GTA IV - Hjälp med ett uppdrag! [Spoiler]

Permalänk
Medlem

GTA IV - Hjälp med ett uppdrag! [Spoiler]

Tja!

Jag behöver hjälp på ett uppdrag i GTA IV, det är när man ska ta fast Dimitri, man åker med nån Rasta pojke som snackar konstig Engelska och man är i det område där man spawnar när man kör "Party Mode" det stället är jag i efter att man har dödat "Roman" och sen så flyr Dimitri upp till ett tak efter att ha dödat en snubbe och flyger iväg Niko försöker ta sig upp till helikoptern men blir ner sparkad till vattnet och då får (han) jag lov att ta en båt.
Då när man har åkt efter helikoptern som skjuter ett x antal raketer kommit i mellan 2 stats områden på spelet då dyker rasta pojken upp och jag ska försöka ta mig upp till han.

Här kommer det jag behöver hjälp med

Dold text

Spelet säger att jag ska trycka "Space" - "Mellanslag" för att ta mig upp till min vän som flyger med det vill sig inte han stannar kvar fast jag dubbel klickar som en galning. Jag har till och med testat att hålla in "Space" också men det gick inte heller och samtidigt som jag trycker ändras bilden eller det är som att man byter perspektiv jätte snabbt och så kommer perspektivet tillbaka till det som var innan.

Vet någon som har klarat ut det här hur du gjorde?

Dold text

Ändrat!

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

En välkänd bugg. Googla på ”gta 4 helicopter bug”

Jag använde Fraps för att slöa ner datorn till 30 fps, och då gick det ifall man klickade som en galning.
http://www.overclock.net/t/487891/gta-4-can-you-not-finish-la...
http://www.youtube.com/watch?v=6tzr3EZvM-E

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråtitel redigerad och tråden rensad*

Kan vara bra att använda ordet "spoiler" i rubriken, även om spelet är såpass gammalt att det inte borde behövas.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

Hej!

Lösningen är att innan sekvensen trycka Ctrl, Alt, Del för att starta aktivitetshanteraren. Hitta sedan GTAIV.exe processen och använd dig utav "set affinity" (har windows på engelska) för att få spelet att endast använda en kärna på din CPU. När du sedan tabbar upp spelet kommer det lagga som tusan men det kommer vara enkelt att ta sig in i helikoptern. När du väl är i helikoptern kan du aktivera alla 4 kärnor igen.

Permalänk
Medlem

Tack för era svar uppskattar helt!

Och det är bra att ni tipsar mig om "spoilers" tänkte inte på det. sorry

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacRyhage:

Hej!

Lösningen är att innan sekvensen trycka Ctrl, Alt, Del för att starta aktivitetshanteraren. Hitta sedan GTAIV.exe processen och använd dig utav "set affinity" (har windows på engelska) för att få spelet att endast använda en kärna på din CPU. När du sedan tabbar upp spelet kommer det lagga som tusan men det kommer vara enkelt att ta sig in i helikoptern. När du väl är i helikoptern kan du aktivera alla 4 kärnor igen.

Är det "ange prioritet" "låg"?

Visa signatur

Min FZ Profil