[Projekt]: Big Bro' Prodigy [BitFenix Prodigy Mod]

Permalänk

Får man fråga hur det går?
Mvh

Visa signatur

NZXT Source 210 Elite | Asus P8Z77-M | Intel Core 3570K | Asus 6970 DC II | Corsair TX750w | Intel 330 120gb | 8 GB Crucial 1600MHz | 1 TB Seagate | Windows 8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Det var ju lite synd, hoppas att kortet blir köpt snart då!
Videos är alltid kul, fick hem min nya studioutrustning idag!

Hann med en hel del under middagsrasten, denna tömde ju redan klockan 2

Förlåt att jag frestar dig en aning

Ja! Kortet är köpt och väntar på att få hem det!
Blev ett Sandisk Extreme, lär fungera bättre än det förra hoppas jag, haha!

Har fått hem paketet och kikat lite snabbt, ser nice ut!
Tar med bild på det jag fått av dig i nästa update!
Tack igen!

Skrivet av lolboll123:

Får man fråga hur det går?
Mvh

Självklart får man fråga!
Det har tyvärr stannat för att mitt minneskort till kameran dog samma dag som jag skulle spela in en hel video
Men jag har ett nytt minneskort påväg hem så när jag fått det kan jag spela in videon, editera den och göra en update!
Updaten kommer handla om moderkortet (Gigabyte z77x-UP7) - En video om unboxing och dylikt, men även bilder om hur det ser ut och passar i chassit och annat relevant!

Som sagt så ska jag få hem minneskortet och spela in, sedan kommer det en update!
Lär väl bli till helgen förhoppningsvis!

Ha de gött!
/Nikkop

Permalänk
Medlem

Hej kära läsare!

Inget vill gå som jag vill nu för tiden. Hade först problem med minneskort så jag fick köpa nytt.. Sedan fick jag inte min lånade mikrofon att fungera, något var knasigt! Nästa mikrofon jag lånade saknade jag kablar för. Sedan var jag tvungen att installera om operativsystemet etc.etc.
Inget har gått min väg!

Så därför är tyvärr inte min update färdig
Sticker till Budapest om en timme så är hemma senare i veckan igen, så det kommer jobbas med updaten när jag kommer hem!

Sorry! Här är en teaserbild sålänge.

Hej, kram!

Permalänk
Medlem

Gigabyte GA-Z77X-UP7 är bra skit,

Permalänk
Skrivet av micke7406:

Sexigt med

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Hej kära läsare!

Inget vill gå som jag vill nu för tiden. Hade först problem med minneskort så jag fick köpa nytt.. Sedan fick jag inte min lånade mikrofon att fungera, något var knasigt! Nästa mikrofon jag lånade saknade jag kablar för. Sedan var jag tvungen att installera om operativsystemet etc.etc.
Inget har gått min väg!

Så därför är tyvärr inte min update färdig
Sticker till Budapest om en timme så är hemma senare i veckan igen, så det kommer jobbas med updaten när jag kommer hem!

Sorry! Här är en teaserbild sålänge.

Hej, kram!
http://imageshack.us/a/img838/547/74729389.jpg

Tjena Nikko
Snygg bild, men vad är det vita xD

Permalänk
Skrivet av iSw3de:

Tjena Nikko

Ser ut som damm

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke7406:

Skrivet av SaP:

Sexigt med

Me likey a lot!
Sjukt snyggt, färgvalen är underbara.

Skrivet av iSw3de:

Tjena Nikko

Skrivet av SaP:

Ser ut som damm

Tackar!
Vilket "vita" menar du? Det vita under den orangea-"listbiten"?
Det är isåfall klister/lim för att hålla den biten på plats, dock inget man ser i verkliga livet.
Macro-objektiv kan ibland få en att undra om det man får med på bild faktiskt existerar, de får med så sjukt många detaljer!

Nu är jag dock hemma från en trevlig resa till Budapest!
Imorgon kommer svärmor på besök över helgen så blir inte helt fritt fram då. Men borde få ut en update under Måndagen förhoppningsvis!

