Permalänk
Avstängd

måste bara säga att ni är klart bästa butiken många bra köp från er, men inte skulle ni kunna utöka ert sortiment på grafikkorts sidan? kanske några andra märken, typ Gainward? shappire? kanske lite mera produkter riktade för moddare? leta andra sorter av chassin, måste ju finns mängder av märken ni kan bli en av få som säljer i Sverige, vist självklart förstår jag att ni måste tänka på att ni även måste få saker sålt. men man måste även ibland se framåt, satsa på något nytt försöka fåfram saker som inte andra har. men annars riktigt trevlig butiksverksamhet ni har

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thunderboy88:

måste bara säga att ni är klart bästa butiken många bra köp från er, men inte skulle ni kunna utöka ert sortiment på grafikkorts sidan? kanske några andra märken, typ Gainward? shappire? kanske lite mera produkter riktade för moddare? leta andra sorter av chassin, måste ju finns mängder av märken ni kan bli en av få som säljer i Sverige, vist självklart förstår jag att ni måste tänka på att ni även måste få saker sålt. men man måste även ibland se framåt, satsa på något nytt försöka fåfram saker som inte andra har. men annars riktigt trevlig butiksverksamhet ni har

Förslag på chassin kanske vore bra?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd

det som är problemet, kanske LD chassina? men måste ju finnas andra märken än dem vanliga som man börjar bli allt för van vid.

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thunderboy88:

det som är problemet, kanske LD chassina? men måste ju finnas andra märken än dem vanliga som man börjar bli allt för van vid.

Jo, men det jag säger är ju det att för att dom ska ta in dom chassin du önskar, så måste ju du sätta tal så att säga. Annars så kommer nog deras spontana och som vilken annan återförsäljares svar att vara: Hej! Tack för tipset, är det nåt särskilt chassi eller märke du har tänkt på?
Tell a story, and let them finish it

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Finns det nått 680 som har gear up erbjudandet med pengar till WoT och Planetside!

Visa signatur

Amd 1055T @ 3.5ghz | Corsair 16382mb 1600 MHz 9-9-9-24 | MSI GeForce 680| Asus M5a88-M | Intel 330 120GBx2 + WD 500GB Green + WD 1000GB Black + WD 2000GB Green x2 | AX 850 | Windows 7PRO x64 | Define R3 White

Permalänk
Inet
Skrivet av micke7406:

Ni har inga funderingar på att ta hem UV-ljus för chassin ?
Dom ni hade har utgått och det är tråkigt för oss som har uv-aktiva slangar i våra vattenkylnings system ?

Kommer upp nya UV-lysrör från Sharkoon inom kort hälsar inköparen!

Skrivet av mnmlmxml:

Vill bara tacka för era grymt snabba leveranser!
La en beställning igår eftermiddag. Idag hämtade jag min Nexus 7.
Så har det f.ö varit med de flesta beställningarna jag har gjort.
Tack som f*n för grymt bra service & pingvin stängerna!!

Kul och höra att du är nöjd!

Skrivet av Pontuff:

Varför fluktuerar priserna på inet så mycket?

När det gäller datorkomponenter så justerar vi priserna dagligen baserat på vad konkurrenterna tar, valutakurser och andra faktorer som påverkar. Högtalare, bärbara datorer och liknande är inte lika känsliga och är oftare stabilare i prissättningen.

Skrivet av DavidtheDoom:

TILL INET:
På er hemsida när man jämför moderkort så saknar samtliga MSI Z77 moderkorten attributet kring Raid:
Samtliga Z77 Moderkort har samma sata kontroller och stödjer Raid (0/1/5/10).

Även om jag vet detta så kan det göra att personer som inte är lika insatta väljer ett annat moderkort pga Raid stöd står utskrivet.
Bara en funktionalitet som saknas.
/David

Vi kollar på vad som hänt! Tack!

Skrivet av thunderboy88:

Absolut, vi är alltid ute efter nya potentiella storsäljare!

Det är jättekul om ni här på SweClockers kommer med konkreta förslag som våra inköpare kan kolla på!

Vårt mål är att ha de produkter som efterfrågas snarare än det bredaste sortimentet på marknaden. Om vi tar in ett för brett sortiment innebär det att vi inte kan ha daglig uppföljning på priser, lagersaldon, produktkunskap etc. vilket vi prioriterar högt. Ytterligare saker som försämras är servicen gentemot kunden på produkterna då det är svårt för enskilda kundmedarbetare att hålla koll på allt. Vi eftersträvar ett nära samarbete med våra tillverkare för att kunna erbjuda en snabb service på garantiärenden och snabba svar på produktfrågor vilket är svårt om vi säljer "allt".

Skrivet av Vboman:

Finns det nått 680 som har gear up erbjudandet med pengar till WoT och Planetside!

Absolut, typ alla!

http://www.inet.se/kampanj/nvidia-gear-up-free-to-play
http://www.inet.se/kampanj/nvidia-gear-up-free-to-play-500kr

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Tjena!
Hur går det med ärendenummer 9389?
Det är inte jätte akut men tycker att det var länge sedan jag hörde av er

Visa signatur

"Lite väl många muttrar över att en androidtelefon för 1500 laggar och köper sen en iPhone för 6000 och tycker den är bra och android är skit." -mr_sQuinty

SweC Fraktfritt @ Inet

Permalänk
Inet
Skrivet av DasCreep:

Tjena!
Hur går det med ärendenummer 9389?
Det är inte jätte akut men tycker att det var länge sedan jag hörde av er

Snälla, ta inga enskilda ärenden här i tråden, det är emot SweClockers regler.

Vänligen kontakta oss på service@inet.se eller 031-652700 så hjälper vi till!

Noterar även att ditt ärendenummer ser något kort ut. Om du inte har hela ärendenumret till hands så hjälper gärna vår kundtjänst till med att plocka fram ärendet utifrån din mailadress eller andra kunduppgifter.

Mvh / Inet

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Snälla, ta inga enskilda ärenden här i tråden, det är emot SweClockers regler.

Vänligen kontakta oss på service@inet.se eller 031-652700 så hjälper vi till!

Noterar även att ditt ärendenummer ser något kort ut. Om du inte har hela ärendenumret till hands så hjälper gärna vår kundtjänst till med att plocka fram ärendet utifrån din mailadress eller andra kunduppgifter.

Mvh / Inet

Aha okej!
Absolut, tack ändå!

Visa signatur

"Lite väl många muttrar över att en androidtelefon för 1500 laggar och köper sen en iPhone för 6000 och tycker den är bra och android är skit." -mr_sQuinty

SweC Fraktfritt @ Inet

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av thunderboy88:

Skrivet av inet.se:

Det är jättekul om ni här på SweClockers kommer med konkreta förslag som våra inköpare kan kolla på!

Vårt mål är att ha de produkter som efterfrågas snarare än det bredaste sortimentet på marknaden. Om vi tar in ett för brett sortiment innebär det att vi inte kan ha daglig uppföljning på priser, lagersaldon, produktkunskap etc. vilket vi prioriterar högt. Ytterligare saker som försämras är servicen gentemot kunden på produkterna då det är svårt för enskilda kundmedarbetare att hålla koll på allt. Vi eftersträvar ett nära samarbete med våra tillverkare för att kunna erbjuda en snabb service på garantiärenden och snabba svar på produktfrågor vilket är svårt om vi säljer "allt".

Mvh / Inet

Tycker båda sidorna är vettiga. Men jag tror det kan vara svårt att hitta den perfekta kombinationen av Brett utbud och god service.
Det jag egentligen vill säga är:
Inet! Ni har Skitbra Service idag och behåll den för guds(kundens)skull.

Själv har man tabbat sig och försökt köpa billigare och insett att den sista hundra lappen man sparar är det inte värt.
Betalar gärna för den goda service man får hos Er!
/Nöjd Kund

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Skulle vara lite trevligt med en rabattmånad/vecka för SweClockers-medlemmar någon gång!

Annars vill jag tacka för utmärkt kundservice Inet!

Visa signatur

[CENTER]ROGERCPU Intel Core i5 3570k | GPU Gigabyte Windforce GTX670 2GB OC | MOBO MSI Z77A-GD55 | PSU Fractal Design Integra R2 750W 80+ Bronze | HDD Seagate Barracuda 1TB| SSD Samsung 840 Basic 120GB| RAM Corsair Vengeance 16GB CL9| CASE BitFenix Shinobi Window | OS Windows 8[/CENTER]

Permalänk
Medlem

hej inet jag tycke ni borde öppna en butik under min lägenhet tyvärr bor jag på bottenvåning men källar plan funkar väll utmärk ?

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Inet
Skrivet av DavidtheDoom:

Tycker båda sidorna är vettiga. Men jag tror det kan vara svårt att hitta den perfekta kombinationen av Brett utbud och god service.
Det jag egentligen vill säga är:
Inet! Ni har Skitbra Service idag och behåll den för guds(kundens)skull.

Själv har man tabbat sig och försökt köpa billigare och insett att den sista hundra lappen man sparar är det inte värt.
Betalar gärna för den goda service man får hos Er!
/Nöjd Kund

Kul och höra att du är nöjd! Vi jobbar hårt med kundnöjdheten och försöker alltid ställa oss själva frågan vad vi skulle uppskatta hos en datorbutik. Tyvärr innebär det här att vi inte alltid har möjlighet att ligga billigast i Sverige (pga. högre kostnader), men vi ska alltid ha konkurrenskraftiga priser jämfört med våra konkurrenter.

