Uppdatering 22/01-13
Tjenare alla glada!
Hoppas ni har haft en fantastisk dag, för ni måste ha fått det fantastiska av min dag då jag har varit extremt trött, och knappt orkat lyfta ett finger....:down:
Efter Studiebesök, Lektioner och Saxofonspelande så visste jag inte riktigt om jag ens skulle orka öppna paketet som låg på min säng när jag kom hem.
Jag behövde dock inte fundera över det då pappa redan öppnat det då han var för ivrig
Tänkte att det skulle vara lite kul för er att få en uppdate så jag fick helt enkelt rigga upp allting i vardagsrummet då det fortfarande var ljus ute
(Ska köpa riktig studioutrustning nu i veckan för en hel del pengar, men just nu har jag bara solljus att tillgå)
Lets the update begin!
Paketet, som jag trodde innehöll RAM samt PSU från Corsair
Vid en närmare titt så var det ju faktiskt det jag trott att det var, nästan iallafall....
Vid närmare titt upptäckte jag också att det bara fanns en PSU där i, lite synd då jag förväntade mig några sexiga ramminnen där i också
Bra packat iallafall
Inte någon vanlig 80+ Brons märkning här inte, i Slenderbox är endast platina tillräckligt!
Jag måste säga att Corsair lägger ner väldigt mycket på utförandet av deras produkter.
Så fort man öppnar något från Corsair får man direkt denna "Premium" känsla!
De är ju inte dåliga på att visa upp sig heller, i lPSU lådan fann jag ännu en låda
I denna lådan fanns detta innehåll, som sagt, mycket, myyyyyycket premium över det!
Ännu en gång, måste de visa upp att det är från just Corsair, som att vi inte skulle förstå det nu
Här ser ni hjärtat i datorn, komponenten som pumpar runt all power till min klockade processor och GPU
Det där med hybrid och normal ska jag passa på att berätta om lite längre ner för de som är intresserade.
100% Modulärt med, inte mycket att klaga på
En av andledningarna till att det blev just Corsair är nog pga att de har väldigt stilrena svarta kablar, vilket gör att det inte kommer bli någon konstig "bleed" genom sleeven.
Här är en snabb bild på SATA Power, också mycket fin
Jag får också säga att det var en hel del kablar att välja mellan, perfekt då jag lär behöva en del kabel att klippa i också!
Många undrar varför jag valde just detta nätagget när jag kunde välja en med Corsair link från Corsair.
För det första, eftersom att detta är en hemmaPC som gärna får vara tyst så förklarar denna grafen en hel del
760 är också gjord av Seasonic medan 760i är gjord av Flextronic
Den där Hybrid och normal knappen är faktiskt en rätt kul grej, kan välja ifall fläkten ska stå helt stilla upp till mycket hög load eller gå på som vanligt.
Känslan när en dator startar ljudlöst
Då kom jag på tanken.
Nu när jag har nästan allt hemma, förutom ram minnen som jag faktiskt har några över....
Varför inte starta igång henne och se så att allt funkar, då kan jag i lugn och ro montera alla blocken till vattenkylningen senare och veta att allt kommer funka!
Sagt och gjort, på med CPUn och CPU kylaren, i med ramstickorna i med SSD och på med strömmen och kör igång
Tror allt sattes ihop på mindre än 10 minuter
Då var allt igång då, hade lite småproblem i början med grafikkortet, men fick tillslut ordning på allt
Drog ner alla drivisar och tog en snabbis med Prime och realtemp, helt okej med stockkylare på 60C i load i prime
Det var allt för nu, hoppas de där ramminnena kommer snart så att vi får se de med!
Ha det bra!
Lucas