Permalänk
Medlem

fps= fega pojkar springer XD

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Verkar som du inte kan bonnyjumpa då det är ingen BUGG och RYSS hopp är ingen bugg heller, då hade dom fixat det.

Har du någonsin bonnyjumpat på en 60hz skärm och en 120hz? på bonnyjump bannor? jag har spelat CSS sen det kom ut och jag vet hur motorn fungerar med olika FPS / configs med bonnyjump.

Det är inte buggar.

HAHA ja det är ju klart jag har? Absolut ingen skillnad att göra det mellan 60 och 120hz.

Dom fixade ju dock bunnyjump? z_block... tror dom gjorde det runt 2009/2010*****
Rysshopp blev ju däremot en bugg som blev endel av spelet. då det inte gjorde att spelet "förstördes" på samma sätt som bunnyjump kunde göra.
DÅ rysshopp inte gjorde att man fick upp så mycket högre fart, utan att man kunde "springa" utan att göra ljud.
Men du verkar ju veta allt om CS tävlade i css i cs 4 år, tävlar nu i csgo, men vad vet jag. Kanske måste lira lite mer public för att lära mig mer x)

I samma z_block update fixerade dom även "crouch bug"

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk

Båda har rätt, kan man väl säga.
Normalt sett har fps inget med spelets fysik att göra, men är man lat när man bygger spelmotorer så kan man basera fysiken på fps'en.
Varför man väljer att göra så har jag ingen aning om.

Strömanslutna klockor kan fungera på samma sätt. Antingen har dom en kristall som sköter tidhållningen, eller så baserar dom tiden på att växelströmmen svänger 50ggr/ sekund.
En europeiskt klocka med kristall kommer gå i rätt hastighet i USA, en europeisk klocka baserat på växelström kommer gå för snabbt i USA.
Detta betyder dock inte att tiden står i direkt proportion till växelströmsfrekvenser.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Semplezz:

HAHA ja det är ju klart jag har? Absolut ingen skillnad att göra det mellan 60 och 120hz.

Dom fixade ju dock bunnyjump? z_block... tror dom gjorde det runt 2009/2010*****
Rysshopp blev ju däremot en bugg som blev endel av spelet. då det inte gjorde att spelet "förstördes" på samma sätt som bunnyjump kunde göra.
DÅ rysshopp inte gjorde att man fick upp så mycket högre fart, utan att man kunde "springa" utan att göra ljud.
Men du verkar ju veta allt om CS tävlade i css i cs 4 år, tävlar nu i csgo, men vad vet jag. Kanske måste lira lite mer public för att lära mig mer x)

Du kan hoppa längre och fortare med Specifc FPS i CS:S och med rätt Config med rates.

Jag har spelat Surf och bunnyjump banor och tävlat i CS:S också.

Testa gå in på bunnyjump banna och sätt FPS 60 och HZ 60 och rate 25k sen sätter du fps Cap 333 och HZ 120 och sen Config med rates etc på 80k så kan du ju se skillnaden, och air accrate 120.

Fan spelat hur mycket CS:S som helst vet exakt vad det handlar om.

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

FPS står för frames per second.

Men sen är det också så att i Cod2, Cod waw och Cod 4 så hoppar man längre med en viss fps. 125 och 333 är bra att hoppa med.

Och ja, Står du och försöker på en cod2 jump map i en timme med typ 60.. och sen byter du till 125 eller 333 så funkar det. Detta är ingen slump..

Körde codjump väldigt mycket förut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Du kan hoppa längre och fortare med Specifc FPS i CS:S och med rätt Config med rates.

Jag har spelat Surf och bunnyjump banor och tävlat i CS:S också.

Testa gå in på bunnyjump banna och sätt FPS 60 och HZ 60 och rate 25k sen sätter du fps Cap 333 och HZ 120 och sen Config med rates etc på 80k så kan du ju se skillnaden, och air accrate 120.

Fan spelat hur mycket CS:S som helst vet exakt vad det handlar om.

"surf" :PpPPp
DOm har specifika serverconfigs, baserat på rörelsehastighet, handlar inte om din FPS, det är ju klart som fan att du kommer längre om du ändrar spelets rörelsehastighet?
OM du trimmar en bil så kommer du automatiskt kunna accelerera snabbare?
Det du får om du cappar fps, fixar rätt rates och lirar med 120hz är ett bättre flyt, men jag lovar dig att du kan hoppa lika långt med en 60hz.
Att sätta fps_max 60 i CS är ju som att koka ris utan vatten, i cs bör du ha minst 100 fps för att få ett flyt på din bildskärm.

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Medlem

Frames per second = fps

Sen om man kan utnyttja höga frames i olika spel är en helt annan sak..

Så du har rätt även om polaren har rätt i en annan fråga dvs kan man utnyttja högra fps i spel..

Men FPS är frames per second (bilder per sekund)

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Semplezz:

DOm har specifika serverconfigs, baserat på rörelsehastighet, handlar inte om din FPS, det är ju klart som fan att du kommer längre om du ändrar spelets rörelsehastighet?
Det du får om du cappar fps, fixar rätt rates och lirar med 120hz är ett bättre flyt, men jag lovar dig att du kan hoppa lika långt med en 60hz.
Att sätta fps_max 60 i CS är ju som att koka ris utan vatten, i cs bör du ha minst 100 fps för att få ett flyt på din bildskärm.

Slutar prata om detta nu.
Spelar ingen roll vad man säger.

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Semplezz:

Fysiken i en del spel blir påverkade av spelets framerate. Så enkelt är det. Här har du ett exempel i quake 3.
http://www.funender.com/quake/articles/fps.html
http://www.psycco.de/125fps/UpsetChaps%20Quake3%20Guide%20-%2...

Viktigt att tillägga är att detta fenomen inte gäller för alla spel.

Visa signatur

💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled
🎮 → Steamdeck

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doddel_98:

men eftersom han har cod4 mw1 och det är sen 2005 tror jag och det ska då inte spela någon roll att han har högre FPS för det.

Tack för alla svar

Jo det gör det tyvärr.

Ni båda har faktiskt rätt i detta fall. FPS är bilder per sekund som skärmen visar, just COD4 använder sig dock av en grafikmotor som påverkas av FPS och därmed förändras hopphöjd/längd beroende på FPS.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Skrivet av Anton.o:

Oj vad många okunniga i denna tråden som säkert aldrig spelat cod4....

MER fps i cod4 gör så att du kan hoppas högre i cod4.
1000 fps är max och dem flesta som spelar ESL och seriösa grejer kör med 250 fps (som också är max i så kallade promod) detta är för att spelet flyter bättre med ett tal som man kan dela med 1000 (te.x 500,250,125)

Ett exempel på detta är på banan "crash" där man kan hoppa upp på ett ställe med 250fps men inte om man har lägre fps

Äntligen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Det beror på spelet, vet själv att t.ex GTA2 känns som om man kör det på fast-forward om man har för hög FPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av benja0155:

Det där är väll "bunny jump", något som används mycket i bland annat Quake 1-3, CS och tydligen CoD men säkert fler spel.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB