Microsoft: "Inget internet? Köp Xbox 360"

Permalänk
Skrivet av Antor:

... Fast detta handlar ju inte om någon tjänst som man faktiskt har någon nytta av.

Det finns ju absolut inget mervärde alls i "tjänsten" för slutanvändaren, för dessa blir den ju bara ett irritationsmoment. Givetvis ger det ett mervärde för Microsoft, men uppväger detta verkligen den negativa pressen angående funktionaliteten?

Håller med dig, jag ser personligen inte någon nytta med t.ex facebook. Men det finns tydligen ett par som gör det.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Faktumet att internetupkoppling är ett krav är av principskäl en anleding till gnället som har uppstått. Det ska inte vara ett krav, man ska inte vara begränsad av det man köpt, punkt. Än sen om det är jobbigt att lösa eller inte, att Microsoft ens implementerat kravet på internet är otroligt inskränkt av dem.

Dessutom så blir man konstant övervakad av kinect med både kamera och mikrofon. Den som motstrider detta kanske borde läsa nyheterna och upptäcka att microsoft var en av de första som gick med i PRISM. Det borde vara olagligt för Micrisoft att övervaka men de kommer undan med det av okänd anledning.

För övrigt kommer jag inte köpa varken PS4 eller Xbox One, eftersom jag har en PC.

Dold text
Visa signatur

Stationär: ASUS X470 Strix-F / Ryzen 5800X / 16GB 3600MHz Corsair Venegance LP / PNY 4070 Ti / Samsung 980 2TB / Cooler Master V700 / Fractal Design Define S2

Permalänk

Tack Microsoft! Alla dessa restriktioner underlättar bara valet av min nästa spelkonsoll. Den här gången blir det Sony för min del.

Visa signatur

Asus B550 F Gaming, AMD Ryzen 7 5800X3D, Radeon RX 7900 XT (Saphire Nitro+)
32 GB Corsair Vengeance RGB RT @3600 Mhz (cl 18), 2 TB Samsung 980 Pro + 2 TB Samsung 860 Evo.
Skärm: Asus ROG XG27WQ (1440p @165hz)
Övrigt: Nintendo Switch och Xbox series S

Permalänk
Medlem

Hur det må en vara krav med internetuppkoppling.
Så funderar jag på hur jag ska göra när jag åker på semester.
När jag åker bort på semester så brukar det vara 6-7 veckor.

I dessa tider att man ska vara miljömedveten också vidare.
Personligen känner jag ingen lust att ha en Xbox igång när jag inte är hemma.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

En sak som är bra med xbox som jag läste är att man inte behöver nån disc i spelaren för att spela spelet. för spelet är knutet till ditt ms konto. Det lär man inte kunna med ps4 för då skulle man kunna installera spelet åt dina 10 vänner sen om dom inte går online så kan dom spela hur länge som helst. kan vara en anledning.

http://www.engadget.com/2013/05/21/xbox-one-used-games/ [#3]

kommer ihåg när jag hade min ps3.. besvärligt att behöva gå fram till konsolen varje gång man skulle byta spel

EDIT: borde man inte då kunna logga in på en annan xbox med sitt eget konto och spela sina spel? förmodligen inte med samma konto på 2 maskiner samtidigt såklart. hade varit fint om det vore så...

Visa signatur

PC: [4090 Aorus Master] [7800X3D] [Crosshair X670E Gene]
[TeamGroup DDR5 32gb 7200@8000cl34]
Kringutr: [Dell G3223Q 32"4k] [proXsuperlight] [DuckyOne2 TKL]
[Mayflower Arc] [AKG K7XX] [Blue Yeti]

Permalänk
Skrivet av hanjou:

Är du inte hemma så finns det väl ingen anledning att ha boxen igång?

Visa signatur

32 GB Corsair Vengeance RGB RT @3600 Mhz (cl 18), 2 TB Samsung 980 Pro + 2 TB Samsung 860 Evo.

Permalänk
Medlem

Hur kan han stå där och påstå att konsolen skulle bli mer framtidssäker när den kräver åtkomst till deras servrar en gång om dagen? Förr eller senare kommer deras servrar stängas ner, so much för "framtidssäker".

