Permalänk

Extremt sänkta poäng?

Under det senaste dygnet har min i7 2600 och mitt 7970 inte velat pressa ur sig mer än omkring 15'000 PPD sammanlagt. Från att normalt ligga omkring 60'000 PPD.

Någon som har upplevt detsamma? Med tanke på att det har skett under såpass lång tid, och med olika WU:s dessutom, misstänker jag att detta inte är någon tillfällig bugg. Förut låg jag på omkring 98 % GPU-användning vid GPU-folding, men numera snittar den istället omkring 80 %.

EDIT: Efter att motvilligt ha gjort mig av med de WU:s som var pågående, och därigenom fått nya WU:s, ligger nu poängen omkring 50'000 PPD åtminstone. Jag blir inte klok på hur sådana här saker kan uppstå.

Permalänk
Medlem

Det låter avancerat!

Permalänk
Skrivet av ginga:

Det låter avancerat!

Va.

Permalänk

Nu har samma problem återvänt. PPD:n ligger åter igen omkring 20'000 PPD och GPU-användningen snittar omkring 80 %.

Permalänk

apropå detta... jag är ny på folding men när jag ser era poäng börjar man undra... rigg 1 är en phenom II x6 1075t och ett 6950 den ger i skrivande stund 11k ppd men det verkar variera väldigt mycket, är det normalt?
snart sätter jag igång en till rigg med en 3770k vad kan man förvänta sig på den?

btw jag har 14 min tpf på min cpu... är inte det mycket?

Permalänk
Skrivet av The Echelon:

apropå detta... jag är ny på folding men när jag ser era poäng börjar man undra... rigg 1 är en phenom II x6 1075t och ett 6950 den ger i skrivande stund 11k ppd men det verkar variera väldigt mycket, är det normalt?

Folding beter sig väldigt konstigt. Poängen kan variera väldigt mycket beroende på vad för någon slags WU man får, sedan känns det som att det ibland behövs en rejäl skopa med tur för att PPD:n inte ska fucka upp och hamna löjligt lågt.

Skrivet av The Echelon:

snart sätter jag igång en till rigg med en 3770k vad kan man förvänta sig på den?

Ingen aning, men min Intel i7 2600 ligger normalt omkring 20'000 PPD – när jag bara kör CPU-folding så att alla 8 kärnor används. Vid GPU-folding kan man endast folda på 7 kärnor, åtminstone med mitt grafikkort – vilket är ett 7970.

Skrivet av The Echelon:

btw jag har 14 min tpf på min cpu... är inte det mycket?

14 minuter TPF låter väldigt länge, men jag vågar inte riktigt uttala mig kring detta. Det enda jag har att jämföra med är den nuvarande CPU-WU:n som jag foldar på. Den har en TPF på 3~ minuter. Dock ger denna WU:n väldigt lite poäng, så det kan vara som så att TPF:en kan bli såpass hög om man får en relativt stor CPU-WU.

Permalänk
Inaktiv

Har du överklockat? Det låter märktligt tycker jag. Jag ligger på 40'000 ppd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

Nu har samma problem återvänt. PPD:n ligger åter igen omkring 20'000 PPD och GPU-användningen snittar omkring 80 %.

det handlar om att enbart vissa projekt tar del av QRB, 11293 gör inte det, 7662 gör det,

ta och skriv lite info om det projektet du får dålig ppd med.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |