Permalänk
Medlem
Skrivet av katanaa:

Har du köpt det i Sverige så gäller svensk lag,
http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19900932.htm

19 § Fel föreligger även om varan inte överensstämmer med sådana uppgifter om varans egenskaper eller användning som säljaren har lämnat vid marknadsföringen av varan eller annars före köpet.
Varan ska vidare anses felaktig, om den inte överensstämmer med sådana uppgifter om dess egenskaper eller användning som någon annan än säljaren, i tidigare säljled eller för säljarens räkning, har lämnat vid marknadsföringen av varan eller annars före köpet.

Reklamation
23 § Köparen får inte åberopa att varan är felaktig, om han inte lämnar säljaren meddelande om felet inom skälig tid efter det att han märkt eller borde ha märkt felet (reklamation). Meddelande som lämnas inom två månader efter det att köparen märkt felet skall alltid anses ha lämnats i rätt tid.

Så borde väl bara vara att köra på?

Ja det var så jag tänkte också, men eftersom man faktiskt har aktiverat spelet online och det då kvittar ganska mycket om man går tebax till butiken med det fysiska spelet.. kan juh fortfarande spela spelet på mitt origin konto juh..??

Jag är inte någon person som har gott om pengar precis, är arbetslös och får liksom spara pengar flitigt för att kunna köpa ett spel för 500kr lite då och då. Känns som en jävla rip off när man då inte får det man blivit utlovad av företaget..

Visa signatur

Det är inte jag som är konstig, det är du som är normal!

Permalänk
Medlem

När besvikelsen över serverkalabaliken lagt sig så känns besvikelsen över spelets faktiska utförande riktigt illa. Jag är faktiskt paff över hur mycket spelet skiljer sig från det utlovade och hur det likt ringar på vattnet drabbar allt annat. Tänker primärt på hur invånarna skulle vara individuella individer men som istället åker till olika jobb och olika hem varje dag, och den stora skuggbefolkning som växer i takt med att staden växer. Man tappar ju helt kontrollen på hur många faktiska arbetsföra invånare staden huserar.

Man blir nästan tårfylld när man läser den inofficiella bugglistan. Dessutom alla dessa ambitiösa hemmagjorda experiment som visar att det går alldeles utmärkt att stänga av viktiga tjänster i staden och fortfarande tjäna pengar, att pathfindingen är dummast i klassen osv.

Utvecklarna har ett massivt jobb framför sig, och många delar av spelet måste de skriva om för att åtminstone göra mig nöjd.

Visa signatur

En av två halvor i spelpodcasten Gejma. 🎮

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrTech:

Ja det var så jag tänkte också, men eftersom man faktiskt har aktiverat spelet online och det då kvittar ganska mycket om man går tebax till butiken med det fysiska spelet.. kan juh fortfarande spela spelet på mitt origin konto juh..??

Jag är inte någon person som har gott om pengar precis, är arbetslös och får liksom spara pengar flitigt för att kunna köpa ett spel för 500kr lite då och då. Känns som en jävla rip off när man då inte får det man blivit utlovad av företaget..

Du har fortfarande aktiverat spelet med en produktnyckel, då borde återförsäljaren och EA/Maxis/Origin kunna ha en dialog vid returer. Typ "Nyckel xxxx-xxxx-xxxx-xxxx är reklamerad, stäng av access till produkten i Origin".

Visa signatur

En av två halvor i spelpodcasten Gejma. 🎮

Permalänk
Medlem
Skrivet av karjix:

Man tackar. Har lagt ett gymnasium i närheten då jag inte låst upp högre än så jag får testa mig fram helt enkelt

Gymnasium är förvisso bra att ha men det är inget krav att ha det i industrizonerna om du inte vill då det inte påverkar industrin på samma sätt som den allmänna högskolan som faktiskt ökar den tekniska nivån på närliggande industrier. Men som jag sa innan så behövs inte det heller om du fokuserar på att ha tillräckligt många grundskolor, gymnasium och senare ett universitet.
Jag har själv ingen allmän högskola i min stad utan har då satsat på dem andra skoltyperna och har numera i princip bara högteknologiska, det gäller bara att ha lite tålamod

Glad att jag kunde hjälpa dig!

Permalänk
Medlem

Nån tipsa mig om denhär kickstartern för nån dag sen civitas/posts

Har inte läst igenom hela Tråden men jag hittade inget om det via sökning heller.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av nick-li:

Nån tipsa mig om denhär kickstartern för nån dag sen civitas/posts

Har inte läst igenom hela Tråden men jag hittade inget om det via sökning heller.

Dem verkar inte helt seriösa, dem vill inte heller berätta vilka dem är. Men det kan ju bli skitbra

Permalänk

Haha, underbart. Hoppas de kan fortsätta och kan gräva upp mer bra saker. större regioner vore ju trevligt...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har inte spelat sen i söndags tror jag det var, känner verkligen inget sug, så jävla tråkigt då man väntat rätt mycket på det här spelet.

Får hoppas suget kommer tillbaka snart.

