Battlefield 3: End Game lanseras för PC

Permalänk
Melding Plague

Battlefield 3: End Game lanseras för PC

Svenska DICE avrundar Battlefield 3 genom avslutande expansionspaktet End Game. I fokus ligger bland annat nya banor och möjlighet att strida från motorcyklar.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

BF3/BC2 Epic Fail.
Ge oss Battlefield känslan igen.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Jag tror att jag klarar mig fint utan ytterligare en expansion av Call of Battlefield faktiskt.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Våga vägra Premium! Gå före i kö tss...

Annars hade jag nog uppgraderat snart Ska bli kul att se vad Endgame levererar.

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

BF3/BC2 Epic Fail.

Jävligt idiotisk kommentar.

För det första är bad company en helt egen serie och som först och främst var menad för konsoler. För det andra så förändras spel, personligen anser jag att de hade kunnat ge möjligheten för att modda det enda negativa i min mening.

Permalänk
Medlem

Blir nog mest StarCraft 2 HOTS ikväll dock. Men det blir helt klart mycket av detta i veckan också!

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Ska bli riktigt spännande att se hur de balanserat fordon, vapen, banor och allt möjligt. Rush-mode i Armored Kill är ju bara ett exempel på hur fel det kan bli i balansen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av landizz:

Jävligt idiotisk kommentar.

För det första är bad company en helt egen serie och som först och främst var menad för konsoler. För det andra så förändras spel, personligen anser jag att de hade kunnat ge möjligheten för att modda det enda negativa i min mening.

BF3 är enligt mig mer en uppföljare till Bad Company än BF2. Bara för att PC-versionen stöder 64 players så betyder det inte att det automatiskt blir ett Battlefield värt namnet. BF1942, 2142 och 2 spenderade jag hundratals timmar framför. BF3 har jag spelat 18 timmar, och efter det så kände jag att det inte var något för mig. Det hade lika gärna kunna heta något annat, men då hade det förmodligen inte sålt lika bra.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk

Mycket trevligt! får hem och testa det ikväll

Visa signatur

AMD Ryzen 5700X3D | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32GB | 4070 Ti Super | Fractal Design North | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

Kanske kan vara skoj. Air superiority lockar om kartorna är tillräckligt stora. På de gamla kartorna svänger man i stort sett hela tiden och/eller krockar med "taket". Lite större banor tack Dice!

Visa signatur

The individual is handicapped by coming face-to-face with a conspiracy so monstrous he cannot believe it exists.

-- J Edgar Hoover

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Våga vägra Premium! Gå för i kö tss...

Har då inte märkt några kortare kötider... Sen köpte jag premium eftersom det var billigare än att köpa DLCerna var för sig.

Visa signatur

| MSI B650 Tomahawk | Ryzen 7 9800X3D | ASUS RTX 3070 | 64GB DDR5 6000MHz | MSI MPG A1000G | Samsung 970 Evo M.2 1TB + 2x WD Black SN850X 2TB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

BF3 är enligt mig mer en uppföljare till Bad Company än BF2. Bara för att PC-versionen stöder 64 players så betyder det inte att det automatiskt blir ett Battlefield värt namnet. BF1942, 2142 och 2 spenderade jag hundratals timmar framför. BF3 har jag spelat 18 timmar, och efter det så kände jag att det inte var något för mig. Det hade lika gärna kunna heta något annat, men då hade det förmodligen inte sålt lika bra.

Får nog faktiskt hålla med... Det är grymt snyggt, men som någon skrev (lite klumpigt) längre upp, Battlefield känslan finns inte där längre!

Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB

Permalänk

Undrar om det är värt att skaffa premium och börja spela igen... Säger som de flesta... Saknar den gamla BF känslan...

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Inaktiv

Det ända som gjorde spelet någorlunda intressant, var just "Back to Karkand", fastän man inte kunde smälla sin marknad.

Permalänk
Medlem

Ska bli kul spela capture the flag igen!

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

Funderar lite på hur det fungerar om man har 10 plan i luften samtidigt.
med 2 homing missiler var ( som alla givetvis kommer börja använda ) så kommer ju inget luftburet ha en susning att hålla sig i luften längre än 3 sekunder efter sin första flare.

capture the flag osv kan vara intressant dock.

Skrivet av Ceogar:

Våga vägra Premium! Gå för i kö tss...

Mjo håller med.

Anledningen till att jag köpte premium var för att få ett bättre pris på alla expansionerna.

Att separera upp spelare i två olika användarklasser där de ena har förmåner är riktigt äckligt, usch och fy.
Hade jag kunnat så hade jag avsagt mig från premium banderollen som kommer upp när man dödar någon, och allt annat som påvisar att jag betalt för att ha ett "övertag".

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Vi är igång med End Game nu!

Hoppas inte EA sabbar allt i vanlig ordning nu!

http://battlelog.battlefield.com/bf3/servers/show/91c9993c-08...

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte riktigt vad folk saknar sen bf2? commorose eller? ni sitter väl och lirar med kompisar får man ju hoppas, då behövs ingen commorose. Det jag saknar är ett theatermode och nåt typ av ratingsystem, så att man kan köa 4v4, 5v5, 8v8 osv. Samt att dice blir lite duktigare på att patcha och fixa buggar.

Visa signatur

9800X3D|Asus TUF B650-Plus WIFI|Thermalright Phantom Spirit 120 Evo|2Tb NVME|Gigabyte RTX 3080 Ti|6000mhz CL30 32GB|Corsair RMe 1000w|Fractal North|LG 240hz 1440p OLED 27"

Permalänk

Jag som trodde att jag var den enda på planeten som älskade BF2 men hatar BF3, det är helt enkelt inte samma känsla.

