NHL 13, värt att köpa?

Permalänk
Medlem

NHL 13, värt att köpa?

Hej på er, jag vet att NHL 14 kommer om ett halvår sådär, så jag undrar om det är värt att köpa NHL 13 till PS3 i dagsläget?
Är det värt pengarna?

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem

Det kan nog bara du svara på !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relel:

Hej på er, jag vet att Fifa 14 kommer om ett halvår sådär, så jag undrar om det är värt att köpa NHL 13 till PS3 i dagsläget?
Är det värt pengarna?

Fotboll kommer om ett halvår och därför undrar du om förra årets hockey är värt att köpa.... Svår fråga minst sagt. Jag hade nog kört på NBA 2k13.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Nej, NHL 13 sög getpung.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edberg24:

Nej, NHL 13 sög getpung.

Kan du förklara varför. Har inte spelat spelet men tydligen verkar alla gilla det.
Fick 5/5 av Fz.se
http://www.fz.se/artiklar/recension/20120911/nhl-13

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brusarn:

Det kan nog bara du svara på !

Dessvärre inte, då jag bara spelat NHL 11, de som spelat 13 kan nog svara bättre än vad jag kan.

Skrivet av Pimpim666:

Fotboll kommer om ett halvår och därför undrar du om förra årets hockey är värt att köpa.... Svår fråga minst sagt. Jag hade nog kört på NBA 2k13.

Suck.. Givetvis menade jag NHL 14, blandade till och med ihop det i rubriken innan jag ändrade..

Skrivet av edberg24:

Nej, NHL 13 sög getpung.

Där har vi en åsikt, vill du motivera det? Vad jämför du det med?

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem

Hej,
Jag vet att BF4 betan är på väg, så jag undrar, ska jag äta tacos eller enchiladas ikväll?

NHL13 är jättekul, men personligen spelar jag det enbart om jag spelar med vänner. Är inte så mycket för det ur solo-spelsperspektiv. Iofs samma med Fifa, men om du gillar det så.. Varför inte. Beror ju på hur billigt du får det? Borde gå att hitta rätt cheap på blocket.

:edit: Oh, menade du NHL14? Men det är inte släppt ännu..

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

NHL 13 är ett jävla skitspel. Äckligt sega, fula och krångliga menyer. Buggigt gameplay med värdelös fysik och grafiken är inte heller den något att hurra över.

Trots detta så spelar jag spelet dagligen. Jag gillar hockeyspel och med tanke på att det enda alternativet är NHL 2K10 som på vissa punkter är mycket än EA's 13 men spelmässigt ändå ett snäppet sämre spel så tvingas jag hålla mig till NHL 13.

Att NHL 13 är såpass dåligt som det är för att vara ett spel från 2012 är alltså inte så konstigt eftersom att det inte finns någon som helst konkurrens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relel:

Dessvärre inte, då jag bara spelat NHL 11, de som spelat 13 kan nog svara bättre än vad jag kan.

Suck.. Givetvis menade jag NHL 14, blandade till och med ihop det i rubriken innan jag ändrade..

Där har vi en åsikt, vill du motivera det? Vad jämför du det med?

Jämfört med 12an så är allt så... tråkigt. Att tackla är smått omöjligt, när du ska lägga en riktig open-ice tackling kan det bli så att du bara puttar iväg spelarn lite lätt för att sedan lägga en vanlig axel mot axel och spelarn halvdör.

Kort sagt, NHL 12 är bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Hej,
Jag vet att BF4 betan är på väg, så jag undrar, ska jag äta tacos eller enchiladas ikväll?

NHL13 är jättekul, men personligen spelar jag det enbart om jag spelar med vänner. Är inte så mycket för det ur solo-spelsperspektiv. Iofs samma med Fifa, men om du gillar det så.. Varför inte. Beror ju på hur billigt du får det? Borde gå att hitta rätt cheap på blocket.

:edit: Oh, menade du NHL14? Men det är inte släppt ännu..

Men, hur länge ska du trolla vidare?
Självklart är NHL14 inte släppt, NHL 13 sjunker i pris och går att få för 249kr, i dagsläget är min ekonomi strängt student-påverkad och jag undrar om det är värt att köpa 13 och leva på det ett bra tag, eller spara pengarna och slå på 14 när det släpps, tredubbelt så dyrt.
Nu blev min fråga väldigt utvecklad

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem

Ge mig nhl till PC igen ;/ saknar o in o lira ett game!

Fifa skiten fortsätter såklart släppas ;/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relel:

Självklart är NHL14 inte släppt, NHL 13 sjunker i pris och går att få för 249kr, i dagsläget är min ekonomi strängt student-påverkad och jag undrar om det är värt att köpa 13 och leva på det ett bra tag, eller spara pengarna och slå på 14 när det släpps, tredubbelt så dyrt.

Känner du för att köra på ett hockeyspel så slå till på ett begagnat NHL 13, är ändå ett antal månader tills NHL 14 släpps och väntar du tills i höst så kan du säkert köpa ett begagnat NHL 14 på blocket för runt 300 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacRyhage:

Känner du för att köra på ett hockeyspel så slå till på ett begagnat NHL 13, är ändå ett antal månader tills NHL 14 släpps och väntar du tills i höst så kan du säkert köpa ett begagnat NHL 14 på blocket för runt 300 kr.

Det är väl sant, men som du säger om det verkar det snarare vara ett steg bakåt mot 11. Betyget från användarna på FZ visade annorlunda mot recensenten, endast 3,5 i snittbetyg..

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relel:

Det är väl sant, men som du säger om det verkar det snarare vara ett steg bakåt mot 11. Betyget från användarna på FZ visade annorlunda mot recensenten, endast 3,5 i snittbetyg..

NHL 12 på spelbutiken för ca 100kr
https://www.spelbutiken.se/catalog/product/68814-nhl_12_nordi...

Kan kanske stilla ditt hunger för att leka Börje Salming tills 14 släpps.

EDIT: Tydligen slut. Finns annars i en del andra butiker i Sverige eller nytt från amazon.co.uk för 120kr.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relel:

Skrivet av Pimpim666:

NHL 12 på spelbutiken för ca 100kr
https://www.spelbutiken.se/catalog/product/68814-nhl_12_nordi...

Kan kanske stilla ditt hunger för att leka Börje Salming tills 14 släpps.

EDIT: Tydligen slut. Finns annars i en del andra butiker i Sverige eller nytt från amazon.co.uk för 120kr.

Skall du köpa något spel så skulle jag ändå satsa på NHL 13, även fast det är ett dåligt spel för att vara från 2012 så är det ändå det bästa hockeyspelet än så länge och med tanke på att det kanske bara skiljer en 100-lapp i pris mellan det och NHL 11 så är NHL 13 givet. NHL 14 kommer säkert vara ytterligare ett uppköp från NHL 13 men skulle inte räkna med någon evolution. I värsta fall så säljer jag mitt NHL 13 för 150 kr till hösten och köper NHL 14 för 300 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relel:

"Hur länge ska du trolla vidare?" Jag la in en liten kommentar. Resten av svaret var seriöst. Slappna av lite.
I övrigt så är det svårt att ge dig någotsomhelst råd gällande detta. Enbart du vet svaret på ifall det är värt det för dig eller inte.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

"Hur länge ska du trolla vidare?" Jag la in en liten kommentar. Resten av svaret var seriöst. Slappna av lite.
I övrigt så är det svårt att ge dig någotsomhelst råd gällande detta. Enbart du vet svaret på ifall det är värt det för dig eller inte.

Då tackar jag för att du tog dig tid till att inte besvara min fråga

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Skrivet av Relel:

Hej på er, jag vet att NHL 14 kommer om ett halvår sådär, så jag undrar om det är värt att köpa NHL 13 till PS3 i dagsläget?
Är det värt pengarna?

Jag har NHL 13 och jag tyckte att en del funktioner var nice som skridskoåkningen men annars känner jag att de har tagit ett steg bakåt :/ jag skulle nog ha väntat på 14 om det verkar lovande

Skrivet av edberg24:

Jämfört med 12an så är allt så... tråkigt. Att tackla är smått omöjligt, när du ska lägga en riktig open-ice tackling kan det bli så att du bara puttar iväg spelarn lite lätt för att sedan lägga en vanlig axel mot axel och spelarn halvdör.

Kort sagt, NHL 12 är bättre.

http://www.ea.com/se/nhl-14-order

Om nu det här stämmer så blir du nog glad av det

Permalänk
Medlem
Skrivet av edberg24:

Nej, NHL 13 sög getpung.

Jag tycker att det är ett jätte underhållande spel, mer känsla i rörelsemönstret än i 12. Jag och mina vänner spelar NHL 13 mer än vad vi gjorde 12.

Men det är så klart upp till dig vad du tycker är ett bra spel!

Visa signatur

System: Team Red

Permalänk
Medlem

NHL 13 är mycket bättre än NHL 12 spelmässigt..

Jag och en polare har nötat både 12 och sen 13 när de kom..
De märktes att 13 va lite slöare än 12an, precis som att 12 va slöare än 11an..

Men tacklingarna är sjukt mycket bättre i 13, de är för enkelt i 12an..
Hade jag haft en konsol skulle jag lätt köpa 13.. Precis som att jag lätt kommer köpa 14 efter ett halvår..

Anledningen till att jag inte har konsol är för att jag är inte intresserad av något annat konsolspel än just nhl, och hoppas att de kommer till PC en vacker dag..

Köp 13, sen köper du 14 när de kommer ut om du gillade 13..

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 5080FE
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk

Förvänta dig inte mycket av fysiken i det spelet. Kör du mot AI så behöver de bara röra dig lite för att du ska flyga runt som en studsboll, så jag rekommenderar att du spelar online om du ska köpa det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relel:

Då tackar jag för att du tog dig tid till att inte besvara min fråga

Men det var då..

Jag försökte ju besvara din fråga? Sen att det visade sig att du skrivit än mer fel än vad jag förstod, det är faktiskt inte mitt fel.
Ett rackarns gnäll. Att sura över 100% trollning, det förstår jag, men att öppna med ett litet skämt och sedan besvara frågan seriöst, då tycker jag att du kan lugna ner dig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Men det var då..

Jag försökte ju besvara din fråga? Sen att det visade sig att du skrivit än mer fel än vad jag förstod, det är faktiskt inte mitt fel.
Ett rackarns gnäll. Att sura över 100% trollning, det förstår jag, men att öppna med ett litet skämt och sedan besvara frågan seriöst, då tycker jag att du kan lugna ner dig.

Haha ja det är klart, du hjälpte mig ändå på sätt och vis Det började tokigt från första början med mina fel.
Men tack för dina åsikter, visst är det väldigt personligt om det är prisvärt eller inte, vet faktiskt fortfarande inte hur jag ska göra.

Visa signatur

Ridå