SweClockers drop!

Synka bilderna mellan extern hårddisk och datorns egna

Permalänk
Medlem

Synka bilderna mellan extern hårddisk och datorns egna

Hej!

Som i läste ovan behöver jag något program eller smart sätt att kunna synka filerna mellan en extern hårddisk och datorns egna. Jag är inte superbt bra på datorer så skulle vara tacksam över lite hjälp. I de två mapparna ska det ligga exakt samma bilder och jag vill att när jag ansluter min externa tas de foton bort som jag tagit bort från min "vanliga" hårddisk och att de bilder som är nya på den vanliga läggs till på den externa. Är det någon som vet något eller kanske kan någon annan smart lösning? Använder förresten photoshop elements 10

Tack på förhand

Tråd låst på grund av korspostning /Leifson

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne, varken i samma eller olika forumdelar (så kallad korspostning). Om en moderator har låst en tråd, är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne.

Permalänk
Medlem
Skrivet av olsson18:

Hej!

Som i läste ovan behöver jag något program eller smart sätt att kunna synka filerna mellan en extern hårddisk och datorns egna. Jag är inte superbt bra på datorer så skulle vara tacksam över lite hjälp. I de två mapparna ska det ligga exakt samma bilder och jag vill att när jag ansluter min externa tas de foton bort som jag tagit bort från min "vanliga" hårddisk och att de bilder som är nya på den vanliga läggs till på den externa. Är det någon som vet något eller kanske kan någon annan smart lösning? Använder förresten photoshop elements 10

Tack på förhand

Tror att du får mer hjälp i forumets lagringsdel. Hör med en mod om dom kan flytta/redigera den ditt.

Annars så finns det jättemånga program som du efterfrågar. jag tror att det bästa är att prova sig fram, så man hittar det man trivs med.

Jag själv kör med KLS backup. Men det finns flera st som är grattis och bra. SyncToy, Cobian backup, Unison File Synchronizer, Crashplan, etc etc det finns hur många som helst.

Så ta dig lite tid att kolla upp vad som kan tänkas passa just dig.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]