Vad tycker ni om den nya Xbox One?

Permalänk
Skrivet av Fuuza:

Jag tycker att den är vrålsnygg. Stilrent ska det vara.

Förstår inte heller riktigt varför så mycket hat på designen, tycker den ser clean ut och ser ut att kunna smälta in bra i tv-bänken bland förstärkare/mediaspelare/dvd eller vad det nu kan va.

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreakinOAL:

det måste vara den fulaste konsol som jag nånsin skådat
verkar vara ganska stor också, trodde att man skulle satsa på små konsoler..

Biffig konsol gör att de kan sälja den igen som "slim" året efter släpp.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mina bullar är kända från kust till kust

Permalänk
Permalänk

I jämförelse med vad vi har fått se av PS4 tycker jag Xbox One är ett fiasko. De mesta av alla nya funktioner de visade går redan att göra på dagens TV-apparater och du kan dessutom styra konsolen med TVns fjärrkontroll vilket gör allt viftande och skrikande helt onödigt.

Angående designen tycker jag den ser lite väl stor ut med tanke på hur strömsnål den sägs vara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimbow1234:

Förstår inte heller riktigt varför så mycket hat på designen, tycker den ser clean ut och ser ut att kunna smälta in bra i tv-bänken bland förstärkare/mediaspelare/dvd eller vad det nu kan va.

Nej den sticker i ögonen mot allt jag har här i hemmet iaf.
Just att det är två olika sidor delade som ser betydligt annorlunda ut gör att jag nästan bara vill måla över skiten till en och samma färg.
---------

Själv väntade jag mig något mer.
Det är inte riktig TV utan allt körs via webben, alltså behöver man alla redan ett befintligt abonnemang på satellit, kabel eller antenn för att man ens ska kunna få möjligheten till att få använda sig utan att kunna köra vissa kanaler via webben.
Och så måste ju så klart din operatör stödja XBOX ONE för att allt detta TV tittande ska fungera.
(man kan ju glömma bra kvalite redan innan man ens börjat tänka på det)

Metro gränssnittet som kan poppa upp och ta högra sidan av skärmen men kommer troligen vara för litet för att faktiskt kunna användas utav något, styrs via en Windows phone (förhoppningsvis android och iOS med) nja jag är inte helt såld.

Allt jag hade i huvudet var Metro, TV som inte kommer att fungera för ens 90% utav alla som köper XBOX ONE och att nya Kinect kan läsa av min puls medans jag sitter med en öl i högra handen en bit pizza i vänstra och sitter och tittar på Sverige i VM Final i hockey...

Men vad hade man egentligen förväntat sig?
Något nytt?.. hahaha!

Edit: Oh shit så klart så kommer jag ju ha med farmor via skype med, fan vilka möjligheter!

Edit2: Någon som redan börjat planera vart i helvete man kommer kunna sätta den stora Kinect dosan??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Men då skulle det ju inte gå att kopiera över en film på 12gb t.ex. eller?

Jo för du kan föra över större filer genom skiva eller genom lan.
Det är bara enheter genom usb som måste vara fat32.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Skrivet av Mimematis:

Nej den sticker i ögonen mot allt jag har här i hemmet iaf.
Just att det är två olika sidor delade som ser betydligt annorlunda ut gör att jag nästan bara vill måla över skiten till en och samma färg.

Kollade aldrig på streamen eller googlade efter fler bilder innan jag skrev, men nu i efterhand så kan jag hålla med om att det "sticker" lite i ögonen. Utgick från bilden någon länkade tidigare i tråden men efter lite googlande så ser det ut att vara lite väl skarpa kanter mellan det matta och blanka.

Aja kommer till 99% inte köpa Xbox One ändå så det är ju inget problem iaf x)

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oliviawilde:

Spelar det någon roll? Nej, skulle inte tro det. Avgå.

Att hans ironi var tydlig spelar roll, sen tar jag tillbaka min förlämpning då jag är vaken nu.

Visa signatur

ffffffffc

Permalänk
Medlem

Kan förstå att Microsoft vill att Xbox One ska bli mer central i vardagsrummet, de vill att man enbart ska ha deras konsol och bort med onödiga prylar ala boxee box eller apple tv eller dylikt. Sedan kan man ha åsikter om deras inriktning att vara så fokuserade på deras hemmaplan, klart att det kommer vara amerikaner som sitter hemma och kollar på bl.a. superbowl och liknande tillställningar. Problemet blir för alla utanför staterna som har en låda man kan spela på med funktioner som till en början inte kommer stödjas utanför staterna. Vissa kommer nog att känna sig lurade av detta.

Men min största synpunkt var att de tar fram en konsol som man ska spela på men börjar att promota alla flummiga tillägg man kan göra med den, hade hellre sett att man började med att förklara vad hårdvaran kan göra för utvecklarna, det blir mycket lättare o.s.v. Börja med att fokusera på spelandet och hur de har revolutionerat det för dig i soffan jämnfört med Xbox 360. Sedan kan man gå på med det andra fluffiga runt om som konsolen faktiskt också kan göra. Men de verkade spara det mesta som faktiskt hade med spel att göra fram till E3.

Då jag missade Sonys dragning om PS4 så kollade jag den efter Microsofts dragning och kan faktiskt säga att Sony gjorde "bättre" ifrån sig genom att förklara vad den nya hårdvaran kan göra för utvecklare och spelare, visade spel och inte bara flashiga trailers. Klart att bägge sidor kunde göra mer, förklara Live kontra PS, hur kommer deras tjänster se ut, deras DRM och dylikt.

Tror att man kommer ha betydligt mer på fötterna efter E3, dock ser jag ingen anledning förutom Forza att köpa Xbox One.

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem

Kommer nog inte säljas så mycket utanför USA där många av tjänsterna dom visade upp inte kommer att existera. Sen måste det finnas bättre, billigare boxar man kan köpa för lite TV-tittande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av At The Gates:

Den bästa nyheten är ju i alla fall att den är passivt kyld. Fan vad min 360 låter illa

http://www.wired.com/gadgetlab/2013/05/xbox-one/
Bra genomgång.

Ej Passiv, verkar dock som de är mer kylning än Xbox360 iaf. Men fokusen på TV gör att den ligger långt ner på min lista nu.
Köper hellre en WiiU just nu.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk

Såg helt ok ut enligt mig. Kommer nog inte bli någon konsoll för mig eftersom jag är mer PC-inriktad men det mest intressanta är väl arkitekturen, hur PC-portarna kommer bli och hur konsoller med x86 kommer påverka spelmarknaden.

Visa signatur

Dator: FD Define S | i7 5820k | Noctua NH-D15 | 16GB DDR4 | AMD Fury X | MSI X99A GAMING 9 | CM V1000 | Samsung 850PRO 256GB | 3TB WDRED
NAS: FD Node 304 | Pentium G3220 | 2X WD RED 2TB + 2X HGST 4TB | 16GB 1600MHz | FreeNAS

Permalänk
Avstängd

Tror att minst hälften här letar efter saker att klaga på.
Använd inte funktionerna som inte tilltalar er. Svårare än så är det inte.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Newsflash: Playstation kommer att ta betalt för sin onlinetjänst ifall man inte vill spela på servrar med hög ping.

Det man får från Xbox Live är 300k servrar som enbart hanterar LIVE, jämnfört med 15k LIVE servrar i dagsläget. LIVE har alltid varit hög kvalitet och väl värt mina 4dollar i månaden

Vart har du läst den infon om Playstation och om deras onlinetjänst?
Har inte hört något om detta, så det hade varit intressant att läsa om det.

Sedan tycker jag att det är sjukt att man ska betala för Xbox guld för att kunna titta på netflix osv. Ska jag betala två ggr för något som Playstaion/PC/Wii U ger dig gratis så länge du har abonnemangpå Netflix.

Permalänk
Medlem

5-6k för en konsol? Om man inte vill spela charader framför tv:n då hade jag ju rekomenderat att köpa en vettig PC för samma peng. Man kan få en klart användbar gaming pc med bättre grafik för 6k om man prioriterar rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Nej USB kan vara vilket format det vill, vet inte vad du har fått att det måste vara FAT32. Det sagt de flesta enheter stödjer inte något annat en FAT32 men det är ett annat problem. Xbox One i fråga är en Microsoft produkt, för dom att också stöda t.ex. NTFS är liksom inga problem.

Skrivet av wcislek:

Vart har du läst den infon om Playstation och om deras onlinetjänst?
Har inte hört något om detta, så det hade varit intressant att läsa om det.

Sedan tycker jag att det är sjukt att man ska betala för Xbox guld för att kunna titta på netflix osv. Ska jag betala två ggr för något som Playstaion/PC/Wii U ger dig gratis så länge du har abonnemangpå Netflix.

De enda uttalande de har gjort är att, Nej det kommer inte krävas abonnemang att spela Online, Men ja de kommer också att fixa 3 olika varianter av abonnemang, Troligt vis ett PS+ som vi har nu, ett som är gratis och något nytt. Vad det är och hur det funkar o.s.v. finns inga uttalanden om.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Nej USB kan vara vilket format det vill, vet inte vad du har fått att det måste vara FAT32. Det sagt de flesta enheter stödjer inte något annat en FAT32 men det är ett annat problem. Xbox One i fråga är en Microsoft produkt, för dom att också stöda t.ex. NTFS är liksom inga problem.

Du har inte läst alla inlägg. Ps3 klarar inte av att läsa annat än fat32 genom usb.
Bara testa koppla ett ntfs use minne och se att det inte funkar.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

De enda uttalande de har gjort är att, Nej det kommer inte krävas abonnemang att spela Online, Men ja de kommer också att fixa 3 olika varianter av abonnemang, Troligt vis ett PS+ som vi har nu, ett som är gratis och något nytt. Vad det är och hur det funkar o.s.v. finns inga uttalanden om.

Ja jag har hört detta. Men hade inte hört något om att man skulle ha sämre ping.
Inga problem för mig har ps+ och är super nöjd med tjänsten. Många gratis spel =).

Kan tänka mig att den nya varianten av abonnemang kommer ha något med streaming av spel. Dem köpte ju gaikai av en anledning.

Permalänk

[QUOTE="Ctrl;13539637"]Ej Passiv, verkar dock som de är mer kylning än Xbox360 iaf. Men fokusen på TV gör att den ligger långt ner på min lista nu.
Köper hellre en WiiU just nu.

Tack för att du rättade mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ecidemon:

Inga begagnade spel ... eller jo men det kostar
Som om inte dessa jäkla online pass var ett ruttet påfund till att börja med

http://kotaku.com/the-xbox-is-not-always-online-but-seems-to-...

Fortfarande bättre än Steam.

Permalänk
Medlem

Nu har jag gjort en röstning om vilka som tänker köpa och vilka som inte tänker köpa, tänker själv köpa en (bokade en igår), sedan så tycker jag att ni gnäller för mycket på att man kan titta på tv o sport osv, NI KAN STÄNGA AV DET OCH ANVÄNDA DEN SOM VANLIG SPEL KONSOL! Tack för mig!

Visa signatur

Corsair iCUE LINK 3500X RGB Vit & AMD Ryzen 9 7900x 5,5 GHz & Kolink Umbra 360mm & Asus Tuf Gaming X870 & Asus radeon RX 7800 XT 16GB & OCZ FATAL1TY - 750 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av ecidemon:

Inga begagnade spel ... eller jo men det kostar
Som om inte dessa jäkla online pass var ett ruttet påfund till att börja med

http://kotaku.com/the-xbox-is-not-always-online-but-seems-to-...

Eller?
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20130522/ingen-avgift-for-b...

Permalänk
Medlem

Tycker inte konsolen är jätteful i sig, men den är stor och klumpig. Sen så känns det som dem har skjutit undan gaming delen av konsolen en hel del. När dem pratade om själva konsolen kan jag inte minnas att dem pratade om gaming överhuvudtaget, förutom att man kunde använda snap funktionen, eller byta till tv osv. Rungande nej till Xbox one från mig. Om jag skulle köpa en konsol hade det blivit ett PS4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Så var det ja. Jag använder dock en extern hårddisk. Har alla filmer och serier på den. Problemet är att jag bara kan ha filmer som är konverterade till 4GB M2TS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markutz:

Tycker inte konsolen är jätteful i sig, men den är stor och klumpig. Sen så känns det som dem har skjutit undan gaming delen av konsolen en hel del. När dem pratade om själva konsolen kan jag inte minnas att dem pratade om gaming överhuvudtaget, förutom att man kunde använda snap funktionen, eller byta till tv osv. Rungande nej till Xbox one från mig. Om jag skulle köpa en konsol hade det blivit ett PS4.

men det är det som är grejen, dem gjorde den stor så dem senare under andra året kunna bygga en Xbox one slim och tjäna massor på det också..

Visa signatur

Corsair iCUE LINK 3500X RGB Vit & AMD Ryzen 9 7900x 5,5 GHz & Kolink Umbra 360mm & Asus Tuf Gaming X870 & Asus radeon RX 7800 XT 16GB & OCZ FATAL1TY - 750 W

Permalänk
Medlem

Snyggare grafik och en bunte nya gimmicks, som man i slutändan kommer bli vansinnig på, för att det ska kännas nytt och fräscht.

Vad hände med det som gjorde konsoller så bra, att det bara var att stoppa in spelet, trycka på powerknappen, och tio sekunder senare spelade man, med en idiotsimpel handkontroll som gjorde precis det man ville, och inte involverade nån halvtaskig rörelsetracking eller liknande?

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Snyggare grafik och en bunte nya gimmicks, som man i slutändan kommer bli vansinnig på, för att det ska kännas nytt och fräscht.

Vad hände med det som gjorde konsoller så bra, att det bara var att stoppa in spelet, trycka på powerknappen, och tio sekunder senare spelade man, med en idiotsimpel handkontroll som gjorde precis det man ville, och inte involverade nån halvtaskig rörelsetracking eller liknande?

man kan stänga av skiten som du inte tycker om och det kanske inte ens kommer till Sverige, utan enbart i USA.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av norowner:

men det är det som är grejen, dem gjorde den stor så dem senare under andra året kunna bygga en Xbox one slim och tjäna massor på det också..

Good point sir!

Permalänk
Medlem

Känns som det är mycket info just nu men att det är ingen som riktigt vet hur det blir. Alla sidor har olika info.

http://www.ign.com/articles/2013/05/21/xbox-one-doesnt-requir...

http://www.ign.com/articles/2013/05/21/xbox-one-may-have-mand...

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag att tanken är bra, men som med mitt eget 360 tror jag inte alla dessa "smarta" funktionerna kommer användas eller att funka ganska kass.
Hur dom än gör så kommer jag hålla fast vid min PC ett tag till.