Permalänk
Inaktiv

Chieftec MX-OIWD-D

Hej tänkte fräscha till ett gammalt Chieftec chassi jag har eftersom det helt enkelt ser grått och tråkigt har jag haft det som dammsamlare i några år nu.

Har tänkt mig att det ska bli vit och svart resten får jag lista ut på vägen beroende hur det ser ut i plånboken.

(Bilden på hur det ser ut original har visst försvunnit från kameran så till jag letat upp några gamla bilder bland mina hårddiskar får ni nöja er med en jag hitta på nätet)

Chieftec MX-OIWD-D

Permalänk
Medlem

Vitfärg får berkligen datorn att se ut som en gammal, gammal IBM-burk eller liknande.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

Kan bli riktigt trevligt resultat, tror stark på detta bygge!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Chieftec <3 Saknar mitt blåa Chieftec Dragon!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X :: AMD Radeon RX 9070 16GB :: Kingston FURY Beast 32GB 6000 MT/s CL30 :: Kingston Fury Renegade 1TB :: Kingston Fury Renegade 2TB :: MAG401QR

Permalänk
Medlem

Kommer ihåg när man gick och dagdrömde i skolan om ett sånt här chieftec chassi med en Pentium 4 på 3,4GHz i och ett ATi Radeon 9800XT. Ohhhh them memories! Hade dock bara en P4 @ 1,6GHz och ett 9600XT, fint det med!

Visa signatur

Intel core i5-3570k - Asrock z67 Extreme7 - 2x4gb Corsair low profile ddr3 - Samsung EVO 250GB - Intel 520 240gb ssd - GTX970 4GB - Define R4 Black - WD Black 1.5TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Andiders:

Vitfärg får berkligen datorn att se ut som en gammal, gammal IBM-burk eller liknande.

Dom är riktigt najs du, jag minns min gamla ibm 300GL det var grejer det

Permalänk
Medlem

hmmm jag trodde att du gav upp och gjorde chassiet till grill och grillade korv

detta ska kanske göras med ett matx hp chassi^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isty:

Kommer ihåg när man gick och dagdrömde i skolan om ett sånt här chieftec chassi med en Pentium 4 på 3,4GHz i och ett ATi Radeon 9800XT. Ohhhh them memories! Hade dock bara en P4 @ 1,6GHz och ett 9600XT, fint det med!

vet hur det e^^
därför jag har kvar mitt p4 650 ^^ aldrig släppa det XD har tom köpt ett moderkort till det nu haha

Permalänk

5p för korvarna

Visa signatur

CPU: Intel Core I5 3570K | Moderkort : Asrock Extreme4 Z77 | GPU: Asus GTX 760 Striker Platinum | RAM: 16 GB Corsair Vengeance | HDD: 1 TB Seagate Barracuda | Chassi: NZXT Lexa S | HDD: Kingston HyperX 3K 240GB
PSU: Corsair HX650 650W | Kylare: Antec Kühler H2O 620

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gulbanan:

hmmm jag trodde att du gav upp och gjorde chassiet till grill och grillade korv

detta ska kanske göras med ett matx hp chassi^^

Skulle säkert funka men undrar om inte det blivit ett jobbigt bygge, tidigare hade jag funderingar på att göra det till en postlåda men vi köpte en istället och tanten hade nog inte varit så på den iden ändå :/

Permalänk
Medlem

Älskar dessa chieftec chassin, nästan lika läckra som dragon serien 5a direkt för chassi uppfärshningen.

Visa signatur

Jag gillar datorspel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av palleralla:

Skulle säkert funka men undrar om inte det blivit ett jobbigt bygge, tidigare hade jag funderingar på att göra det till en postlåda men vi köpte en istället och tanten hade nog inte varit så på den iden ändå :/

men fan att detaljerna smälter... kanske gömma en mindre grill i det..
ähh kvinnor måste alltid har det motsatta åsikten... så det e att bara göra det man vill även om de inte gillar det XD de vänjer sig med tiden XD