Permalänk
Medlem

Mancave(WIP)

Hej, hallå!
Jag är en relativt ny medlem här, men jag har lurkat i några år i kuliserna. Tyckte att det var på tiden att jag visade mitt utrymme. Alltid kul att kunna bidra med något.

Efter att äntligen ha flyttat från en lägenhet på 39kvm till en på 64kvm, fick jag mitt egna rum att disponera så som jag själv behagade.
Detta kommer att vara en pågående projekt, under en längre tid.
Det finns en hel del som kommer att behöva fixas.

- Upphängning av dator
- Omdragning av kablage under bord
- Sleeving
- Kylarbyte

Tekniskinformation:
CPU: Intel i5-2500k
Kylning: Cooler Master Hyper 212 EVO
Moderkort: Asus P8Z68-V/Gen3
Minne: Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP
PSU: Corsair TX 750W 80+ Bronze Modulär
GPU: NVIDIA GeForce GTX 580
SSD: Corsair Force 3 120GB
HDD: Seagate Barracuda 1TB
Optisk enhet: Optiarc DVD RW
Fläktar: 4xFractal Design 140mm Silent Series R2 + 1xCougar Vortex 120mm
Chassi: Fractal Design Arc

Bildskärm: BenQ GL2750H (27" LCD)
Mus: Mionix Saiph 1800
Tangenbord: Razer Arctosa
Högtalare: ARGON 7340A V2
Hörlur: WESC Bass DJ Black
Hörlur: GameCom 367

Övrigt:
Skrivbordet är ett eget komponerat bygge.
LED-belysning från IKEA.
Hyllor från Granit

Mancave(WIP)

Permalänk
Avstängd

Datorn nära elementet är inte nog bra idé.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

Det är inte på. Inga problem!

Permalänk
Medlem

Halloj, tänkte höra med dig vad de är för program/skärmsläckare som gör att man ser klockan :D?? funderat ett bra tag på det o sett andra ha det hmm hjälp?

Permalänk
Medlem

Det ser väldigt mysigt ut! Fast jag hade nog använt termen svävande snarare än flytande. Smart lösning med hyllorna förresten! Kan tänka mig att de dämpar lite när du går loss på trummorna.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av zytexx:

Halloj, tänkte höra med dig vad de är för program/skärmsläckare som gör att man ser klockan :D?? funderat ett bra tag på det o sett andra ha det hmm hjälp?

Det är en skärmsläckare som heter Fliqlo och finns att ladda ner på http://9031.com/goodies/ .

Skrivet av MSc:

Det ser väldigt mysigt ut! Fast jag hade nog använt termen svävande snarare än flytande. Smart lösning med hyllorna förresten! Kan tänka mig att de dämpar lite när du går loss på trummorna.

Tack för den positiva feedbacken! Jag skrev faktiskt svävande i första versionen, som jag råkade stänga ner
Förvånansvärt så låter det, mycket riktigt, inte alls så mycket när trummorna sjunger. Lite mer dämpning vore dock inte fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

Håller med, flytta den till andra sidan istället om det!

Visa signatur

CoolerMaster Silencio S400TG * MSI B450M Mortar Max * AMD Ryzen 3600X* Corsair 16gb ddr 4 3600mhz Vengeance * Samsung SSD Basic 840-Series 250GB * DeepCool Gammax l240 v2 * ASUS GeForce GTX 1060 3GB Dual OC * 3*Hdd (3.5Gb) * Benq G2420DB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Recks:

Det är inte på. Inga problem!

Oooppss!!

Sorry, läste inte allt innan min kommentar......

Visa signatur

CoolerMaster Silencio S400TG * MSI B450M Mortar Max * AMD Ryzen 3600X* Corsair 16gb ddr 4 3600mhz Vengeance * Samsung SSD Basic 840-Series 250GB * DeepCool Gammax l240 v2 * ASUS GeForce GTX 1060 3GB Dual OC * 3*Hdd (3.5Gb) * Benq G2420DB

Permalänk
Inaktiv

Jag är nyfiken på vad det är för klocka du har som bakgrund/skärmsläckare.

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt med mysbelysningen tycker jag. Vi ska göra om i vårt "kontor" om något år och då ska jag ta med mig den idén.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Jag är nyfiken på vad det är för klocka du har som bakgrund/skärmsläckare.

Läs?

Skrivet av Recks:

Det är en skärmsläckare som heter Fliqlo och finns att ladda ner på http://9031.com/goodies/

För övrigt så ser det ut som en chill hörna. Håller på att fixa mitt rum också, håller fortfarande på och ska måla men lat som man är.. + skola.. Men iallafall, tänkte också skaffa sån där belysning från IKEA eller likande. Vad kostar en slinga och hur lång är den? Är det bara en kontakt in i väggen eller hur ser sladden ut? är det en på/av-knapp också eller måste man dra ut sladden från väggen för att släcka?

PS, detta galleri får en 4a. När du är klar med bygget kommer nog en 5a trilla på plats

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ghollghost:

Läs?

