Första högupplösta bilden från Command & Conquer med Frostbite 2

Permalänk
Medlem

Helt klart givet köp. Har längtat efter ett nytt CnC spel en CnC3 och Kane's Wrath.

Visa signatur

Motherboard: Asrock x870E Taichi Lite | Processor: AMD Ryzen 9 9950X3D | Graphic: MSI GeForce RTX 4090 24GB GAMING TRIO | Memory: G.Skill 64GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo | PSU: ASUS ROG Thor 1200W

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Hört talas om personliga åsikter?

Tror det vad ett forum är för no?

Skrivet av phoenixdisciple:

Steam? Nej.

Det kommer vara 100% online DRM via Origin.

Och det är det första Command & Conquer som INTE har LAN funktion heller för den delen.

EA dödade C&C flera år sedan så ser inte hur de skall fixa till det nu. Alla deras försök att fösöka få igång något har hamnat platt.

Denna version borde heta New Moon med tanke på deras förgående.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Skrivet av Startrance:

Skulle dock inte kallar Swtor free to play, visst du kan spela det gratis, men det är praktiskt taget omöjligt att levla i spelet som free to play user, då dom kapar din EXP gain med flera %, däremot så är teras free to play modell för mmorpgs väldigt bra och även guild wars, däremot så måste du köpa GW2 innan du kan spela det givetvis.

Visst är f2p i swtor väldigt begränsat men det är fortfarande f2p. Poängen med f2p är att man måste betala för att få ut mer av spelet. Man kan köpa xp boost för ingame pengar så man hamnar på samma nivå som betalande spelare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Skrivet av Commander:

Tror det vad ett forum är för no?

Javisst, men presentera inte dina åsikter som att de vore fakta. Säg istället "Jag tyckte asdf, jkl och qwert var skit därför att...", annars bidrar du inte alls till någon diskussion.

Skrivet av Commander:

EA dödade C&C flera år sedan så ser inte hur de skall fixa till det nu. Alla deras försök att fösöka få igång något har hamnat platt.
Denna version borde heta New Moon med tanke på deras förgående.

Jag tänker definitivt inte försvara EA, men jag har inte samma blinda hat mot dem som du verkar ha. EA har självklart förstört mycket, men det betyder inte att deras olika avdelningar är fyllda med idioter som inte har någon aning om hur man gör roliga spel. De har kunnat sätta sitt namn på många fantastiskt bra spel under åren.

Dessutom tror jag att är C&C-varumärket näst intill värdelöst numera. Om de bara var ute efter att tjäna snabba pengar genom att sälja ett halvdant spel under ett populärt varumärke, skulle detta spel vara ett i serien Battlefield.

Permalänk
Avstängd

Även om det ser bra ut så brukar ju tyvärr EA vara bra på att förstöra spel.
F2P+EA det kan ju inte bli annat än pay 2 win och en jävla massa buggar.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk

Att folk ens köper EA spel längre är en rolig tankeställare, se vad som hände med BF3, nu ska det blii Call of Battlefield istället. Att förvänta sig att detta överhuvudtaget ska bli är befängt, Free to pay to win? Tack för den friheten. Nej, C&C dog efter ZH för min del. Utvecklare verkar inte ens försöka göra något vettigt längre utan man vill bara ha så mycket pengar som möjligt ett fint exempel är hur Firaxis förstörde Civilization med 5. Men å andra sidan har vi ju Kickstarter projekten som faktiskt verkar bry sig om spelen och inte pengarna. Nostalgi, nostalgi.

Permalänk
Medlem

I videon bara fortsatte de säga "back to the roots" och sen hur det på olika sätt var som orginal Generals. Personligen tycker jag det hade varit otroligt mycket bättre om det var tillbaka till CnC rötterna, dvs Command & Conqer och red alert; Generals känndes spelmekaniskt riktigt crappy.
Jag antar att jag får fortsätta spela Starcraft Broodwar i väntan på ett bra RTS med upphottad grafik.

Permalänk
Medlem

Lite halvdana skuggor, ser riktigt bra ut i övrigt dock.

