Microsoft: "Inget internet? Köp Xbox 360"

Permalänk
Melding Plague

Microsoft: "Inget internet? Köp Xbox 360"

Microsofts Don Mattrick talar ut om uppkopplingskravet för den senaste spelkonsolen Xbox One och hänvisar till föregångaren Xbox 360 för konsumenter som saknar internetanslutning.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

M$ attityd kommer leda till deras undergång...

Permalänk
Medlem

Han har ju rätt

Permalänk
Medlem

Det är ju bara att skjuta sig själva i foten, folk kommer ju knappast godta den undanflykten och tycka att ett 360 är ett rimligt offline-alternativ istället för en ny konsol

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Sjutton vad larvigt..

Visa signatur

Stationär dator: Ja. Stor skärm: Ja. Nöjd: Är man någonsin det?

Permalänk
Medlem

Fler och fler spikar i kistan.

Permalänk
Medlem

Snälla låt den floppa.. hårt.. :3

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem

De som funderar på att köpa en modern spelmaskin bör ju ha råd med någon typ av Internetuppkopling så tror inte det blir några större problem. Ex om man ska ta med den i husvagnen får man la dela nätet från mobilen en gång om dagen. Men visst finns det la specialfall men då vet man det o skaffar la ps4

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Hoppas marknaden svarar som den borde, genom bojkott. PS4 verkar helt klart vara det bättre valet utan att vara fanboy av vare sig det ena företaget eller det andra

Visa signatur

- "One man one desire"

Permalänk
Medlem

Haha, helt rätt. Passar inte den produkt Microsoft utvecklat kan man köpa en annan. Varför man skulle bojkotta One (om man nu har internetuppkoppling) kan jag inte riktigt förstå. Bara löjligt att gå runt och gnälla på att man måste autentisera en gång om dagen.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk

Det är drygt att man MÅSTE koppla upp sig minst en gång om dagen, Men det kommer ju dock inte direkt påverka speciellt många då dom flesta förmodligen har en internet uppkoppling, Känner lite att har man råd med en Xbox One så har man förmodligen råd med bredband.

Även många som påpekar att man vill kunna ta med sig konsolen om man ska till tex sin sommarstuga eller liknande, Dom flesta idag äger ju en smartphone och Xbox One har ju wifi så det är väl bara att koppla upp sig en sväng varje dag, Folk får det att låta som ett större problem än det verkligen är Jag gillar det inte heller men ser det inte som något stort problem

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Nej se här så här borde rubriken ha lödit, "Inget internet? Köp en Playstation 4", sony gjorde verkligen en homerun under deras e3 konferans och microsoft kommer tappa så jävla mycket här att det är löjligt.

Permalänk
Medlem

Om det vore en produkt som verkligen var beroende av internetanslutning för att överhuvudtaget fylla någon funktion, så vore det en sak. Microsoft; om ni inte har förstått det så är Xbox One alltså inte ett exempel på en sådan produkt.

Jag vet att ni krampaktigt försöker vara hippa, MS, men det vore skönt om ni slutade med det. Det är bara pinsamt.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Jag undrar verkligen hur Microsoft tänkte när de satt och diskuterade om hur den nya Xbox skulle vara med dessa "feautures".

Permalänk
Medlem

Hybris.
EDIT:Stavfel

Permalänk

Helt ärligt talat så håller jag med honom. Vi lever inte på 90-talet längre.

Visa signatur

~ASUS Maximus VI Hero ~ i5 4690k @ 4.6GHz 1.228v ~ Noctua NH-D14 ~ Corsair Vengeance Pro 1600MHz 16GB ~ Samsung 850 PRO 256GB SSD ~ 2.5TB HDD ~ ASUS 280x TOP 1200/1700 ~ Corsair TX 750W ~ Define R4 Titanium~

Permalänk

Ni som tänker:
- Vi bor i sverige vårt internet är aldrig nere.
Visst de stämmer, men kolla vad som hände med Simcity. Det var samma sak, systemet crashade och flöt inte på bra.

Det finns inte en anledning till att ha ett krav på internet för kunderna. Möjligtvis finns de fördelar för MS och gänget men inte för oss.
De delar av konsolen som nu kräver Internet kunde de gjort valfritt, är internet ingång då fungerar de precis som de är i 360:n.
De säger inte upplevelsen för xboxen är mycket bättre om internet är igång utan de säger ni MÅSTE ha internet annars fungerar inte lådan. De gör som samurajerna gjorde och hugger sig själva med sina svärd, tyvärr MS ni har förlorat en kund. (Sen om de nu är deras plan att förlora kunder som vissa spekulerar i så säger jag bara, Well Done!)

