Permalänk
Medlem

Sneglar år SLI hållet

Hittade nyss detta kortet på NetOnNet
http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/grafikkort/nvidi...

Har sneglat länge på en SLI lösning men nu när detta kortet var så billigt....Blir det lite att skjuta sig själv i foten ?
Är det ens möjligt att ha 2 av dessa kort i ett Fractal Design R4 chassi ? Om jag även sätter en fläkt i sidopanelen.

Visa signatur

Stationär PC: i5 2500k @ 4,5Ghz (Corsair H100i) | ASUS p8z68-pro | EVGA GeForce GTX 770 SC ACX | 16Gb Corsair Vengence 1600Mhz | Asus Xonar DX | 60Gb Team Xtreme SSD (OS) | 128Gb Samsung 830 SSD (Spel) | Plexgear 500W | Fractal Design R4 (Black) |
Lagring: Synology 411j | 3x 3TB Western Digital Red (SHR)
Kamera: Canon EOS 6D | EF 50/1,4

Permalänk
Medlem
Skrivet av RiFTER:

Hittade nyss detta kortet på NetOnNet
http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/grafikkort/nvidi...

Har sneglat länge på en SLI lösning men nu när detta kortet var så billigt....Blir det lite att skjuta sig själv i foten ?
Är det ens möjligt att ha 2 av dessa kort i ett Fractal Design R4 chassi ? Om jag även sätter en fläkt i sidopanelen.

Jag har själv MSI 680 Lightning i en R4, sli.
Vet inte vad för skillnad de är mellan Twin Froz 4 kylaren från MSI och Gigabytes kylare, men angående 2 eftermarknads kylare i SLI kan jag svara på att de är rätt ok.

Jag har ingen fläkt på sidopanelen utan jag har bara "dämpmaterialet" där fläkten ska sitta i R4an borttaget. Alltså är de ett fläkthål där utan någon fläkt. Tycker de räcker, grafikkorten pushar ut de varma luften själv Och de funkar bra. Ligger på ca 33-35 idle, och 50-55 load

Men jag personligen gillar inte Gigabytes kylare. Jag körde 2 7970s med Gigabytes och de blev otroligt varma, och lät bra. Men de är ju också AMD, och de drar ju mer strröm och blir varmare

Däremot kan jag ha fått defekta kort, för mina kort gick då på 100% fläkthastighet samt att tempraturerna fortfarande gick upp..
Jag har däremot vänner som kör gigabytes med Nvidia och de funkar bra