Permalänk
Medlem

Uppdatering 16/01-13

Updaten skulle kommit lite tidigare idag, men var tvungen att avbryta skrivandet p.g.a öppet-hus på Polhemskolan i Lund, börjar ju där i höst om allt går som det ska (well, det gör det )
Någon som gått där?

Hur som helst var det där ett sidospår som vi inte får snöa in oss på allt för mycket.
Idag har det hänt en hel del andra saker!

Jag har bland annat varit och hämtat upp lite kromade rör samt bockningsutrustning hos en kompis, vad bra med kontakter!
Blider på det lär komma snart!

Jag har även fått lite mejlkonversationer med BeQuiet och Corsair klara, mycket trevligt om du frågar mig, mer om dem senare

Sen har jag ju även fått ett mycket trevligt paket på posten!
Några kan nog räkna ut vad det är om ni ser denna bilden.

För de som inte listat ut det ännu. Det är ju mina anslutningar från Bitspower som jag väntat på så länge!
Dessa var ju helt klart obligatoriska då de behövs för röranslutningen!

Testade lite snabb anslutning av dem för att se hur det skulle se ut, jag kunde inte testa på mer då jag inte fått PSU och RAM. Allt måste testas innan jag ansluter allt! Vet ännu inte om GPUn som jag köpte för 900 begagnad funkar, hoppas på det iallafall
Du lär känna igen dragningen från sketchup bilderna.

Här kommer en closeup på deras 90-degree anslutning!
Riktigt sexiga skulle jag vilja säga!

Dold text

Det var allt för denna gången!
Blir snart en hel del rörbockande! Jag vet också att det lär komma två paket med lite upphetsande saker nu i veckan

Peace out!

Lucas

Permalänk
Proffsmoddare

Snyggt jobbat! Riktigt bra bilder!

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Entusiast

Känns som detta kommer bli en ganska overkill HTPC
Väntar med spänning på nästa update

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brodholm:

Snyggt jobbat! Riktigt bra bilder!

Skrivet av Blargmode:

Känns som detta kommer bli en ganska overkill HTPC
Väntar med spänning på nästa update

Jo visst är det en hel del overkill, men jag vill se detta mer som en HemmaPC än en HTPC
Anledningen till att den blev lite fetare var att jag aldrig testat riktig vattenkylning innan och var allt för frestad för att vänta till nästa bygge

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Jo visst är det en hel del overkill, men jag vill se detta mer som en HemmaPC än en HTPC
Anledningen till att den blev lite fetare var att jag aldrig testat riktig vattenkylning innan och var allt för frestad för att vänta till nästa bygge

du svarade inte på mitt inlägg så jag citerade dig så du skulle märka det Till att börja med så är detta bland det mäktigaste jag sett! Keep it up och gör många fler såna här! Lycka till i fortsättningen! Och sedan, har du någea tips till en 14-åring som vill börja med moddning? Tex företag att köpa delar från o så? Svar uppskattas, o än en gång, FINT JOBBAT! Lycka till i fortsättningen!

Mvh.Joel

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TontteJooi:

du svarade inte på mitt inlägg så jag citerade dig så du skulle märka det Till att börja med så är detta bland det mäktigaste jag sett! Keep it up och gör många fler såna här! Lycka till i fortsättningen! Och sedan, har du någea tips till en 14-åring som vill börja med moddning? Tex företag att köpa delar från o så? Svar uppskattas, o än en gång, FINT JOBBAT! Lycka till i fortsättningen!

Mvh.Joel

Skickades från m.sweclockers.com

Hej Joel!
Om detta är det mäktigaste du sett har du missat en del Men det kommer bli bättre! Tack iallafall!
Tips till en 14 åring om modding, var ju själv där för två år sedan.... Hmmm, jag började själv i den åldern.
Något konkret är väll, var kreativ, såvida du vill göra något unikt. Försök att inte hitta för mycket insperation i andras byggen utan hitta insperation på annat än datorer. Kolla på arbetsloggar och lägg märke till vilka detaljer de fixar för att förbättra ett helhets intryck.
Köpa delar ifrån skulle jag själv gjort från billigaste återförsäljare, sponsorer går ju att skaffa men då måste man oftast ha något att visa upp

Mini Update, som sagt har projektet stått stilla ett tag p.g.a att jag inte kan sätta ihop något förens jag hittar RAM och Nätaggregat...
När allt är testat kommer vattenloopen påbörjas!