När det gäller bredd på sortiment är det lurigt, man får inte vara för bred, men samtidigt inte heller för smal. Det vi bestämt oss för är i alla fall att aldrig börja sälja kylskåp och liknande som vissa våra konkurrenter gör. Vi fokuserar på det vi är duktiga på, datorer och liknande produkter och skall vara bäst på det! Kylskåp och annat får någon annan vara expert på.

Skrivet av Konama:

Skulle vara lite trevligt med en rabattmånad/vecka för SweClockers-medlemmar någon gång!

Annars vill jag tacka för utmärkt kundservice Inet!

Vi kör erbjudanden minst någon gång i månaden här på SweClockers, så håll utkik!

Skrivet av HypnoToad420:

hej inet jag tycke ni borde öppna en butik under min lägenhet tyvärr bor jag på bottenvåning men källar plan funkar väll utmärk ?

Det vore något!

Mvh / Inet

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av inet.se:

Kul och höra att du är nöjd! Vi jobbar hårt med kundnöjdheten och försöker alltid ställa oss själva frågan vad vi skulle uppskatta hos en datorbutik. Tyvärr innebär det här att vi inte alltid har möjlighet att ligga billigast i Sverige (pga. högre kostnader), men vi ska alltid ha konkurrenskraftiga priser jämfört med våra konkurrenter.

När det gäller bredd på sortiment är det lurigt, man får inte vara för bred, men samtidigt inte heller för smal. Det vi bestämt oss för är i alla fall att aldrig börja sälja kylskåp och liknande som vissa våra konkurrenter gör. Vi fokuserar på det vi är duktiga på, datorer och liknande produkter och skall vara bäst på det! Kylskåp och annat får någon annan vara expert på.

Mvh / Inet

Det är väl så med alla saker i livet. Man får vad man betalar för.
Hoppas även på att ni inte kommer försöka vara billigast i sverige. Någonstans kommer ju pengarna vara tvunga att sparas in på.
/David

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej Inet!

Jag är ute efter ett fodral till min Nexus 7 och har spanat lite på detta: http://www.inet.se/produkt/2903276/targus-nexus-7-vuscape-cas...

Dock ligger ni 100:- över Webhallen i pris på just detta. http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/164754-google_nexus_7...

Är det något ni kan justera priset på då jag hellre handlar av er?

Permalänk

Ibland vill man bara köpa från inet pga. Pingvinstången dock så fick jag lakritschocladcocos smak med min senaste beställning.. D:< No me gusta. Men man tackar inet för super snabb leverans

Visa signatur

Proccesor:i5 3450 3,1 Ghz Grafik:GeForce GTX 650Ti 2GB Moderkort:MSI Z77A-G43 ATX Chassi:NZXT Source 210 Elite The voltage :D :Be quiet! Pure power L7 530W Bronze 80+ RAM:Corsair 8GB 1333Mhz HDD:1TB Western digital blue Skärm:BenQ 21,5 LED

Permalänk
Inet
Skrivet av era909:

Hej Inet!

Jag är ute efter ett fodral till min Nexus 7 och har spanat lite på detta: http://www.inet.se/produkt/2903276/targus-nexus-7-vuscape-cas...

Dock ligger ni 100:- över Webhallen i pris på just detta. http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/164754-google_nexus_7...

Är det något ni kan justera priset på då jag hellre handlar av er?

Ta en titt igen!

Justerade även frakten något!

Skrivet av 420GBGlass:

Ibland vill man bara köpa från inet pga. Pingvinstången dock så fick jag lakritschocladcocos smak med min senaste beställning.. D:< No me gusta. Men man tackar inet för super snabb leverans

Tack för din order!

Mvh / Inet

Visa signatur

Instagram

Permalänk

Fortfarande inget datum på när A-Data SSD SX300 64GB mSATA kan tänkas komma in i lager?

Tack på förhand.

Visa signatur

Speldata: Lian Li/Dan Case A3 | Ryzen 7 9800X3D | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk
Inet
Skrivet av stoffeboffe:

Fortfarande inget datum på när A-Data SSD SX300 64GB mSATA kan tänkas komma in i lager?

Tack på förhand.

Tyvärr obekräftat. Håll utkik på vår hemsida där vi uppdaterar datumen med senast info!

http://www.inet.se/produkt/4304435/a-data-ssd-sx300-64gb-msat...

Mvh / Inet

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Ta en titt igen!

Justerade även frakten något!

Tackar så mycket, beställning lagd.

Permalänk

Något ni skulle kunna införa på hemsidan är en liten flik som berättar om man betalt för ordern, eller om den ligger obetald.
Skulle vara bra att veta, om man nu väljer att betala genom faktura! Blir lättare att se!

