Permalänk
Skrivet av mrmello:

Inte för att vara snål men har ni någon länk för CBA och Celle2 som jag inte behöver betala 30 kr för att ladda hem. speedyshare kräver premium

http://www.armaholic.com/

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av mrmello:

Inte för att vara snål men har ni någon länk för CBA och Celle2 som jag inte behöver betala 30 kr för att ladda hem. speedyshare kräver premium

Det är gratis om du klickar rätt
Alltså på namnet
Sakn är den att vi inte har servern uppe längre

Permalänk

Jag tänkte föreslå litte grejer som vore nice om ni la till på servern.

Granatkastare och artilleri.
Luftvärn - både automatkanoner, stationära och de monterade på t.ex en Ural samt Shilka.
Luftvärn - Iglapods och t.ex Avenger hummern.
Attackplan
(Skulle det rubba balansen o göra det ospelbart? Tror inte riktigt det, gör dessa grejer rätt ovanliga bara. Begränsa antalet flares i planen så blir det rätt balanserat. Dessutom behöver man hålla ett flygfält för o ha nytta av dem.)

-Höj priserna i gunstore så att det verkligen lönar sig att dra på missions.
-Inför samma system som i DayZ gällande skador o bandage samt smärtstillande.
-Sänk antalet normala fordon, så de blir värda nåt.

Sen har jag en liten annan fråga o det är ifall ni kommer att modda om Taksitan wasteland med? Rätt trevlig map, har sett att det stundtals ligger 2 servers uppe med tagen Sweclockers, vore skoj om en av dem körde på takistan map.

-Det här är så klart inget klag - bara frågor och förslag

Visa signatur

CPU: i7 8086K, MK: Asus Maximus Apex, Minne: Corsair 32GB 3000
PSU: Seasonic 850W 80+P, Kylare: Corsair 150iPro, GK: MSI 1080ti Gaming X trio, Låda: Fractal design define r6 Blackout TG

Permalänk

Neeej, inte Takistan! Måste vara den tråkigaste banan någonsin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim_hansson:

Jag tänkte föreslå litte grejer som vore nice om ni la till på servern.

Granatkastare och artilleri.
Luftvärn - både automatkanoner, stationära och de monterade på t.ex en Ural samt Shilka.
Luftvärn - Iglapods och t.ex Avenger hummern.
Attackplan
(Skulle det rubba balansen o göra det ospelbart? Tror inte riktigt det, gör dessa grejer rätt ovanliga bara. Begränsa antalet flares i planen så blir det rätt balanserat. Dessutom behöver man hålla ett flygfält för o ha nytta av dem.)

-Höj priserna i gunstore så att det verkligen lönar sig att dra på missions.
-Inför samma system som i DayZ gällande skador o bandage samt smärtstillande.
-Sänk antalet normala fordon, så de blir värda nåt.

Sen har jag en liten annan fråga o det är ifall ni kommer att modda om Taksitan wasteland med? Rätt trevlig map, har sett att det stundtals ligger 2 servers uppe med tagen Sweclockers, vore skoj om en av dem körde på takistan map.

-Det här är så klart inget klag - bara frågor och förslag

Granatkastare, mortar och artelleri kommer vi att undvika då man kan sitta och mosa ner baser utan motstånd samma med attackplan.

Ser att du vill ha väldigt mycket tunga fordon något vi inte riktigt inte har och inte har en plan att stoppa in. Angående priserna i gunstoren så går de lite upp och ner. Vi hade det mycket högre innan men alla klagade på att en ak kostade 450 osv Vilket är förståligt!

Men om du vill spela på en sådan server finns http://www.sweclockers.com/forum/138-arma-och-dayz/1183314-wa...

Den är inte uppe hela tiden då han jobbar lite på den

Angående den andra servern som heter sweclockers.se #1 någonting
Är en server skapad av några som innan spelade på våran server men inte hade tid att spela mer eftersom de var tvungna att klaga på allt
Vi har inget med dom att göra. Takistan kanske är en möjlighet men eftersom jag gör det mesta själv
så hinner jag inte det då jag gör annat

Tack för förslagen!