Efter en hel del givande diskussioner så har denna veckan frambringat några possitiva email, som gör att projektet snart rullar igen

// L

Permalänk
Proffsmoddare

Ser bra ut! Hur har det gått med rörbockarna?

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brodholm:

Ser bra ut! Hur har det gått med rörbockarna?

Händer inte så mycket mer tills PSU och Internminnen är införskaffade då jag inte kan påbörja vattenkylningen tills jag vet att alla komponenter funkar som de ska

Permalänk
Medlem

Uppdatering 22/01-13

Tjenare alla glada!
Hoppas ni har haft en fantastisk dag, för ni måste ha fått det fantastiska av min dag då jag har varit extremt trött, och knappt orkat lyfta ett finger....:down:
Efter Studiebesök, Lektioner och Saxofonspelande så visste jag inte riktigt om jag ens skulle orka öppna paketet som låg på min säng när jag kom hem.
Jag behövde dock inte fundera över det då pappa redan öppnat det då han var för ivrig

Tänkte att det skulle vara lite kul för er att få en uppdate så jag fick helt enkelt rigga upp allting i vardagsrummet då det fortfarande var ljus ute
(Ska köpa riktig studioutrustning nu i veckan för en hel del pengar, men just nu har jag bara solljus att tillgå)

Lets the update begin!

Paketet, som jag trodde innehöll RAM samt PSU från Corsair

Vid en närmare titt så var det ju faktiskt det jag trott att det var, nästan iallafall....
Vid närmare titt upptäckte jag också att det bara fanns en PSU där i, lite synd då jag förväntade mig några sexiga ramminnen där i också
Bra packat iallafall

Inte någon vanlig 80+ Brons märkning här inte, i Slenderbox är endast platina tillräckligt!
Jag måste säga att Corsair lägger ner väldigt mycket på utförandet av deras produkter.
Så fort man öppnar något från Corsair får man direkt denna "Premium" känsla!

De är ju inte dåliga på att visa upp sig heller, i lPSU lådan fann jag ännu en låda

I denna lådan fanns detta innehåll, som sagt, mycket, myyyyyycket premium över det!
Ännu en gång, måste de visa upp att det är från just Corsair, som att vi inte skulle förstå det nu

Här ser ni hjärtat i datorn, komponenten som pumpar runt all power till min klockade processor och GPU
Det där med hybrid och normal ska jag passa på att berätta om lite längre ner för de som är intresserade.
100% Modulärt med, inte mycket att klaga på

En av andledningarna till att det blev just Corsair är nog pga att de har väldigt stilrena svarta kablar, vilket gör att det inte kommer bli någon konstig "bleed" genom sleeven.

Här är en snabb bild på SATA Power, också mycket fin

Jag får också säga att det var en hel del kablar att välja mellan, perfekt då jag lär behöva en del kabel att klippa i också!

Många undrar varför jag valde just detta nätagget när jag kunde välja en med Corsair link från Corsair.
För det första, eftersom att detta är en hemmaPC som gärna får vara tyst så förklarar denna grafen en hel del

760 är också gjord av Seasonic medan 760i är gjord av Flextronic

Den där Hybrid och normal knappen är faktiskt en rätt kul grej, kan välja ifall fläkten ska stå helt stilla upp till mycket hög load eller gå på som vanligt.
Känslan när en dator startar ljudlöst

Då kom jag på tanken.
Nu när jag har nästan allt hemma, förutom ram minnen som jag faktiskt har några över....
Varför inte starta igång henne och se så att allt funkar, då kan jag i lugn och ro montera alla blocken till vattenkylningen senare och veta att allt kommer funka!

Sagt och gjort, på med CPUn och CPU kylaren, i med ramstickorna i med SSD och på med strömmen och kör igång
Tror allt sattes ihop på mindre än 10 minuter

Då var allt igång då, hade lite småproblem i början med grafikkortet, men fick tillslut ordning på allt

Drog ner alla drivisar och tog en snabbis med Prime och realtemp, helt okej med stockkylare på 60C i load i prime

Det var allt för nu, hoppas de där ramminnena kommer snart så att vi får se de med!

Ha det bra!

Lucas

Permalänk
Medlem

Jäklar vad läckert! Trist att du inte fick med några minnen dock.
Jag tror att jag snor både fläktarna och nätaggerigatet du använder om jag ska göra ett eget bygge. Har alltid tänkt använda ett FDnätagg, men den där fläktkurvan ser helt galet snygg ut! Det lönar sig nog för företag att sponsra sådana här fina byggen. Ska bli riktigt intressant när du får tag på minnen och kommer igång igen!