Mvh mrfohlin.

Permalänk
Inet
Skrivet av Mrfohlin:

Något ni skulle kunna införa på hemsidan är en liten flik som berättar om man betalt för ordern, eller om den ligger obetald.
Skulle vara bra att veta, om man nu väljer att betala genom faktura! Blir lättare att se!

Mvh mrfohlin.

Bra idé!

Vi har under senare delen av 2013 planerat att göra en re-make av kundsidan och då passar det bra att ta en titt om det går att lösa. Tyvärr är det lite lurigt med just faktura då det är Klarna som skickar fakturan och tar in betalning, men vi tar som sagt en titt på det!

Mvh / Inet

Visa signatur

Instagram

Permalänk

Hejsan inet, Jag har planerat att köpa ett lian li pcv600fb https://www.inet.se/produkt/6904253/lian-li-pc-v600fb-usb3-0-... , men kan inte riktigt komma på hur jag ska kyla cpu:n på ett bra sätt. Så här kommer frågan: Är det möjligt att montera in 1 h100/h100i i fronten om jag tar bort båda hdd burarna? Skulle slangen räcka från fronten till processor socketen? Om det inte är möjligt har ni några tips på bra processorkylare till det chassiet?

tack på förhand och tack för alla pingvinstänger!

Permalänk
Inet
Skrivet av The Echelon:

Hejsan inet, Jag har planerat att köpa ett lian li pcv600fb https://www.inet.se/produkt/6904253/lian-li-pc-v600fb-usb3-0-... , men kan inte riktigt komma på hur jag ska kyla cpu:n på ett bra sätt. Så här kommer frågan: Är det möjligt att montera in 1 h100/h100i i fronten om jag tar bort båda hdd burarna? Skulle slangen räcka från fronten till processor socketen? Om det inte är möjligt har ni några tips på bra processorkylare till det chassiet?

tack på förhand och tack för alla pingvinstänger!

Dra ett mail till info@inet.se så får våra produktexperter ta en titt på det och återkomma till dig med förslag! Någon här på forumet kanske har tips att dela med sig av?

Mvh / Inet

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem

Tjo inet.

Vad är det för skillnad på dessa två?

Artikelnummer
1902266 och 1902318

prisskillnad på ~50kr men annars tycker jag dom ser identiska ut?

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av inet.se:

Dra ett mail till info@inet.se så får våra produktexperter ta en titt på det och återkomma till dig med förslag! Någon här på forumet kanske har tips att dela med sig av?

Mvh / Inet

Ok, har gjort det nu. Kom på en annan sak medan jag skrev. Planerar ni att ta in dessa fläktar i sortimentet? http://www.phanteksusa.com/PH-F120S.html

Permalänk
Inet
Skrivet av Toivo83:

Tjo inet.

Vad är det för skillnad på dessa två?

Artikelnummer
1902266 och 1902318

prisskillnad på ~50kr men annars tycker jag dom ser identiska ut?

Det är ingen skillnad.

Vi håller på och byta artikelnummer på just den produkten pga. systemtekniska skäl. Så fort den sista 1902266 är slutsåld så försvinner den från hemsidan. Satte kampanjpris om du är sugen på att köpa den sista?!

Skrivet av The Echelon:

Ok, har gjort det nu. Kom på en annan sak medan jag skrev. Planerar ni att ta in dessa fläktar i sortimentet? http://www.phanteksusa.com/PH-F120S.html

Kommer upp på hemsidan under nästa vecka!

Mvh / Inet

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem

Tänkte bara säga att ni har jäkligt bra och trevlig support! Mitt ena grafikkort som jag köpte i butik var sönder när jag kopplade in det och då detta var innan ni öppnade i malmö så hade jag 30 mil till närmsta butik, ringde och skickade iväg ett mail, hade ett nytt kort dagen efter nere på posten som jag hämtade samtidigt som jag skickade iväg mitt som var sönder:)

så tack för alla år som ni har hjälpt mig med priser och bra erbjudande! Ni är ett företag som har ljus framtid!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

Hej Inet!

Bara av ren nyfikenhet:
Hur kommer det sig att ni har en mängd uppgraderingspaket med intel men endast ett med AMD, som dessutom innehåller en Phenom II?

Visa signatur

Permalänk

Tjabba ska beställa en dator hos er snarast dock har har jag lite frågor innan jag gör detta.

Jo jag har valt monterng av delar men har ejj tagt med någon dvdläsare eftersom jag har en hemma. Om jag nu får hen dator och sätter in den själv försvinner garantin då? Min andra fråga gäller också garantin. Om jag clockar processorn vad händer med den då?

Tack för svar