Tagga till!

MVH
Nikkop

Permalänk
Medlem

UPDATE 04/3 - 2013

UPDAAAAAAATE!

Unboxing av GIGABYTE z77x-UP7 och provmontering i chassit. - 04/03 -2013

UPDATE 04/3 - 2013

Hej kära läsare!

Äntligen har jag lyckats fixa material till en ny uppdatering. Mycket skit som kommit i vägen. Först skulle minneskortet dö, sedan skulle mikrofonen inte gå att använda, sedan behövde min dator formateras etc.etc. Allt för att jag inte ska kunna göra en update!
Sedan stack jag på en fin liten semester med sambon min till Budapest för lite avkoppling i vardan, men nu är jag hemma igen >: )

Här kommer som sagt updaten!
Moderkortet har jag blivit försedd med av

Updaten kommer handla mestadels av unboxing av moderkortet z77x-UP7.
Unboxingen kommer bli i form av en video samt tagna bilder på lådan, produkterna som medföljer och på hur moderkortet ser ut innuti chassit!
Hoppas ni gillar't!

Om ni undrar när mer modifikation kommer ske på själva chassit så blir det med nästa update!
Denna update kommer som sagt vara en unboxing på moderkortet men updaten därefter kommer vara modifiering av chassit.

Jag inviger även mitt nya macro-objektiv i denna update, så glöm inte kika på bilderna! >: )

Let's go!
____________________________________________________________________________________

Som sagt så kommer det vara en unboxing video som kompletters med bilder och text.
Här är iallafall videon i sig! (Min första unboxing video någonsin ^_^)

Video

Kompletterar med bilder och berättande text!

Framsidan:
Här ser vi då själva lådan. Den är ganska stor och djup, givetvis för att få plats med alla tillbehör.

Märken
Här är de märken/benämningar/utmärkelser som jag i mitt videoklipp sa jag skullle berätta mer om och förklara:

• GIGABYTE OC Motherboard - GIGABYTE's Officiella Overclocking moderkort.

• 32+3+2 Phase Power - Detta moderkort har hela 32st spänningsfaser för processorn, 3st för Intel HD Graphics och 2st för VTT (spänning till RAM).

• Ultra Durable™ 5 - Benämning för de hållbara komponenter som används på moderkortet.

• World Record 7.102GHz - Detta moderkortet har hållt världsrekordet i Överklockning på en Intel Core i7 3770k, på hela 7.102Ghz.

• Best of Computex 2012 - Tom's Hardware har utsett detta moderkorts komponenter (Ultra Durable™ 5) till "Best of Computex 2012".

• BlueTooth 4.0 + 300 Mbps Dual Band Wi-Fi - Egenskaper för trådlösa nätverkskortet.

____________________________________________________________________________________

Baksidan:

Här står en del information om moderkortet och dess egenskaper. De som jag känner är viktiga kommer jag ta upp här men även gå igenom när det kommer till recension av moderkortet (en annan update):

• Stöd för upp till 4st Grafikkort, samtidigt.

• OC BIOS - Backup BIOS ifall t.ex. det primära skulle bli korrupt.

• OC-Touch - Knappar för live-ändring av CPU Ratio, BCLK m.m.

• "True All Digital PWM Design"

Luckan:

• IR3550 PowIRStage - Highest rated and most awarded Power Stage in the industry.

• 2x Copper PCB - Dubbla kopparlager på kretsytan.

Moderkortet

Här har vi då moderkortet, monstret Z77X-UP7! (fastsatt på en moderkortsplåt).
Som vi kan se ganska snabbt så är det ett fullspeckat moderkort med många PCI-E banor, många SATA-portar (10st) och en del andra finesser såsom Debug LED och många typer av kontakter. Det har även en del andra överraskande egenskaper (som inte syns på bilden men som jag kommer gå igenom i själva recensionen) t.ex. 2x 8PIN kontakt till CPU (EPS12V) för extra strömförsörjning vid t.ex. extrem överklockning. Det har även, som jag nämnde ovan, 32+3+2 spänningsfaser, överklockningsknappar, 2x Ethernetportar m.m.