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Uppdatering 16/01-13

Updaten skulle kommit lite tidigare idag, men var tvungen att avbryta skrivandet p.g.a öppet-hus på Polhemskolan i Lund, börjar ju där i höst om allt går som det ska (well, det gör det )
Någon som gått där?

Hur som helst var det där ett sidospår som vi inte får snöa in oss på allt för mycket.
Idag har det hänt en hel del andra saker!

Jag har bland annat varit och hämtat upp lite kromade rör samt bockningsutrustning hos en kompis, vad bra med kontakter!
Blider på det lär komma snart!

Jag har även fått lite mejlkonversationer med BeQuiet och Corsair klara, mycket trevligt om du frågar mig, mer om dem senare

Sen har jag ju även fått ett mycket trevligt paket på posten!
Några kan nog räkna ut vad det är om ni ser denna bilden.

http://img4.imageshack.us/img4/9456/bocw.jpg

För de som inte listat ut det ännu. Det är ju mina anslutningar från Bitspower som jag väntat på så länge!
Dessa var ju helt klart obligatoriska då de behövs för röranslutningen!

http://imageshack.us/a/img26/1720/fittingsinbox.jpg

Testade lite snabb anslutning av dem för att se hur det skulle se ut, jag kunde inte testa på mer då jag inte fått PSU och RAM. Allt måste testas innan jag ansluter allt! Vet ännu inte om GPUn som jag köpte för 900 begagnad funkar, hoppas på det iallafall
Du lär känna igen dragningen från sketchup bilderna.

http://imageshack.us/a/img571/6461/radiatorn.jpg

Här kommer en closeup på deras 90-degree anslutning!
Riktigt sexiga skulle jag vilja säga!

http://imageshack.us/a/img221/7161/fitting.jpg

Det var allt för denna gången!
Blir snart en hel del rörbockande! Jag vet också att det lär komma två paket med lite upphetsande saker nu i veckan

Peace out!

Lucas

Dold text

Lite sent men la inte märke till första raden. Jag går på polhem och läser teknik så skriv gärna i ett pm eller något om du undrar något! du ska väl läsa teknik då kan jag tänka mig eller?

Utöver det så vill jag säga att allt ser fint och och det är en rejäl monsterhög med kablar du fick med till nätagget

Visa signatur

Chassi: Fractal Design define R3 | Mobo: Asus P8Z68-V Pro Gen 3 | CPU: Intel Core I7 2600k
RAM: 4x4GB Corsair vengence 1600Mhz | GPU: Asus GTX560ti top 1024mb SSD: Intel 520 Series 120GB | Hårddisk: WD Blue 1TB | PSU: ModsXstram-pro 650w bronze | Övrigt: Luftkylning, 2 st 120mm Fractal design fläktar, 1 st Noctua 120mm fläkt, CPU fläkt (Intels orginal).

Permalänk
Medlem
Skrivet av hag.com:

Jäklar vad läckert! Trist att du inte fick med några minnen dock.
Jag tror att jag snor både fläktarna och nätaggerigatet du använder om jag ska göra ett eget bygge. Har alltid tänkt använda ett FDnätagg, men den där fläktkurvan ser helt galet snygg ut! Det lönar sig nog för företag att sponsra sådana här fina byggen. Ska bli riktigt intressant när du får tag på minnen och kommer igång igen!

Haha, jo de fläktarna är så smexiga!
Tack, jo det hoppas jag företagen också känner!

Skrivet av gs242:

Lite sent men la inte märke till första raden. Jag går på polhem och läser teknik så skriv gärna i ett pm eller något om du undrar något! du ska väl läsa teknik då kan jag tänka mig eller?

Utöver det så vill jag säga att allt ser fint och och det är en rejäl monsterhög med kablar du fick med till nätagget

Jo jag ska börja på tekniklinjen, Polhem nu i höst! Intagningspoängen lär inte vara några problem, dock nytt betygssystem nu

Permalänk
Medlem

Mini uppdatering 24-01-13

Denna uppdatering blir mer ett kompliment till förra
Först och främst, minnena kom på posten igår, jag måste säga att detta är något av det sexigaste jag sätt på mycket, mycket länge!

Åter igen, Corsair, förväntningarna på hur helhetsuttrycket skulle se ut uppfylldes igen!
Jag menar, det är ju bara Ram minnen, enda tills Corsair gör dem, då blir det något speciellt över dem

Vad ska man säga

Dubbelt upp två gånger som vi brukar säga (eller kanske inte ^^, )

Bara en notering, eftersom min underbara sponsorkontakt bara talar engelska,

Thank you again for this beutiful product, this is something that lifts Slenderbox to the next level!
Inte sista gången jag kommer använda produkter från detta företag!

Andra saken som måste tas upp är att jag nu håller på att slutföra alla ritningar så de blir klara för produktion, en hel del jobb men det lär bli klart nu i helgen

Designen helt okej på hårddiskburen tycker jag
Vad tycker ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Jo jag ska börja på tekniklinjen, Polhem nu i höst! Intagningspoängen lär inte vara några problem, dock nytt betygssystem nu

När jag började så sjönk det jättemycket precis det året! jag hade 295p och det lästa var typ 145p tror jag så det var lungt för mig iaf!

btw vad ska du läsa för inriktning? design konstruktion? det är gött tycker jag i alla fall. Vi har en hel den CAD, Mekatronik, Massa teknik, och både uttryckligen och entreprenörskap. btw lycka till med intagningen.

ps. kolla gärna på mitt senaste galleri och se vad jag gillar att bygga för datorer. skriv gärna vad du tycker ds.

rättstavning
Visa signatur

Chassi: Fractal Design define R3 | Mobo: Asus P8Z68-V Pro Gen 3 | CPU: Intel Core I7 2600k
RAM: 4x4GB Corsair vengence 1600Mhz | GPU: Asus GTX560ti top 1024mb SSD: Intel 520 Series 120GB | Hårddisk: WD Blue 1TB | PSU: ModsXstram-pro 650w bronze | Övrigt: Luftkylning, 2 st 120mm Fractal design fläktar, 1 st Noctua 120mm fläkt, CPU fläkt (Intels orginal).

Permalänk
Medlem
Skrivet av gs242:

När jag började så sjönk det jättemycket precis det året! jag hade 295p och det lästa var typ 145p tror jag så det var lungt för mig iaf!

btw vad ska du läsa för inriktning? design konstruktion? det är gött tycker jag i alla fall. Vi har en hel den CAD, Mekatronik, Massa teknik, och både uttryckligen och entreprenörskap. btw lycka till med intagningen.

ps. kolla gärna på mitt senaste galleri och se vad jag gillar att bygga för datorer. skriv gärna vad du tycker ds.

Då jag lär mig CAD bäst hemma ( ) så tog jag Information och Mediateknik för Datorteknik och Programmering, man kan ju välja till en hel del saker senare.
Har redan läst Matte 1C så jag kan gå på 2C redan första året

Permalänk
Medlem

Det blir ju sjukt snyggt, men varför är detta en tråd och inte ett galleri?

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Då jag lär mig CAD bäst hemma ( ) så tog jag Information och Mediateknik för Datorteknik och Programmering, man kan ju välja till en hel del saker senare.
Har redan läst Matte 1C så jag kan gå på 2C redan första året

okej! gött!
låter ändå nice!

gällande matte 1c fick du bra beryg för annars kan du nog göra om den första terminen, för den andra terminen börjar matte 2c och det innebär att du bara får tom håltimme den första terminen när de andra ha matte.
läser du språk? om du inte gör det så kommer du ha ca 200 poäng att välja fritt för då 200 av dina 400 fria poäng troligt vis kommer gå till att lästa till en matte-kurs extra och fysik 2 för att få högskolebehörighet för tex lth(de flesta vill göra så). men oroa dig inte! du kommer få all sånnhär info på skolan och vill man så kan man alltid byta lite hit och dit

sorry folks för allt oftopic snicksnack!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr33mcrusher:

Det blir ju sjukt snyggt, men varför är detta en tråd och inte ett galleri?

Undrar du det måste du ha missuppfattat hela grejen med denna forumsdelen
Läs gärna igenom hela tråden och sen får gärna förklara hur du tänkte...
Ett galleri är till för ett färdigt resultat, när jag är klar, men många gillar att även se vägen dit.

Skrivet av gs242:

Precis, vi får gå lite mer på topic snart tycker jag!
Ska bara svara på detta inlägg först
Jag fick B nu i höstas, får se hur det går på nationella, jag får inte håltimme utan kan gå direkt på matte 2c

Permalänk
Medlem

Snygga minnen! Har de LED's som lyser eller kan man stänga av det ifall man inte vill ha det?

