Bioshock Infinite-tråden

Permalänk
Skrivet av Oneone:

Kan man ställa in fov osv?

Jupp, man kan ställa in FOV, dock vet jag inte hur högt det är, då det inte står siffa på vilken FOV man har på FOV slidern, jag har på högsta och tycker det är tillräckligt, så gissar att den är runt 90 grader.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Hur ska Irrational kunnat ha testat sitt spel med drivrutiner som släpptes den här veckan?

Att Nvidia är totalt värdelösa på att skriva drivrutiner är en annan femma.

Hade varit bäst om speleföretagen släppt vilka drivrutiner de använt när de testat så man vet vad som fungerar.
PCs största svaghet är alla jävla problem med drivrutiner i var och varannat spel.

Haha du är ju bara för mycket... Du tror att de bara satt och gissade hur spelet skulle vara, och att det blev klart för PC exakt vid midnatt igår? Det kan inte vara så att spelet varit klart innan, och att Nvidia fått en kopia av spelet som de kan använda för att göra drivrutiner till det med?

Gällande problem med drivrutiner så har jag inte haft några under hela min tid med mina 680s, och jag kör senaste drivers nu, som är för Tomb Raider och Bioshock bland annat, funkar utmärkt, och gav en boost på kanske 30 FPS för mig.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Haha du är ju bara för mycket... Du tror att de bara satt och gissade hur spelet skulle vara, och att det blev klart för PC exakt vid midnatt igår? Det kan inte vara så att spelet varit klart innan, och att Nvidia fått en kopia av spelet som de kan använda för att göra drivrutiner till det med?

Gällande problem med drivrutiner så har jag inte haft några under hela min tid med mina 680s, och jag kör senaste drivers nu, som är för Tomb Raider och Bioshock bland annat, funkar utmärkt, och gav en boost på kanske 30 FPS för mig.

Lär dig läsa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Lär dig läsa.

Lär dig förstå hur det fungerar, då dina tidigare inlägg är helt otroliga och felaktiga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Har nyaste drivisar också.

Okej, testa Very High? Jag har inte vågat testa Ultra än.

Citat redigerat
Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

ska bli intressant att testa hur det flyter på med dubbla HD7970... hoppas det är optimerat för två kort iaf.

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

till er som spelat:

Måste man ha lira tvåan för att hänga med i detta? Har endast spelat första bioshock, för länge sedan när det kom.. Är lite sugen på att köpa detta. Men måste veta om jag måste spela igenom tvåan först för att hänga med.

Permalänk

Har spelat en stund nu och kan inte påstå att spelet är jätteroligt än så länge. Gillar dock spelets design men ser inte jättebra ut alltid och tycker ljuset är ganska jobbigt ibland. Och om man ska vara riktigt petig så stör jag mig lite på att det bara finns typ 3-5(?) olika utseenden på folk runt omkring

Men får väl hoppas det blir bättre efter lite mer speltid.

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Skrivet av ayne:

till er som spelat:

Måste man ha lira tvåan för att hänga med i detta? Har endast spelat första bioshock, för länge sedan när det kom.. Är lite sugen på att köpa detta. Men måste veta om jag måste spela igenom tvåan först för att hänga med.

Har inte spelat det än, men i en intervju säger dem att det är som att se en Bond film. Man behöver alltså inte ha spelat tidigare spel för att hänga med i handlingen.

Visa signatur

~ASUS Maximus VI Hero ~ i5 4690k @ 4.6GHz 1.228v ~ Noctua NH-D14 ~ Corsair Vengeance Pro 1600MHz 16GB ~ Samsung 850 PRO 256GB SSD ~ 2.5TB HDD ~ ASUS 280x TOP 1200/1700 ~ Corsair TX 750W ~ Define R4 Titanium~

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThePunisher313:

Har inte spelat det än, men i en intervju säger dem att det är som att se en Bond film. Man behöver alltså inte ha spelat tidigare spel för att hänga med i handlingen.

Det har ingenting med de andra spelen att göra. Det är en prequel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Är sällan bra att använda senaste drivrutinerna. Spelet har ju inte testats med dem.
Rekommenderar att ni provar med några månader gamla drivrutiner istället.

what ? du vet att nvidia har tillgång till spelen i förtid för att testa?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

what ? du vet att nvidia har tillgång till spelen i förtid för att testa?

Det är spelproducenten jag syftar på hela tiden. Varför är det så svårt att förstå?

Ska jag ta det en gång till eller? Ok för 3:e gången.

Irrational kan omöjligt ansvara för om spelet fungerar dåligt med nyaste drivrutinerna då de omöjligt kunnat testa spelet med dem då de släppts den här veckan.

Använder ni de senaste och det fungerar illa så är det NVIDIAs fel. Ingen annans.

Redigerat, se §1 i reglerna
Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Okej, testa Very High? Jag har inte vågat testa Ultra än.