Permalänk
Medlem

Visuellt påminner det om Joint Task Force, som har över 6 år på nacken. Och de hade inte ens Geomerics middleware för realtids radiosity.

Visa signatur

i7-2600K | ASUSTek Maximus IV Extreme | GTX 690 Quad SLI | 32GBCorsair CL10 1600 MHz Vengeance DDR3 | INTEL SSD 510 | 2 st 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair Cooling Hydro H80 | Cooler Master MegaFlow 200 Röd | Corsair AX 1200W 80+ Gold Modular | Cooler Master HAF X Black|FX-4100 | 16GB DDR3 | Radeon 7850 2GB| 630 W
FX-6300 6C 3.5Ghz Black | 32GB DDR3 | GTX 590| 850 W

Permalänk
Medlem

Tyvärr så lär väl det här spelet suga mer än en 3-åring i en godisaffär.

Jag älskade C&C-serien, men ända sen EA tog över har både Tiberium- och Red Alert-serien drabbats av dysenteri, vilket gjorde att jag hade svårt för spelen...svårt som i att spelen har varit direkt ospelbara.

Finns inget som tyder på att detta spelet skulle bli bättre, snarare tvärt om (F2P + EA rimmar väldigt illa!), och det blir ett klassiskt "snyggt yttre, värdelöst inre"-scenario.

Dessutom var Kane en av spelvärldens coolaste badguys, men t.o.m. honom lyckades EA förstöra.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Ser bra ut, generals +expansion är min fav spel i serien efter red alert 2, få hoppas på att man kan bygga vart man vill på banan och inte ala battle for middle earth 1, såg lite grejer där som pekar lite år det hållet.

F2P kan gå bra om det gör det på ett smart sätt aka inte pay to win.

Få hoppas på att EA inte förstör ett till spel som jag älskar.

Permalänk
Medlem

Som rätt djupt insatt medlem av C&C communityn (Den sanna, inte EAs) känner jag på mig att floppen är nära!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qwizzyx:

I videon bara fortsatte de säga "back to the roots" och sen hur det på olika sätt var som orginal Generals. Personligen tycker jag det hade varit otroligt mycket bättre om det var tillbaka till CnC rötterna, dvs Command & Conqer och red alert; Generals känndes spelmekaniskt riktigt crappy.
Jag antar att jag får fortsätta spela Starcraft Broodwar i väntan på ett bra RTS med upphottad grafik.

Haha jag reagerade också på det, Generals är väl knappast "roots"...känslan när man som liten satt vid FÖRSTA C&C - herregud vad bra det var.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blupparen:

Visst är f2p i swtor väldigt begränsat men det är fortfarande f2p. Poängen med f2p är att man måste betala för att få ut mer av spelet. Man kan köpa xp boost för ingame pengar så man hamnar på samma nivå som betalande spelare.

Det är verkligen inte poängen med free to play. Man ska inte behöva köpa xp boost för att de ska funka okej.

Titta på league of legends, där kan du köra hur länge som helst utan att betala.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Läste jag rätt? Free-to-Play? EA Games?
Där rök den sista strimman hopp om detta spelet för mig då modellen kommer bli likt Battlefield Heroes och andra dåliga free-to-play modeller.

Kombinera detta med Origin så kommer det bli en komplett ospelbar sörja där en investering garanterar vinst och det krävs att man installerar en trojan för att spela spelet. Do not want.

Nej. EA Games gav ut Generals medan Westwood utvecklade spelet.
Vi har ju sett vad EA Games velat göra med Command & Conquer-serien sedan dess...

Fast Battlefield Heroes var ju väldigt bra då de släpptes. Det var sen senare det gick snabbt utför.

Permalänk
Inaktiv

Hoppas att det blir som Zero Hour fast med uppdaterad grafik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

För mig som varit med sedan första CnC som inköptes '96 är det kul att se hur spelets grafik utvecklats. Minns hur jag då ('96) häpnade över grafiken!

Jag hade dock gärna sett en förnyelse av originalet. Det bästa spelet i hela serien.