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem

Har för mig det var de dom sa om sim city, "sjuuukt tunga beräkningar som ingen pc skulle klara av!"
sen visade sig att inget "hände" serverside med simuleringen.

Fattar inte hur han kan stå och rekommendera xbox 360 när dom ska lansera sin nya maskin.

Jag gillade xbox 360 men som säkert många andra blire inget köp, inte för att jag inte har något internet, inte för att jag nånsin har köpt eller sålt ett begagnat spel.

Det är en principsak, vi ger dom stora företagen för mycket makt, när som helst kan dom stänga av skiten eller att något stort havererar då sitter vi där med en helt meningslös låda...
det här är bara början på tokigheterna, snart måste man väl ha id kort för att starta sitt jävla tv spel

Jag tycker inte om att dom fokuserar på tv tjaffs, man ska spela spel på den, jag har en inbyggd box i tvn redan så jag behöver ingen xbox one till att se på tv med.

Permalänk

Vänta så ska ni se att MS kommer krypande på sina bara knän ! Kommer säkert ändra sina restriktioner helt!

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Vilken tomte! Tur att PS4 finns (jag spelar inte MP på konsoll).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Wow, Microsoft gräver verkligen sin egna grav just nu...

Permalänk
Entusiast

Hahaha hans ansikte i pausat tillstånd på videon uttrycker verkligen "Inget Internet, then fuck you!"

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Han har ju rätt

Ja, för alla har ju i stortsätt internet idag.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

De som funderar på att köpa en modern spelmaskin bör ju ha råd med någon typ av Internetuppkopling så tror inte det blir några större problem. Ex om man ska ta med den i husvagnen får man la dela nätet från mobilen en gång om dagen. Men visst finns det la specialfall men då vet man det o skaffar la ps4

Men vad är meningen med att en gång om dagen checka in, är ju helt värdelöst vare sig man har bredband eller inte. T ex om man reser bort och stänger av allting ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Det är drygt att man MÅSTE koppla upp sig minst en gång om dagen, Men det kommer ju dock inte direkt påverka speciellt många då dom flesta förmodligen har en internet uppkoppling, Känner lite att har man råd med en Xbox One så har man förmodligen råd med bredband.

Även många som påpekar att man vill kunna ta med sig konsolen om man ska till tex sin sommarstuga eller liknande, Dom flesta idag äger ju en smartphone och Xbox One har ju wifi så det är väl bara att koppla upp sig en sväng varje dag, Folk får det att låta som ett större problem än det verkligen är Jag gillar det inte heller men ser det inte som något stort problem

Så om man har en smartphone kan man trolla fram lite internet? Missat den funktionen i min :/

Visst slipper man uppdatera så kanske det duger med gprs.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

Den lär nog slå försäljningsrekord, dessa nyheter når sällan den breda massan ändå, med framgångsrik marknadsföring innan släppet kommer konsolen sälja som smör i solsken.

Visa signatur

i73820 | P9X79 PRO| Intel 330 120gb | 16gb Corsair 1600 | GTX680OC | Antec P280 |

Permalänk

Bra att det var avklarat, kan alla ni som inte tycker om det bara stå för det ni tycker och köpa en PS4, så kommer de ju ta bort kravet på att koppla upp sig var 24 timme efter ett år. Under tiden kan vi som inte bryr oss utan har allt så kan vara uppkopplat mot nätet uppkopplat köpa ett par konsoller. Enligt bilden man får på nätet just nu så är vi ju inte mer än en handfull som tycker att det är ok att vara uppkopplade för att komma åt olika tjänster online.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk

Internet har vi ju oftast, men om Microsofts servrar är överbelastade då?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk

Jag som varit xboxfanboy sedan första xboxet överväger nu att gå över till ps4 istället, fy skäms microsoft.

Visa signatur

Mjaa, gillar la att pilla små datorer och bilar.

Rätta mig vid eventuella fel, jag lovar att jag tål kritik :)
CITERA OM NI VILL HA SVAR.

Permalänk

Ge er M$! jag har en gammal 360 hemma och vill gärna skaffa något schysstare men det lär nog inte bli en Xbox One denna gången.

Jag har internet(dock ostabilt ADSL som ligger ner två ggr i veckan men det är det bästa jag kan få) Men min 360 har varit inpluggad på internet två gånger och en konsoll vill jag inte ha uppkopplad till nätet hela tiden då jag vill spela spel! spel som Deus EX, Remeber ME Granturismo/forsa. Inte sitta på Facebook eller kolla TV

multiplayer FPS körs såklart på dator det inte hör hemma på konsoll enl mig, vissa tycker tvärt om och det respekterar jag!

Men som jag sagt tidigare så blir nog PS4 den vinnade i denna striden

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?