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem

Jag har lagt ca 40 timmar på det så jag har fått valuta för pengarna men visst det är trist att det är så buggigt. Får se om man spelar det igen sen om/när de fixat problemen. Större ytor till staden tack samt fixa den jävla trafiken. Har svårt att tro att de inte har en enda utvecklare som kan skriva en vettig algoritm för trafiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Dem verkar inte helt seriösa, dem vill inte heller berätta vilka dem är. Men det kan ju bli skitbra

Har lite liknande känsla av det, dom säger sig ha arbetat med allt från Quake 4 till Borderlands.
Men den ena har ju gått ut med sitt namn för ofentligheten, jag väntar tills jag ser nåt mer konkret avs spelet förän jag tänker mer på att stöda projektet.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem

Har spelat spelet inatt och några timmar idag och istort inte haft några problem, förutom pengaproblem..
Men nu hängde sig spelet när jag gick från en stad till en annan. Den står bara och laddar in staden om och om igen.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Har spelat spelet inatt och några timmar idag och istort inte haft några problem, förutom pengaproblem..
Men nu hängde sig spelet när jag gick från en stad till en annan. Den står bara och laddar in staden om och om igen.

Har haft liknande problem. Besökte en stad i regionen och då laddade den bara. Funkar dock nu i en annan region.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem

EA skol fail!

Skrivet av Thalo:

Gymnasium är förvisso bra att ha men det är inget krav att ha det i industrizonerna om du inte vill då det inte påverkar industrin på samma sätt som den allmänna högskolan som faktiskt ökar den tekniska nivån på närliggande industrier. Men som jag sa innan så behövs inte det heller om du fokuserar på att ha tillräckligt många grundskolor, gymnasium och senare ett universitet.
Jag har själv ingen allmän högskola i min stad utan har då satsat på dem andra skoltyperna och har numera i princip bara högteknologiska, det gäller bara att ha lite tålamod

Glad att jag kunde hjälpa dig!

När man kommit upp till Universitetet så kan man ta bort dom andra skolorna så flyttar dom eleverna automatiskt över till ditt universitet. Logiskt eller hur?
På så sätt kan du lättare få fler elever på ditt universitet dagligen samtidigt som du tar bort en stor utgift genom att helt skippa dom andra skolorna..

Hur EA har tänkt här att grundskole elever plötsligt kommer in på universitetet vet jag inte riktigt men då är det i spelet i alla fall för att underlätta ska du alltid bygga skolan vid en stor väg eftersom eleverna på universitetet endast kör bil av någon anledning och skiter fullständigt i att du har satt ut 50 busshållsplatser i hela staden

Visa signatur

Det är inte jag som är konstig, det är du som är normal!

Permalänk
Medlem

Spelet är ju trasigt.
2 Brandstationer med 3 truckar var - Alla åker till samma bränder, och när de är där så lyckas de ändå inte släcka någonting.
Soptipp med 12 truckar - Bara 2 åker runt på vägarna.
Polisstation med 4 extra bilar - Alla bilarna åker runt kvarteret och tillbaka till stationen, tar inga brottslingar ens om det sker brott i kvarteret.

Precis hopplöst att få ihop en fungerande stad när de vanliga tjänsterna som efterfrågas inte fungerar som de skall.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrTech:

När man kommit upp till Universitetet så kan man ta bort dom andra skolorna så flyttar dom eleverna automatiskt över till ditt universitet. Logiskt eller hur?
På så sätt kan du lättare få fler elever på ditt universitet dagligen samtidigt som du tar bort en stor utgift genom att helt skippa dom andra skolorna..

Hur EA har tänkt här att grundskole elever plötsligt kommer in på universitetet vet jag inte riktigt men då är det i spelet i alla fall för att underlätta ska du alltid bygga skolan vid en stor väg eftersom eleverna på universitetet endast kör bil av någon anledning och skiter fullständigt i att du har satt ut 50 busshållsplatser i hela staden

Aha där ser man haha! Då ska jag ta bort gymnasium och grundskola och lägga till lite boendezoner.. Men det är knappt så man vågar det nu. Jag är uppe i 150k invånare och trafiken är ju helt sjuk. Allting står helt stilla även fast jag har spårvagnar + bussar med hållplatser placerade runt hela staden. Brandbilar hinner inte fram, sopbilar och återvinningsbilar kan inte ta sig runt staden och det ger mig markföroreningar och folk som klagar, industrier kan inte bli uppbyggda när dem uppgraderar sig. För att summera så står halva staden i lågor, brottslingar härjar fritt och folk protesterar om allting. Fruktansvärt tråkigt då spelet i sig är roligt.

EDIT: Även exporten blir lidande då jag inte har någon flygplats ännu men det börjar kännas som en värd investering, känns däremot som att turisterna det bringar skulle skapa mer kaos än vad det redan är, lite kluven är man allt

Permalänk
Avstängd
Citat:

The SimOfficers sure are confused. Think about it.

"Oh shit I just got a gun and a badge and they put me into this cruiser. This goddamn uniform doesn't even fit. What should I do? Man, I don't even know how to drive this thing. Lemme just adjust the mirrors first."