Visa signatur

System: AMD Ryzen 7 9800X3D, 64 GB RAM, RTX 5080
Shitlist: Asus, NZXT

Permalänk
Inaktiv

FreeToPlay suger. Fult sätt att tjäna pengar. Bättre med ett pris på hela spelet, på det traditionella sättet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Tyvärr är grafiken långt ifrån allt. Det är riktigt snyggt, men det gör inte spelglädje eller hållbarhet.

Jag höll med dej men jag hoppas ändå att det blir bra för jag gillar gratis men du kan ha helt rätt också. Jag hoppas kanske för mycket :/

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blupparen:

Tycker det finns många bra f2p. League of legends, dota 2, tera, swtor t.ex.

Team Fortress 2!

Permalänk
Entusiast

Detta kan bli intressant om dem inför ett vettigt liga system likt vad StarCraft 2 använder och en egen server istället för att låta spelarna själva hosta matcherna.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Generals var ju riktigt kul speciellt med Zero Hour expansion.... Men Free 2 play? fy fan säger jag bara...

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

*SUCK*

När nyheten om ett nytt Generalspel kom ut så ville jag förbeställa omedelbums men strax därefter dämpades mitt habegär
när de sa att spelet skulle bli F2P och nedlusat med microtransaktioner. När de sen sa att spelet endast skulle bli multiplayer
så försvann hoppet helt då jag anser att C&C i första hand varit ett singelplayerspel med en ganska ostig story med
B-skådisar i mellansekvenserna.

Är ganska besviken på EA för att de förstör ännu en stor spelserie med en massa skit

Visa signatur

My sole companion is my weapon. I must care for it better than any hunter has ever cared for his beast. I must master it more than any warlock has ever mastered his demon. Without me, it is useless. Without it, I am nothing.
I am the Warrior. Death is my business. Be it yours...or mine.

Permalänk
Medlem

Fan va trött jag är på allt free 2 play skit.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk

Ser ut som Battlefield 3 med färg. I love it.

Permalänk
Skrivet av olafett:

Fan va trött jag är på allt free 2 play skit.

Varför? Gratis är som bekant gott!

Visa signatur

Asus B550 F Gaming, AMD Ryzen 7 5800X3D, Radeon RX 7900 XT (Saphire Nitro+)
32 GB Corsair Vengeance RGB RT @3600 Mhz (cl 18), 2 TB Samsung 980 Pro + 2 TB Samsung 860 Evo.
Skärm: Asus ROG XG27WQ (1440p @165hz)
Övrigt: Nintendo Switch och Xbox series S

Permalänk
Skrivet av Humper:

Det är verkligen inte poängen med free to play. Man ska inte behöva köpa xp boost för att de ska funka okej.

Titta på league of legends, där kan du köra hur länge som helst utan att betala.

Man kan göra det mesta som f2p i star wars också. Vill man raida kan man köpa ett "veckopass" för ingame pengar, vill man pvpa kan man köpa ett liknande pass. I league of legends måste man spela för att få influense points så man kan köpa grejjer. Skillnaden är att man måste tjäna pengar i star wars för att kunna köpa bonusar. Man kan inte köpa skins för influense points till exempel så allt kan man inte få. Desutom är det en ganska dålig jämförelse för man kan göra så mycket mer i ett mmo än i ett moba.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

Jag gillade de gamla C&C och Red Alert. Detta var snyggt när man såg trailern. Men man blir skeptisk till Free 2 Play. Gillar inte riktigt när spel mer eller mindre försöker tvinga en att köpa det ena å det andra å det tredje med riktiga pengar i spelet. Även om man kan börja spela utan att betala.

Warzone 2100 är ett bra RTS spel. Så uppenbarligen går det att göra bra spel som man inte måste köpa, även i RTS genren. Men jag är skeptisk till att EA skulle så generösa.

Permalänk

Free 2 Play , så med andra ord ingen singleplayer eller story värd att spela så med andra ord tråkigt mög , än en gång har EA tagit ett bra spel och förstört det totalt, Free 2 Play låter bra men för eller senare så blir det alltid Pay 2 Win. Inget köp för min del

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CommanderShepard:

Varför? Gratis är som bekant gott!

Det finns inget som är gratis.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG