Battlefield 4 visas den 26 mars

Permalänk
Medlem
Skrivet av repi:

Vad har du fått dom här siffrorna från? Det är ju exakt rätt på procentsatsen!

För det är så spel utvecklas

aaaah det är ju repi

Battlefield 4 kommer bli awesome. Take my money.

Visa signatur

| CPU : Intel core i5 2500K | MBO : MSI Z68A-GD65 G3 | RAM : 2x4GB Corsair Vengeance Low Profile Blue
| GPU : X2 MSI GeForce N580GTX Lightning 1500MB | MONITOR : Asus VE278Q
| CASE : NZXT Phantom Special Edition
| PSU: Thermaltake toughpower grand 750w 80plus GOLD

Permalänk
Medlem

Bättre var det med Battlefield 2 och dess expansions.
Många timmars underhåll i vanilla men samt med alla moddar!(Fortfarande)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dislan:

Bättre vad det med Battlefield 2 och dess expansions.
Många timmars underhåll i vanilla men samt med alla moddar!(Fortfarande)

Bästa spelet som gjorts.. Bortsett från de släpande hitboxarna.

Commander o kunna prata med personer i sin grupp åter i bf4?. Vågar man hoppas?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

2: Jag ville bara får en person att han i princip köpt samma sak 2ggr... sk. pengamjölkning.

Att köpa Premium är inte som att köpa samma sak två gånger. Tyst nu.

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Medlem

Jag har haft mkt roligt med BF3.
Drömmen med BF4 hade ju vatt BF1942 i stort sätt på ny Frostbite motor.. Men det förblir nog bara en dröm.. Dom kommer aldrig återgå till rötterna.
Jag hoppas iaf att dom gör ännu mer för teamplay. Det är BF signum! Dom får gärna öka gruppernas storlek till 6 pers. En ny Commander roll hoppas jag också på, ala Bf2. Jag hoppas också dom ändrar på dom 4 rollerna. Det får gärna finnas en renodlad snajper, men ge han inte mer än en snajper-bössa.. Den mobila spawnpunkten är det gruppledaren som ska ha! Sen ska det inte gå spawna på medspelare.. därav att gruppledaren ska ha mobila spawnpunkten! Varför inte 5 roller;
Medic (med betoning på medic)
Support (MG'n etc minus C4)
Assault (som dagens minus medic)
Engineer (som dagens plus C4)
.. och så då en Snajper (inte "recon" och utan mobil spawn).

Varför inte riktigt eldrörs-artilleri, lite mobila 150 eller 210mm haubitsar? Dom ska vara splitterskyddade, inte känsliga för kulor, men en träff av raketgevär eller tanks/APC så är dom rökta direkt! Då håller dom sig där dom ska, längst bak! Jag är ganska trött på raket-artilleriet i nuvarande BF3.. den känns inte viktig eller fyller nån speciell funktion som det är nu.

Aja.. vi får se vad för nytt dom kommer med nästa vecka. Hoppas på nått riktigt bra kan man ju.. Jag är inte så skeptisk, dom kommer säkert fånga mig med BF4 ändå!

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

Nej det är för tidigt.
Bf3 håller lätt ett eller två år till.
Så lugna med 4an och se till att få ut ett bättre fungerande spel.
6 pers squad, commander vore kul att få tillbax!

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Skrivet av TerraSwe:

Det är så jag känner, får verkligen hoppas att de inte förstör serien.

Känns som att de redan har gjort det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xXBaconXx:

Känns som att de redan har gjort det.

Jag ser inget vettigt argument ?

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Jag har alltid sett det såhär,

Battlefield 1942, PC
Battlefield Vietnam, PC, Expansion (Mjölka)
Battlefield 2, PC
Battlefield 2142, Expansion (Experiment)
Battlefield: Bad Company, Konsol (Ta sig in på konsolmarknaden)
Battlefield: Bad Company 2, PC, Konsol (Mjölka Bad Company 1)
Battlefield 3, PC, Konsol (Experiment spel med BF2/Bad Company Mix, efter dom testat motorn på Konsoler med 2 tidigare spel)
Battlefield 4, PC, Konsol (Riktig uppföljare till BF2)

Varför skulle BF3 varit ett "experiment"? Jo för dom har "testat" så ofantligt mycket, dom har hur mycket vapen som helst, hur mycket achivements som helst, oändligt med game modes och banor, pungar ut 5st DLC'n o provar nya saker se vad folk gillar, spelet är inte speciellt bra alls generellt

