Vad tycker ni om den nya Xbox One?

Permalänk
Skrivet av asdfasd:

Riktigt bra kommer det bli! Hade allt jag ville ha samlat i en maskin. http://www.webhallen.com/se-sv/spel/xbox_one/142333-xbox_one redan bokat mig ett ex!

hah, inte för att vara taskig men eller något, men du kunde bokat på komplett för 5,495 riksdaler

Visa signatur

<|FD Define Mini|> |CPU: Intel Core I5 4570 |GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 |RAM: 8GB DDR3 |HÅRDDISK: 1000GB |

Permalänk

Det där med att göra fönstren mindre genom att ta tag i och dra inåt lär krångla åt helvete, när man sitter där och nästan klarat en jävligt svår bana på ett spel och är precis på slutet så plötsligt råkar man stänga ner skiten.... den mest onödiga och dummaste funktionen som dom lagt till... Sen gillar jag inte att man ska styra så mycket vid rösten, man kommer säkerligen behöva sitta och uttala orden som en jävla engelsk miljardär som sitter där o pratar med sina snåla och väluttalade ord... sen sitter man och snackar med en kompis om någon kanal och plötsligt slår xboxet över till den jävla kanalen och när det gäller design så tycker jag nog att det skulle bli snyggare med en microvågsugn, nu kommer det ju att se ut som att man har en sån där gammal fet digitalbox stående vid teven. Sen lär det synas mycket fingeravtryck på den med. Sen när det kommer till controllen så har dom bara gjort den grymt ful, meny knappen ska inte sitta där? och a,x,b,y knapparna ser ut att sticka upp otroligt lite vilket kommer att bli jobbigt ibland om man spelar.
NEJ jag är otroligt missnöjd och kommer absolut inte att köpa den!

Visa signatur

OKEJ, JA KANSKE ÄR ARG? VEM FAN BRYR SEJ??!!

Permalänk
Medlem

Jag som va mer intresserad av graffens antal TFLOPS, men nejdå...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem

Hoppas bara att PS4 eller Xbox one inte har FAT32. Vill kunna ha filer större än 4GB på min konsol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ecidemon:

FY!!!. Tv och sport >_<

Halo?
.... Tv serie lol, vilket skämt :/

den ser ju ut som en digitalbox varför inte dela syfte också

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Hoppas bara att PS4 eller Xbox one inte har FAT32. Vill kunna ha filer större än 4GB på min konsol.

PS3 har sitt egna fat system som tillåter filer större än 4gb. Tror inte dom kommer gå bakåt med PS4 och tror inte krysslådan heller kommer gå bakåt.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Avstängd

Nya Forza ser daterat ut redan

Och själva konsollen ser ut som en gammal DVD spelare.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av ALBiiJONzz:

hah, inte för att vara taskig men eller något, men du kunde bokat på komplett för 5,495 riksdaler

Inte för att vara sådant eller något, men det är ett placeholder pris

När det riktiga priset kommer så kommer båda ändra priserna till det korrekta.

Permalänk

Själva designen på konsolen är otroligt tråkig. Sen verkar det vara mer fokus på själva konsolen som en enhet för vardagsrummet och inte som en spelkonsol. Dessutom skulle det inte förvåna mig om många av tjänsterna de visade upp inte kommer att finnas i Sverige ungefär som det är idag med X360 där man bara har ett fåtal saker gentemot allt amerikanarna har.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av meastro:

Jag blev deprimerad av Xbox One. Måste söka upp en psykolog som ger mig råd hur jag ska hantera denna nya "spelmaskin" oj ursäkta, tv-tittande "spel?" maskin.. jisses. Mer meningslös konsol får man leta efter. Wii U verkar mer lockande än detta faktiskt.

Fast spel kommer dem att visa på E3, den här konferensen handlade bara om konsolen, sen att den har mycket funktioner är ju bara ett plus, man kan ju använda den till "bara spel" om man så vill.

Så Spelkonsol (PS4) Eller Spelkonsol + Mediastation (Xbox) För samma pris? (Om priset blir snarlikt)

Permalänk
Medlem

Hypade i två sekunder när de snackade om sport om konsolen där det dock visade sig vara mer merica'-avsugning med horiga nfl.

(hoppades på ptja, e-sport?)

Permalänk

det måste vara den fulaste konsol som jag nånsin skådat
verkar vara ganska stor också, trodde att man skulle satsa på små konsoler..

Visa signatur

Intel core i3-2100 CPU @ 3.10ghz[]Crucial DDR3 1333MHz 8GB KIT CL9[] Sapphire radeon HD 7750 1 GB[] 500GB HDD[] Cooler master elite 310[] Windows 8 Pro N - 64 bit)[]Silver power 500w PSU[] Crucial MX100 256 GB SSD[]
TELEFON: [Samsung Galaxy S3]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Nya Forza ser daterat ut redan

Och själva konsollen ser ut som en gammal DVD spelare.
http://i.imgur.com/aD3RNQc.jpg

Det är bra. För då passar den bättre med förstärkare, dvd spelare, htpc och annat man har till sitt hemmabiosystem.
Alla andra konsoler har alltid sett ut som nå skit och ofta färgade åt helvete fel.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

PC for life! Släpp NHL 14 till PC förjäkeln!

Enda som va coolt med Xbox One va röststyrningen..
Och jag är tveksam till om man kan zappa kanaler med röststyrningen, om man inte kan, så får man ju använda fjärrisen iaf..

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Jag kommer antagligen skaffa en men väntar ett år tror jag, så hinner den sjunka i pris och eventuella problem som RROD osv kanske är lösta.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliviawilde:

För det kommer med Xbox one. Du måste konstant sitta och vifta med armarna, tyvärr finns det inget stöd för spel.

Jag är en hater, därför förstår jag inte sarkasm

Permalänk
Medlem

Det ända positiva med Xbox One är att den bygger på x86.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Avstängd

Vilket whine då.. Finns det någon spekulation när den kommer ut? Sensommaren, vinter?

Permalänk
Medlem

För de som lirar Forza hoppas jag att MS inte är lika gnidna som tidigare och låter en använda sin dyrt inköpta ratt ifrån typ Logitech.
På 360 mig veterligen kan man bara använda MS skräp produkter! Där gör Sony i alla fall rätt med GT5

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Nya Forza ser daterat ut redan

Och själva konsollen ser ut som en gammal DVD spelare.
http://i.imgur.com/aD3RNQc.jpg

Jag tycker att den är vrålsnygg. Stilrent ska det vara.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem

Får jag se nya Fable till Xbox One på E3 kommer jag nog gråta fram tills jag har konsolen hemma.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag kommer antagligen skaffa en men väntar ett år tror jag, så hinner den sjunka i pris och eventuella problem som RROD osv kanske är lösta.

Jo det tyckte jag också tills jag klickade på boka knappen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

PS3 har sitt egna fat system som tillåter filer större än 4gb. Tror inte dom kommer gå bakåt med PS4 och tror inte krysslådan heller kommer gå bakåt.

Det går inte alls att ha filer större än 4GB på PS3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Nya Forza ser daterat ut redan

Och själva konsollen ser ut som en gammal DVD spelare.
http://i.imgur.com/aD3RNQc.jpg

VHS spelare?

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Det går inte alls att ha filer större än 4GB på PS3

Inte på externa enheter men på den interna.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Avstängd
Skrivet av running_wild:

VHS spelare?

Ja, gör luckan smalare så

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Inte på externa enheter men på den interna.

Men då skulle det ju inte gå att kopiera över en film på 12gb t.ex. eller?

Permalänk
Medlem

Med tanke på färgen och utseendet borde den heta xbox p12

Permalänk
Skrivet av asdfasd:

Riktigt bra kommer det bli! Hade allt jag ville ha samlat i en maskin. http://www.webhallen.com/se-sv/spel/xbox_one/142333-xbox_one redan bokat mig ett ex!

7 laxar :/ ...