Bioshock Infinite-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimbow1234:

Bara jag som inte kan starta? Står Laddar ner: 100% men händer inget, har startat om steam men funkar inte ändå

Den packar upp, det tar en stund!

Visa signatur

9800X3D|Asus TUF B650-Plus WIFI|Thermalright Phantom Spirit 120 Evo|2Tb NVME|Gigabyte RTX 3080 Ti|6000mhz CL30 32GB|Corsair RMe 1000w|Fractal North|LG 240hz 1440p OLED 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimbow1234:

Bara jag som inte kan starta? Står Laddar ner: 100% men händer inget, har startat om steam men funkar inte ändå

Den ska packa upp lite o hålla på först tror jag. Den höll på med nåt sånt här först såg jag. Sen startade det så fint så

Edit: Som han innan sa..

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

DET ÄR HELT UNDERBART!!!

"Colombias gayest quartet!"

Visa signatur

Overkill Desktop: Corsair Graphite 600T | Corsair TX850W | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1100T@4.0 GHz (Corsair H50 Liquid CPU Cooler) | Corsair Vengeance Red DDR3 16GB CL9 1866Mhz | Asus Radeon HD7970 3GB DirectCUII OC TOP | Intel SSD 160GB 320 Series & Samsung Spinpoint F3 HD103SJ 1TB | Samsung SyncMaster BX2450 24" | Logitech Z-2300 & Logitech G35. Laptop: Alienware M14x

Permalänk
Medlem

Jag kan inte ens logga in på steam, försökt i snart två timmar.. Bara jag?

Permalänk
Medlem

Ser ju vansinnigt fint ut Vad är det för upplösning du kör på o så?

Skrivet av Shochan:

Jag kan inte ens logga in på steam, försökt i snart två timmar.. Bara jag?

Inga problem o logga in här iaf

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Spelet en liten bit in i spelet nu. Är faktiskt riktigt imponerad.
Grafiskt sett är det mkt snyggt med en otroligt detaljrik värld som känns levande. Spelet är ju inte "Crysis" snyggt rent tekniskt men designen är helt sjuk.

I övrigt känns det som bioshock, man hittar vapen samt olika vigors (plasmids från 1:an och 2:an) rätt tidigt. Det finns loot av olika typer överallt. Man hittar röstinspelningar osv.
Combaten är underhållande och kontrollerna känns helt ok! Lite problem att få bra sens då lägsta sensen ändå är för hög för min smak.

Storyn kan jag inte säga så mkt om då jag spelat så lite. Men mina första intryck är mkt positiva.

Visa signatur

9800X3D|Asus TUF B650-Plus WIFI|Thermalright Phantom Spirit 120 Evo|2Tb NVME|Gigabyte RTX 3080 Ti|6000mhz CL30 32GB|Corsair RMe 1000w|Fractal North|LG 240hz 1440p OLED 27"

Permalänk
Medlem

Någon mer som får fps drops i ett par sekunder när nya platser laddas in? , tänkte bara se om det var på min ände eller om andra har upplevt detta. Går dock att leva med.

Visa signatur

Chassi: Define R4, PSU: Corsair AX 850W MB: Asus Sabertooth Z77, CPU: Intel I5-3570K@4.2, RAM: Corsair Vengeance 16Gb 1600Mhz DDR3, GPU: Evga Gtx 780 Classified, SSD: Samsung 840 pro 256GB, HDD: Samsung Spinpoint F3 500GB, Western Digital Caviar Green 2TB, Ljudkort: Asus Xonar Essence STX, Kylning: Corsair H80i, Skärm: Dell u2311h

Permalänk

Som många andra sagt är musen lite märklig här också, kan inte sätta fingret på det, känns nästan som att sensen höjs och sänks automatiskt en aning ibland, trotts att mouse acc är avstängt, dock funkar det mycket bättre än i de andra spelen, men fortfarande inte perfekt.

Otroligt vackert, men kan inte säga att jag fastnat riktigt än, dock har jag knappt börjat. Älskar dock vapnen och deras animationer, enda jag inte riktigt gillar är blodets texturer, som är väldigt fula.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av azmodan:

Ser ju vansinnigt fint ut Vad är det för upplösning du kör på o så?

Inga problem o logga in här iaf

1920 x 1080, allt maxat. Har dock Dynamic Shadows på very high och inte ultra. När man kom till "Raffle"-festen med alla nöjen osv, det var nog det sjukaste jag upplevt någonsin. Herregud vad vackert, utan tvekan snyggast spelet jag spelat.
Kan hålla med om folks musproblem där också, lite irriterande då lägsta sense är väldigt hög.

