Bioshock Infinite-tråden

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lasergurka:

För övrigt tycker jag det är jätteskönt att de inte slängt upp någon "du ska gå hit! Hörru! HITÅT SKA DU! HALLÅ?! HITÅT *vinkar hetsigt*"-markör, utan låter en hitta själv, och behöver man faktiskt hjälp så får man bara en pil på marken som leder en åt rätt håll.

Jupps håller med så skönt. lite synd att man inte får öppna dörrar själv men det spelar ju ingen större roll, hade varit gott iaf
Men som sagt inga jobbiga poputexter som minsann visar att man ska gå åt det enda hållet som det går att gå åt, eller att man faktiskt ska skjuta på sina fiender.

Superkul spel

Permalänk

AAAAAAAAAAARGH!!! Efter 7 timmar får jag Save Game corruption. Kan inte starta spelet från någon tidigare level.. Fyyyyy f-------n!!!

edit:
Läste lite i ini-filerna och såg att den sparar checkpoints i minnet tills den vid större sparningar (ladda ny karta, större events) sparar i filen på hårddisken. Så, testade starta Steam (stängde ner fort då filen vart korrumperad, ville inte ha den på Cloud) och köra igång spelet.
Funkar nu, lovely.

Visa signatur

Bloggen för dig med sjuk/egendomlig humor:
http://www.colinzeal.se

Permalänk
Avstängd

Spelat några timmar nu o kan inte påstå att jag tycker det är speciellt roligt. Springer lite dit o springer sedan lite dit o skjuter några dönickar här o där. Grafiken känns lite cartoon aktig på ngt sett.

Neh, då är nya tombraider mycket roligare. Tycker även att det ser bättre ut än bioshock.

Men finns ju många som tycker om det men personligen förstår jag inte riktigt vad som är så otroligt bra.

Permalänk
Medlem

Fråga om spelet:

Hur öppnar man den första låsta kistan?

Dold text
Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Mocka:
Vet inte när du...

...hittar din första men du behöver hitta lockpicks. Eller eller flera st. Sen behöver Elisabeth öppna den åt dig.

Dold text
Visa signatur

Bloggen för dig med sjuk/egendomlig humor:
http://www.colinzeal.se

Permalänk
Medlem

Nån som har haft proplem med steam achievments då? Jag har precis spelat igenom hela spelet och inte låst upp en enda

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av ColinZeal:

Mocka:
Vet inte när du...

...hittar din första men du behöver hitta lockpicks. Eller eller flera st. Sen behöver Elisabeth öppna den åt dig.

Dold text

Löste sig...

...man får bara gå vidare en bit så hittar man nyckeln och går tillbaka. Detta är innan Elisabeth

Dold text
Skrivet av Spajdah:

Nån som har haft proplem med steam achievments då? Jag har precis spelat igenom hela spelet och inte låst upp en enda

Fungerar bra här Det ploppar upp allt eftersom.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Spajdah:

Nån som har haft proplem med steam achievments då? Jag har precis spelat igenom hela spelet och inte låst upp en enda

Inga problem för mig heller.

Visa signatur

Bloggen för dig med sjuk/egendomlig humor:
http://www.colinzeal.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Någon som spelar med ett HD 6950 och kan berätta lite om hur det flyter?

Sitter med ett 6970 och jag får konstant 60fps med vsync, 1920x1080, high inställningar samt fov på max.

Tog denna bild i början av spelet hehe

Permalänk
Skrivet av Hawkeyee:

Sitter med ett 6970 och jag får konstant 60fps med vsync, 1920x1080, high inställningar samt fov på max.

Tog denna bild i början av spelet hehe
http://i.imgur.com/nJ2pE5u.jpg

http://i.imgur.com/v3F8HMH.jpg

Vad fan har hänt med gräset, varför ser det ut att vara gjort av kiss?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Har spelat i ca 2-3 timmar nu och tycker spelet är riktigt bra men jag håller på att bli knäpp på dessa fps drops. Kör allting på ultra med vsync på samt AA inställningen i spelet. Har också ändrat poolsize grejen så den är på 1024 men tyckte inte att det gjorde någon egentligen skillnad.

Hur som, spelet är silkeslent utom ibland då man står vänd åt fel håll, då droppar fpsen oförklarligt ner till ca 20 eller under skulle jag tro. En gissning från min sida är att det är nån bugg som gör att spelet renderar hela banan eller liknande när kameran är riktad åt ett speciellt håll. Det blir samma problem med vsync av också....

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem

Spelade ca en timme igår, och jag tycker det verkar väldigt lovande. Skön grafik inte "bäst" men härliga detaljer och bra stämning i spelet. Det flyter på bra på min dator på "very high" men musinställningarna verkar vara lite buggit, ibland känns det som att känsligheten ändras mitt i spelet.

