Permalänk

En tanke om moddat Cooler Master Elite 430

Satt och tänkte på om jag skulle ta och modda mitt Cooler Master Elite 430 chassi lite, det jag har tänkta att göra är att göra plexiglaset på sidan till en fyrkant, original är det "nerslipade" hörn både vänster uppe och höger nere. Och vill även få bort "lufthålet", då jag aldrig kommer sätta en fläkt där och finner det onödigt och fult om det inte ska användas. Kolla gärna på bilderna och skriv vad du tycker1 Första bilden är original och andra bilden är en moddad version som jag själv har gjort

En tanke om moddat Cooler Master Elite 430

Permalänk
Medlem

Ser faktiskt mycket bättre ut. Lycka till!

Visa signatur

Intel Core i7 @ 3.50GHz | MSI Z77A-G43 | AMD Radeon Sapphire 7970 3gb | 16 GB Corsair DDR3 RAM | STOCKKYLARE FTW

Permalänk
Skrivet av kUuul:

Ser faktiskt mycket bättre ut. Lycka till!

Jag tycker också det, tack så mycket

Permalänk
Medlem

Din jävel du kan verkligen photoshopa
Ser bra ut, men vrf ska du använda nitar*? Mycket enklare och cleanare med tejp, o kanske göra den ännu större?

Min vän har samma chassi, skitstabilchassi

Permalänk
Medlem

Hmm Seems nice ^^
Dock ser jag det lite drygt med att likas ta bort det första glaset och ännu jobbigare att få ditt det nya ^^

Permalänk
Skrivet av Gulbanan:

Din jävel du kan verkligen photoshopa
Ser bra ut, men vrf ska du använda nitar*? Mycket enklare och cleanare med tejp, o kanske göra den ännu större?

Min vän har samma chassi, skitstabilchassi

Haha, tack som fan!
Vet inte om jag ska nita, tejpa eller skruva
Vill inte ha plexit för stort men ska se vad jag gör

Permalänk
Skrivet av Jutah97:

Hmm Seems nice ^^
Dock ser jag det lite drygt med att likas ta bort det första glaset och ännu jobbigare att få ditt det nya ^^

Får se hur jobbigt det blir. Men tror det kan bli en utmaning att få bort det
Men jag vet inte om jag ska nita fast det andra, eller bars tejpa eller skruva, får se hur jag gör

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimonÖder:

Haha, tack som fan!
Vet inte om jag ska nita, tejpa eller skruva
Vill inte ha plexit för stort men ska se vad jag gör

Superlim är bra grejer!

Visa signatur

ASUS MAXIMUS VI FORMULA Z87 - Intel Core i7 4770K 4.7Ghz - EVGA GeForce GTX 980ti sc 6GB - Corsair Vengeance 24GB 1600Mhz DDR3 - Corsair SSD Force 3 120GB - SSD Samsung Pro 250 - Phanteks Enthoo Primo -

Permalänk
Skrivet av Jutah97:

Hmm Seems nice ^^

Skrivet av Bango79:

Superlim är bra grejer!

Aa, det finns nog säkert ett eller annat lim som håller glasskivan på plats

Permalänk

Om jag får se det som så så var det ingen aha upplevelse i den moddningen.
Bara du själv trivs med det så är det ju bra.

Visa signatur

Datorer är LIVET