Mörka fläckar på skärmen vid uppspelning där bakgrunden är mörk Samsung Galaxy SIII

Permalänk
Medlem

Mörka fläckar på skärmen vid uppspelning där bakgrunden är mörk Samsung Galaxy SIII

Hallå,

Undrar om någon annan med Galaxy SIII upplever att vid uppspelning av exempelvis HD-video eller annat så finns det mörka fläckar på skärmen om bakgrunden i videon är mörk, nästan som blödningar i skärmen.

Det är alltid på samma ställen på skärmen men aldrig vid ljusa avsnitt. Någon med teori om vad som kan vara på tok eller om det ska vara så?

Permalänk
Medlem
Skrivet av palenque:

Hallå,

Undrar om någon annan med Galaxy SIII upplever att vid uppspelning av exempelvis HD-video eller annat så finns det mörka fläckar på skärmen om bakgrunden i videon är mörk, nästan som blödningar i skärmen.

Det är alltid på samma ställen på skärmen men aldrig vid ljusa avsnitt. Någon med teori om vad som kan vara på tok eller om det ska vara så?

Jag har också det... någon med en bra lösning

Visa signatur

Corsair iCUE LINK 3500X RGB Vit & AMD Ryzen 9 7900x 5,5 GHz & Kolink Umbra 360mm & Asus Tuf Gaming X870 & Asus radeon RX 7800 XT 16GB & OCZ FATAL1TY - 750 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av norowner:

Jag har också det... någon med en bra lösning

Provade hämta en svart bakgrundsbild för att kolla hemskärmen etc och det ser flammigt ut... är det DET som kallas blödningar?

Permalänk
Medlem

Jag har inget som helst problem med det. Jag fick min när den precis släpptes. Dock så har jag rootat till 4.2.1.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av amius:

Jag har inget som helst problem med det. Jag fick min när den precis släpptes. Dock så har jag rootat till 4.2.1.

Du kör alltså custom rom som har version 4.2.1:)

Får kolla in detta faktiskt lite närmre då jag inte ser film på telefonen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Du kör alltså custom rom som har version 4.2.1:)

Får kolla in detta faktiskt lite närmre då jag inte ser film på telefonen..

Jodå. Jag har kollat väldigt mycket på YouTube och inspelade kameraklipp, på mobilen och jag upplever ingenting av det som nämnts.

Permalänk
Medlem

Vad märkligt! Det är längst upp aningen till höger om mitten samt längst ner motsvarande, aningen höger om mitten! 3 svarta "fläckar" längst upp och x-antal där nere.

Permalänk
Medlem
Skrivet av palenque:

Vad märkligt! Det är längst upp aningen till höger om mitten samt längst ner motsvarande, aningen höger om mitten! 3 svarta "fläckar" längst upp och x-antal där nere.

SÅ JÄVLA SANT!! EXAKT SAMMA SAK SOM MIN :/

Visa signatur

Corsair iCUE LINK 3500X RGB Vit & AMD Ryzen 9 7900x 5,5 GHz & Kolink Umbra 360mm & Asus Tuf Gaming X870 & Asus radeon RX 7800 XT 16GB & OCZ FATAL1TY - 750 W

Permalänk
Medlem

Ingen annan som har samma fenomen på sin skärm?

Permalänk
Medlem

Det kan vara inbränningar, det är inte helt ovanligt på amoled skärmar.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Jag har samma grej. Nästan alla s3 telefoner har det fast dom flesta ser inte det. Inte lönt att lämna in för du får bara en skärm som har samma grej fast på andra ställen.
Kan även tilläga att det tog 5 inlämningar och ett samtal till högsta hönset på telenor service för att få den bytad. Tydligen är dom som jobbar på telenor service blinda då dom inte kunde se fläcken (Bullshit).
Googla black spots on s3 screen så ska du se att det inte är ovanligt

Sorry om stavning e cp sitter på telefon så blir fel hela tiden >.<

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Det kan vara inbränningar, det är inte helt ovanligt på amoled skärmar.

Oj men jag menar telefonen kostade en del tusenlappar och då vill nog de flesta som jag, slippa sådant.

Skrivet av Manaflask:

Jag har samma grej. Nästan alla s3 telefoner har det fast dom flesta ser inte det. Inte lönt att lämna in för du får bara en skärm som har samma grej fast på andra ställen.
Kan även tilläga att det tog 5 inlämningar och ett samtal till högsta hönset på telenor service för att få den bytad. Tydligen är dom som jobbar på telenor service blinda då dom inte kunde se fläcken (Bullshit).
Googla black spots on s3 screen så ska du se att det inte är ovanligt

Sorry om stavning e cp sitter på telefon så blir fel hela tiden >.<

Jag ska googla detta, antar att Telia inte är så sugna på service då heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av palenque:

Oj men jag menar telefonen kostade en del tusenlappar och då vill nog de flesta som jag, slippa sådant.

Det förstår jag, men det är en av nackdelarna med oled tekniken, väldigt känslig för inbränningar.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.