Skapa ny volym - HDD raderas?

Permalänk
Medlem

Skapa ny volym - HDD raderas?

Jag har en Synology DS213 och när jag startar upp den så står det att jag måste skapa en volym på hårddisken för att den ska kunna användas.
Jag undrar om allt som jag har på hårddisken raderas när jag skapar en ny volym eller om man på nåt sätt kan undvika det?

Permalänk
Medlem

du kan nog få tillbaka det med t ex remo recover

Visa signatur

Ryzen 7 5700x3d, MSI B450 Tomahawk Max, 2x16 gb kingston reaper rgb 3600 mhz Gigabyte rtx 4060 ti Eagle OC och nätagg be quiet 700w SSD: 1 tb pny cs 900, 2x Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb, 1x Samsung PM9A1 1 tb

Permalänk

Tror inte allt kommer raderas, men du kommer t.e.x. få 10GB mindre minne om du skapar en ny virituell disk / volym som sätts till andra disken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Tror inte allt kommer raderas, men du kommer t.e.x. få 10GB mindre minne om du skapar en ny virituell disk / volym som sätts till andra disken.

Jag har bara en hårddisk i nasen. Men alltså om jag sätter igång och skapar en volym som man måste göra, då borde allt som jag har på hdd finnas kvar efter volymen är skapad?

Permalänk
Skrivet av robin8:

Jag har bara en hårddisk i nasen. Men alltså om jag sätter igång och skapar en volym som man måste göra, då borde allt som jag har på hdd finnas kvar efter volymen är skapad?

Ja, i teorin ska det fungera så. Troligen likadant i praktiken med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Ja, i teorin ska det fungera så. Troligen likadant i praktiken med.

Okej, tack. Det lär väl visa sig antar jag