mot en mattsvart sleevad istället så den inte träder fram så markant. En större mod får ske senare. Om det blir något mer gjort med det här chssiet. Tror det blir ett TJ-11 nästa gång

Har dragit om PCI kablarna en gång, men det är så jäkla svårt att få det bra. Blir ganska tjockt med kablage så att säga Ska kolla hur andra med 4 kort har löst det.

Visa signatur

Intel

Permalänk
Skrivet av Tartaros:

Hur fan fick du till det att lysa?

Ganska enkelt faktiskt, två 3mm dioder. Vattenblocket kommer med färdiga "hål" att fästa dem i

Visa signatur

Intel

Permalänk
Avstängd

inte för jag är avundsjuk alls, men vist är det så att det är ett mäktigt arbete du gjort helt klart värd 4-5 poäng men känner själv aldrig att jag skulle slänga så mycket cash på en dator.

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Skrivet av A.ekstrom:

Ganska enkelt faktiskt, två 3mm dioder. Vattenblocket kommer med färdiga "hål" att fästa dem i

Vad heter blocket?, Men är det bara att koppla i dom sedan så finito?

Permalänk
Medlem
Skrivet av A.ekstrom:

...
Tanken var att köra 3 kort för att få bra FPS i 5760*1080. Råkade köpa ett kort för mycket så ja, det blev som de blev.

....

Inte funderat på att kasta ut ett kort och stoppa i ett ljudkort? - En sån här maskin är värd bra ljud...
Eller du kanske har löst det externt?

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3900x | ASUS x570 TUF Gaming Plus | Corsair Vengeance 3200MHz CL16 64GB | SSD Samsung 970 EVO Plus | EVGA GTX 1080 SC | EVGA P2 1000W | BenQ SW321C | Dell AW3821DW

Permalänk
Skrivet av thunderboy88:

inte för jag är avundsjuk alls, men vist är det så att det är ett mäktigt arbete du gjort helt klart värd 4-5 poäng men känner själv aldrig att jag skulle slänga så mycket cash på en dator.

Visst har bygget kostat en slant, helt klart. Och ibland kan jag tänka att det sprang iväg lite. Men samtidigt, den här riggen har kostat mig ungefär lika mycket som fälgar + sommardäck till bilen gick på i fjol. Så sett i relation till vad mina andra hobbys kostar så känns det snudd på billigt

Visa signatur

Intel

Permalänk
Skrivet av ilsk3n:

Inte funderat på att kasta ut ett kort och stoppa i ett ljudkort? - En sån här maskin är värd bra ljud...
Eller du kanske har löst det externt?

Mjae. Kanske. Just nu kommer jag köra på det som sitter på mobot. Med extern Pro-Ject hörlursförstärkare och ett par AKG K 701 referenslurar för musik samt Razer Tiamat 2.2 för game. Återstår att se om ALC kretsen duger. Skulle vart kul att pröva lyssna på ett riktigt ljudkort och se om man märker någon skillnad.

Faktum är att jag har ett ASUS Xonar D2X liggandes hemma som jag köpte lite på impuls med tanken att använda i det här bygget. Men som sagt, finns inte plats...

Visa signatur

Intel

Permalänk
Skrivet av Tartaros:

Vad heter blocket?, Men är det bara att koppla i dom sedan så finito?

Blocket är ett EKWB Supremacy Nickel / Plexi. Det behövs samt två leds. Jag kör på Prohyba 3mm leds. Kostar typ ingenting, finns på coolingstuff tror jag. Anslut till en Molex, sen är det bara att tuta och köra

Visa signatur

Intel

Permalänk
Medlem

Ser bra ut, roligt att se lite rejäla byggen.
Man tycks aldrig få nog med GPU kraft

Permalänk
Medlem
Skrivet av A.ekstrom:

Visst har bygget kostat en slant, helt klart. Och ibland kan jag tänka att det sprang iväg lite. Men samtidigt, den här riggen har kostat mig ungefär lika mycket som fälgar + sommardäck till bilen gick på i fjol. Så sett i relation till vad mina andra hobbys kostar så känns det snudd på billigt

fantastiskt bra kommentar. Datorer som hobby är ganska "billigt" i relation till andra populära hobbys, t.ex bilar.

