Permalänk

Köra ASP när fönstret stängs

Hej

Jag öppnar ett nytt fönster med en databassriven chatt i ASP.
När fönstret stängs (på krysset) vill jag köra nåra rader ASP , hur gör jag det smidigast?

Är ju inte säkert att folk klickar "Sluta chatta" och jag kan inte kolla ifall Sessions går ut heller, för det kan vara så att användaren är kvar på sidan i övrigt även om han stänger chatfönstret..

Visa signatur

[hade världens bästa sign men får inte ha den för den är för lång]

Permalänk
Hedersmedlem

det finns ju något javascript som kan köras när man stänger en sida. Vet dock inte vad funktionen heter, men sök lite på www.javascript.nu eller http://javascript.internet.com så hittar du nog.

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Medlem

finns en händelsehanterare för javascript, nog det du menar tror den heter onend eller onclose inte säker vilket men aja...

Visa signatur

[size="1"]Allt går att fixa med lite våld, vaselin och silvertejp...[/size]

Permalänk
Medlem

onunload är det väl?

Permalänk
Medlem

det finns inget snyggt sätt att fixa detta på

om du öppnar ett nytt fönster med onunload så kan klienten ha en pop-up dödare och då funkar inte ditt asp script som ska köras i det fönstret

Permalänk
Medlem

kan man inte använda MSXMLDOM och skicka med id i querystring?

har inga koddexempel att ge tyvärr

Permalänk
Medlem

Kika på Remote Scripting.
Du skickar parametrar genom ett JavaScript till din server, sedan kan du använda dessa för att göra någonting i ASP.

Visa signatur

People tell me it's a sin - To know and feel too much within.
I still believe she was my twin, but I lost the ring.
She was born in spring, but I was born too late - Blame it on a simple twist of fate.