Permalänk
Medlem
Skrivet av GetzTheGoldfish:

Jag kör med 570m vilket är samma chip som 670m om jag inte har fel bara ett nytt namn och lite högre clocks men det flyter bra på medium/high

Okej tack, jo precis 670m får ungefär 5-10 mer fps i olika spel, dock har jag överklockat också till 720/1650. Men om det flyter för dig så borde det flyta för mig, har du kollat eller har du lust att kolla vad du får för fps?

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hackex78:

Tjena jag tänkte på att köpa arma 3 alphan men undrar bara om det är värt 399Kr Eller inte. Och från vad jag såg så fick man bara med Betan och inte själva spelet när det kommer ut, Ni får säga till mej om jag har fel. Tack

Du kanske ska läsa lite mer Google.
Men jo, klart att du får hela spelet billigare nu också än när det kommer ut!

Permalänk
Medlem

Märkte igår att man kan tydligen duplicera ammunition och sikten (säkert allt annat också) i oändlighet. Vet inte exakt hur man gör, en polare kom på det, men det spelar la ingen roll nu i alphan.

Det är egentligen inga jättebuggar tycker jag. Det värsta är väl att det lätt blir gummibandande, att prestandan är under all kritik och att brinnande vrak verkligen är "silent killers". Den enda indikationen man får om man står för nära är att ditt HP dyker, snabbare ju närmre du står. Och det verkligt farliga är att det kan fortsätta länge efter att den visuella elden har försvunnit från vraket... Måhända allt går på kärnkraft?

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem

hur funkar det där med alphan. om man köper den, får man spelet sen elr blir det tex reducerat pris elr vad?.. annars om nån har nån nyckel över så vore det kul o testa spelet lite.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Skrivet av Andyah:

hur funkar det där med alphan. om man köper den, får man spelet sen elr blir det tex reducerat pris elr vad?.. annars om nån har nån nyckel över så vore det kul o testa spelet lite.

Om du köper alpha-versionen nu så får du även betan och det fulla spelet när det släpps.

Skrivet av Från steam::

What the developers say:
“Be one of the first to play Arma 3 and contribute to its development by providing feedback. You'll also gain access to the Arma 3 Beta as soon as it becomes available and receive a Steam version of the complete game upon release.”

Permalänk
Medlem

Om ni måste fråga om man får hela spelet när man köper alphan så snälla, köp inte spelet. Ni saknar uppenbarligen hjärnkapacitet för att kunna spela då det står i tydlig engelska på hemsidan eller så kan man googla det. Samt att det är helt ologiskt att betala 2-300 kronor för en alpha och inte få hela spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Om ni måste fråga om man får hela spelet när man köper alphan så snälla, köp inte spelet. Ni saknar uppenbarligen hjärnkapacitet för att kunna spela då det står i tydlig engelska på hemsidan eller så kan man googla det. Samt att det är helt ologiskt att betala 2-300 kronor för en alpha och inte få hela spelet.

Vem som helst kan missa sådant, och skulle inte förvåna mig om man måste betala 2-300kr för endast alphan då spelbolagen mjölkar sönder. Sen att du måste kommentera och bete dig som ett jävla arsle rent ut sagt är ju bara sjukt onödigt.

Din hjärnkapacitet kan inte vara direkt bra om du tror att man inte kan spela för att man inte kan läsa, eller för att man missa nån rad på en sida med massvis med text. Sen är inte alla lika insatta som du är, men det har du svårt för att förstå.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Vem som helst kan missa sådant, och skulle inte förvåna mig om man måste betala 2-300kr för endast alphan då spelbolagen mjölkar sönder. Sen att du måste kommentera och bete dig som ett jävla arsle rent ut sagt är ju bara sjukt onödigt.

Din hjärnkapacitet kan inte vara direkt bra om du tror att man inte kan spela för att man inte kan läsa, eller för att man missa nån rad på en sida med massvis med text. Sen är inte alla lika insatta som du är, men det har du svårt för att förstå.

Bohemia Interactive är inget företag som brukar mjölka spelen...

Visa signatur

CPU: Intel i7 8700K (H2O) GPU: ASUS GeForce GTX 770 DCII OC @ 1350Mhz
RAM: 16GB DDR4 Vengeance RGB 3600Mhz Moderkort: ASUS Prime Z370-A
Burk: Fractial Design Meshify C PSU: Corsair 800W
Systemdisk: Samsung EVO 840 250GB SSD Lagringsdisk: Samsung 1TB 7200rpm
Mus: Cyborg R.A.T 5 Tangentbord: Razer Black Widow Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av FoamBox:

Bohemia Interactive är inget företag som brukar mjölka spelen...

Om du tar och läser vad jag skriver, så skrev jag "spelbolagen" diverse alla spelbolag i allmänhet, och har man då inte jättebra koll så vet man knappast att Bohemia är mer legit än andra företag.. suck.

Och för det andra så mjölkar inte företagen spelen utan kosumenterna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

HAHAHAHA.. snacka om att inte kunna använda hjärnan här.. du växer upp du med en dag..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Massivt med text? Snälla någon, det är en punkt lista där det står vid Access

ARMA 3 ALPHA
ARMA 3 BETA [?]
ARMA 3 FULL GAME [?]

Permalänk
Medlem

Är det nån speciell server ni rekomenderar, helst utan ff..(fusk och fjortisar)

Visa signatur

meep meep

Permalänk
Skrivet av Woods:

Märkte igår att man kan tydligen duplicera ammunition och sikten (säkert allt annat också) i oändlighet. Vet inte exakt hur man gör, en polare kom på det, men det spelar la ingen roll nu i alphan.

Det är egentligen inga jättebuggar tycker jag. Det värsta är väl att det lätt blir gummibandande, att prestandan är under all kritik och att brinnande vrak verkligen är "silent killers". Den enda indikationen man får om man står för nära är att ditt HP dyker, snabbare ju närmre du står. Och det verkligt farliga är att det kan fortsätta länge efter att den visuella elden har försvunnit från vraket... Måhända allt går på kärnkraft?

Gör buggreport på allt ni stöter på, det är väldigt enkelt med hjälp av tjänsten som bohemian tillhandahåller c:. Sen att man dör av brinnande helikoptrar och what not, hör inte till ARMA III eftersom det är relaterat till wasteland modden.

Permalänk
Skrivet av ditx:

Är det nån speciell server ni rekomenderar, helst utan ff..(fusk och fjortisar)

Vad jag vet finns det inget anti-cheat på servrarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

HAHAHAHA.. snacka om att inte kunna använda hjärnan här.. du växer upp du med en dag..

Anledning till att vara otrevlig? Och du snackar om att växa upp.. jo tjenare. Svara inte nu bara, inte värt att tala med dig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan förstå att folk blir irriterade när samma fråga kommer upp om och om igen i tråden.

Men jag kan förstå att folk frågar med, man tror ju att det ska finnas en hake. Riktigt bra erbjudande faktiskt, fler borde göra så här.

Fick faktiskt gnugga ögonen och läsa både en och två gånger innan jag fattade att man bara behövde betala en gång, och bara ca 210 kr Kommer garanterat bli spelet med mest spel-per-krona för mig, särskilt med tanke på alla fina moddar!

Permalänk

Det kom en ny patch idag http://store.steampowered.com/news/10236/ !

Visa signatur

Intel core i5 2500K | Gtx 560 ti sli | Corsair h60 | fractal design arc | corsair ax 850 | Corsair vengeance LP 8gb 1600 mhz | Asus P8Z68 v Pro | Intel 330 series 120gb SSD |

Permalänk
Medlem

Göm inte ammunitionslådor i små klyftor/skrevor på Wasteland, de kan flyga upp flera hundra meter för att sedan landa och börja brinna (dvs all is lost )

Visa signatur

Wololo

Permalänk
Avstängd

http://steamcommunity.com/app/107410/discussions/0/8649617216...

https://dev-heaven.net/users/497

Citat:

Updated by Fireball 5 months ago
Status changed from Feedback to Rejected

Citat:

doveman wrote:
Why? If the CPU/GPU has plenty of spare capacity and yet it's not being used to keep the framerate at a reasonable minimum, surely that's a bug?

I also tested E08 with the same settings which gave an average of 31fps (...).

Well, this is not a bug but a limitation of the engine and its implementation. Often the AI, which ties directly into graphics performance and can't be singled out from the overall engine - in turn also brakes down the graphics - is guilty for that. Also, particle systems such as smoke and complex vegetation are other sources for bad FPS. It's been discussed in quite some "Performance breakdown" tickets before (you can filter here in CIT on those). The combination of those three main factors are the reason why you have a such bad overall performance.

Yes it is bad, but no it won't (can't) be fixed in OA according to repeated statements of Suma, BI's lead programmer.

Till alla som skyller prestandan hela tiden på "Alpha"
Samma motor används i Arma 3, motorn är cirkus 10 år gammal.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk

Är det någon som kör med motion blur på och faktiskt tycker om det?

Tycker själv att det är Satans påhitt.

Visa signatur

BenQ XL2420T | NZXT H440W | Corsair AX1200 | Maximus VIII Hero | i7 6700K | FD Kelvin s24 | 32gb DDR4 | R9 390 Nitro | Windows 10 64bit

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tiggeri av invites är inte tillåtet. Vill ni ge bort invites, använd denna tråd: http://www.sweclockers.com/forum/8-ovriga-datorspel/1186816-s...

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman1337:

Är det någon som kör med motion blur på och faktiskt tycker om det?

Tycker själv att det är Satans påhitt.

Jag hoppas innerligt att de lägger separat och inte under post processing. Vissa postprocesseffekter är rätt sköna, men inte motion blur.

Permalänk
Geeks Gaming
Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Skrivet av Murer:

Jag hoppas innerligt att de lägger separat och inte under post processing. Vissa postprocesseffekter är rätt sköna, men inte motion blur.

Håller med. Såg på deras feedback-sida att det var många som höll med om att det ska vara separata inställningar.

Just nu så känns det ändå som om blur är på ibland då spelet kräver ett kärnkraftverk för att flyta på bra.

Visa signatur

BenQ XL2420T | NZXT H440W | Corsair AX1200 | Maximus VIII Hero | i7 6700K | FD Kelvin s24 | 32gb DDR4 | R9 390 Nitro | Windows 10 64bit

Permalänk

Något "liknande" som jag gillar i spelet är Tactical Mode, underlättar massor vid ordergivning.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk

Den blir bara bättre och bättre

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Köpte det idag för att kolla lite och stötta utvecklingen och riktigt imponerad, för en alpha är det otroligt bra, lite optimeringar och annat vore nice men i helhet riktigt bra.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Hur tror ni GTX 460, i5-2500K, 8GB minne klara sig? Kommer definitivt köpa alpha nu för att senare få spelet billigare och senare när jag köpt en mer kraftfull dator spela det, men undrar nu om jag ens kan få någorlunda bra fps på låg-mid inställningar eller om jag ska skita i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swiifty:

Hur tror ni GTX 460, i5-2500K, 8GB minne klara sig? Kommer definitivt köpa alpha nu för att senare få spelet billigare och senare när jag köpt en mer kraftfull dator spela det, men undrar nu om jag ens kan få någorlunda bra fps på låg-mid inställningar eller om jag ska skita i det.

Bättre än med 460 SLI xD

Du lär ligga med allt i minimum och få 40-60 på bra servers och 25-40 på dåliga vid 16:10 1200, men du kanske kör 16:9 1080?. Faktum är att spelet inte alls tar vara på resurserna som finns. Man ligger aldrig speciellt högt i load med grafikkortet.

Visa signatur

Wololo