Kommer som sagt gå igenom allt sådant när det blir en recension på moderkortet, men här kommer lite bilder!

Fortsätter med bilder på innehållet och lite förklarande text på vad det är för något

Allt innehåll lagt på ett bord så vi kan gå igenom de!

CF & SLI Bryggor - Så vi kan köra flera grafikkort samtidigt.

• CrossFire-brygga för dubbla AMD grafikkort.

• SLI-brygga för dubbla Nvidia grafikkort.

• 3x SLI-brygga för trippla Nvidia grafikkort.

• 4x SLI-brygga för fyra Nvidia grafikkort.

3.5" USB 3.0 Bracket - Lösning så vi får ut 2st USB 3.0 portar.

WiFi & BlueTooth Expansionskort - Så vi kan köra WiFi och BlueTooth på en stationär dator, trådlöst!
Jag ser extra mycket fram emot detta då jag har en ethernetsladd igenom hela lägenheten som bara ligger i vägen. Trådlöst internet lär lösa detta fint!

eSATA Bracket - Lösning för att t.ex. köra interna hårddiskar externt.
Ser fram emot även lösning denna då jag har en intern hårddisk som jag flyttar rundor med ibland.

Mäta-spännings-kablar - Kablar för att läsa av äkta hårdvaruspänningar i moderkortet.
Ska bli kul att kunna läsa av trovärdiga spänningar och jämföra med de som mjukvaror rapporterar.

GIGABYTE klistermärke! - Fästes på valfritt ställe! ^_^

Utöver de jag visat ovan så får man även med 6st SATA-kablar, moderkortsmanualer, drivrutiner på skivor m.m.

Moderkortet i chassit:

Nu har vi sett moderkortet lite, men hur ser det ut i chassit?
Jag tog en bild med moderkortet i chassit för att se hur slutprodukten kommer se ut, och inte för att vara sådan, men snacka om att jag blev imponerad!
Kommer ju bli dö-snyggt!

Chassit utan fötter och handtag.

Chassit komplett, dock utan sidoplåt.

Slutligen:
Det var det jag hade att komma med denna vecka!
Ursäkta att denna update har tagit sin tid. Skall inte skylla ifrån mig på något men mycket har strulat och utöver det har videoklippet faktiskt tagit lång tid att göra Men nu så är det klart och hoppas ni gillade det!

Nästa update kommer vara med modifiering, så klart! Jag är sjukt taggad på att fortsätta modifiera och hoppas ni är taggade på att se det
Dock kan jag mer förvarning säga att nästa update kanske kommer ta ett tag.
Anledningen är att jag har blivit utsedd till "Testpilot" för Asus PadFone 2, dvs jag kommer få använda produkten under en specifik tid och sen göra något verk av det, t.ex. ett videoklipp. Då detta har en deadline kommer jag prioritera det en del
Sedan har jag även en tentamen kommande och två kurser ska avslutas, men men!

Hur som helst, nästa update (när det väl kommer) kommer handla om modifiering så klart! Vad det blir återstår att se men det kommer moddas!

Kommentera eller fråga gärna, blir glad när folk skriver!
Tack för ni läser och följer!

Ha det skitgött sålänge!
Tack på förhand
MVH
Nikkop

Dold text
Permalänk
Gigabyte

Snyggt!

Visa signatur

Not in use.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigabyte_Rasmus:

Instämmer med Rasmus!
Sjukt snyggt!