Visa signatur

Phanteks Eclipse P400S | Corsair RM850x V2 Vit
Gigabyte B550M DS3H | Ryzen 9 5900X | ADATA XPG DDR4 2x16 Gig 3000Mhz
Arctic Cooling Liquid Freezer II 360 | Samsung och Crucial SSD
RTX 4070 FE | Acer Predator Z321QU | BenQ PD3200Q
Apple Airport Extreme x 5 | Bahnhof 500/500

Permalänk
Medlem

Jag måste säga att jag blev riktigt besviken på B:I. Jag hade väl inga jättehöga förväntningar, men lite av tjusningen med den här spelserien är den tryckta stämningen, som desvärre inte alls infinner sig i spelet i fråga, delvis pga. speldesign, men även den miljö som dominerar i spelet. Inte ens de föregående spelen lyckades leva upp till den nivå System Shock 2 ligger på, men B:I är t.o.m sämre än föregångarna; AIn är kass (Men det är ju inga direkta nyheter för en FPS-shooter). De har fördummat RPG-elementen ytterligare, och därtill är fienderna tråkiga, och spelet är på tok för lätt, trots att jag spelar på svåraste.
Det är för mycket pangande som föregås av en aning om att "ok, här kommer det hända något".
Jag tycker heller inte att spelet inbjuder till att utforska, då det desvärre inte finns så många rutter som avviker från korridorsspringet (låt er inte luras av miljön, det ÄR linjärt).
Även "bossarna" är på tok för lätta, då det mer eller mindre bara är brute force som gäller. Än så länge har jag inte stött på någon eller något som ens kräver en tillstymmelse av taktik för att mästra. Jag är ett par timmar in, och det ser inte ut att bli bättre. Jag drar mig till minnes min första dust med en Rosie (Big Daddy) i Bioshock. Den fighten var mäktig och krävde därtill lite tänk och snabba reflexer. Trots enträgna försök kom jag inte ur den bataljen oskadd. En sådan minibossfight är spot on det jag förväntar mig av spel som släpps 2013, men alas...

Jag önskar att jag inte behövde låta så negativ, men allt jag sett hittills innebär ett steg bakåt för spelserien, även om spelet -- som det påpekats tidigare -- är en fristående episod i en fantastisk, alternativ värld.
Den enda förmildrande omständigheten skulle väl vara storyn, som jag än så länge inte fått ta del av direkt, då mitt spelande går under snigelfart i korta intervaller.
Tråkigt nog kommer jag inte ifrån jämförelsen med System Shock 2 då Bioshock-serien trots allt är den spirituella uppföljare vi höll tummarna för. Men jag resignerar väl för recensionerna som unisont hyllar B:I till max och erkänner att jag börjar bli för gammal för såna här titlar.

Vad säger ni andra som spelade System Shock 2 då det begav sig? - Har ni överseende med B:Is tillkortakommanden och den riktning spelserien utvecklats i?

Mvh besviken FeeSpray

Visa signatur

| 12900k w/ Noctua NH-D15 | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 4800mhz | Corsair MP600 XT M.2 1TB | Gigabyte RTX 3090 Vision OC | Be Quiet! Dark Base 900 Pro | Seasonic Prime TX 1000w | 1x LG GN950 (27" 4k 144hz IPS) + 2x LG 27UK850 (27" 4k 60hz IPS)

Permalänk
Skrivet av NoArmsButCookies:

Har spelat i ca 2-3 timmar nu och tycker spelet är riktigt bra men jag håller på att bli knäpp på dessa fps drops. Kör allting på ultra med vsync på samt AA inställningen i spelet. Har också ändrat poolsize grejen så den är på 1024 men tyckte inte att det gjorde någon egentligen skillnad.

Hur som, spelet är silkeslent utom ibland då man står vänd åt fel håll, då droppar fpsen oförklarligt ner till ca 20 eller under skulle jag tro. En gissning från min sida är att det är nån bugg som gör att spelet renderar hela banan eller liknande när kameran är riktad åt ett speciellt håll. Det blir samma problem med vsync av också....

Jag hade också en del drops, men testa något som fungerade för mig. Skapa en profil i Nvidias Kontrollpanel med Bioshock I. Gå längst ner och välj under v-sync "anpassningsbar".

Viktigt att du inte sätter på V-sync i spelet(låst fps). Detta har fungerat för mig och jag känner inte av det längre. Prova gärna och se om det fungerar för dig med.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Skrivet av Wifi:

Någon som spelar med ett HD 6950 och kan berätta lite om hur det flyter?