Det är inget fel med de molnbaserade tjänsterna de utvecklat, men att kräva internetåtkomst en gång om dagen bara för att de kan är ju rent idiotiskt. Eller ännu bättre, för att de vill sammla all information om dig de kan? Vad gör de sedan med denna information? personligen skulle jag inte lita på något företag tillräckligt för att de skulle få filma mitt vardagsrum dagligen.

Permalänk
Medlem

Sjukt med krav på Internet.

Har en TV som har internet kapacitet. Tänk om det vore krav på att du ska koppla in Tvn på Internet för att titta på TV.

Nä, det ska vara frivilligt.

Har alltid varit trogen Xbox. (Dock även haft PS2). Och har en jädra massa Gamer points på Live. De blir nu bortkastade för en PS4.

Visa signatur

FD Era 2 | Asus B650E-I | AMD 78003DX | RTX 5080 FE |
Corsair 32GB | Samsung 990 Pro 2TB | Corsair SF850

Permalänk
Medlem

Idioti!!! Allt jag har att säga :-/ 1-0 till PS4

Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3090 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: Skoda Enyaq IV80 RS

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***

Permalänk
Medlem
Skrivet av Facialspray:

Om ett år eller två kommer kanske ingen minnas Xbox One heller

Säg det till den patriotiska usa-marknaden. De bryr sig säkert vad lilla pluttsverige tycker eller inte tycker om verifiering eller inte.

Jag tror xboxen kommer sälja som fanken i alla fall.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Skrivet av Chrester:

Säg det till den patriotiska usa-marknaden. De bryr sig säkert vad lilla pluttsverige tycker eller inte tycker om verifiering eller inte.

Jag tror xboxen kommer sälja som fanken i alla fall.

Det är väl knappast bara svenskar som är irriterade. Playstation tycks vara mest bokad även på Amazon (http://www.sweclockers.com/nyhet/17171-playstation-4-forbi-xb...)

Jag tycker Microsoft har tänkt fel och det kommer troligtvis kosta dem en hel del...

Visa signatur

Permalänk

Realistiskt sett kommer nog denna online in-checkning påverka en mycket liten del av deras potentiella köpare. Förstår dock att det sticker i ögonen på folk när de uttalar sig på ett sådant sätt.

Visa signatur

10700K | Z-490 | RTX 3080 | 32 GB DDR 4

Permalänk
Medlem

Xbox kommer sälja som smör. Vänta och se

Personligen gillade jag 360 mer än ps3.

Xbox handkontroll gör ju bara den värt det direkt mot Sonys plastbit.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem

här hittade jag iaf svaren på varför online kraven finns. http://www.theverge.com/2013/6/6/4403936/xbox-one-online-requ...

alla spel som man köper blir kopplade till ditt ms konto. det gör att du kan logga in på vilken xbox somhelst och få tillgång till ditt spel biblotek. ungefär då som steam och orgin fungerar.

man kan i teorin sälja vidare spelen som du köpt på skiva men då måste man ta bort anknytningen till ditt konto. där lämnas beslutet till spelutvecklaren om man får göra det eller inte. dom kan även ta ut en avgift för att göra det.

man kan dock ge bort spel som man köpt på skiva eller via deras online store. men då är kravet att du har personen på din vän lista. Du måste även ha varit vän med han minst 30 dagar. Varje spel får bara ges vidare en gång.

god natt på er

Visa signatur

PC: [4090 Aorus Master] [7800X3D] [Crosshair X670E Gene]
[TeamGroup DDR5 32gb 7200@8000cl34]
Kringutr: [Dell G3223Q 32"4k] [proXsuperlight] [DuckyOne2 TKL]
[Mayflower Arc] [AKG K7XX] [Blue Yeti]

Permalänk

Undrar när Playstation kommer med reklam om hur de har en konsol för alla, även om man jobbar på atomubåt

Skämt åsido tycker jag det är väldigt otrevligt sagt, även om de flesta har möjlighet att koppla upp sig, men det finns många som inte har nätverkskabel till rummet men ändå vill kunna spela på sin TV där, dock lär det väl funka via trådlöst, om man har det, men att ta med konsol till sommarstugan är ju helt otänkbart, och oavsett om det kommer påverka folk är det bara ett extremt löjligt krav, vilket gör att man bara känner sig övervakad utan anledning.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Är lite av en Xbox fanboy. Men nu går det för långt. Jag hade Playstation 1 sedan blev det xbox och nu sist 360. Finns inte en chans i helvetet att jag kommer köpa en spelkonsol som ska kräva internetanslutning en gång om dagen för jag ska spela spel OFFLINE. Visst jag har bredband, men det har inte med det att göra. Det är principen! Finns inte heller en chans i helvete att jag inte kan göra vad jag vill med mina KÖPTA SPEL.