Permalänk
Medlem

Halloj, [MG]Red här från [MG] (uppenbarligen) som nyligen har börjat spela hos er

Vi har bakgrund i DayZ och nu senast Wasteland som vi klockat obehagligt många timmar i totalt sett. Vi växlar rätt friskt mellan att spela seriöst/organiserat, och bara larva runt och spexa.

På sistone har vi mest spelat på Takistan-kartan, så vi kommer in rätt så starkt solbrända efter all tid i öknen och dammet, och allt grönt är nästan helt främmande/skrämmande för oss.

Stabil och skön server är första intrycket och det verkar rätt så schysst balans på saker och ting. Fint att höra att ni inte vill lägga till artilleri, för det kan ha galna konsekvenser och helt förstöra balansen. Vi har lirat några gånger på vissa Takistan-servrar där det finns tillgängligt, och har utplånat hela blu- och opfor från säkert avstånd (något man inte ska kunna göra så lätt med 4 pers).

Vi ser fram emot att möta er i Chernarus!

Permalänk

I see!
Tackar för svaren

/bongo

Skrivet av gn1p:

Granatkastare, mortar och artelleri kommer vi att undvika då man kan sitta och mosa ner baser utan motstånd samma med attackplan.

Ser att du vill ha väldigt mycket tunga fordon något vi inte riktigt inte har och inte har en plan att stoppa in. Angående priserna i gunstoren så går de lite upp och ner. Vi hade det mycket högre innan men alla klagade på att en ak kostade 450 osv Vilket är förståligt!

Men om du vill spela på en sådan server finns http://www.sweclockers.com/forum/138-arma-och-dayz/1183314-wa...

Den är inte uppe hela tiden då han jobbar lite på den

Angående den andra servern som heter sweclockers.se #1 någonting
Är en server skapad av några som innan spelade på våran server men inte hade tid att spela mer eftersom de var tvungna att klaga på allt
Vi har inget med dom att göra. Takistan kanske är en möjlighet men eftersom jag gör det mesta själv
så hinner jag inte det då jag gör annat

Tack för förslagen!

Visa signatur

PSU: Seasonic 850W 80+P, Kylare: Corsair 150iPro, GK: MSI 1080ti Gaming X trio, Låda: Fractal design define r6 Blackout TG

Permalänk
Medlem

Tänkte att jag skulle försöka en gång, så skulle ladda ner Celle2 och CBA grejerna i FAQn. Men de filerna kan endast laddas ner om man har speedyshare premium?
EDIT: Sry, my bad. Borde läsa tråden innan jag säger något...
EDIT2: Vid närmare eftertanke vore det trevligt om någon hade en annan sida än armaholic att ladda ner från. Sjuuuuukt slöa servrar, tar 1,5h att få ner Celle2 bara...

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

Känns som det som är tråkiga med denna mod är att ens basbygge försvinner varje gång servern restartar. Och det är några timmar mellan det, så då får man börja om igen vilket jag tycker är lite drygt/tråkigt när man kommit en bit.

Sen så borde vapnen som i Dayz sparas om man droppar. Hade vart riktigt nice så att man kan leavea men vet att om man återvänder så finns ens grejer kvar.

Permalänk

Dog servern nu eller?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av FortuN:

Känns som det som är tråkiga med denna mod är att ens basbygge försvinner varje gång servern restartar. Och det är några timmar mellan det, så då får man börja om igen vilket jag tycker är lite drygt/tråkigt när man kommit en bit.

Sen så borde vapnen som i Dayz sparas om man droppar. Hade vart riktigt nice så att man kan leavea men vet att om man återvänder så finns ens grejer kvar.

Dåär det bara för herrn att snickra ihop en map med databaskopplingar och allt annat festligt som kan tänkas behövas.

Tror faktiskt det finns färdiga bibliotek för det, men det finns också mängder av problem med det. Om basers sparas och byggprylar fortsätter spawna kommer det att ligga skräp över hela kartan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Tänkte att jag skulle försöka en gång, så skulle ladda ner Celle2 och CBA grejerna i FAQn. Men de filerna kan endast laddas ner om man har speedyshare premium?
EDIT: Sry, my bad. Borde läsa tråden innan jag säger något...
EDIT2: Vid närmare eftertanke vore det trevligt om någon hade en annan sida än armaholic att ladda ner från. Sjuuuuukt slöa servrar, tar 1,5h att få ner Celle2 bara...