Permalänk
Medlem

kan inget annat än att ge beröm! grym uppdate och du ska ha cred för att ha hittat en bra balans mellan bilder och text som du sammanför på ett snyggt sätt! gillar det oversize moderkortet som du tryckt in! ska verkligen bli kul och se var det bär av med detta bygget!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design define R3 | Mobo: Asus P8Z68-V Pro Gen 3 | CPU: Intel Core I7 2600k
RAM: 4x4GB Corsair vengence 1600Mhz | GPU: Asus GTX560ti top 1024mb SSD: Intel 520 Series 120GB | Hårddisk: WD Blue 1TB | PSU: ModsXstram-pro 650w bronze | Övrigt: Luftkylning, 2 st 120mm Fractal design fläktar, 1 st Noctua 120mm fläkt, CPU fläkt (Intels orginal).

Permalänk
Medlem

Ser mysigt ut, kul att du varit i Budapest, riktigt fin stad.

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigabyte_Rasmus:

Man tackar och tackar!

Skrivet av iSw3de:

Instämmer med Rasmus!
Världens grymmaste moderkort indeed!
Vill bara lägga händerna på ett sådant så snabbt som möjligt!

Jo, det är förskräckligt snyggt! (kan man säga så?).
De orange detaljerna är underbara, kommer passa perfekt till det svarta chassit. Lär nog bli fler orange detaljer i chassit, som inte kommer från moderkortet själv!

Skrivet av gs242:

kan inget annat än att ge beröm! grym uppdate och du ska ha cred för att ha hittat en bra balans mellan bilder och text som du sammanför på ett snyggt sätt! gillar det oversize moderkortet som du tryckt in! ska verkligen bli kul och se var det bär av med detta bygget!

Jag tackar så hemskt mycket!
Sådana här ord som motiverar mig och får mig att prestera ännu bättre, tack!
Fortsätt följa så får du se hur det går!

Skrivet av Sheik Yerbouti:

Ser mysigt ut, kul att du varit i Budapest, riktigt fin stad.

Mysigt indeed!, hehe.
Jag håller med dig, mycket fin stad med alla gamla byggnader och sevärdheter. Dock kanske inte bästa säsongen nu men det var en trevlig liten resa!

Permalänk
Medlem

Haha ! Underbart ! Ska länka tråden här till alla som föreslår prodigy för mini-itx byggen framöver
(tycker även mitt silverstone fortress ft03-mini är på gränsen till för stort)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tangentbord:

Haha ! Underbart ! Ska länka tråden här till alla som föreslår prodigy för mini-itx byggen framöver
(tycker även mitt silverstone fortress ft03-mini är på gränsen till för stort)

Haha, tackar!
Ingen dålig idé haha. Varför begränsa sig själv till mITX om du kan få plats med ATX/EATX i samma chassi?
Visst behövs det en del modifikation, men det är väl bara skoj att få personalisera något! Typ de min vision är och det projektet handlar om, haha

Kikade faktiskt på att modda in ett ATX/EATX i ett FT03 mini men tyvärr är det för litet för att vara möjligt Men ett fint och stilrent chassi!
Nöjd med chassit annars?

/nikkop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Haha, tackar!
Ingen dålig idé haha. Varför begränsa sig själv till mITX om du kan få plats med ATX/EATX i samma chassi?
Visst behövs det en del modifikation, men det är väl bara skoj att få personalisera något! Typ de min vision är och det projektet handlar om, haha

Kikade faktiskt på att modda in ett ATX/EATX i ett FT03 mini men tyvärr är det för litet för att vara möjligt

/nikkop

För litet? Är inte du moddare?! o.O

Permalänk
Skrivet av iSw3de:

Blir väl ganska svårt och modda ett Moderkort ,hörredu?

Permalänk
Medlem

Nä fan, bara ta fram dremln direkt och kapa lite PCB direkt ba.

KÖR BARA KÖR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SaP:

Den hade bara behövt vara 5cm längre

ATX passar

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Jo, men att göra något som inte är möjligt blir svårt Chassits dimensioner begränsar!

Skrivet av SaP:

Skrivet av Thorulk:

Nä fan, bara ta fram dremln direkt och kapa lite PCB direkt ba.
KÖR BARA KÖR!