Jag kör ultra med gtx680 utan några större problem. Jag får snabba fps drops ibland där fpsen droppar till väldigt lågt i under en sec, men det verkar vara fler som har det problemet även på lägre inställningar.

Citat redigerat
Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spajdah:

Samma proplem här med 680 sli och 3770k Har testat slagit av SLI med det fungerade inte, folk i steam forumet ville att man skulle stänga av ambient occlusion för att det försvinna funkade dock inte för mig. Förövrigt vilket vackert spel nästan så man flytta till staden med Elizabeth :#

*EDIT*
Tror jag har hittat en lösning.

Gå till din STEAM mapp ( STEAM > SteamApps > Common > Bioshock Infinite > Engine > Config ) öppna BaseEngine sök efter "Poolsize" som ligger under TextureStreaming och ändra 140 till 512 eller 1024 beror på hur mycket VRAM du har. Spara filen och högerklicka på BaseEngine och ta egenskaper klicka in "ReadOnly" vet inte vad det står på svenska där har på engelska Sen trycker du på apply och startar spelet, dock får du välja om alla din grafikinställningar igen. Men denna metoden fungerade för mig spelat 20minuter nu utan fps drops/Stuttering.

Ursäkta för särskrivningar

Jag har 2GB Vram, vad blir bäst att sätta då?

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem

Kör allting på Ultra förutom Dynamic Shadows (High) och Ambient Occlusion (Medium) med ett oklockat GTX 580 i upplösningen 1920x1200.

Med Nvidias senaste drivrutiner flyter det på mycket bra även när det händer mycket på skärmen. Tyvärr kan jag inte säga att jag är helt nöjd med själva spelmekaniken dock. Striderna känns för det mesta som utfyllnadsmateriel och blir snabbt monotona. Atmosfären, röstskådespeleriet och designen går dock inte att klaga på.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk

Missade dom feta förbokningserbjudanerna, men finns spelet billigare någonstans nu?
Känns lite tråkigt att pynta exakt samma pris på GMG idag för spelet, när jag kunde ha gjort det igår och fått 3 extra spel.

Hoppas ni förstår

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Skrivet av Den Maskerade Daskaren:

Missade dom feta förbokningserbjudanerna, men finns spelet billigare någonstans nu?
Känns lite tråkigt att pynta exakt samma pris på GMG idag för spelet, när jag kunde ha gjort det igår och fått 3 extra spel.

Hoppas ni förstår

http://www.simplygames.com/search.php?k=bioshock+infinite&pc=...

Priset har gått ner till 24 pund dagen efter. Den var väl 4-5 pund dyrare igår.

Visa signatur

Bloggen för dig med sjuk/egendomlig humor:
http://www.colinzeal.se

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Det är spelproducenten jag syftar på hela tiden. Varför är det så svårt att förstå?

Ska jag ta det en gång till eller? Ok för 3:e gången.

Irrational kan omöjligt ansvara för om spelet fungerar dåligt med nyaste drivrutinerna då de omöjligt kunnat testa spelet med dem då de släppts den här veckan.

Använder ni de senaste och det fungerar illa så är det NVIDIAs fel. Ingen annans.

Vänta...tror du att spelutvecklarna får en drivrutin som de utvecklar spelet runt? För det är tvärtom, utvecklaren gör spelet, och Nvidia fixar problem genom att optimera drivrutiner, vet inte vad du dillar om riktigt...

Sen kan du ju knappast veta om spelet funkar dåligt för att det är något problem i spelet, eller något problem i Nvidia drivers, eftersom Nvidia självklart haft tillgång till spelet när de gjort drivers så kan det lika gärna vara ett problem som de inte kunnat fixa med drivrutinerna.

Spelet är nytt, och driverserna är nya, så är svårt att säga var problemen ligger, med det sagt har jag inte hört talas om någon som haft problem än.

Citat redigerat
Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Jag kör ultra med gtx680 utan några större problem. Jag får snabba fps drops ibland där fpsen droppar till väldigt lågt i under en sec, men det verkar vara fler som har det problemet även på lägre inställningar.

Okej, ska testa Ultra hemma. Frågan är om det kan bli mycket snyggare Mina ögon är nöjda som de är

Skrivet av Lasergurka:

Vänta...tror du att spelutvecklarna får en drivrutin som de utvecklar spelet runt? För det är tvärtom, utvecklaren gör spelet, och Nvidia fixar problem genom att optimera drivrutiner, vet inte vad du dillar om riktigt...

Sen kan du ju knappast veta om spelet funkar dåligt för att det är något problem i spelet, eller något problem i Nvidia drivers, eftersom Nvidia självklart haft tillgång till spelet när de gjort drivers så kan det lika gärna vara ett problem som de inte kunnat fixa med drivrutinerna.

Spelet är nytt, och driverserna är nya, så är svårt att säga var problemen ligger, med det sagt har jag inte hört talas om någon som haft problem än.

