Sound Blaster återuppstår

Permalänk
Melding Plague

Sound Blaster återuppstår

Creative Labs lanserar en modulär ljudhubb kallad Sound Blaster Re:Imagine.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser ut som en Nothingdesignad enhet

Permalänk
Medlem

Det finns hur många soundblasterprodukter som helst just nu.

Hur många minuter lägger ni på något ni lägger upp?

EDIT: Ah.. Toms hardware utryckte sig så.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Gaminglaptop. 13700H, 32Gb RAM, RTX 4070, 4Tb SSD.
Huvuddator. 14600K 32Gb RAM, RTX 3090

Permalänk
Medlem

Holy mother of meh. Känns som ett halvgenomtänkt mishmash av produkter som redan existerar (3 makroknappar, ett vrede och en display, woo - och en DAC också då). Och givetvis ska "AI" skohornas in.

Permalänk
Medlem

Vilken ointressant produkt... meh

Permalänk
Medlem

Bara jag som börjar tröttna på att allt ska se ut som något designat av Dieter Rams?

Permalänk
Medlem
Skrivet av plutoachilleus:

Bara jag som börjar tröttna på att allt ska se ut som något designat av Dieter Rams?

Tycker sblasters ser lite ointressantare ut, än mer rak/designlös i jämförelse.
Fast är det nått som är tröttsamt så är det svarta produkter (silver och vit i viss mån). Mer färg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av plutoachilleus:

Håller helt med, jag har en sån här och är nöjd med den förutom att den inte stödjer gamla 7.1 ljud system. Tycker den ser bättre ut med.

Permalänk
Medlem

Om den har inbyggd förstärkare, borde den inte ha några utgångar för passiva högtalare ?

Permalänk
Medlem

Bara för nostalgin och saken att ha något som är Sound Blaster från Creative Labs känns nästan bara det som något som är värt att betala för. Undrar vad priset kommer att landa på. Mina första datorhögtalare var Sound Blaster.

Visa signatur

————————————————
Ryzen 7 7800X3D / GIGABYTE B650E A ELITE X ICE RX / Powercolor Red Devil 9070 XT Spectral white / Crucial Pro DDR5 32GB 6000MHz - Philips Evnia 4K 32" OLED 240 Hz

Permalänk
Skrivet av Silles:

Håller helt med, jag har en sån här och är nöjd med den förutom att den inte stödjer gamla 7.1 ljud system. Tycker den ser bättre ut med.

https://scale.coolshop-cdn.com/product-media.coolshop-cdn.com/236NQ8/aa9488dc87eb422ea7a8f613fb80a56f.jpg/f/creative-sound-blasterx-g6-external-usb-sound-card.jpg

Samma här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Om den har inbyggd förstärkare, borde den inte ha några utgångar för passiva högtalare ?

Hörlursförstärkare.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Återuppstår? Visste inte ens Soundblaster märket var nerlagt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av holo:

Återuppstår? Visste inte ens Soundblaster märket var nerlagt?

Har väl till ganska stor del legat i malpåse i alla fall, inte direkt mycket som släppts/finns att köpa med SB-namnet på längre.

Permalänk
Medlem

Ser inte det där väldigt mycket ut som svenska Teenage Engineerings design?

Visa signatur

ASRock X870E Nova WIFI / Ryzen 9800X3D (CO: -45 AC) / Corsair Vengance 64GB DDR5 6000MHz CL30 / Crucial T705 1TB Gen5 + 5.5TB sekundära / ASUS TUF 4080 Gaming OC / Seasonic Focus GX 850W ATX 3.1 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / FD Torrent Compact / Phantom Spirit 120 SE / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X / Switch 2 / Steamdeck OLED

Permalänk
Medlem

Är knapparna designade av DORO? 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av KroesusSork:

Ser inte det där väldigt mycket ut som svenska Teenage Engineerings design?

Väldigt mycket, någon typ Apple och Dieter Rams mashup.

Visa signatur

Phanteks enthoo pro 2 server edition - Asus ProArt B650-CREATOR - AMD Ryzen 9 9950X - Thermalright Peerless Assassin 120 - Kingston 128GB DDR5 5200MHz - Nvidia 5090 FE (x2 snart) - Seasonic Prime PX-1600 1600W - Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 2TB -Samsung 970 EVO Plus 1TB x2 - 4x WD Red WD30EFRX 64MB 3TB - Dell 27" UltraSharp U2724D IPS Black QHD 120

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silles:

https://scale.coolshop-cdn.com/product-media.coolshop-cdn.com/236NQ8/aa9488dc87eb422ea7a8f613fb80a56f.jpg/f/creative-sound-blasterx-g6-external-usb-sound-card.jpg

Var inte medveten om att sound blaster försvunnit alls, har också ett G6X och är väldigt nöjd. Hade innan G5 men batteriet hade svullnat och den var död när jag kom hem efter en längre resa och hade lämnat den inkopplad :/

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200