Kan man återta pengar på Paypal?

Permalänk

Kan man återta pengar på Paypal?

Okej, så jag tänkte köpa 12 + 2 månaders live till min lillebror igår, (denna http://www.tradera.com/xbox-live-gold-14-12-2-months-immediat...)

Så jag får ett vinnar mail där det står att jag kan betala med PayPal eller Payson, så jag tar hans email och skickar iväg 399kr på PayPal, efter ett tag när han ser pengarna på kontot säger han att han inte tar emot pengar via PayPal då hans account har blivit "hackat", men jag säger att det står KLART och TYDLIGT både på vinnar-mailet och i annonsen att man kan betala med antingen Paypal eller Payson, han svarar och säger att det är skumt för han har haft ett annat vinnar-mail sen i mitten av Januari där det står att man inte kan betala med Paypal längre, så skickar han en länk och visar vinnar-mailet, jag ser att det är skapat från Juni 2012 och bara har 12 besök, då har han nog skickat den där länken till de 12 som han försökt lura på Paypal. Iallafall, jag frågar honom hur han kan skriva från samma gmail som till PayPal, är det inte bara att trycka på "Lost Password" eller något?
Nu vill han komma på något nytt, så han säger att hans PayPal account har blivit blockat p.g.a "polis-ärenden".
Nu vill han muta mig med 2 dagars live och tro att jag har glömt detta, men finns det inte något sätt att få tillbaka pengarna på? Jag valde ju Paypal för det liksom är säkert.. Hur gör man?

Permalänk
Medlem

Du har inte tänkt tanken att vända dig till paypal support?

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SplashTerror:

Okej, så jag tänkte köpa 12 + 2 månaders live till min lillebror igår, (denna http://www.tradera.com/xbox-live-gold-14-12-2-months-immediat...)

Så jag får ett vinnar mail där det står att jag kan betala med PayPal eller Payson, så jag tar hans email och skickar iväg 399kr på PayPal, efter ett tag när han ser pengarna på kontot säger han att han inte tar emot pengar via PayPal då hans account har blivit "hackat", men jag säger att det står KLART och TYDLIGT både på vinnar-mailet och i annonsen att man kan betala med antingen Paypal eller Payson, han svarar och säger att det är skumt för han har haft ett annat vinnar-mail sen i mitten av Januari där det står att man inte kan betala med Paypal längre, så skickar han en länk och visar vinnar-mailet, jag ser att det är skapat från Juni 2012 och bara har 12 besök, då har han nog skickat den där länken till de 12 som han försökt lura på Paypal. Iallafall, jag frågar honom hur han kan skriva från samma gmail som till PayPal, är det inte bara att trycka på "Lost Password" eller något?
Nu vill han komma på något nytt, så han säger att hans PayPal account har blivit blockat p.g.a "polis-ärenden".
Nu vill han muta mig med 2 dagars live och tro att jag har glömt detta, men finns det inte något sätt att få tillbaka pengarna på? Jag valde ju Paypal för det liksom är säkert.. Hur gör man?

vad sa paypals support när du frågade dom?

Permalänk

Redan gjort.

Permalänk

Man kan få tillbaks pengar, inga problem, gå in på supportsidan så finns det att välja där. Man måste börja med att starta en tvist, och ge dem ALL INFO så att de kan ta ställning till frågan. Funkade klockers för mig när en snubbe försökte blåsa mig när jag skulle köpa Win7.

Visa signatur

Asus ROG Strix X470-F Gaming | AMD Ryzen 7 5700X | 32GB G.Skill TridentZ F4-320016D-16GTZR @ 3200Mhz 16-18-18-38 | RX 6900XT | Fractal Design R4 | AOC Q3279VWF 32" 1440p | Qpad MK-50 | Logitech G500 | Cooler master MasterLiquid Lite 240 | Cooler Master Silent Pro 1kW | Samsung 830 256GB | Samsung 850 EVO 500GB | WD Black SN770 2TB Gen 4 NVME |
Kingston KC3000 M.2 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Logga in på paypal och gå till resolution center.
Fyll i det som behövs så fixar paypal det för dig.