Visa signatur

Overkill Desktop: Corsair Graphite 600T | Corsair TX850W | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1100T@4.0 GHz (Corsair H50 Liquid CPU Cooler) | Corsair Vengeance Red DDR3 16GB CL9 1866Mhz | Asus Radeon HD7970 3GB DirectCUII OC TOP | Intel SSD 160GB 320 Series & Samsung Spinpoint F3 HD103SJ 1TB | Samsung SyncMaster BX2450 24" | Logitech Z-2300 & Logitech G35. Laptop: Alienware M14x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xawulf:

Någon mer som får fps drops i ett par sekunder när nya platser laddas in? , tänkte bara se om det var på min ände eller om andra har upplevt detta. Går dock att leva med.

Kan verifiera detta

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ligerius:

1920 x 1080, allt maxat. Har dock Dynamic Shadows på very high och inte ultra. När man kom till "Raffle"-festen med alla nöjen osv, det var nog det sjukaste jag upplevt någonsin. Herregud vad vackert, utan tvekan snyggast spelet jag spelat.
Kan hålla med om folks musproblem där också, lite irriterande då lägsta sense är väldigt hög.

Ska bli spännande att se vad man själv landar på och kan köra för inställningar sen när jag kan spela det framåt morgonkvisten när damen gått upp Såg riktigt läckert ut måste jag säga, "härligt" på nåt vis

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xawulf:

Skrivet av Ligerius:

Kan verifiera detta

Samma proplem här med 680 sli och 3770k Har testat slagit av SLI med det fungerade inte, folk i steam forumet ville att man skulle stänga av ambient occlusion för att det försvinna funkade dock inte för mig. Förövrigt vilket vackert spel nästan så man flytta till staden med Elizabeth :#

*EDIT*
Tror jag har hittat en lösning.

Gå till din STEAM mapp ( STEAM > SteamApps > Common > Bioshock Infinite > Engine > Config ) öppna BaseEngine sök efter "Poolsize" som ligger under TextureStreaming och ändra 140 till 512 eller 1024 beror på hur mycket VRAM du har. Spara filen och högerklicka på BaseEngine och ta egenskaper klicka in "ReadOnly" vet inte vad det står på svenska där har på engelska Sen trycker du på apply och startar spelet, dock får du välja om alla din grafikinställningar igen.

*EDIT
Nu kom stuttering tillbaka efter 50-60minuter spelandes, då testade jag att slå av en grej "backgroundlevelstreaming" det gjorde faktiskt så stuttering försvann helt, dock kunde man inte progressa genom storyn monster osv spawnade inte så då var det uteslutet

Ursäkta för särskrivningar

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk

Otroligt jäkla vackert spel. Som många glömmer så är art direction otroligt viktigt. Därför är Crysis 3 bara snyggt. Inte vackert.

Jag tappade hakan i rummet i början där man skulle bli döpt. Alla tusentals levande ljus... OMG! Så vansinnigt vacker scen där. Varför tog ingen en screenshot på det?

Nu måste jag sova 8 timmar pga sprängande huvudvärk/trötthet.

Men imorgon, då jävlar!

Visa signatur

Bloggen för dig med sjuk/egendomlig humor:
http://www.colinzeal.se

Permalänk

Lägger väl upp några bilder jag med

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Var tvungen att testa det, har inte den bästa datorn men den duger till att driva spelet. Har inte hunnit testa på några höga inställningar så grafiken är ju som den är men ack vilket vackert spel! Kommer nog sitta hela dagen imorrn. Dom har verkligen lyckats få en fin miljö.

Måste dock ställa ner sens utanför spelet då siktet i princip far från hörn till hörn bara jag rör musen, ändå har jag på lägsta sens i spelet

Permalänk
Avstängd

Ser ut som dishonored mer än bioshock.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

2GB minne på korten är på gränsen vid 1440p, lite stutter här och var när det ska laddas in mer, mest utomhus dock. Bland det snyggaste jag har sett måste jag säga.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D - Arctic Liquid Freezer III 280 - ASRock B850 Steel Legend - G.Skill 64GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 - Gigabyte RTX 5080 Aero SFF - Corsair RM850X ATX 3.1 - Phanteks P600S - Acer Predator XB323QKV3 - Sennheiser HD650

Permalänk

Har spelat lite nu verkar flyta på helt okej men hur gör ni med anti-aliasing? Kör ni på den inställningen som finns i spelet eller ska man ta override och välja en högre inställning?

