Permalänk
Medlem

PS3 kontroll till PC

Har kollat runt här nu länge och sökt runt men lyckas inte hitta någon info hur det skall gå till.

Någon som har en bra guide till att få det till att funka, vill kunna köra heli i BF3 kort och gott

Visa signatur

FD Arc | MSI P67A-GD55 | Intel Core i5 2500k @ 4.5Ghz | Corsair H100 | Corsair 8GB DDR3 (2X4GB) 1600Mhx | Gigabyte HD 6950OC 1GB GDDR5 | CorsAir AX750W | Win 7 | Samsung 500Gb + WD 2Tb |

Permalänk
Skrivet av Zniper:

Har kollat runt här nu länge och sökt runt men lyckas inte hitta någon info hur det skall gå till.

Någon som har en bra guide till att få det till att funka, vill kunna köra heli i BF3 kort och gott

Provade att få det till att fungera på en polares dator för typ ett år sedan. It's a bitch kort sagt. Fick ladda ner en massa skumma program och pilla med, bör tilläggas att vi aldrig fick det att fungera:D

Visa signatur

Corsair 650D | ASUS Corsshair V Formula | AMD FX-8150 "Bulldozer" @ 4,0 GHz | Corsair H100 + 4 Corsair SP High Performance 120mm | MSI GTX 580 Lightning extreme Twin Frozr III | 8GB Corsair Dominator 1600MHz | Corsair AX 850W | Corsair Force 3 series 120gb | 2x OCZ - Agility 3 12gb | Benq G2750 | Benq G2420HD | Corsair K90 | Mionix Naos 5000

CITERA FÖR SVAR!!!

Permalänk
Medlem

Lättare med xbox-kontroll då man bara pluggar in sladden och kör. om man nu har en xbox-kontroll med sladd.

kör själv med en och de flesta nyare PC-spel har redan stöd för xbox kontroll. Plug and Play

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikom:

Lättare med xbox-kontroll då man bara pluggar in sladden och kör. om man nu har en xbox-kontroll med sladd.

kör själv med en och de flesta nyare PC-spel har redan stöd för xbox kontroll. Plug and Play

Xbox-kontroller är helt klart smidigare. Använder själv en trådlös med microsofts egna mottagare. Fungerar felfritt!

Permalänk
Medlem

Men nu var det ju inte xbox kontroll jag ville köra med utan ps3 kontroll.

Visa signatur

FD Arc | MSI P67A-GD55 | Intel Core i5 2500k @ 4.5Ghz | Corsair H100 | Corsair 8GB DDR3 (2X4GB) 1600Mhx | Gigabyte HD 6950OC 1GB GDDR5 | CorsAir AX750W | Win 7 | Samsung 500Gb + WD 2Tb |

Permalänk

jag har ps3 kontroller för pc. Använder för emulatorer och steam indie games.

http://www.motioninjoy.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zniper:

Men nu var det ju inte xbox kontroll jag ville köra med utan ps3 kontroll.

Jo jag vet, men vi är två stycken som endast konstaterat att det är mycket smidigare att köra på xbox-kontroll istället.. Om du alltså kan tänka dig att köra med xbox-kontroll blir det mycket lättare.

du skriver också att du sökt massor och inte hittar något? tog mig 5 sekunder att hitta det här?

http://www.sweclockers.com/forum/84-spelkonsoler-och-konsolsp...

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem

Fick det att funka kanon här nu.
Kör med USB kabel.

Tack för hjälpen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zniper:

Fick det att funka kanon här nu.
Kör med USB kabel.

Tack för hjälpen.

lite sent ute, men får man fråga hur du fick det att fungera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edlar:

lite sent ute, men får man fråga hur du fick det att fungera?

Troligtvis genom att använda programmet motioninjoy. Min kompis använder de och de funkar.

Permalänk

Vilka spel spelar ni med ps3-kontrollerna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av voltio:

Troligtvis genom att använda programmet motioninjoy. Min kompis använder de och de funkar.

okej tackar

Skrivet av Oneinalifetime:

Jag hade tänkt att använda de till 3rd-person spel, typ witcher 3 mm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneinalifetime:

Man kan spela i princip alla spel. Dock fungerar de som är anpassade till Xbox 360-kontrollen allra bäst (ex: Just Cause 2, GTA IV osv.) Motioninjoy har en spreciell inställning som "omvandlar" den till en 360-kontroll genom en emulator. Fungerar smidigt och i princip lika bra som en riktigt kontroll. Dock behöver man ha kabel i och drivrutinerna till programmet gav mig bluescreen några gånger när jag körde beta-versionen.

Fungerar i övrigt hur bra som helst om man tar sig tid och gör lite inställningar för de spel som inte funkar. En fröjd att spela FIFA 13 och flera andra spel och rekommenderar programmet stort. Men ha Tålamod med gränsnitt och buggar dock!

EDIT:

Ta en titt på deras hemsida där det finns mängder av tips och info om vilka spel som stöds. Länken finns lite längre upp i tråden