Annars nice med grejer, ser fram emot att se själv modifikationerna! Konceptet ser nice ut! (Y)

/Nikkop

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Mini uppdatering 24-01-13

Designen helt okej på hårddiskburen tycker jag
Vad tycker ni?

http://imageshack.us/a/img14/7081/hdbur.jpg

Japp. Snyggare än nåt som jag skulle kunna göra. väntar på att få se rören.
Ser ut som slutprodukten kommer bli finfin.

Visa signatur

TECH. NO LOGIC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Snygga minnen! Har de LED's som lyser eller kan man stänga av det ifall man inte vill ha det?

Annars nice med grejer, ser fram emot att se själv modifikationerna! Konceptet ser nice ut! (Y)

/Nikkop

Tjenare moddarbro
Jo de har led i sig som lyser vitt Tror ej det går att stänga av, men det finns väll inte mycket ett moddare inte klarar?
Modifikationerna kommer snart, har nyss köpt in nya verktyg från Tyskland, kvalitet rakt igenom!

Skrivet av VHggstRm:

Japp. Snyggare än nåt som jag skulle kunna göra. väntar på att få se rören.
Ser ut som slutprodukten kommer bli finfin.

Well, you demand pipes, here they come!
( I updaten som kommer om ca 2 minuter )

Permalänk
Medlem

Uppdatering 28-01-2013

Tjena alla, jag ursäktar att det inte blivit en riktig update eller riktigt moddande på ett tag, det är mest för att jag har varit sjuk i några veckor samt att jag håller på att färdigställa alla ritningar. Det riktiga moddandet börjar inte förens allt modellerande är klart tyvärr. Vet att ni än så länge mest fått se olika produkter. Här kommer iallafall något som jag fixat själv, testade idag att montera rören mellan GPU och CPU.
Ska göra detta igen av ett mindre repigt rör senare, samt fixa någon bra polish till det.

Till alla er som älskar kromat och vattenkylning!

Här är det monterat, inte rätt längder m.m men jag ville bara se hur det skulle se ut ungefär

GPU sidan

CPU sidan, dock ska ju det självklart inte vara en plugg där senare utan den ska gå vidare till radiatorn

För alla er som undrar, när man tryckt in röret förbi båda o-ringarna så sitter den som berget, går inte att få loss utan kraft!
Hade tänkt att visa en bild av hur det såg ut när hela var i, dock så skadades ena O-ringen när jag gjorde detta så jag vågade inte trycka i den helt i onödan. Ska nog bara till lite sandpapper

Tack till alla trogna följare, jag gör allt för att bli frisk och för att få klart alla modeller för utskärning!

Permalänk

Men du vet väl att porr inte får visas ?, Skäms på dig pöjk

Permalänk
Medlem

Bland det snyggaste jag sett här på swec!
Krya på dig, men är du sjuk borde du ju ha mycket tid över till modellerna?

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tartaros:

Men du vet väl att porr inte får visas ?, Skäms på dig pöjk

Kände att jag var lite tvungen nu när jag fått testa att ta i dessa rören

Skrivet av hag.com:

Bland det snyggaste jag sett här på swec!
Krya på dig, men är du sjuk borde du ju ha mycket tid över till modellerna?

Tackar mjukast! Jag börjar faktiskt bli bättre nu, och eftersom det är sista terminen i 9an med Nationella proven så har jag inte kunnat stanna hemma fast jag varit sjuk
Men jag färdigställde tre av fem modeller igår kväll, förhoppningsvis kommer fler idag!

Permalänk
Medlem

Ett av de bästa byggena jag har sett!

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem

Snyggt med kromade rör, passar detta bygge bra Snygga bilder dessutom(Y) gotta learn to take better myself

Permalänk

Men Vafan, Nu är det ju på tid att lägga upp något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tartaros:

Men Vafan, Nu är det ju på tid att lägga upp något?

Har varit ett långt uppehåll, mest på grund av det här, snart så kommer det upp även videos när jag fått ordning på detta!
De är sjukt bra och lyser något enormt!

Permalänk
Skrivet av iSw3de:

Har varit ett långt uppehåll, mest på grund av det här, snart så kommer det upp även videos när jag fått ordning på detta!
De är sjukt bra och lyser något enormt!
http://imageshack.us/a/img850/1429/img2081u.jpg

http://imageshack.us/a/img580/2962/img2082wr.jpg

Såg ju verkligen proffsigt ut, Bara att skicka videon när du är klar:)