Permalänk

Haf X LED fläktar

Hej

Jag har ett haf x chassi med en nzxt 2m röd led slinga i samt den röda stock led 200mm fläkten i fronten. Tänkte byta ut någon, eller alla av de resterande 200mm fläktarna. Jag undrar då vilken färg ni tror skulle passa bra ihop med det röda, eller kommer det bara bli en ful övergång från röd till blå i toppen om jag väljer just blå? Kanske en vit BitFenix 200mm på sidoplåten och 2 st röda i toppen? Åsikter, tack!

Permalänk
Medlem

Jag ogillar stark övergångar i färgen på chassin. Jag kör själv med två 200mm (Stock) i mitt enforcer. och kommer nog att köpa en Led-slinga i rött. så mitt chassi lyser helt rött.
Om du vill byta tycker jag inte det ska vara till något som lyser i en annan färg än något annat i datorn men icke lysande fläktar är ok.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Håll dig till ett färgchema, försökte blanda själv med UV och rött samt vitt och rött i haf 912'an, fortfarande lika fult. Byt ut allt och kör på vitt skulle jag säga

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Det här är ju helt och hållet en smaksak... Då de är du som ska ha burken så är de även du som bör avgöra om de är bra färger att kombinera eller om du bör ta samma/andra färger på fläktarna.
Själv tycker jag att man bör hålla sig till ett färgtema där man inte blandar allt för mycket färger + att blanda LED som ger en väldigt stark färg kanske "skär" sig ännu mer.
Jag skulle säga att de bättre om du lägger ner pengarna på sleeving ---> om du har ett chassi som man ser de i.

Visa signatur

Chassie: Cooler master HAF 932 Advanced. Moderkort: Asus Maximus IX Hero Z270. Processor: Intel i7 7700K. RAM: Corsair 16GB 3000Mhz. PSU: Corsair TX850M. SSD: Samsung 960 EVO 250GB. GPU: EVGA 1080Ti 11GB

Permalänk

Nu i efterhand så hade det nog varit satans snyggt med hel vitt, hade nog fasen passat in bättre med kringrustningen också. Men det känns onödigt att köpa ny slinga och 230mm fläkt samt vad jag nu tänkt lägga till. Möjligtvis om någon tänker sig byta eller köpa mina röda grejjor