VI har en extern länk för nedladdning. Men vi har ju ingen server uppe men någon annan kanske har?

Skrivet av FortuN:

Jo, en del tycker det en del tycker att det är roligt att börja om. Det finns faktiskt en slags databas-plugin som man kan få spara alla låste objects med som kommer att spawna olåsta vid restart

Har lite funderingar på det men får se hur det blir med det
Det är ju lite roligt att veta att man har en ny chans i vilket lag man vill efter varje restart, där man kanske byter spelstil t.ex. från att bygga bas till att bara göra missions osv

Dog servern nu eller?

Tyvärr så bluescreenade den av okänd anledning :S

Skrivet av Murer:

Dåär det bara för herrn att snickra ihop en map med databaskopplingar och allt annat festligt som kan tänkas behövas.

Tror faktiskt det finns färdiga bibliotek för det, men det finns också mängder av problem med det. Om basers sparas och byggprylar fortsätter spawna kommer det att ligga skräp över hela kartan.

Skickades från m.sweclockers.com

Läs ovan

Har faktiskt pillat på en update som vi halvt testar nu lite på servern med andra vapen i bilar
Säg gärna lite vad ni tycker om det

Har även funderat på möjligheten att skapa grupper i alla lag. Alltså att man ska kunna ha grupper precis som i indep fast i bluefor, det kanske förstör hela tanken med blue/op4. Berätta gärna vad ni tycker

Updaten kommer även innehålla lite meddelande-fixes på mission så att det t.ex. inte står complete om man spränger fordonet/craten.
Cratesen på mission kommer att "slumpas" med arma:s grymma slump... Cratesen kommer även vara omgjorda är det något ni har synpunkter om cratesen så säg gärna till Så det kommer vara olika crates på varje mission istället för samma hela tiden på t.ex. wepcache.

Kommer även att byta ut statichelin, och lite andra buggfixes/småändringar

Permalänk
Medlem
Skrivet av gn1p:

Har faktiskt pillat på en update som vi halvt testar nu lite på servern med andra vapen i bilar
Säg gärna lite vad ni tycker om det

Har även funderat på möjligheten att skapa grupper i alla lag. Alltså att man ska kunna ha grupper precis som i indep fast i bluefor, det kanske förstör hela tanken med blue/op4. Berätta gärna vad ni tycker

Updaten kommer även innehålla lite meddelande-fixes på mission så att det t.ex. inte står complete om man spränger fordonet/craten.
Cratesen på mission kommer att "slumpas" med arma:s grymma slump... Cratesen kommer även vara omgjorda är det något ni har synpunkter om cratesen så säg gärna till Så det kommer vara olika crates på varje mission istället för samma hela tiden på t.ex. wepcache.

Kommer även att byta ut statichelin, och lite andra buggfixes/småändringar

Jag tycker verkligen att det skall finnas stöd för grupper i alla lag. Det blir grymt mycket smidigare att samarbeta som squads i laget om det finns gruppfunktion. Om det leder till mindre samarbete i laget vet jag dock inte.

Permalänk
Medlem

Skulle varit nice med wasteland på taviana!!

Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530

Permalänk
Medlem

Satt och rensa lite bland gamla screenshots och hitta den här bilden, var till vår hemsida. Tycker den var lite rolig så sätter upp den här

/ToyBear

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

Sjukt svårt att komma in på servern är det iaf

Har suttit hela kvällen nästan och försökt

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Sjukt svårt att komma in på servern är det iaf

Har suttit hela kvällen nästan och försökt

Vi har höjt antal spelare till 70 nu, hoppas det hjälper lite!