Hah, bara att prova och se om det funkar!

Skrivet av iSw3de:

Den hade bara behövt vara 5cm längre

ATX passar

Hurdå?

Chassit är 235 x 397mm som bäst (höjd & bredd)
ATX=244 x 305mm

Saknas 1cm för att ett ATX ska få plats
Du kanske tänkte på vanliga FT03? Det är 284x487mm.
Vi snackar om FT03 Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Jo, men att göra något som inte är möjligt blir svårt Chassits dimensioner begränsar!

Hah, bara att prova och se om det funkar!

Hurdå?

Chassit är 235 x 397mm som bäst (höjd & bredd)
ATX=244 x 305mm

Saknas 1cm för att ett ATX ska få plats
Du kanske tänkte på vanliga FT03? Det är 284x487mm.
Vi snackar om FT03 Mini

Har du inte hört talas om pythagoras sats?

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Har du inte hört talas om pythagoras sats?

Det är väl klart!
Tar tillbaka det inte är möjligt. Du har rätt, det är möjligt, men kanske inte på det sättet jag isåfall hade velat ha det

Diagonalt fungerar om man placerar den såhär: (min fina illustration)

Dock kommer det inte gå så smidigt då kontakterna (I/O och PCI-utgångarna) kommer hamna på "gaveln" av chassit.
Dessutom så kommer troligtvis inte grafikkortet få plats.

Eller du kanske menade på något annat sätt? Du får gärna visa hur du tänkt.
Jag har inte räknat matte på över 3år! haha.

Permalänk
Medlem

Jag menar inte detta på något vis men FAIL.
Fungerar det inte med ett alternativt moderkort?

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galarix:

Jag menar inte detta på något vis men FAIL.
Fungerar det inte med ett alternativt moderkort?

Vad menar du är fail? Bilden ovanför som jag skickade?

Om du syftade på den så är det inte det detta projektet handlar om, utan ett annat chassi som inte alls är relaterat till detta projekt, hamnade lite off-topic bara ^^

Här har du bild på hur det ser ut i det chassit som projektet handlar om, BitFenix Prodigy:

Det är väl inget fail, eller?

Permalänk
Medlem

Du kan ju lägga det också så att den lutar bakåt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

MASSA TEXT

Aha, trodde du sade att du inte fick in moderkortet, sorry från mig.
Men riktigt extremt fett att allting platsar, kan du göra samma sak med mitt chassi?

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem

Helig mamma!..

Visa signatur

E-penis: Raven
Tangentbord: LongPlanck

Såld: El Diablo, MakerBox 1.0, MakerBox 2.0, Nucleus, Tetris, Molly

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Du kan ju lägga det också så att den lutar bakåt

Finns nog inte plats för den att luta, och dessutom blir de konstigt med portarna ändå Så den går nog inte att genomföra på ett smidigt sätt.

Skrivet av Galarix:

Aha, trodde du sade att du inte fick in moderkortet, sorry från mig.
Men riktigt extremt fett att allting platsar, kan du göra samma sak med mitt chassi?

Haha, ingen fara, misstänkte du hade fått något om bakfoten ^^
Tyvärr, men du kan ju göra det själv! Beskriver ju varje steg i denna bygglogg, hehe

Skrivet av PekkaJukkasson:

Helig mamma!..

Tar det positivt?!
Tack!

Permalänk
Medlem

Hej läsare!

Tänkte passa på att säga att om det finns något speciellt ni vill se kring detta projekt (t.ex. fotograferade bilder på något speciellt), eller om ni undrar hur någon del av modifikationen kommer gå till, har förslag eller tips & tricks så säg gärna till!

Jag kan utan problem tänka mig fylla era önskemål (t.ex. om ni vill höra/se eller få reda på något specifikt) Detta är inte bara ensidig kommunikation! , haha.

Som sagt, om det är något ni vill veta mer om eller titta närmare på så låt mig veta!

Tackar!
MVH
Nikkop