Microsoft gör om gör rätt annars blir det en PS4 för mig!

Visa signatur

Intel Core i9 12900K | ASUS PRIME Z690-P D4 |
Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC | Creative Sound BlasterX AE-5 | Corsair Corsair 32GB (4x8GB) | Corsair RM750X 750W v2|

Permalänk

jag har både xbox och ps men jag är verkligen inte sugen på någon av dom båda verkar skit imo och kmr nog inte ändra den uppfatningen tills dom kmr ut, tack gud för pc<3

Men vad det än blir så kmr det inte bli playstation pga deras jävla nätverk va nere i 2 månader o efter det kmr jag aldrig köpa en ps iaf xbox nätverk blev aldrig hackat..... Men tror jag håller mig till pc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfsvåg:

Ibland blir man ju fundersam om hur många p12:or det finns här på swec, är det så svårt att säga Xbox?

Skrivet av AtomicPunk:

Jag ser ett: Halo

Nämen spel över huvudtaget är Xboxens fördel enligt mig. Kände att Sonys E3 konferans var väldigt svag medan Microsoft visade flertalet imponerande titlar exklusivt. Det är trots allt detta som jag kommer kolla på om jag köper någon av dem och borde vara vad de flesta andra här borde kolla på innan ni bestämmer er. Det här med uppkoplingen är en petitess i sammanhanget. Dessutom blir det bara 500 kr skillnad på dem i sverige som jag förstått så det blir close call för mig då jag är sugen på att testa på uncharted-serien som lär komma förr eller senare men samtidigt har jag kört alla Halo och vill inte bryta den trenden.

Spelutbudet blir alltså det enda som spelar roll för mitt köp.

Jag har haft Playstation sen första inte för Xbox är kass utan för spelen som funnits till ps. Uncharted , gran turismo bara dom 2 gör det värt att köpa ett Playstation. Sen har microsoft haft lite för mycket take it or Leave it attityd det senaste för att va ärlig . Dom vägra inse hur fail w8 var dom klappa sig lite väl hårt över hur wp8 skulle ta över världen och nu detta . Döda begagnat branschen / samt kräva att folk ska koppla upp sig. De flesta gör det men finns bergis dom som inte kan och som bara spelar single player offline spel. Samt små barn vars föräldrar inte vill att deras barn ska av ute på nätet .

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Det är ju knappast dom som är löjliga, snarare ni. Alla har internet idag i stora drag. Så anser bara det är löjligt att alla blir så upprörda.

Dessutom kommer dom väl undan piratkopiering vilket är bra. Har man inte råd att köpa något så har man inte. Då får man låta bli helt enkelt och jobba ihop pengar som alla andra vuxna.

Nej, att ifrågasätta korkade krav är inte löjligt. Vad som är löjligt är när människor accepterar saker helt utan en vettig anledning. Det finns ingen anledning till att behöva ha internetuppkoppling för sina singleplayer spel. Vad händer om Microsofts servrar inte pallar med (teknik är ALDRIG felfritt, eller hur?) eller om din ISP får jättestora problem så nätet ligger nere en lång tid. Vad händer om x antal år?

Sedan handlar det ju självklart om andra saker än bara internetkravet, detta är bara en sak (läs deras uttalanden om diverse begränsningar). Och till er andra ljushuvuden...Man kan ju för fan inte jämföra med en PC. Det är en öppen plattform där det finns konkurrens och valalternativ, något som inte existerar på en Xbox. Ha så kul med vara tvingad till sjuka överpriser om det går över till endast digitalt på en låst plattform som Xbox.
Vissa har svårt att tänka lite längre än näsan räcker.

