Permalänk
Medlem

Sista koll innan beställning.

Hej,

Funderat på att köpa dator ett tag nu och har bestämt mig för att beställa den här helgen.
Datorn jag har satt ihop är från inet: https://www.inet.se/kundvagn/visa/3137928/2013-03-22.

Det jag undrar på är om det är bra dator för dom pengarna och ifall jag kommer kunna köra spel som bf3 och far cry 3 t.ex.

Väldigt tacksam för svar då jag inte är särskilt bra på datorer.

Permalänk
Medlem

det går knappt att få något bättre i den prisklassen kör med det.

Permalänk
Skrivet av IkonicZ1:

Hej,

Funderat på att köpa dator ett tag nu och har bestämt mig för att beställa den här helgen.
Datorn jag har satt ihop är från inet: https://www.inet.se/kundvagn/visa/3137928/2013-03-22.

Det jag undrar på är om det är bra dator för dom pengarna och ifall jag kommer kunna köra spel som bf3 och far cry 3 t.ex.

Väldigt tacksam för svar då jag inte är särskilt bra på datorer.

Hej!

Ser ut att vara en fin gamingmaskin du har plockat ihop.

Du kommer helt klart kunna spela BF3 och Far Cry 3 med datorn. BF3 kommer du nog kunna köra på Ultra med godtagbart flyt. Far Cry 3 tycks fortfarande vara ganska dåligt optimerat för PC och kräver därför kraftig dator för att kunna maxas med okej flyt. Jag tror dock att du kommer kunna köra på Extreme/Ultra inställningar i Far Cry 3 (utan kantutjämning dock) med okej flyt.

Visa signatur

Asus B550 F Gaming, AMD Ryzen 7 5800X3D, Radeon RX 7900 XT (Saphire Nitro+)
32 GB Corsair Vengeance RGB RT @3600 Mhz (cl 18), 2 TB Samsung 980 Pro + 2 TB Samsung 860 Evo.
Skärm: Asus ROG XG27WQ (1440p @165hz)
Övrigt: Nintendo Switch och Xbox series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av retroxaz:

det går knappt att få något bättre i den prisklassen kör med det.

Skrivet av CommanderShepard:

Hej!

Ser ut att vara en fin gamingmaskin du har plockat ihop.

Du kommer helt klart kunna spela BF3 och Far Cry 3 med datorn. BF3 kommer du nog kunna köra på Ultra med godtagbart flyt. Far Cry 3 tycks fortfarande vara ganska dåligt optimerat för PC och kräver därför kraftig dator för att kunna maxas med okej flyt. Jag tror dock att du kommer kunna köra på Extreme/Ultra inställningar i Far Cry 3 (utan kantutjämning dock) med okej flyt.

Tack för svaren, blir en beställning på söndag då

Permalänk
Medlem
Skrivet av IkonicZ1:

Tack för svaren, blir en beställning på söndag då

Lägg in det på CDON och använd rabattkoden "SWEC1303" så sparar du några hundralappar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nerdgazm:

Lägg in det på CDON och använd rabattkoden "SWEC1303" så sparar du några hundralappar

Tack så mycket, tjänade 250kr på det bra tipps!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IkonicZ1:

Tack så mycket, tjänade 250kr på det bra tipps!

Har för mig att CDON också brukar ha någon 15% rea i slutet av månaden för SweC medlemmar så om du vill spara lite till kan du vänta tills dess

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nerdgazm:

Har för mig att CDON också brukar ha någon 15% rea i slutet av månaden för SweC medlemmar så om du vill spara lite till kan du vänta tills dess

Jasså ? Lika bra att vänta då