/ToyBear

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________

Permalänk

Kan ni aktivera civillians med? Vore skoj o spela gubbe med skinnpaj o basker eller den där rockern t.ex

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej,

Om ni vill testa Invasion 1944 Wasteland ( mod krävs som kan tankas här) så kan ni testa här på våran server:

http://www.gametracker.com/server_info/95.80.53.165:2302

Hoppas SweC kommer upp med en I44 också

Visa signatur

Intel i9 9900K - Noctua NH-D15 - Gigabyte LGA1151 Z390 AORUS ELITE - 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz - Gainward GeForce RTX 3070 - Fractal Design Define R6 - Crucial 1 TB SSD - Samsung SSD Pro Basic 840 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av chains:

Hej,

Om ni vill testa Invasion 1944 Wasteland ( mod krävs som kan tankas här) så kan ni testa här på våran server:

http://www.gametracker.com/server_info/95.80.53.165:2302

Hoppas SweC kommer upp med en I44 också

Skapa en ny tråd om den. Jag har kört en del på er server de senaste dagarna och kan bara säga att jag älskar I44 Wasteland. Allt känns bra mycket mer balanserat på något vis, och vapnen är bra mycket mer opålitliga så man blir sällan snipad på något överjävligt avstånd.

Permalänk
Medlem

Riktigt fin server,! Dock så är det ju sjukt svårt att komma in på dag tid! xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murer:

Skapa en ny tråd om den. Jag har kört en del på er server de senaste dagarna och kan bara säga att jag älskar I44 Wasteland. Allt känns bra mycket mer balanserat på något vis, och vapnen är bra mycket mer opålitliga så man blir sällan snipad på något överjävligt avstånd.

Härligt att höra

Ny tråd här http://www.sweclockers.com/forum/138-arma-och-dayz/1189478-in...

Visa signatur

Intel i9 9900K - Noctua NH-D15 - Gigabyte LGA1151 Z390 AORUS ELITE - 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz - Gainward GeForce RTX 3070 - Fractal Design Define R6 - Crucial 1 TB SSD - Samsung SSD Pro Basic 840 256GB

Permalänk

Har ett förslag - ryggsäckar. Vore nice.
Även så undrar jag om ni kommer att aktivera ACE mod på servern framöver? Riktigt bra mod i mina små grisögon.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har ett förslag - ryggsäckar. Vore nice.
Även så undrar jag om ni kommer att aktivera ACE mod på servern framöver? Riktigt bra mod i mina små grisögon.

ryggsäckar har vi tänkt på ett bra tag nu, vi har bara inte gjort det en. även ACE till wasteland men vet ej om vi kommer köra det, i alla fall inte på vanilla serven kanske på en till server.

/ToyBear

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Snäääälla sätt upp en till servervj***l, får ont i skallen av att sitta å titta på siffrorna 65/65 och kanske en gång var 20e minut se 64/65 men hinner inte ens tänka på att klicka så är den full igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xLas:

Snäääälla sätt upp en till servervj***l, får ont i skallen av att sitta å titta på siffrorna 65/65 och kanske en gång var 20e minut se 64/65 men hinner inte ens tänka på att klicka så är den full igen.

Därför man försöker joina hela tiden. Till slut blir det en slot ledig och du är inne!

Tar max några minuter av tryckande på enter

Permalänk
Medlem
Skrivet av cklein:

Därför man försöker joina hela tiden. Till slut blir det en slot ledig och du är inne!

Tar max några minuter av tryckande på enter

Suttit i 44 minuter nu, har tillochmed ett macro som sitter å trycker på join ÅT mig..

Permalänk
Medlem
Skrivet av xLas:

Suttit i 44 minuter nu, har tillochmed ett macro som sitter å trycker på join ÅT mig..

Måste vara något galet med ditt macro isåfall

Permalänk
Medlem
Skrivet av xLas:

Hade varit kul, men vi är inte gjorda av pengar. Vi tar ju inte heller donationer eftersom det känns som att man måste ge något tillbaka, något vi inte kan garantera...

Permalänk
Medlem

Grym server, bra att de inte finns för mycket imba vapen i bilarna.

Dock ser jag ganska svårt att slå en armored bil med vapen mountad på, antar att man ska gå och köpa en bazooka då för att förgöra den..?

Visa signatur

🐯 En Svensk Tiger – VOIP, kaos & taktik
🌐 svensktiger.com