I övrigt så är det en riktig monsterdator du byggt, snyggt fick du till det med! Bra jobbat, hoppas du e nöjd

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Crapmind:

Jag gillar datorer minst lika mycket som ni, om inte mer! Det ja menar är varför slänga tusen å åter tusen med pengar på kraft som man aldrig kan utnjytta fullt ut, speciellt inte med amd drivisar idag för så stora crossfire system, pengarna på en sådan dator är snart borta, med tanke på hur fort allt blir "gammalt" idag i denna värld.

Sedan tycker jag oxå att datorn är grymt snygg å grym. Lite fel formulerat av mig i första inlägget..

Vadå inte kan använda fullt ut? ska du ha 120 fps i BF3 i 6080x1080 allt maxat så måste du spendera cash på en dator.

Det är som att säga köp inte en bil den blir gammal och ej användbar.

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av A.ekstrom:

Behåll gärna dina sarkastiska kommentarer till någon "AMD vs Nvidia" tråd i forumet och inte i mitt galleri, tack.

Jag har 3x 7970 hemma och det är jobbigt att använda mot mina 680 men när man väll fixar sina 7970 i BF3 med lite tweaks funkar det.

Fan va snyggt jag vill sätta vatten på mina 680 eller 7970 men vet inte hur man gör :/

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av A.ekstrom:

Tack !

Och ja, jag gissar att det är den Svenska avundsjukan som skiner igenom.

Alla har givetvis rätt till sin åsikt, och jag har inget emot kritik. Men gärna då konstruktiv kritik, så man vet vad som kan förbättras.
Tycker man ser det ofta i trådar här på Sweclockers. Vilket känns tråkigt då det nästan är helt obefintligt på internationella forum.

Jag är avundsjuk och jag har bra rig med men det jag är avundsjuk på är vatten och att allt är så snyggt etc.

Men asså detta är ju ett väldigt seriöst forum för entusiaster så jag fattar inte såna kommentarer :*D

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crapmind:

Vad är syftet med ett sådant här bygge?? Tycker det bara luktar £-penis...

Tycker det luktar entusiast, och det är precis sådant vi vill se här.

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Avstängd

Oj vilket ögongodis, älskar den upplysta cpu iskuben fröjd för ögat, klart fullt pott från mig

Visa signatur

[i7 8700K@5.4Ghz] [Asus GeForce RTX 2080 Dual OC][3500Mhz@Corsair RGB DDR4][MSI Z390 MEG ACE][Customloop][Sony AF9 65" Oled] [Predator X34A] [Dark Power Pro 1000W][Beyerdynamic 1990 pro] [Sound BlasterX AE-5] [Astro mixamp]{

benchmark http://www.3dmark.com/spy/7331357
8700k@5.4Ghz https://valid.x86.fr/2ff8a4

Permalänk

Riktigt snyggt bygge måste jag säga! Gillar verkligen LED'erna i cpu blocket ser riktigt grymt ut!

Bra jobbat!

Permalänk
Medlem

Var köper man dessa smidigast ?
Har själv 4 GPU XFX 7970 B.E och D800 låda...
Men jag kan inget om Vattenkylning...

Fläktstyrning: Aquacomputer Aquaero 5 Pro

Vattenkylning:

Radiator 1: Alphacool Monster 480
Radiator 2: Alphacool UT60 240
Radiator 3: EKWB XTX 120
Vattenblock CPU: EK Suppremacy
Vattenblock GPU: EK-FC 7970 + Backplate
Pump: 2x Alphacool VP655 (D5 vario) i serie
Reservoar: EK-D5 X res 140
Anslutningar: EK-PSC kompressionsnipplar 19/13
Kylmedium: Vatten
Slang: Masterkleer vit 19/13
Fläktar: 5st 120mm Schyte GT + 2st 140mm Yate Loon

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av thunderboy88:

Tur att alla är olika då

Btw, TS och tvelander, lär er "Citera flera" funktionen!

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8
Beyerdynamic DT1990 Pro | Topping E30 II & L30 II | Moondrop Blessing 3

Permalänk
Medlem

Sjukt snyggt! Gillar verkligen cpu-blocket!

Visa signatur

Rog Strix B550-i | Ryzen 7 5800X @ 4.3Ghz | Corsair Vengeance LP 2x8gb 3000Mhz | Asus RTX 3060ti |
Pirat Prusa MK2 | Prusa Mini

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Jerkanftw:

Tur att alla är olika då

Btw, TS och tvelander, lär er "Citera flera" funktionen!

ibland så citerar jag någon 2 min efter då jag kommer på något annat.

Ibland så glömmer jag bara av den

Visa signatur