Så hur blir BF4? Det är nog ganska säkert att säga att dom kommer ta BF3 rakt av, skala ner det ordentligt, behålla det folk gillar, och göra det bättre, samtidigt som dom återgår till BF2 banor med tanke på dom nya konsolerna, om dom nu kommer använda 80% av Frostbite 2 istället för 30% som BF3 gör, större banor (BF2 style) och mer destruction, dom bästa game modsen, dom mest balanserade vapnena

Vi har ju sett BF3's changelog, i början var det mycket som gick fel, och eftersom BF4 är i princip samma spel som BF3, så kommer alla dessa problem inte finnas vid BF4, alltså en MYCKET cleanare launch

Underbart att en vågar se det på det här sättet. Jag håller med dig fullständigt. Bra skrivet!

Visa signatur

- Its all about the game

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blupparen:

Ska det släppas i år? Där hade jag missat något. Hoppas det inte blir som cod och släpps för ofta. :/

BF2: 2005 - BF2142: 2006 = 1,4 ÅR.

BF3: 2011 - BF4: 2013/2014 = 2 år/2,3 År.

Ofta!? BF3 är ju seriens längsta och ensammaste BF spel på marknaden ett bra tag.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Boss302:

Jag hoppas helikoptrarna går att flyga som i bf2 igen.. Att inte gud själv sträcker ned sin osynliga hand o håller emot vid 90° (eller vad de nu är som händer?).

http://www.youtube.com/watch?v=53y8An1zAsc

http://www.youtube.com/watch?v=o6UxS4dAZfs

LÅNGT ifrån alla helikoptrar kan göra en loop eller roll. Nej jag vill ha det som nu, var idiotiskt hur helikoptrarna flög omkring med fula stunts i BF2.

Skrivet av TerraSwe:

Känns som att det är lite tidigt för BF4, direkt efter ett nytt expansionspaket.. Känns mer som att de bara försöker dra in mer pengar enligt mig, kommer förhoppningsvis ändra min åsikt under visningen.

Hur tänker du där? 2011 släpptes BF3, BF4 förväntas släppas under 2014. Spelar ingen roll om utvecklingen tar 6 månader eller 5 år säger jag, bara det är ett bra spel.

Och ja det är väl klart som in i h*l*v*te att dom försöker dra in mer pengar, vet du hur ett företag fungerar eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maho:

Hört talas om WOW?

Underbart!

Visa signatur

- Its all about the game

Permalänk
Medlem

Ni som gnäller kan ju gå ihop och göra ett spel med kvalitén som DICE för med sig till marknaden.
Good luck!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

LÅNGT ifrån alla helikoptrar kan göra en loop eller roll. Nej jag vill ha det som nu, var idiotiskt hur helikoptrarna flög omkring med fula stunts i BF2.

Det jag vill ha tillbaks som nog inte många tänker på att flyg och helikoptrar var tvungna att åka tillbaka till sin bas för att fylla på ammo. Detta var jäkligt roligt och "realistiskt". Tvungen att tänkta till innan man sköt. Heli var tvungna att lämna fältet för att fylla på ammo. Det i sin tur ledde till att motståndarna kunde rycka framåt.
Flygplanen kan inte längre cirkulera runt en bas och döda så fort man spawna.
Man måste ta tillbaka snabbheten på dom små helikoptrar. Som bf2 där snabbheten var dess styrka. Snabbt in och snabbt ut. Nu är dom bara för jävla långsamma

Visa signatur

- Its all about the game

Permalänk

Hoppas hoppas hoppas att det blir mer som BF2 när det gäller server browsing osv, allt ingame, även stats osv. Battlelog kan finnas kvar för forum inget mer..

Detta kommer dock inte att hända

Permalänk
Medlem

Jag tror på DICE nu!

Om dom gör en nummer 4, då visar det ju sig att dom vill visa nånting för oss.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av larssa87:

Det jag vill ha tillbaks som nog inte många tänker på att flyg och helikoptrar var tvungna att åka tillbaka till sin bas för att fylla på ammo. Detta var jäkligt roligt och "realistiskt". Tvungen att tänkta till innan man sköt. Heli var tvungna att lämna fältet för att fylla på ammo. Det i sin tur ledde till att motståndarna kunde rycka framåt.
Flygplanen kan inte längre cirkulera runt en bas och döda så fort man spawna.

