Permalänk
Medlem

Ps3 på pc monitor

Hej! Fick mitt playstation 3 idag. Jag koppla in hdmi från ps3:an till skärmen och startade ps3:an men inget hände, någon som vet hur man ska göra?

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=dMexfcOzreE
testa reseta video settings det kan hjälpa

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Det har jag testat, det händer ingenting :/

Permalänk
Medlem

Att använda HDMI samt resetta bildinstälningarna på PS3an är ju ultimata sättet att få bild. Är din skärm HDCP-verifierad? Om den är så finns det en liten bugg med HDCP-kretsen som godkänner/dekrypterar bild- och ljudsignalen att du inte får bild som du egentligen borde. Lösningen är annars ganska enkel, dra ut strömmen för skärmen att "nollställa" den (vanlig avstängning hjälper inte) och vänta ett par minuter så den lagrade strömmen töms i kondensatorerna (eller IC-kretsar som gör samma sak) och plugga in den igen, därefter ska allt funka.

Om skärmen inte är HDCP-verifierad så är det där problemet ligger och då får du tvinga dig till analoga signaler som komposit, komponent eller S-Video.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Min skärm är HDCP-varifierad. Jag ska testa att nollställa skärmen

Permalänk
Medlem

Fungerar inte att hålla in power-knappen tills den piper?
Fungerar det på en TV? med kompositkabel?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det fungerade inte att dra ur strömkabeln och vänta:/

Permalänk
Medlem

Jag provade på en tv och det funkade inte heller.

Permalänk
Medlem

Hej
När jag skulle koppla med hdmi första gången så fick jag koppla upp ps3:an till min vanliga tv med scartsladden och sedan ändra inställningar inne på ps3:an från scart till hdmi. För det kan inte byta automatiskt. Hoppas det hjälper

Permalänk
Medlem

Har du ändrat "AV" knappen på skärmen? Vet inte om det alltid görs automatiskt, men finns en knapp som du ändrar från DVI/HDMI. Kan vara värt att kolla på

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av lit3n:

Jag provade på en tv och det funkade inte heller.

Då misstänker jag att du inte har gjort video-reset processen "helt", för om PS3an inte ens funkar med en annan TV/Skärm så måste något ligga i PS3an. Väljer du manuellt bildkälla eller hittar TV/Skärmen automatiskt?

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Hjälpsam

Möjligt att din PS3a är död?

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar! det var hdmi kabeln..