För övrigt så ser det ut som en chill hörna. Håller på att fixa mitt rum också, håller fortfarande på och ska måla men lat som man är.. + skola.. Men iallafall, tänkte också skaffa sån där belysning från IKEA eller likande. Vad kostar en slinga och hur lång är den? Är det bara en kontakt in i väggen eller hur ser sladden ut? är det en på/av-knapp också eller måste man dra ut sladden från väggen för att släcka?

PS, detta galleri får en 4a. När du är klar med bygget kommer nog en 5a trilla på plats

Jag ber om ursäkt - och tackar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghollghost:

Jag har köpt 2 st http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50192068/
Längd: 75 cm
Sladdlängd: 160 cm
Pris: 99 Kr

Det är bara att plugga in leden i ett eluttag, med en av/på-knapp

Man får tacka! Finns en hel del kvar att göra.

Permalänk
Medlem

Nästan julmysfaktor ju! Klockrent

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

släng molex och koppla rätta pci-e
flytta kortet till översta slotten
eller gjort i efter bilden togs?

Visa signatur

cm HAF 922|x6 1090t @3.7ghz|noctua NH-C12P SE14|8gb xms3 1600 cl9|asus M4A89TD pro|HIS 7970|240gb SSD|samsung 840 500gb avlastar C:\|2x2tb till annat|HX 750watt|AOC U2868PQU|TTbord MX svart mus mx518. MammaPappaLådda overkill :D >>>P8H77-I> i5 3450-S @2.8>XMS3 8gb>HIS 7850 2gb<overkill.>CX430watt>noctua NH-L9i>intel 320 80gb>Bitfenix liten.

Permalänk

Var har du fått tag på den där bänkskivan nånstans?
Finns det någon återförsäljare av liknande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pollisoong:

släng molex och koppla rätta pci-e
flytta kortet till översta slotten
eller gjort i efter bilden togs?

Åtgärdat!
I ärlighetensnamn vet jag inte varför jag satte kortet där. Måste ha brunnit i huvudet när jag installerade det.

Skrivet av Ryuzaki91:

Fick det av min chef, helt gratis. Tillkapad och slipad. Den som jag har är 80cm djup, medans de på IKEA är ca 60cm. http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80123672/

Annars borde Bauhaus eller liknande ha något.

Permalänk
Medlem

Riktigt fin hörna! Väldigt snyggt bord också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryuzaki91:

Finns även på Jysk!

Visa signatur

Chassi: CorsAir Obsidian 900D PCU: CorsAir AX 1200i - Moderkort: ASUS ROG Strix Z590-F Gaming WiFi - CPU: Intel Core i9-11900K - Minnen: CorsAir Vengeance RGB Pro 64GB (4x16GB) DDR4 3200MHz - GPU: 2x PowerColor LCS Radeon R9 290x 4gb Skärm: 2x ASUS VG248QE 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

skulle precis skriva samma sak

Permalänk
Medlem
Skrivet av FknDemo:

Riktigt fin hörna! Väldigt snyggt bord också

Man får tacka!

Skrivet av Hassi:

skulle precis skriva samma sak

Det är avstängt. Alltså är det helt säkert.

Permalänk
Medlem

"Mancave" låter så coolt att det förtjänar 5 poäng.

TIllägg: Glöm inte att ta patent på det.

Permalänk
Medlem

Gillar bakgrundsbelysningen!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Fint! Sexig mancave.

"Dock är det svårt att hinna med MDPC, när jobb och träning upptar större delen av ens liv."
Sluta träna!

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lei:

Det är redan ett känt begrepp...googla på det!

Visa signatur

Cooler Master MasterCase 5 || Asrock X99M Extreme4 || i7-6800K || Antec KÜHLER H1200 PRO || 16GB Corsair Vengence DDR4 3000MHz || Samsung 840 EVO 1TB || Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 || Antec 620w High Current Gamer

3 st HP LP2475w || Logitech G710+ || Razer Diamondback

Permalänk
Medlem

Grymt snyggt och stilrent måste jag säga ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lei:

Många tack! Tyvärr är det inte, som någon redan påpekat, jag som har kommit på uttrycket.

Skrivet av Atlas Tasume:

Gillar bakgrundsbelysningen!

Det gör jag med, och den är otroligt skön på morgonen när jag dricker mitt morgonkaffe.

Skrivet av mtntwg:

Fint! Sexig mancave.

"Dock är det svårt att hinna med MDPC, när jobb och träning upptar större delen av ens liv."
Sluta träna!

Jag kan sluta jobba istället!
Tackar!

Skrivet av Itzille:

Grymt snyggt och stilrent måste jag säga ^^

Jag bugar och bockar, tack så mycket.

Permalänk
Medlem

Mysigt det ser ut Nästan som min lilla mancave innan man flyttade

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem

Mysig mansgrotta !

Visa signatur

Levla upp i spelet vi kallar livet - https://ltfu.org/

Permalänk
Medlem

Det där är mycket bra och så, men den riktiga frågan är...will it blend?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.