iOS 7 KiK Messenger Vill inte starta

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjarven:

Sen återskapa från säkerhetskopia så dras allt gammalt med in, för att poängtera bara

Jag gjorde det aldrig?:o
Allting var kvar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC | ASUS Sabertooth Z77 | Core i5 3570k + H80i | 8GB RAM 1866Mhz | Asus R9 290 | Samsung 830 120 GB | 2TB WD | bequiet! 630W
Kringutrustning | Steelseries Rival | Ducky Shine 4 Röda brytare | Steelseries Qck+ | QPAD QH-90 | Logitech Z523

Don't forget to quote!

Permalänk
Skrivet av N0iZE:

Här är en guide! tänkte testa denna själv nu!

http://www.youtube.com/watch?v=yPyQxSozAwM

Funkar allt som det ska för dig trots att du inte e dev?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackan_93:

Funkar allt som det ska för dig trots att du inte e dev?

Håller på och laddar ner nu

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk

Då va man igång med installation, mycket spännande!

Permalänk
Medlem

Det funkar skitbra för mig:)

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk

Jag laddade hem den utan att vara Developer eller liknande. Höll inne Shift + LMB och valde iOS 7 filen. Det installerades och tog inte alls lång tid. Behövde inte ens återställa för att få tillbaka allt, utan det fanns där precis som det var innan, bara att det är iOS 7 istället. Jag upplever det lite hackigt, kan vara tillfälligt.

Permalänk

Om man skulle göra detta. Alltså uppdatera utan UDID, hur funkar det när dom släpper beta 2?

Permalänk
Medlem

Testade på min 4s och upplever den som lite småbuggig när man scrollar mellan de olika hemskärmarna bara.

Visa signatur

| Intel i7 860 @3.8 | P55-GD65 1156 | GTX 570 | 8 Gb 1600mhz | SSD 1: Samsung 830 128GB & 2: Kingston SSD 120GB | 850W corshair | hdd 2st 500GB & 2st 1tb@7200rpm | H60 cpu watercooler | fractal design define r4 |

Permalänk
Medlem

Funkar bra för mig, behöver inget UDID eller dev konto. Älskar nya designen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Computerguy:

Ni måste ha den UDID registrerad. Annars kommer telefonen inte gå igenom "iPhonen aktiveras något sådant står det"

Nej, om man gör "shift + update" så behövs inte UDID vara registrerat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD R9 3900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Palit Jetstream 2070 Super | 16GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Skrivet av Harnace:

Funkar bra för mig, behöver inget UDID eller dev konto. Älskar nya designen!

Funkar dina appar och spel?

Visa signatur

TELEFON: Samsung Galaxy Note 10+ SURFPLATTA: iPad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kinabatang:

Funkar dina appar och spel?

Det har varit ett fåtal appar som inte fungerat, men annars fungerar allt som det ska.

Permalänk

Kan man ta bort det och backa tillbaka till 6.1.3 eller vad som nu är senaste?

Permalänk

Nej men skit i ts och hans problem!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pertan:

Nej, om man gör "shift + update" så behövs inte UDID vara registrerat.

Skickades från m.sweclockers.com

Grejen är att Apple kommer blacklista ditt UDID troligtvis. Och det betyder att du inte kan ta del av andra beta versioner senare.

Permalänk

En liten varning bara, iOS betas har ett utgångsdatum på varje build när den inaktiveras. Man måste alltså uppdatera till nästa build (t.ex. beta 2). Om Apple då inför kontroll av UDID så kan ni inte uppdatera till nästa build och då är er telefon låst och ni är relativt körda med att använda er telefon tills iOS 7 släpps skarpt, vilket blir senare under hösten. Kan vara surt att stå utan fungerande telefon så länge, tänk på det innan ni lägger in iOS 7 beta utan att vara registrerade utvecklare.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av tooobe:

En liten varning bara, iOS betas har ett utgångsdatum på varje build när den inaktiveras. Man måste alltså uppdatera till nästa build (t.ex. beta 2). Om Apple då inför kontroll av UDID så kan ni inte uppdatera till nästa build och då är er telefon låst och ni är relativt körda med att använda er telefon tills iOS 7 släpps skarpt, vilket blir senare under hösten. Kan vara surt att stå utan fungerande telefon så länge, tänk på det innan ni lägger in iOS 7 beta utan att vara registrerade utvecklare.

To late

Visa signatur

Grafikkort: RTX 3080 TI RAM: Corsair vengeance 16GB 3200Mhz
Nätagg: Corsair RM750 Moderkort: Asus prime Z370-A
SSD: Intel 660P 1TB CPU: Intel 8700k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Widholm:

Nej men skit i ts och hans problem!

Skickades från m.sweclockers.com

Tänkte exakt samma sak! Killen ville ha hjälp med en app men fick istället en hjälptråd för att installera iOS 7

Permalänk
Medlem

Kik startar inte för mej heller :/ skit samma har ju ios 7

Visa signatur

Grafikkort: RTX 3080 TI RAM: Corsair vengeance 16GB 3200Mhz
Nätagg: Corsair RM750 Moderkort: Asus prime Z370-A
SSD: Intel 660P 1TB CPU: Intel 8700k

