Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Dell Poweredge C1100

Efter ungefär två veckors väntan är den äntligen här, min nya Dell Poweredge C1100! Blev suger på en sådan server efter att ha sett användaren Schrimp's galleri! Servern kommer ifrån Texas och är köpt ifrån ebay för runt 5,5k(inkl, frakt). Tanken med köpet är att jag ska kö ESXi på den

Specs:
2x xeon L5520 2.26GHZ quad processorer
72GB RAM (4GBx9/cpu).
650W psu
Dual intel Gbit NIC
100Mbit management port (DRAC)

Dell Poweredge C1100

Permalänk
Medlem
Permalänk

Hej Alex-is. Grattis till ditt köp av en Dell PowerEdge, jag hoppas du kommer att bli nöjd! Om det finns garanti kvar på din server rekommenderar jag dig att genomföra en tag transfer så du kan få support på den i Sverige. Detta gör du här: http://www.dell.com/support/retail/se/sv/sedhs1/ownershiptran...

Observera att det finns system som inte går att överföra. Mer information finner du om det i ditt serviceavtal och här: http://support.euro.dell.com/support/topics/global.aspx/suppo....

Återkom gärna om du har frågor.

Med vänliga hälsningar,

Emma Croona
EMEA Social Media Outreach Professional
Dell | Social Media & Communities Professional
Följ oss på Twitter: @DellLytter @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem

Riktigt göttig server, billigt som tusan.

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Första gången jag ser dellcare göra något bra

Permalänk
Visa signatur

<|> AMD Ryzen 7 1700x <|> ASUS GTX 960 Dual 3gb OC <|> 2x8gb Crucial Ballistix 2400mHz <|> ASUS Prime B350M-A <|> Samsung 840 EVO 120GB <|> Fractal Design Integra 550w 80+ Bronze <|> Phanteks P400 <|> AOC E2460S <|>

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ruskigt trevligt!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

hur bra presterar cpuerna?
är sugen på ett dual cpu rigg

Har inte hunnit att testa dom än.

Skrivet av DellCare:

Hej Alex-is. Grattis till ditt köp av en Dell PowerEdge, jag hoppas du kommer att bli nöjd! Om det finns garanti kvar på din server rekommenderar jag dig att genomföra en tag transfer så du kan få support på den i Sverige. Detta gör du här: http://www.dell.com/support/retail/se/sv/sedhs1/ownershiptran...

Observera att det finns system som inte går att överföra. Mer information finner du om det i ditt serviceavtal och här: http://support.euro.dell.com/support/topics/global.aspx/suppo....

Återkom gärna om du har frågor.

Med vänliga hälsningar,

Emma Croona
EMEA Social Media Outreach Professional
Dell | Social Media & Communities Professional
Följ oss på Twitter: @DellLytter @DellLyssnar og Facebook

Tack, gjorde det precis!

Skrivet av anemic:

Riktigt göttig server, billigt som tusan.

Yes, känns nästan som man stjäl den ifrån dom!

Den är "relativt" tyst i idle för att vara en server, men ibland tror man att den ska lyfta och flyga iväg ;D

Permalänk
Medlem

5p då jag uppmuntrar alla former av serverinitiativ.

Visa signatur

Main Setup: Antec P193 | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1090T @ 4.0 GHz | CORSAIR XMS3 8GB 1600MHz 7-8-7-20 | Powercolor 5870 PCS+ 1 Gb GDDR5 | Crucial RealSSD C300 128 Gb SATA3 | Samsung F3 HD103SJ 1000 Gb | Corsair AX 850W | Windows 7 Professional x64 |
Laptop: Acer Aspire 5740G | Intel Core i5-430M | 4 GB DDR3 1333 MHz | ATI Radeon HD5650 | Windows 7 Professional x64 |

Permalänk
Medlem

Jag måste bara fråga hur mycket själva servern kostade, och frakten och tullen och alla avgifter på vägen. Om du vill svara på dessa frågor såklart. Jag är sugen på att köpa en liknande server, men jag är fattig student och mina föräldrar är negativa till köp på internet över huvudtaget. Så det kommer kanske inte hända men i mina fantasier finns den xD

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakob55:

Jag måste bara fråga hur mycket själva servern kostade, och frakten och tullen och alla avgifter på vägen. Om du vill svara på dessa frågor såklart. Jag är sugen på att köpa en liknande server, men jag är fattig student och mina föräldrar är negativa till köp på internet över huvudtaget. Så det kommer kanske inte hända men i mina fantasier finns den xD

Skickades från m.sweclockers.com

Själva servern kostade runt 3k sen gick frakten på 2k och tull på 1,5k. Blev ganska dyr i slutändan... Men den är absolut värd varje öre!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alex-is:

Själva servern kostade runt 3k sen gick frakten på 2k och tull på 1,5k. Blev ganska dyr i slutändan... Men den är absolut värd varje öre!

Ojj, det var dyrt. Tackar för svaret, Ska man räkna med att tullen är cirka 50%? Och frakten borde vara runt 2k även om man köper en som är lite dyrare va?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av jakob55:

Jag måste bara fråga hur mycket själva servern kostade, och frakten och tullen och alla avgifter på vägen. Om du vill svara på dessa frågor såklart. Jag är sugen på att köpa en liknande server, men jag är fattig student och mina föräldrar är negativa till köp på internet över huvudtaget. Så det kommer kanske inte hända men i mina fantasier finns den xD

Skickades från m.sweclockers.com

Sitter i samma sits som dig Har nyligen inhandlat en N40L (har dock inte fått den ännu pga. Bring ...) men känner att jag vill ha något med mycket kraft och efter sommaren (och sommarjobben) så kommer jag nog införskaffa mig något kraftigare Bara det att föräldrarna är emot att importera, de frågar om något i Sverige istället.

