Koppla in tv,dator boxee box, wii mm till en projektor? Tips på bra projektor och duk
Halloj!
Har länge vart sugen på att skaffa mig en projektor och en duk, men har inte riktigt greppat hur man bör koppla allt.
Vad jag har förstått så behövs en tv-tuner för att få in tvn på de flesta projektorerna.. så såpass långt hänger jag med... men sedan de andra grejerna förstår ajg inte riktigt hur jag ska få dit.. då jag dels inte vill behöva dra massor av sladdar upp i taket och in i projektorn.. och dels kanske det inte finns tillräckligt med HDMI utag på projektorn.. men det senare problemet kanske går att lösa dock.. anyway..
Det finns ingen tv-tuner eller liknande som man bara pluggar in wii,boxee box, dator etc i och sedan styr den vad som ska visas och ut ur den går det bara en HDMI kabel till projektorn i detta fallet..
Sedan då.. är det någon som har tips på en bra projektor som inte ligger i 13000+-klassen, eller ska man försöka skaffa sig en redigt bra proj från början?..
Samma gällande duk, vad för duk bör man ha?.. om möjligt så är det trevligt om det även hade funkat att se på film osv via projektorn då solen står på.. har hört talats lite om "black screens" tror jag dom kallade det, en svart duk helt enkelt som ska lösa en del av "sol-problemet".. men de låg i en rätt saftig prisklass..
Det jag är ute efter är något som skulle kunna ersätta min Samsung Full-HD TV helt enkelt.. men vara större..
Sorry för en kanske något förvirrad tråd.. men man måste börja någonstans
tack på förhand för alla svar!