Jag har ett 580 så vi borde väl få typ samma FPS.
Är jag testade köra ultra preset ficka runt 20-35 fps :S
Men efter att jag ändrade display mode till windowed(fullscreen) och sänkte dynamic shadows fick ja runt 70

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Den Maskerade Daskaren:

Legitim sida? Köpte du ditt ex därifrån? Känns som sidan har lite av en skurk-aura runt sig.

har köpt ca 10 keys därifrån, har alltid fått det jag betalat för inom 1 dag, oftast instant delivery! senast igår köpte jag bioshock infinite!
Dem brukar även ha giveaways på deras facebook-sida!

Permalänk

Har nu spelat klart spelet efter i stort sett en sittning. Helt UNDERBART spel. Fanns ingenting jag störde mig på och inget jag tröttnade på. Precis lagom längd också. Kommer absolut spela om det inom snar framtid.

Visa signatur

~ASUS Maximus VI Hero ~ i5 4690k @ 4.6GHz 1.228v ~ Noctua NH-D14 ~ Corsair Vengeance Pro 1600MHz 16GB ~ Samsung 850 PRO 256GB SSD ~ 2.5TB HDD ~ ASUS 280x TOP 1200/1700 ~ Corsair TX 750W ~ Define R4 Titanium~

Permalänk
Skrivet av ThePunisher313:

Har nu spelat klart spelet efter i stort sett en sittning. Helt UNDERBART spel. Fanns ingenting jag störde mig på och inget jag tröttnade på. Precis lagom längd också. Kommer absolut spela om det inom snar framtid.

Ingenting du störde dig på? Jag tycker spelet är riktigt bra, men kan i alla fall se dess brister.

Ser man på combaten är det väldigt långt ifrån flawless skulle jag säga, den är ganska so-so skulle jag säga, och väldigt tråkiga Vigors skulle jag säga, så generiskt man kan hitta i princip.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Var är mina fötter och varför kan jag inte knuffa folk. Annars älskar jag vad jag har sett hittills men rädsla för att missa något gömt gör att jag blir helt OCD, spelet blir väl 10 timmar längre för mig för att jag ska dubbelkolla att jag inte missat en kista eller nån lockpick.

Permalänk
Medlem

Någon annan som haft problem med att spelet kraschar DIREKT när intro videon startar? Kommer lite av 2K Games introt och så hänger sig hela spelet och kraschar.
Har provat att stänga av intro video men då hänger dig sig med en Irrational Games logo bara.
Jag har installerat om spelet på flera olika diskar och partitioner och installerat om Win7 till och med.
Finns det någon som haft det här problemet och löst det?

Permalänk

Nox_:
Inte hört om det där. Testa det här:

Disable Intro Videos:

%USERPROFILE%My DocumentsMy GamesBioShock InfiniteXGameConfig

Find XEngine.ini in the config folder, and change:

StartupMovies=2KLogoSweep720p2997
StartupMovies=IrrationalLogoTest
StartupMovies=UE3AnimatedLogo_ProRes
StartupMovies=AMDLogo720p

To:

;StartupMovies=2KLogoSweep720p2997
;StartupMovies=IrrationalLogoTest
;StartupMovies=UE3AnimatedLogo_ProRes
;StartupMovies=AMDLogo720p

Visa signatur

Bloggen för dig med sjuk/egendomlig humor:
http://www.colinzeal.se

Permalänk
Medlem

Helt ok spel men betygen är galet för höga. Det är max en 8/10 enligt mig. Om man är snäll med betyget.
De andra 2 spelen i serien är bättre.

Permalänk
Skrivet av Bad boy rune:

Spelade ca en timme igår, och jag tycker det verkar väldigt lovande. Skön grafik inte "bäst" men härliga detaljer och bra stämning i spelet. Det flyter på bra på min dator på "very high" men musinställningarna verkar vara lite buggit, ibland känns det som att känsligheten ändras mitt i spelet.

Prova då det här:

http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=376265

http://sfx.thelazy.net/games/preset/262/

Lägg filerna i samma dir som BioShockInfinite.exe.

Enda som är snyggare hittils är skyrim (men då krävs det en mängd mods).

Metro 2033 kanske är i samma klass förresten.

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk

Wot? Tittade på jämförelsebilderna på K-Putts mod... Den tar ju bort den varma drömska känslan som gjuts i en i en längre tid tills (spoiler förstra timman)

första killen görs. GRÄSLIGT! Chocken (som jag fick) lär ju dämpas rejält.

Dold text

?!?!?

Visa signatur

Bloggen för dig med sjuk/egendomlig humor:
http://www.colinzeal.se

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Ingenting du störde dig på? Jag tycker spelet är riktigt bra, men kan i alla fall se dess brister.

Ser man på combaten är det väldigt långt ifrån flawless skulle jag säga, den är ganska so-so skulle jag säga, och väldigt tråkiga Vigors skulle jag säga, så generiskt man kan hitta i princip.