"39 Dispatch, we have a 211 in progress at the corner of Sim and Sam, all units to respond code 3 identify."
OH MY GOD OH MY GOD WHAT IS THE RADIO SAYING? Oh shit I think they dispatched a unit into this call address but since no one is answering, I guess I should go too."

He manages to start his police cruiser and because he it at work for the first time, he won't dare to speed or cross red light intersections. He has to take it easy jsut to get there. The reason why everyone responds to a single call is because everyone is scared and going nuts, unsure if anyone else is responding. They have no idea how to even respond on the radio and thus, only doing their best.

"Oh my god oh my god the perp is running away! What do I do? What do I do? Shitshit shit shit!!! I am so screwed. I think I will just get into this traffic pattern and drive around like everyone else to avoid real work. That way I won't screw up. Wait a a second, why are there so many police cars here? It is a goddamn traffic jam. I need to just roll with it."

Finally, our brave first day policeman goes home and finds his random house to sleep at. His nerves are broken and he well knows that he wasn't a very succesful cop, thus blaming himself for the failures of law enforcement in SimVille. But, he has survived his day as a cop of the SimCity PD and so far, all is well. Next morning at work.

"Oh shit shit shit, they made me a manager of the fucking Nuclear Plant. I wish I was a fucking cop..."

http://www.reddit.com/r/SimCity/comments/1a8dos/i_think_i_fig...

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Jaha.. Då vart man utkastad för första gången, när jag körde "offline" för mig själv..
Server ligger nere..

Bra tänkt EA!!!!

Visa signatur

Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Jaha.. Då vart man utkastad för första gången, när jag körde "offline" för mig själv..
Server ligger nere..

Bra tänkt EA!!!!

Samma här.

Permalänk
Permalänk

så då har man begärt refund av ea. detta spelet är alldeles för dåligt för release ingen spelglädje alls. buggarna tar ju all tid från det roliga. ingen utmaning heller i spelet. nä de pengarna tar jag igen tack så man kan avinstallera origin igen dessutom.

Visa signatur

| Intel i5 4670K | Asus ROG maximus VI gene | Corsair 8GB (2x4GB) CL11 2133MHz VENGEANCE | sapphire r9-290 arctic cooling accelero hybrid |

Permalänk
Avstängd

Hur jävla lång tid ska det ta innan man får bygga sin jävla Great Works+ Har väntat i en timme nu och inget har hänt än... "Permit to build has been submitted" står det bara..

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD

Permalänk
Medlem

Starta om spelet är mitt tips. Antagligen synkar det inte med servern.

Permalänk
Medlem

Blev så trött på trafikstockningarna att jag stängde av alla mina servicebyggnader och mjölkade invånarna på pengar samtidigt som jag avzonade allting, blev runt 800k innan jag började riva ner allt i staden förutom servicebyggnaderna så nu ska jag sätta på mig tänkarhatten och bygga infrastrukturen för minimal trafikstockning, detta ska bli intressant! Tyvärr så är ju servern nere och har varit så i drygt 40 minuter, mitt under röjandet!

Permalänk
Medlem

någon som petat runt i .package-filerna som vet hur tusan man sparar dom efter att ha skrivit om lite i dom mha SimCityPak?

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Starta om spelet är mitt tips. Antagligen synkar det inte med servern.

Då kommer jag väl att förlora 4 timmars speltid, då inte spelet sparas förrens man går ur det självmant..?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Thalo:

Blev så trött på trafikstockningarna att jag stängde av alla mina servicebyggnader och mjölkade invånarna på pengar samtidigt som jag avzonade allting, blev runt 800k innan jag började riva ner allt i staden förutom servicebyggnaderna så nu ska jag sätta på mig tänkarhatten och bygga infrastrukturen för minimal trafikstockning, detta ska bli intressant! Tyvärr så är ju servern nere och har varit så i drygt 40 minuter, mitt under röjandet!

Du har inte 800k. Ingen har den siffra de säger att de har.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Du har inte 800k. Ingen har den siffra de säger att de har.

Bara för att du inte kommer över 10K.. ;P

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrunkenMonkey:

så då har man begärt refund av ea. detta spelet är alldeles för dåligt för release ingen spelglädje alls. buggarna tar ju all tid från det roliga. ingen utmaning heller i spelet. nä de pengarna tar jag igen tack så man kan avinstallera origin igen dessutom.

Lycka till

Visa signatur

Gigabyte 7970 GHz Intel i5 2500K Corsair H80i Gigabyte Z68X-UD3H-B3 Rev Corsair 8Gb RAM 1333Mhz Corsair SSD 120 GB Corsair TX 750W

Grym house-lista http://open.spotify.com/user/mysteriz/playlist/6w1DWfFwJbIvdF...

Permalänk
Medlem

Kul att jag precis kommit upp i 1 milljon om dagen och så crashar skiten och tar mig tillbaka till början av staden -.-

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Då kommer jag väl att förlora 4 timmars speltid, då inte spelet sparas förrens man går ur det självmant..?

Har aldrig förlorat ngt iaf. Når det buggar så brukar jag starta om.