Permalänk
Medlem

Kan man ställa in fov osv?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoArmsButCookies:

Har spelat lite nu verkar flyta på helt okej men hur gör ni med anti-aliasing? Kör ni på den inställningen som finns i spelet eller ska man ta override och välja en högre inställning?

Jag kör Very High för att vara säker på att jag slipper FPS drops (även om det dykt upp några få). Och den Anti-Aliasen där duger hyfsat bra samtidigt som jag inte är 100% nöjd. Skall nog experimentera lite mer sen.

Mus sens är som många säger väldigt hög även på lägsta.

Visst känns detta inte som någon konsollportning? Finns väl inte en chans att spelet ser så bra ut på X360?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Ligerius:

Nej du skojar!? Har du också råkat ut för det, fyfan... Jag skickade iväg ett mail till support@metaboli.com
Vet inte om det är rätt mottagare, hittade absolut ingenting på Gamersplanet.com i form av support..

Tryckte på support och skickade in ett meddelande med bifogat ordernummer. Jag har fortfarande inte fått någon nyckel eller svar (stod upp till 8 timmar på deras sida) och det har gått väl över det. Har vi blivit scammade eller har sidan kanske fullt upp?

Visa signatur

~ASUS Maximus VI Hero ~ i5 4690k @ 4.6GHz 1.228v ~ Noctua NH-D14 ~ Corsair Vengeance Pro 1600MHz 16GB ~ Samsung 850 PRO 256GB SSD ~ 2.5TB HDD ~ ASUS 280x TOP 1200/1700 ~ Corsair TX 750W ~ Define R4 Titanium~

Permalänk
Avstängd

Gisses vilka FPS drops och frysningar man får till och från.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Gisses vilka FPS drops och frysningar man får till och från.

Samma här :< Och detta med de senaste drivisarna som nVidia släppte igår.
Som tur var händer det inte ofta men ändå störande att det händer.

Vad kör du för inställningar/upplösning? Jag kör Very High i 1920x1200. Ser att vi har samma grafikkort.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mocka:

Samma här :< Och detta med de senaste drivisarna som nVidia släppte igår.
Som tur var händer det inte ofta men ändå störande att det händer.

Vad kör du för inställningar/upplösning? Jag kör Very High i 1920x1200. Ser att vi har samma grafikkort.

Har nyaste drivisar också.

Dold text
Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är sällan bra att använda senaste drivrutinerna. Spelet har ju inte testats med dem.
Rekommenderar att ni provar med några månader gamla drivrutiner istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Är sällan bra att använda senaste drivrutinerna. Spelet har ju inte testats med dem.
Rekommenderar att ni provar med några månader gamla drivrutiner istället.

Det var det dummaste jag läst på detta forumet någonsin. Klart Nvidia har testat drivrutinerna med spelet, hur ska de annars ha kunnat optimera drivrutinerna för det och fixat prestandaförbättringar just för spelet? Bara gissat?

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Det var det dummaste jag läst på detta forumet någonsin. Klart Nvidia har testat drivrutinerna med spelet, hur ska de annars ha kunnat optimera drivrutinerna för det och fixat prestandaförbättringar just för spelet? Bara gissat?

Hur ska Irrational kunnat ha testat sitt spel med drivrutiner som släpptes den här veckan?

Att Nvidia är totalt värdelösa på att skriva drivrutiner är en annan femma.

Hade varit bäst om speleföretagen släppt vilka drivrutiner de använt när de testat så man vet vad som fungerar.
PCs största svaghet är alla jävla problem med drivrutiner i var och varannat spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Hur ska Irrational kunnat ha testat sitt spel med drivrutiner som släpptes den här veckan?

Hade varit bäst om speleföretagen släppt vilka drivrutiner de använt när de testat så man vet vad som fungerar.
PCs största svaghet är alla jävla problem med drivrutiner i var och varannat spel.

Menade mer tvärtom, att Nvidia fått spelet tidigare och optimerat deras drivrutiner. Att ett spel har blivit sämre efter att Nvidia optimerat drivrutiner (specifikt för spelet) har jag aldrig hört talas om..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Electrix:

Menade mer tvärtom, att Nvidia fått spelet tidigare och optimerat deras drivrutiner. Att ett spel har blivit sämre efter att Nvidia optimerat drivrutiner (specifikt för spelet) har jag aldrig hört talas om..

Skickades från m.sweclockers.com

Ge oss 0 fps drops ist

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Du verkar ha 0 koll. Att köra de senaste drivarna är att rekommendera. Nvidia har ju uppenbarligen haft spelet tillgängligt och optimerat drivrutinerna efter spelet. Hur skulle de annars veta hur mycket bättre det blir om de aldrig prövat spelet?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell