Permalänk

nytt datorkit , budget 25k

Hej ! jag ska köpa ny dator och jag ska även ha skärm , tangentbord , mus. detta är vad jag har kommit fram till http://www.inet.se/kundvagn/visa/3245101/2013-04-18 , som jag ser det så går det inte att få bättre saker för dem pengarna , och hur är det med operativsystem ? måste man köpa riktigt eller ? passar allting och kommer sladdarna från nätagget räcka till att dra bakom moderkortet ?

Permalänk

vafan, om du ska spenda så jävla mycket ta 16gb ram och 3TB harddrive. Ta kanske också en i7? Och du behöver inte ett ljudkort, det finns redan i Moderkortet. Ta ett gtx titan också, bara för att ^^

uppmaning till piratkopiering borttagen
Permalänk
Medlem

Det finns absolut ett ljudkort integrerat i moderkortet, det går inte att jämföra med ett externt ljudkort - Nästan som att säga, du har köpt i5/i7 Ivy-Bridge, den har integrerad grafikkort - då behöver du inte köpa ett externt grafikkort.

svar på borttagen mening borttaget
Permalänk
Medlem

Två stycken 680 istället för ett 690 är något jag skulle ha ändrat.
Annars så tycker jag att det ser bra ut

Permalänk

varför ska jag köpa ett titan istället för ett 690 ? ett 690 ger ju mera fps.

Permalänk
Avstängd

ett titan håller sig tystare och kallare det är det ända som är bättre

Permalänk
Permalänk

Titan är väl för dom som vill ha fyra kort och 690 för dom som "bara" behöver två?

Permalänk
Medlem

3-4st HD 7950 är ännu bättre och mycket billigare...angående OS så om man vill lägga en hel del pengar i sjön så är 800kr ett bra alternativ; finns för övrigt studenter som säljer andrahandsnycklar som de själva har införskaffat billigt, vet att w8 fanns hyfsat billigt, ca 200kr men hittar ej det längre.

Du kan köpa en begagnad laptop med legit OS på och använda dess nyckeln och kanske t.o.m. hårddisk, så säljer du laptopen utan HDD bara sen(e det engångsnyckel vet jag inte hur man skall lösa det, lagligt).

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]

Permalänk
Medlem
Visa signatur

2500k @ 4Ghz - H80 | GTX 970 DCII | 8 GB ram
Qpad MK-50, Qpad 5k, Qpad QH-85, Qck+
voff | voff voff

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Uppmaning till piratkopiering borttagen. Mer information om varför vi har en regel mot detta finns att läsa här.