Skrivet av Alex-is:

Själva servern kostade runt 3k sen gick frakten på 2k och tull på 1,5k. Blev ganska dyr i slutändan... Men den är absolut värd varje öre!

Köpte du på ebay eller i någon butik?
Hur löste du frakten, jag har kollat på Jetcarrier och för ca 1250kr så får jag flygfrakt (om jag förstått det rätt).
Hur gör man med tullen, antar att man gör det före? Jetcarrier verkar förtulla åt mig?

Om du orkar och har tid så skriv gärna precis hur du gjorde

Har kollat på en C1100 från Theserverstore och tänkte då välja en med 72GB RAM + Dual 5560. för 687$. Någon på forumet hade köpt och fraktat direkt från detta företaget (forumtråden). Vad tror ni om detta? Har ni någon som säljer billigt på ebay (eller någon annan stans) så länka gärna

Blir riktigt köpsugen

Tack på förhand!
Mvh

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakob55:

Ojj, det var dyrt. Tackar för svaret, Ska man räkna med att tullen är cirka 50%? Och frakten borde vara runt 2k även om man köper en som är lite dyrare va?

Skickades från m.sweclockers.com

Tullen är 25% på det du betala (Priset på varan och frakt!) plus 100kr tullavgift, om inte jag minns fel.

Skrivet av Idleworks:

Sitter i samma sits som dig Har nyligen inhandlat en N40L (har dock inte fått den ännu pga. Bring ...) men känner att jag vill ha något med mycket kraft och efter sommaren (och sommarjobben) så kommer jag nog införskaffa mig något kraftigare Bara det att föräldrarna är emot att importera, de frågar om något i Sverige istället.

Köpte du på ebay eller i någon butik?
Hur löste du frakten, jag har kollat på Jetcarrier och för ca 1250kr så får jag flygfrakt (om jag förstått det rätt).
Hur gör man med tullen, antar att man gör det före? Jetcarrier verkar förtulla åt mig?

Om du orkar och har tid så skriv gärna precis hur du gjorde

Har kollat på en C1100 från Theserverstore och tänkte då välja en med 72GB RAM + Dual 5560. för 687$. Någon på forumet hade köpt och fraktat direkt från detta företaget (forumtråden). Vad tror ni om detta? Har ni någon som säljer billigt på ebay (eller någon annan stans) så länka gärna

Blir riktigt köpsugen

Tack på förhand!
Mvh

Jag köpte ifrån theserverstore på ebay (MET international). Dom skickade med FedEx, paketet vägde 43 punds (ungefär 20kg), jag fick server samma dag som det stog att jag skulle, så jag antog att det inte blev tull. Men ungefär en vecka senare fick jag hem en räkning ifrån FedEx på 1,5k, där det stog att dom hade betalat tullen, så då var jag tvungen att betala dom istället

Här är LÄNKEN till dom jag köpte ifrån. Jag kontakta dom och skrev att jag ville skicka den till min adress i Sverige, då fick jag ett svar med hur mycket det skulle kosta och att fraktavgiften läggs till när jag hade lagt en order. Så jag gjorde det, en dag senare fanns fraktavgiften där så jag betala med mitt bankkort via paypal, tre dagar senare skickades den ifrån Texas. När den kom hit fick jag ett samtal ifrån posten, vi bestämde att dom skulle komma till min dörr med paketet (Man fick välja vart man ville ) så det gjorde dom och jag fick servern.

Permalänk
Skrivet av Alex-is:

Tullen är 25% på det du betala (Priset på varan och frakt!) plus 100kr tullavgift, om inte jag minns fel.

Jag köpte ifrån theserverstore på ebay (MET international). Dom skickade med FedEx, paketet vägde 43 punds (ungefär 20kg), jag fick server samma dag som det stog att jag skulle, så jag antog att det inte blev tull. Men ungefär en vecka senare fick jag hem en räkning ifrån FedEx på 1,5k, där det stog att dom hade betalat tullen, så då var jag tvungen att betala dom istället

Här är LÄNKEN till dom jag köpte ifrån. Jag kontakta dom och skrev att jag ville skicka den till min adress i Sverige, då fick jag ett svar med hur mycket det skulle kosta och att fraktavgiften läggs till när jag hade lagt en order. Så jag gjorde det, en dag senare fanns fraktavgiften där så jag betala med mitt bankkort via paypal, tre dagar senare skickades den ifrån Texas. När den kom hit fick jag ett samtal ifrån posten, vi bestämde att dom skulle komma till min dörr med paketet (Man fick välja vart man ville ) så det gjorde dom och jag fick servern.

Tack!
Får se hur det blir!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alex-is:

Efter ungefär två veckors väntan är den äntligen här, min nya Dell Poweredge C1100! Blev suger på en sådan server efter att ha sett användaren Schrimp's galleri! Servern kommer ifrån Texas och är köpt ifrån ebay för runt 5,5k(inkl, frakt). Tanken med köpet är att jag ska kö ESXi på den

Specs:
2x xeon L5520 2.26GHZ quad processorer
72GB RAM (4GBx9/cpu).
650W psu
Dual intel Gbit NIC
100Mbit management port (DRAC)

Dell Poweredge C1100

Hur gick det för dina ESXi planer? Jag gick det spåret först, till jag läste att det var 36GB ram-begränsning.
Sedan blev det Xenserver för min del

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schrimp:

Hur gick det för dina ESXi planer? Jag gick det spåret först, till jag läste att det var 36GB ram-begränsning.
Sedan blev det Xenserver för min del

Märkte ram-bergänsningen den hårda vägen, så nu kör den Proxmox.