Exakt. Den slutgiltliga builden var ju klar för ett tag sedan då spelet gick guld. Då tar nVidia sig tid att optimera sin drivrutin runt den senaste builden av spelet eftersom det går hyfsat fort (utom WHQL stämpeln kanske?).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Inaktiv

Hur får man igång 1999 läget? Ser inget om det när jag startade eller i options?

edit:
http://www.pcgamer.com/2013/03/25/bioshock-infinite-1999-mode...

On the main menu, hit this key combination:
Up, Up, Down, Down, Left, Right, Left, Right, (Cancel), (Confirm)

Utförs med piltangenterna
Där cancel är escape och confirm är enter.
Därefter finns det en svårighetsgrad till som heter 1999

nu jävlar

Permalänk
Medlem

ÄNTLIGEN!

Angående FOV, och kanske aim assist, har medlemmen WCAnkan på Gamereactor skrivit följande.

Citat:

Ändra aim assist:
C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\BioShock Infinite\Engine\Config\BaseInput.ini

Ändra maximal FOV:
Dokument/My Games/BioShock Infinite/XGame/Config/XUserOptions.ini

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk

Jag tycker spelet funkar bra men jag har liksom några andra lite problem med att fpsen droppar ganska kraftigt på vissa specifika punkter. Ett hett ställe verkar vara vending machines där fpsen alltid verkar droppa ganska rejält. Har ändrat poolsize till 512 men det tog inte helt bort problemet.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem
Skrivet av Den Maskerade Daskaren:

Missade dom feta förbokningserbjudanerna, men finns spelet billigare någonstans nu?
Känns lite tråkigt att pynta exakt samma pris på GMG idag för spelet, när jag kunde ha gjort det igår och fått 3 extra spel.

Hoppas ni förstår

http://cdkeyshere.com/bioshock-infinite-cd-key.html

210:- ungefär

f.ö gillar jag spelet, lite smålagg här och där men inget som förstör spelet kör på ultra med 2x560 Ti

Permalänk
Skrivet av Mygan:

http://cdkeyshere.com/bioshock-infinite-cd-key.html

210:- ungefär

f.ö gillar jag spelet, lite smålagg här och där men inget som förstör spelet kör på ultra med 2x560 Ti

Legitim sida? Köpte du ditt ex därifrån? Känns som sidan har lite av en skurk-aura runt sig.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk

Sitter och lirar PC-versionen på min 42" LCD 2 meter ifrån den och dessa jäkla rail battles, hooooooly F! Blodet rusade och man satt där med ett brett leende. Vilken kick!

Visa signatur

Bloggen för dig med sjuk/egendomlig humor:
http://www.colinzeal.se

Permalänk
Medlem

Någon som spelar med ett HD 6950 och kan berätta lite om hur det flyter?

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Inaktiv

Hur fungerar det med saves? Är det bara checkpoints eller kan man quicksava?

Skrivet av GaMeR2K5:

Som sagt... bra story... verkligen något man fastnar i. Men oerhört tråkigt att det är mer en interaktiv film än ett riktigt spel. :/

Håller jag inte riktigt med om, känns som gamla Bioshock 1 o 2. O det är ju "vanliga" fps med någon cutscene här o där. Inte alls som ass creed 3 o tombraider om man ska jämföra.

Permalänk
Skrivet av GaMeR2K5:

Som sagt... bra story... verkligen något man fastnar i. Men oerhört tråkigt att det är mer en interaktiv film än ett riktigt spel. :/

Är nog det första storyntunga spel på riktigt länge som jag inte alls tyckt vara som en interaktiv film, så kan inte säga att jag håller med dig

För övrigt tycker jag det är jätteskönt att de inte slängt upp någon "du ska gå hit! Hörru! HITÅT SKA DU! HALLÅ?! HITÅT *vinkar hetsigt*"-markör, utan låter en hitta själv, och behöver man faktiskt hjälp så får man bara en pil på marken som leder en åt rätt håll.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av GaMeR2K5:

Som sagt... bra story... verkligen något man fastnar i. Men oerhört tråkigt att det är mer en interaktiv film än ett riktigt spel. :/

Håller inte heller med. Det är riktigt bra berättande, inte för långa scriptade scener öht... Och eftersom jag också tycker att det är en bra story så är jag INTRESSERAD av detaljerna... Då fattar jag inte varför man klagar öht. Det motsäger ju sig självt.

Skrivet av Aresz:

Hur fungerar det med saves? Är det bara checkpoints eller kan man quicksava?

Checkpoints. Ingen quicksave vad jag tänk på öht. Kanske för att jag lirar några timmar åt ggn och slutar när jag kommer till en ny bana och den sparar själv.

Visa signatur

Bloggen för dig med sjuk/egendomlig humor:
http://www.colinzeal.se

Permalänk

Hur bra spel som helst. Har spelat i princip hela tiden sen jag kom hem från skolan till nu sitter fast i storyn, skjutandet är lagom varierat, ser hur bra ut som helst och vill bara veta mer om Elizabeth

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