Skulle faktiskt kunna tänka mig att det fanns en faktor där man hade en begränsad mängd "Bränsle" till alla fordon, Flyg samt på marken, i vattnet.

Dessa skulle också behöva "tankas" antingen med ett support fordon som kommer med bränsle eller tillbaka till basen eller någon framskjuten placering där tankningsmöjligheter finns.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk

Hoppas innerligt på:
Verklig grafik - inte mongopalett.

Vill att de stryker:
Random spread

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlueEyes:

Skulle faktiskt kunna tänka mig att det fanns en faktor där man hade en begränsad mängd "Bränsle" till alla fordon, Flyg samt på marken, i vattnet.

Dessa skulle också behöva "tankas" antingen med ett support fordon som kommer med bränsle eller tillbaka till basen eller någon framskjuten placering där tankningsmöjligheter finns.

Förstår tanken men samtidigt får man inte göra det för komplicerat och därför tror jag inte det kommer ske. Då är det Arma som gäller om man ska en kille åka runt i en tankbil mitt på ett stridsfält och tanka fordon. Vill inte ha det jobbet

Fordon får ha oändligt med ammo, bränsle för du kan ta skydd, bekämpa osv. Med flyg,heli har du inte mycket att sätta emot som soldat. Du har stinger/igla men inget mer. Med flares så är du körd. Du kan använda rpg såklart.
Men just att få begränsat med ammo på luft så kommer det bli lite mer strategiskt tänkande eller totalt fiasko för dom som flyger.

Visa signatur

- Its all about the game

Permalänk
Medlem
Skrivet av stege99:

Det tog 6 år och ca 4 månader mellan BF 2 och BF 3.
Nu kommer 4:an ca 2 år efter 3:an.
Känns tyvärr som vi snart är nere på årlig cykel a la CoD.

Du glömmer att DICe släppte BFBC mm imellan....

Visa signatur

Detta är min e-penis. Håll tillgodo: 8=====o

Permalänk
Medlem
Skrivet av larssa87:

Förstår tanken men samtidigt får man inte göra det för komplicerat och därför tror jag inte det kommer ske. Då är det Arma som gäller om man ska en kille åka runt i en tankbil mitt på ett stridsfält och tanka fordon. Vill inte ha det jobbet

Fordon får ha oändligt med ammo, bränsle för du kan ta skydd, bekämpa osv. Med flyg,heli har du inte mycket att sätta emot som soldat. Du har stinger/igla men inget mer. Med flares så är du körd. Du kan använda rpg såklart.
Men just att få begränsat med ammo på luft så kommer det bli lite mer strategiskt tänkande eller totalt fiasko för dom som flyger.

Jo förstår vad du menar.

Det kan bli knepigt att få att fungera på ett "underhållande" vis.

Men som du säger, att helikoptrar och andra fordon har obegränsat med ammo.

Det är "praktiskt" men störande då folk i Flygplan och Helikoptrar kan åka runt och vara en-mans-arméer.

Där behövs att man får återvända till bas och fylla på med ammo. Även för fordon.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Medlem

Detta blir ett givet köp.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Inaktiv

BF3 är i mitt tycke något av det bästa i spelväg på senare år. Jag ser fram emot vad nästa Battlefield-titel har att erbjuda och som Medal of Honor: Warfighter-ägare så ser jag fram emot när inbjudan skickas ut.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av larssa87:

Det jag vill ha tillbaks som nog inte många tänker på att flyg och helikoptrar var tvungna att åka tillbaka till sin bas för att fylla på ammo. Detta var jäkligt roligt och "realistiskt". Tvungen att tänkta till innan man sköt. Heli var tvungna att lämna fältet för att fylla på ammo. Det i sin tur ledde till att motståndarna kunde rycka framåt.
Flygplanen kan inte längre cirkulera runt en bas och döda så fort man spawna.
Man måste ta tillbaka snabbheten på dom små helikoptrar. Som bf2 där snabbheten var dess styrka. Snabbt in och snabbt ut. Nu är dom bara för jävla långsamma

Nu är vi inne på rätt spår. Håller med dig fullständigt.

Snabbheten på små helikoptrar saknar jag verkligen också.

Permalänk

Kommer de göra något mer i Bad Company serien? Annars kan detta bli bra.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av TerraSwe:

Känns som att det är lite tidigt för BF4, direkt efter ett nytt expansionspaket.. Känns mer som att de bara försöker dra in mer pengar enligt mig, kommer förhoppningsvis ändra min åsikt under visningen.

