Permalänk
Medlem

Budget 8000 - Behov av hjälp

Ännu en amatör som behöver råd och tips från datakunniga.

Datortyp; Gaming!

Satte ihop ett paket på i-net men blev bara skit. Vet ju ingenting.

Ni som vill hjälpa mig bör tänka på följande kriterier:

Jag har en budget på 8000kr, kan sträcka mig till 9000kr om det gör en stor skillnad prestandamässigt.

Vill helst ha den senaste modellen från intel processorerna, 3000 serien med "K" så jag kan klocka. Därav kommer jag vilja ha vattenkylning.

Behöver icke vara SSD disk. Kommer senare.

Samt en bra burk som man kan arbeta länge med och bra luftflöde.

MVH

Permalänk

Om du vill ha något att utgå från finns det uppdateringspaket från komplett med moderkort, processor, minne och grafikkort
Här är ett paket för 6.7 Där du får en i5 3570K

Sitter själv o ska bygga en dator för 9000 o siktar på dom delarna

Permalänk
Medlem

Förmodligen en av de viktigaste frågorna, vad ska du använda datorn till? Ska du bara sitta och spela, isf. vilka spel? Ska du hålla på med videoredigering? Ska du bara ha datorn till att surfa och kolla på film?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perplupp:

Förmodligen en av de viktigaste frågorna, vad ska du använda datorn till? Ska du bara sitta och spela, isf. vilka spel? Ska du hålla på med videoredigering? Ska du bara ha datorn till att surfa och kolla på film?

Jag redigerade tråden Tack

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2910438/2013-01-29

Två fläktar, en extra 140mm chassifläkt som du kan styra med fläktkontrollern (stödjer upp till tre fläktar, två följer med) och en 120mm om du vill byta ut radiatorfläkten.

Edit: Eventuellt att du ska ta ett större nätagg om du planerar att köra SLI (två grafikkort) i framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perplupp:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2910438/2013-01-29

Två fläktar, en extra 140mm chassifläkt som du kan styra med fläktkontrollern (stödjer upp till tre fläktar, två följer med) och en 120mm om du vill byta ut radiatorfläkten.

Edit: Eventuellt att du ska ta ett större nätagg om du planerar att köra SLI (två grafikkort) i framtiden.

Oh ser riktigt nice ut! Radiatorfläkten? Fläktkontrollern?

Ursäkta att jag är helt tappad. Men lika bra att jag lär mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceomano:

Oh ser riktigt nice ut! Radiatorfläkten? Fläktkontrollern?

Ursäkta att jag är help tappad. Men lika bra att jag lär mig

Radiatorfläkten = fläkten till vattenkylningens låda. Medföljande fläkten ska låta en del enligt recensionerna på Inet.
Fläktkontroller = spak eller knapp som du kan reglera hastigheten på fläktarna och därmed ljudnivån på datorn. Till fläktkontrollern på ditt chassi kan man ansluta upp till tre fläktar.