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hanjou:

Hold up!? Du har fått för dig att den slutar fungera helt om du haft den avstängd i 6-7 veckor? haha :).
Eller har jag missuppfattat vad du menar.

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Windows 2000 var nog ett av Microsofts bästa OS. Tog XP 5-6 år innan det blev ens brukbart i jämförelse med Windows 2000.

Hm jasså? förmodligen var det nog jag som fått fel bild av det OS-et isådanafall.
Jag hade 98 och satte in 2000, men hade svårt för det så jag krattade in 98 igen.
Vad tycker ni gubbar? Är det för sent att ge det en revansch?

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Problemet med MS är inte vad de säger, utan hur de säger det.
De är så fruktansvärt arroganta. Det är ganska enkelt att hitta scenarion som inte är så absurda som en atomubåt, men det är klart, när man utalar sig arrogant, så är det bäst och använda de mest löjliga exempel så man ger lite validering till sin argumentation.

För min egen del så är inte detta ett problem och säkerligen inte heller för majoriteten av spelarna, men de borde vara lite mer uppriktiga (DRM) och lite mer ödmjuka istället för sådana här floskler.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett

Permalänk
Medlem

Jag själv skulle kunna tänka mig ha en spel maskin på jobbet...
Men den får absolut ej kräva internet pga jag är på ett fartyg mitt ute på ett jävla öppet hav och enda kontakten med omvärlden är via satelite.
Och jag vet att många tar med sina egna spelkonsoler ombord men MS one kommer ej att finnas här för ingen kommer att kunna spela...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Folk! Hör upp!

DET FINNS FAKTISKT MÄNNISKOR SOM INTE HAR DET SOM NI HAR DET I SINA LIV !

Märks att det finns folk som har blivit lobotomerade av t.e.x MS !

Med prissättningen och allt runt omkring så är det ju ganska klart vilka kunder ms riktar in sig på...

Permalänk
Medlem

Känns lite som ett jävla U-landsproblem. Alla har väll internet så varför i helvete gnäller folk? Folk som vill hacka sina xbox etc kommer kunna göra det med nästa XBOX också och sen slippa det kravet och kunna piratkopiera sin skit.

Sluta gnäll för fan.

Permalänk
Avstängd

Microsofts Don Mattrick snackar skit!

Han försöker ju bara vända på det, så att konsolen kräver Internetanslutning försöker han luras att det är en bra sak som på något sätt skulle göra konsolen framtidssäker. Skitsnack!

Permalänk
Medlem

Har då aldrig använt min xbox 360 till något annat än just onlinespel. Känner mig inte så påverkad.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av matnojje:

Haha va? Du är alltså inte medveten om att Kina är ett utav världens mest högteknologiska länder med bättre infrastruktur än sverige när gäller internet?

Visa signatur

:¨·.·¨:
`·.  Det spelar ingen roll vad du än säger för min Mac är bättre än din PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pixelpuke:

Haha va? Du är alltså inte medveten om att Kina är ett utav världens mest högteknologiska länder med bättre infrastruktur än sverige när gäller internet?

Bättre infrastruktur mätt på vilket sätt?

Permalänk

Det är ju en smal sak att kräva internetuppkoppling, i denna moderna tid.
Den verkar dock tveksamt rättfärdigad i mina ögon.
Sen all denna taskiga attityd från diverse Microsoftpersonal gör ju inte saken bättre!

Jag vill inte ha en multimediamaskin, jag vill ha en spelkonsoll. Orsaken är att den är optimerad för spel och inget annat lull.
Jag trodde det i sin kärna var målgruppen för spelkonsoller? Jag menar att Microsoft verkar ha tappat fokus.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3D kyld med en Arctic Freezer A35 | 32GB DDR4 | RTX 2070 Ventus | Corsair CX550M | Intel 660P 1TB + WDSN850 1TB | Asus TUF B550M-Plus Wifi | låda: Cooler Master NR400 | Skärm: Dell U2312HM + AOC Q3279VWFD8 | Ljud: Denon AVR-1513 Förstärkare | Cerwin Vega! VE-5M Frontar | Yamaha YST-SW012 Sub | Arturia Keylab essential 61 | Urbanista Berlin blåtandslurar som jag köpte på båten..