Spelet bygger som sagt mest på sin otroliga story, men enligt min åsikt var gameplay aspekten väldigt bra hanterad. Den enda "buggen" jag stötte på i spelet var när jag hoppade omkring inne i en bar och fastnade, och var tvungen att ladda om till en tidigare checkpoint. Annars var allt frid och fröjd. Håller just nu på att sakta och säkert ta mig igen spelets "1999 mode". Skulle dock rekommendera att köra igenom på medium/hard innan, då man får mer njutning av spelet och mindre rage-attacker.

Visa signatur

~ASUS Maximus VI Hero ~ i5 4690k @ 4.6GHz 1.228v ~ Noctua NH-D14 ~ Corsair Vengeance Pro 1600MHz 16GB ~ Samsung 850 PRO 256GB SSD ~ 2.5TB HDD ~ ASUS 280x TOP 1200/1700 ~ Corsair TX 750W ~ Define R4 Titanium~

Permalänk
Skrivet av Wifi:

Någon som spelar med ett HD 6950 och kan berätta lite om hur det flyter?

Det flyter helt klart skitbra! Spelade först på Very High men ändrade sen till Ultra. Kan ha sänkt SSAO eller liknande, inte helt säker, men jag hade inget att klaga på när det gäller grafiken.

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem

Orkade bara spela nån timma då handlingen och striderna var väldigt tråkiga. Fick känslan utav en lågbudget TV-film. Grafiken på buskar osv var väldigt dålig men det såg ändå vackert ut om man tog ett par steg tillbaka. Fick fps fall lite då och då till ca 40 med allt på ultra i 2560x1600. Rekommenderar hellre Crysis 3 eller Tomb Raider om du vill ha ett bra fps spel.

hoppas Resident Evil 6 inte blir en sådan besvikelse...

Visa signatur

i7 3770K | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 690 | Gigabyte GA-Z77X-UD3H | 16GB 1600MHz | ASUS Xonar Essence STX |SSD 120GB Intel 520 | 1TB WD | Fractal Design Define XL | Corsair AX 850W 80+ GOLD | Dell U3011 IPS | Eizo S2402W | Dell U2412M | Windows 7 Home Premium 64-bit | Telia Fiber 100/10 |

Permalänk
Skrivet av Storman:

Orkade bara spela nån timma då handlingen och striderna var väldigt tråkiga. Fick känslan utav en lågbudget TV-film. Grafiken på buskar osv var väldigt dålig men det såg ändå vackert ut om man tog ett par steg tillbaka. Fick fps fall lite då och då till ca 40 med allt på ultra i 2560x1600. Rekommenderar hellre Crysis 3 eller Tomb Raider om du vill ha ett bra fps spel.

hoppas Resident Evil 6 inte blir en sådan besvikelse...

För Tomb Raider har inte ännu tråkigare och enklare combat, och den sämsta plotten ever? Haha, jag hoppas du driver, och Crysis 3 för singleplayer? Hahahahaha

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Ni (bl a Storman) som gnäller på spelet verkar gnälla på det för att grafiken inte flyter med jämn frame rate på era system trots extremt hög upplösning. ?!?! Spelar ni spel pga snygga buskar eller för att få en grym upplevelse i o m story och fantastisk spelkänsla?

Mitt tips, vänta ett par år tills era system är up-to-date med den upplösningen ni vill spela dagens spel med - Sen kan ni komma med era åsikter.

Visa signatur

Bloggen för dig med sjuk/egendomlig humor:
http://www.colinzeal.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av ColinZeal:

Ni (bl a Storman) som gnäller på spelet verkar gnälla på det för att grafiken inte flyter med jämn frame rate på era system trots extremt hög upplösning. ?!?! Spelar ni spel pga snygga buskar eller för att få en grym upplevelse i o m story och fantastisk spelkänsla?

Mitt tips, vänta ett par år tills era system är up-to-date med den upplösningen ni vill spela dagens spel med - Sen kan ni komma med era åsikter.

Vem är det som gnäller? Bara informerar vad jag fick för fps så att andra kan se vad de kommer att få om de har liknande hårdvara.

Då handlingen i spelet för mig var otroligt tråkigt så hjälper det inte heller att grafiken är så dålig som den är. Får väll dock säga att det är ganska underhållande att du blir så arg över att någon på ett forum inte delar din åsikt om ett dator spel.

Visa signatur

i7 3770K | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 690 | Gigabyte GA-Z77X-UD3H | 16GB 1600MHz | ASUS Xonar Essence STX |SSD 120GB Intel 520 | 1TB WD | Fractal Design Define XL | Corsair AX 850W 80+ GOLD | Dell U3011 IPS | Eizo S2402W | Dell U2412M | Windows 7 Home Premium 64-bit | Telia Fiber 100/10 |