Permalänk

Acer Aspire ax3300 problem

Hej har fått hem en dator som jag jobbar med i 2 veckor datorn startar upp men hittar ingen boot device har haft ut både dvd och hdd och dom funkar, har även bytat sata kablarna till hdd och dvd rom även testat dom andra sata kontakterna, har bytat batteri och gjort en jumper återställning av bios inget hjälper har även försökt updatera bios men inget går tror dock nu att moderkortet e kasst på den
nu till min fråga kan jag köpa ett nytt moderkort och fortfarande använda windows som finns på hdd´n boot delen av hdd då med boot cd som skapades när den köptes eller måste jag ha exakt samma/likadant moderkort??

Windows 7
AMD Athlon II X4 630 Quad-core
4 gig d r3
Nvidia gt320 1024 mb

har hittat part nr på moderkortet mb.sbx01.004 kostar 3000 kr för ett original billigare att köpa ett annat kort o nytt windows då men vill ha hjälp fortfarande om man kan bara byta moderkort rakt av

verkligen inget som vet?? tacksam för svar

Visa signatur

PC1:Mobo:P8Z68-V Pro Cpu:i7-2600K @ 4.4Ghz CpuKylare:Noctua NH-D14 Gpu:ASUS GTX 690 Ram:XMS3 DDR3 1600MHz 16GB HDD:HyperX 3K SSD 240GB,OCZ VERTEX Plus 120GB ,1.0TB Bildskärm:3 x ACER 24''TFT 3D 120Hz Chassi:Thermaltake Level 10 GT Psu:HX750W Silver Mod OS:Win 7 Pro
MediaPC: Mobo:GA-78LMT Cpu:II X4 965 3,4GHz Cpukyl:Hyper 212 EVO Ram:8GB 1600Mhz Psu:CX 430M Mod Chassi:Define Mini Svart

Permalänk
Medlem

Jag med!

Hej, sitter med en likadan burk jag tänkte försöka fixa mha mina begränsade kunskaper och google...
Tänkte börja med batteriet och leta rätt på jumpern. Har du kommit någon vart?

/