De blir som cod, jag skulle inte kalla nästa ett fjärde spel, för mest troligen kommer det bli ett battlefield 3.5 då det inte kommer direkt vara någon skillnad utan bara kanske lite pyntat och lite nya funktioner och vapen.

Jag tycker fortfarande att de ska jag göra ett 1943, och göra det seriöst denna gången, istället för att göra en Beta/light version som aldrig kom till dator.
Alternativt göra en Veitnam 2, Jag vill se något annat än dagens krigföringn! Så trött på allt om cod å allt vad de heter. De kom till Cod 4, sen fastnade de i någon sorts loop och verkar inte hitta ut ur den. Visst, de är populärt hos p12 generationen, men jag saknar den tiden då de la ner lite tid och gjorde lite större förändring mellan spelen.
För byte de i alla fall tema efter ett tag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Jag hade förväntat mig att man fixar alla buggar och problem i BF3 först. Det finns inget behov av ett BF4, så detta är helt solklart bara för att mjölka. Jag får släppa en liten tår för Battlefield och i stillhet hoppas att BF4 blir ett bra competitive PC-spel – inget jävla konsolskämt.

Klart det blir ett skämt deras enda syfte är att mjölka ur folk så mycket dom kan med smarta expantionssläpp och DLC.. Och folk verkar ju gå på det och köpa allt som släpps.
Ska aldrig mer köpa nått EA / dice trams.

Jag köpte bf3 och lirade, va ganska skoj.. Men sen efter ettt tag när premium kom så dog i princip alla servrar som fortfarande körde med bara limited edition och det va bara kassa servrar och server modes kvar. Så indirekt tvingar dom en att köpa expantioner eller premium för massa pengar om man ska ha kul med spelet.. Då har jag redan betalat 400-500 för limited edition.. och måste nu betala 500-600kr för premium för att kunna ha skoj... Då landar vi på totalt 1100+ kr... sen massa DLC och vapen å skit som dom också säljer..

Är ju fan skamligt..

Blir piratkopiering och bojkott i framtiden..

Permalänk
Medlem
Skrivet av FknDemo:

Ni som gnäller kan ju gå ihop och göra ett spel med kvalitén som DICE för med sig till marknaden.
Good luck!

Det folk gnäller på är EA och inte DICE. Hade DICE fått fria händer för att göra spelet som de vill ha det skulle det nog se väldigt annorlunda ut. EA vill inget annat än att gå så mycket i vinst som möjligt, därav ett fördummat spel som passar fördummade människor (majoriteten av jordens befolkning).

Permalänk
Medlem

Battlelog?

Bara jag som är intresserad vad de kommer göra med Battlelog? Jag gillade idén men den var lite dåligt inplanterad. Sidan kändes väldigt lätt och hade inte så många funktioner förutom leta server och ge DICE/EA skit för hur "dåligt" BF3 är på forumet.

Hade varit kul om de utvecklade platoons så att de blir lite mer "klan-aktigt". Platooner kan utmana varandra och sätta upp matcher, klättra i rankerna och nå högsta punkten i leaderboarden baserat på hur många matcher de spelar och vinner. Eller in-game recording så man kan spela in sina "Only in BF" moment

Permalänk
Medlem

bf4 kommer säkert bli mer likt COD. Någonting som Bf2 kommer vi aldrig någonsin att få se igen. Jag var extremt peppad inför Battlefield 3 men det var ju nästan lika illa som COD. Jag är säker på att EA får till det och bajsar ner Bf4 ännu mer. I bf4 så börjar du säkert med kniv och får köpa alla dåliga vapen för 1 dollar styck och alla bra vapen för 99.95$ styck, kostar 10 cent per omgång du vill spela och Du tvingas köpa battlefield premium för 50 dollar varje månad. Nej, EA games kan dra åt helvete. Battlefield 3 blir nog mitt sista EA köp någonsin.

Visa signatur

CPU: Core i7 4770K @ 3.5 Ghz GPU: MSI GeForce GTX 680 Sli
RAM: Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz Moderkort: Asus Z-87 Pro
Systemdisk: Samsung SSD 840 basic
Burk: Fractal Design Define XL PSU: Cooler master Vanguard 1000w
Mus: Cyborg Madcatz M.M.O. 7 Tangentbord: Q-pad MK-85