Permalänk
Medlem

Jag körde med bara säkerhetskopia och sen shift+lmb och läste in filen och allt fanns kvar. Det är väldigt många scam siter som försöker kränga udid registreringar så därför sket jag i det. Sen vet jag inte hur mycket jag tror på att apple möjligvis skulle kunna hålla koll på varenda kotte som tankar hem betan eller hur mycket dom ens orkar bry sig. Så länge man inte har dev kit modell 99$ av apple själva löper man nog samma risk som den som vare sig reggar udid på site eller kör dev kit. Dessutom såvidare dom där udid siterna inte har apple approval så hade jag ju inte vågat lägga ut mitt udid där så att det kommer i gud vet vems händer. Hittils har allt funkat för mig sen klockan 13:00 igår typ. Har hittat en enda liten sak som inte riktigt vill vara med och det är goodplayer appen som inte vill ladda ner filer till telefonen från nätverk. Allt annat så som jag har på telefoner funkar fint.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Skrivet av Don_W:

Jag körde med bara säkerhetskopia och sen shift+lmb och läste in filen och allt fanns kvar. Det är väldigt många scam siter som försöker kränga udid registreringar så därför sket jag i det. Sen vet jag inte hur mycket jag tror på att apple möjligvis skulle kunna hålla koll på varenda kotte som tankar hem betan eller hur mycket dom ens orkar bry sig. Så länge man inte har dev kit modell 99$ av apple själva löper man nog samma risk som den som vare sig reggar udid på site eller kör dev kit. Dessutom såvidare dom där udid siterna inte har apple approval så hade jag ju inte vågat lägga ut mitt udid där så att det kommer i gud vet vems händer. Hittils har allt funkat för mig sen klockan 13:00 igår typ. Har hittat en enda liten sak som inte riktigt vill vara med och det är goodplayer appen som inte vill ladda ner filer till telefonen från nätverk. Allt annat så som jag har på telefoner funkar fint.

Läs mitt inlägg ovan, det kommer funkar fint fram till den beta då Apple eventuellt börjar kontrollera att UDIDs finns med på något developer account (som de gjort tidigare iOS betor).

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av tooobe:

Läs mitt inlägg ovan, det kommer funkar fint fram till den beta då Apple eventuellt börjar kontrollera att UDIDs finns med på något developer account (som de gjort tidigare iOS betor).

Jag känner inget behov av att testa nästa beta dock utan står mig gott på denna fram tills iOS 7 officiella uppdatering kommer vilket jag antar inte kommer bli några bekymmer att ta hem. Skulle så va fallet så får jag väl bara köpa en ny om inte en rejäl rensning och återställning fungerar. Jag antar att iOS 7 kommer i September alternativt Oktober kanske så det är ju inte så lång tid kvar tills dess.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Skrivet av Don_W:

Jag känner inget behov av att testa nästa beta dock utan står mig gott på denna fram tills iOS 7 officiella uppdatering kommer vilket jag antar inte kommer bli några bekymmer att ta hem. Skulle så va fallet så får jag väl bara köpa en ny om inte en rejäl rensning och återställning fungerar. Jag antar att iOS 7 kommer i September alternativt Oktober kanske så det är ju inte så lång tid kvar tills dess.

Läs igen, den beta du kör nu kommer sluta fungera en eller några dagar innan nästa beta släpps. Så har det iaf varit med de senaste versionerna av iOS, bör fungera så nu med.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Skrivet av Don_W:

Jag känner inget behov av att testa nästa beta dock utan står mig gott på denna fram tills iOS 7 officiella uppdatering kommer vilket jag antar inte kommer bli några bekymmer att ta hem. Skulle så va fallet så får jag väl bara köpa en ny om inte en rejäl rensning och återställning fungerar. Jag antar att iOS 7 kommer i September alternativt Oktober kanske så det är ju inte så lång tid kvar tills dess.

Tack för varningen!

Hur ligger det till med att ta bort iOS 7 (på en 4s om det är relevant), går det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneinalifetime:

Tack för varningen!

Hur ligger det till med att ta bort iOS 7 (på en 4s om det är relevant), går det?

Det skall gå att göra om man sätter telefonen i DFU läge och sen istället för iOS 7 kör in en iOS 6.1.4 eller liknande på samma vis som man gjorde med 7 an jag håller på och förbereder för ett test just nu så återkommer med svar när jag testat .

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Det skall gå att göra om man sätter telefonen i DFU läge och sen istället för iOS 7 kör in en iOS 6.1.4 eller liknande på samma vis som man gjorde med 7 an jag håller på och förbereder för ett test just nu så återkommer med svar när jag testat .

Det fungerar. En kollega gjorde det igår när han inte fick rätt på sin. Då hade han iOS 7. Så DFU --> Gamla iOS fungerar bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson30:

Det fungerar. En kollega gjorde det igår när han inte fick rätt på sin. Då hade han iOS 7. Så DFU --> Gamla iOS fungerar bra.

Okej va bra för jag märkte nu innan jag satte igång att itunes precis kört över min backup så jag lugnar mig lite ska kolla om jag har en backup på telefonen liggandes på min andra dator först.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk

Någon som skulle kunna hjälpa mig? Försöker att få iOS 7 på mobilen, men när jag ska välja vilken version jag vill uppdatera till, så står det att din iphone kunde inte uppdateras eftersom filen med fast programvara inte är kompitabel, Någon som kan hjälpa mig?

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av NJB Mods:

Någon som skulle kunna hjälpa mig? Försöker att få iOS 7 på mobilen, men när jag ska välja vilken version jag vill uppdatera till, så står det att din iphone kunde inte uppdateras eftersom filen med fast programvara inte är kompitabel, Någon som kan hjälpa mig?

Hmm, Följ guiden som jag länkade innan. Annars så kanske jag skriver ihop en lite guide ikväll:P testa ladda ner en annan så länge:)

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Skrivet av N0iZE:

Hmm, Följ guiden som jag länkade innan. Annars så kanske jag skriver ihop en lite guide ikväll:P testa ladda ner en annan så länge:)

Får göra det:), tack:)

Visa signatur

Nils-Julius