Permalänk

WoW grafikproblem

Hallå!

Köpte mig en burk i början av året inge märkvärdigt, kostade 5.5k men till saken, när jag installerat wow, 2.4.3 feenix clienten, och går in där och tryckt att defualt på Video settings(grafikinställningarna) då blir grafiken låg, hur är detta möjligt undrar jag? när jag hade en dator som hade sämre grafikkort tidigare och där blev grafikken på wow mkt högre med defualt, då slog det mig har det någonting med NVidia settings att göra på Grafikkortspanellen? hade ATI på förra datorn, isåfall vad ska jag ställa in där för att det ska matcha wow så bra som möjligt? för är bara wow jag spelar, finns det någon vänlig själ som kan hjälpa mig med detta?

detta har också testats på med wow MoP. samma problem.

Tack på förhand Tom, finns på skype om det kan underlätta, Yvallt91

edit glömde skriva datorns delar:

Gigabyte GA-78LMT-USB3 mATX
Samsung SSD Basic 840-Series 120GB
AMD FX-4100 X4 3,6GHz Black Edition
Corsair 4GB (2x2048MB) CL9 1333Mhz VALUE
FSP 500-60APN 500W 80+ Bronze
BitFenix Merc Alpha Svart BitFenix Merc Alpha Svart
MSI GeForce GTX 660 2048MB TwinFrozr III

borde väl få mer bättre rekommenderade inställningar än low?

Permalänk
Medlem

Sätt allt på ultra, testa dig fram på varje setting och se vad du trivs med, sen sänker du efter behov. Garanterar att du kommer få mer fps och bättre flyt än vad den rekommenderar

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk

rätt drivruntiner? 660 e inget monster kort bara så du vet kolla hur mkt av gpu/cpu belastas wow brukar vara jobbigare för cpu än gpu

Visa signatur

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!

Permalänk

Tack till båda, ska undersökas, både med nyaste drivrutinerna och testa mig fram, men en fråga till bara:

Multisampling på wow video settings vad betyder just detta?

Permalänk

tror det står förklarat om du mouseover

Visa signatur

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yvallt:

Tack till båda, ska undersökas, både med nyaste drivrutinerna och testa mig fram, men en fråga till bara:

Multisampling på wow video settings vad betyder just detta?

Multisampling is another term for anti-aliasing in WoW video settings. Increasing multisampling will smooth the edges of all objects in game by rendering multiple "samples" of each edge, reducing the amount of jaggy edges on models. As such, multisampling can have an enormous effect on frame rates, as it basically passes everything through the video card multiple times in rendering it to the screen. Keeping multisampling low can significantly enhance frame rates in the course of play.

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk

Kikat och kollat drivrutinerna, det är nyaste och dem rätta,

viderbefodrar ett print på min rekommenderande grafik

http://fuskbugg.se/dl/aetM96/WoWScrnShot_020413_155940.jpg

undrar om man kan ställa in på Nvidias kontrollpanell till det bästa anpassade just för wow? går detta? sen att wow anpassar sig efter det när jag trycker på defualt?

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Yvallt:

Kikat och kollat drivrutinerna, det är nyaste och dem rätta,

viderbefodrar ett print på min rekommenderande grafik

http://fuskbugg.se/dl/aetM96/WoWScrnShot_020413_155940.jpg

undrar om man kan ställa in på Nvidias kontrollpanell till det bästa anpassade just för wow? går detta? sen att wow anpassar sig efter det när jag trycker på defualt?

Det är ju private server ^^

Så vet inte

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

AMD brukar inte fungera speciellt bra i WoW, jag har ingen aning om varför dock.. :/

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody" - Bill Gates, 1981

Permalänk

tvelander, sa att det vara samma i MoP retail.

men AMD har väl inget med grafikkortet att göra?

Kan man överklocka mitt grafikkort till hur mkt isåfall fick med MSI after burner

Permalänk
Medlem

Varför är det ett problem vad WoW clienten som dessutom inte är äkta rekomenderar för grafik ? Enligt dina bild referenser så kanske du dessutom vill höja din upplösning så länge inte det är din skärms upplösning som visas. Ser ju att du har v-sync på och har 60 fps på bilden. Höj inställningarna bara? AMD funkar utmärkt i WoW.

Permalänk

Har en sista fråga, kan man med den nya wow clienten uppdatera wow till endast 2.4.3? någon som någon anning?

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Privat server, inte speciellt sanktionerat av Blizzard. Se §7 i reglerna.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.