Skrivet av Oggaaaa:

Jag fattar inte riktigt vad folk saknar sen bf2? commorose eller?

Det är inte så simpelt, det handlar inte om någon speciell feature.

Permalänk
Entusiast

Det där med capture the flag och motorcyklarna ser jäkligt ballt ut, men vi vet hur bra det fungerar med snabba fordon i BF3.
Kommer bli samma hackiga orprecisa upplevelse som med alla andra fordon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggaaaa:

Jag fattar inte riktigt vad folk saknar sen bf2? commorose eller? ni sitter väl och lirar med kompisar får man ju hoppas, då behövs ingen commorose. Det jag saknar är ett theatermode och nåt typ av ratingsystem, så att man kan köa 4v4, 5v5, 8v8 osv. Samt att dice blir lite duktigare på att patcha och fixa buggar.

Kan ju vara bra att signalera uppgifter till de ytterligare 10 drängarna man har i laget utöver sina kompisar dock.
Dock finns det ju en liten commorose i BF3 nu.

Tycker BF3 är helt ok för övrigt.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Jag tror inte DICE kan vinna över sina kritiker hur de än skulle göra. BF3 saknar BF-känslan säger ni. Jag håller inte med. Men hade de valt att göra en "upphottning" av BF2, då hade det hetat att de bara gjort en remake på 2:an. Sen får man inte glömma, även gamers åldras. Vissa spel som vi älskade förr, var de egentligen så bra som vi vill minnas? En bra parallell är MacGyver. Han var ju kung! Men se serien idag, med lite äldre ögon, mja, inte riktigt lika bra va?

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Skrivet av bandite:

Sen får man inte glömma, även gamers åldras. Vissa spel som vi älskade förr, var de egentligen så bra som vi vill minnas? En bra parallell är MacGyver. Han var ju kung! Men se serien idag, med lite äldre ögon, mja, inte riktigt lika bra va?

Har tänkt lite på det där och det kanske liger något i det men jag tycker ändå att luftfarkoster (speciellt helikoptrar) är löjligt underpowered bara så att allting ska vara mer balanserat, helikoptern blir ju nedskjuten på typ 2 sekunder och vapnen gör lika lite skada som ett ärtrör.
Dessutom är fysiken på luftfarkosterna äcklig och i allmänhet ett skämt, mycket sämre än i BF2.

Permalänk

För att sammanfatta detta..
DET E NAJS!

Permalänk
Inaktiv

Om man bara äger orginalet av BF3 då finns knappt några servrar att spela på, de som finns har dålig ping och / eller få spelare.
Det är tråkigt.

Permalänk

Kört en liten stund nu och jag gillar banorna

Visa signatur

| Intel Core i7 4790K |NZXT Kraken X61 | ASUS Z97-A |Asus GTX 780 DCII OC 3GB SLI |16 gb Corsair 1600Mhz vengeance |Cooler Master V1200 | Kingston Hyper X 240GB , Corsair force series3 120GB, 1TB WD Caviar Black | Fractal Design Define XL R2 | Acer Predator XB270HU| Win 10 Pro 64 bit |

Permalänk
Skrivet av Flopper:

BF3/BC2 Epic Fail.

Du behöver inte spela det om du inte vill, true story

Visa signatur

AMD Ryzen 5700X3D | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32GB | 4070 Ti Super | Fractal Design North | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

Och det va slutet på det spelet då, inga modtools att hålla den vid liv inte. Nu förväntas det att man ska köpa nästa titel och dess DLC...

Visa signatur

W10 Pro N | i7-6700K @ 4.8 GHz | NH-D15 | RTX 3060 Ti | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000MHz CL15 | M.2 2TB | EVGA 750W G2 | Fractal Design Define S | Logitech G502 X | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz »

Permalänk
Slipsmannen

Helt jävla..

.. UNDERBART är vad det är!

CTF var riktigt grymt! Aningen hetsigt, men det gör ju bara att det blir roligare.

Vettiga nya banor, som inte är någon direkt fördel för något av lagen (läs: Metro)

De nya fordonen är helt ok, MC var ju helt klart en bra grej, men ajg vet inte riktigt vad jag tycker om de nya raketbilarna riktigt än..

Visa signatur

- E-Penis: Fettokisse -
- Fractal Design R5, Ryzen 7 3700X@4.2ghz, Corsair H100 Hydro -
- Asus ROG Strix X570-F, 32Gb Corsair 3600mhz, Asus ROG Strix RX5700XT -
- Corsair Force MP600 M.2 1TB + 3TB Misc SSD, Corsair 850 PSU -
- Samsung 34"UW @ 1440P -

Permalänk
Skrivet av bandite:

Jag tror inte DICE kan vinna över sina kritiker hur de än skulle göra. BF3 saknar BF-känslan säger ni. Jag håller inte med. Men hade de valt att göra en "upphottning" av BF2, då hade det hetat att de bara gjort en remake på 2:an. Sen får man inte glömma, även gamers åldras. Vissa spel som vi älskade förr, var de egentligen så bra som vi vill minnas? En bra parallell är MacGyver. Han var ju kung! Men se serien idag, med lite äldre ögon, mja, inte riktigt lika bra va?

Både BF3 och MacGyver är fortfarande superbt!

Visa signatur

Intel i5-2500K @ 3,3Ghz | Asus P8P67-v PRO | SLI: 2x Asus GeForce GTX 560Ti 1GB | Corsair 8GB 1600Mhz XMS3 | Corsair SSD Force GT 120GB | Corsair CX 600W | 2x 500GB Seagate Baracuda | Antec p180 | CoolerMaster CPU-kylare | 2x 24'' BenQ | Win7 x64 PRO | Logitech G400 | fUnc sUrface 1030 |