Samsung galaxy s2 DÖD... hjälp!!

Permalänk

Samsung galaxy s2 DÖD... hjälp!!

Tjena, idag när jag vaknade märkte jag att min samsung galaxy s2 inte ville ladda eller ens starta, jag har testat vanliga väggladdaren och usb kabeln i datorn.. händer fortfarande inget, har även testat att hålla inne powerbutton + volume up/volume down + home och läst runt på folk som har samma problem, dom hittade inte heller någon lösning... är det enda sättet att lämna in den på lagning? var lämnar man in den om man bor i göteborg? vad kostar det?

Otroligt tacksam för svar

Visa signatur

Fractal Design Define S, Corsair RM750X, MSI Z270-A Pro, Intel Core i7 7700k @ 4.2Ghz, 16GB DDR4 Crucial Ballistix Sport 2400Mhz, MSI GTX 1080 GAMING X, Samsung 840 EVO 120GB, 1TB Seagate barracuda

Permalänk
Medlem

Dags att byta batteri kanske?

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Medlem

Är det samma kabel till väggladdaren som till usb?

Har du rengjort usb kontakten? Tex med en hård tandborste? EJ våt.

Har du provat ta ut batteriet ett tag för att sen lägga den ostörd på laddning någon timme?

Funkar inget av detta så gå till en affär och fråga om du får prova ett nytt batteri innan du gör något dyrt.

Var du kan lämna in den vet jag dock ej.

Har du garanti?

Just det ja.. du kan med skrapa lätt på kontakterna på batteriet och i telefonen. Se om det blir kontakt då.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Samsung Odyssey Neo G8 4K 240Hz. MONITOR:2 Xiaomi Mi 34" 3440x1440 144Hz. Tv:3 Samsung 48" 3D. Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Vid rengöring av poler kan du använda aceton eller teknisk bensin.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk
Skrivet av Drumspwns:

Tjena, idag när jag vaknade märkte jag att min samsung galaxy s2 inte ville ladda eller ens starta, jag har testat vanliga väggladdaren och usb kabeln i datorn.. händer fortfarande inget, har även testat att hålla inne powerbutton + volume up/volume down + home och läst runt på folk som har samma problem, dom hittade inte heller någon lösning... är det enda sättet att lämna in den på lagning? var lämnar man in den om man bor i göteborg? vad kostar det?

Otroligt tacksam för svar

Mitt batteri gav med sig efter 18 månader. Ibland ville den inte starta, ibland startade den om sig, ibland stängde den av sig fastän batteriet låg över 30%, ibland efter omstarten så hade jag förlorat mellan 15-45%. Köpte nytt ext. batterikitet och voila så fungera den som vanlig igen.

Visa signatur

Ljud - Rotel RA-12 | KEF Q300 | XTZ 99 W10.16

Permalänk

Mitt kretskort som mini USB kontakten sitter på där man laddar gick sönder, Fick byta den, 8kr kosta den ifrån england, köpte även med 2 extra + 2 batteri då batteri kostade 50kr styck, Köpte en Philips skruvade isär skiten, Bytte det på 10 min så funkade skiten klockrent.

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Medlem

har en s2 som tjänste-telefon, om man har lämnat den en längre tid, typ över semestern så har batteriet laddat ur så mycket att den måste sitta i laddaren ett bra tag innan den börjar ladda