Microsoft: "Inget internet? Köp Xbox 360"

Permalänk
Avstängd

hahaha vilka idioter. Lite kul ändå.

Visa signatur

En varm och go Haswell @ 4.3 GHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrester:

Själv så kommer jag köpa en och jag bryr mig inte nämnvärt att man måste verifiera konsolen hiskeliga en gång per dygn Snacka om storm i ett vattenglas. Om ett år eller två kommer ingen ens minnas den här hysterin

Men om 10 år när du blir nostalgisk så fungerar inte din gamla xbox eftersom MS lagt ner servrarna.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Skrivet av heatm:

Men om 10 år när du blir nostalgisk så fungerar inte din gamla xbox eftersom MS lagt ner servrarna.

Varför? Allt är ju X86 du kan ju tom. dra med spelen till nästa konsol... Utrymme och hastigheterna ökar non stop, mindre servrar som krävs helt enkelt
Lär knappast hända.

-----------------------

Såg denna nyss

http://news.xbox.com/2013/06/license

Citat:

Give your family access to your entire games library anytime, anywhere: Xbox One will enable new forms of access for families. Up to ten members of your family can log in and play from your shared games library on any Xbox One. Just like today, a family member can play your copy of Forza Motorsport at a friend’s house. Only now, they will see not just Forza, but all of your shared games. You can always play your games, and any one of your family members can be playing from your shared library at a given time.

Låter inte helt fel om jag ska vara ärlig

Permalänk
Medlem
Skrivet av pixelpuke:

Haha va? Du är alltså inte medveten om att Kina är ett utav världens mest högteknologiska länder med bättre infrastruktur än sverige när gäller internet?

Vissa delar av kina ja. Bara 22,6% av alla i Kina hade internet i slutet av 2008. Det har nog ändrats mycket, men om vi antar att 20% av alla invånare i Kina inte har internet idag så är det fortfarande 260 000 000 som saknar internet. Det är dock inte troligt att 80% av alla kineser har internet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cwittler:

Varför? Allt är ju X86 du kan ju tom. dra med spelen till nästa konsol... Utrymme och hastigheterna ökar non stop, mindre servrar som krävs helt enkelt
Lär knappast hända.

-----------------------

Såg denna nyss

http://news.xbox.com/2013/06/license

Låter inte helt fel om jag ska vara ärlig

Nej ända problemet med det är att man måste vänta halva dagen om kompisen har dåligt internet eftersom att Xboxen ska ladda ner allt.

Permalänk
Medlem

Gyllene bajskorven, here it comes.

Visa signatur

Detta är min e-penis. Håll tillgodo: 8=====o

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Nej ända problemet med det är att man måste vänta halva dagen om kompisen har dåligt internet eftersom att Xboxen ska ladda ner allt.

Sant men man kan planera lite, sen kan han ju plocka ner spelen direkt när du får dem

Sjukt bra att hooka upp lillebrorsan tex. bara länka kontot så kan han lira din spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cwittler:

Sant men man kan planera lite, sen kan han ju plocka ner spelen direkt när du får dem

Sjukt bra att hooka upp lillebrorsan tex. bara länka kontot så kan han lira din spel.

Jag håller med. Det är bara det att ibland träffar man vännerna spontant.

Permalänk
Medlem

Är alla här asfaltsbarn året om? Visst hemma har man internet men när jag åker ut till sommartorpet så orka mecka med den undermåliga 3g-prestandan där? Nej, nej och nej

Och ja, jag gillar att spela spel när jag är i torpet.

Permalänk

Nerlåst. Så känns XBox One för mig. XBox Two kommer säkert att ha någon form av Pay-per-play... Som många sagt är detta inte en feature, endast ett kontrollsystem. Tiden får utvisa hur det används.

Permalänk
Medlem

Är det sant att man måste ha kinect grejen ipluggad och den skannar rummet för att kontrollera att inte för många sitter vid x-boxen? Hörde att de gjort så för att den inte ska kunna användas på "allmänna platset" som barer osv.. ??!?!?!

Visa signatur

Rigg : Asus Rog Strix B450 | 16gb Corsair 3200mhz | Ryzen 5700X | Gainward RTX 2070 | Silencio 550
Cube : Asus H81I | 8gb Corsair Vengeance 1866mhz | i5 4570S@Cold like ice | HD7970| Node 304 White

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cwittler:

Visst förstår jag att vissa inte gillar checken, men personligen skiter jag fullständigt i den, jag vill i princip inte ens röra DVD/CD/BLUERAY skivor.

Vilka fördelar medför DRM checken?

* Om jag köper en fysisk kopia av spelet behöver jag bara använda skivan EN GÅNG, om skivan sedan går sönder kan jag helt enkelt ladda hem spelet från deras servrar. Precis som Steam! Kan i mina ögon inte bli bättre, jag har valet att pluppa in skivan eller helt enkelt ladda hem hela spelet via nätet.

Fast det här kan enkelt lösas utan DRM. Det är en jättebra grej att man kan tanka ner sina spel från en server om skivan försvann/gick sönder, men varför skulle det kräva en DRM-check var 24:e timma? Man kan ju bara ha ett inlogg på servern?
Jag förstår inte folk som köper att det är en bra grej att man måste vara ansluten till internet för att kunna spela på sin konsol. Vad exakt är det som är bra med det? Vilka fördelar får ni/hävdar MS att ni får genom den här kollen?

Inga...
Det handlar inte om fördelar för kunderna. Det handlar om att hålla koll på kunderna och kunna erbjuda specialanpassad reklam, och förmodligen för att kunna skicka en del data vidare till NSA.

Permalänk
Medlem

Det vore tjänstefel om han säger att man skall köpa en konkurrent, så det enda alternativet är att köpa Xbox360 för de som inte har internet uppkoppling... Tex på en Nuclear Sub, som han tydligen inte vet vad det är!?!?!?

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix Z490-F GAMING | CPU: Intel Core i7-10700K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15 | Memory: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 32GB | GPU: ASUS ROG Strix GeForce RTX 2070 SUPER OC 8GB GDDR6 | SDD: Samsung 980 1 TB GB M.2 PCIe Gen3 x4 NVMe | HDD: 2 x WD Blue WD10EZEX 64MB 1TB | Audio: Sound Blaster X-Fi Titanium | Case: Corsair 7000D AIRFLOW | PSU: EVGA SuperNOVA 850 G2 | Monitor: ASUS TUF Gaming VG27BQ | OS: Windows 11 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Ja, den klarar det som kanalväljaren klarat i alla herrans år...

Molnet är inte exklusivt för X1.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja fast aså... Det tar minuter idag att växla från TV till Spel/Netflix. Man måste ju byta till Xbox/Playstations HDMI, sätta igång konsolen och byta kontroller. Se'n ska man ladda spelet/Appen. Med nya Xbox one så har man en kontroll och den byter på en sekund med ett knapptryck. Det är också smutt att kunna se fotbollsresultaten och lyssna på Fotbollschatten samtidigt som man ser matchen. Eller se två matcher samtidigt från Premier League.

Jag hoppas Playstation kommer med sådant stöd också...

Permalänk
Medlem
Skrivet av GanX:

Är det sant att man måste ha kinect grejen ipluggad och den skannar rummet för att kontrollera att inte för många sitter vid x-boxen? Hörde att de gjort så för att den inte ska kunna användas på "allmänna platset" som barer osv.. ??!?!?!

hahaha det hade varit sjukt. Jag kan bara se framför mig nät någon försöker styra upp så att folk måste gömma sig så Xboxet kan starta. Tror det är en myt;)

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Safta20:

Ja fast aså... Det tar minuter idag att växla från TV till Spel/Netflix. Man måste ju byta till Xbox/Playstations HDMI, sätta igång konsolen och byta kontroller. Se'n ska man ladda spelet/Appen. Med nya Xbox one så har man en kontroll och den byter på en sekund med ett knapptryck. Det är också smutt att kunna se fotbollsresultaten och lyssna på Fotbollschatten samtidigt som man ser matchen. Eller se två matcher samtidigt från Premier League.

Jag hoppas Playstation kommer med sådant stöd också...

Fast då antar du att konsollen är avstängd, medan du i X1'ans fall antar att den redan är på... Lite smått orättvis jämförelse.

Det tar en sekund att byta källa till rätt HDMI.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av heatm:

Men om 10 år när du blir nostalgisk så fungerar inte din gamla xbox eftersom MS lagt ner servrarna.

Skrivet av Cwittler:

Varför? Allt är ju X86 du kan ju tom. dra med spelen till nästa konsol... Utrymme och hastigheterna ökar non stop, mindre servrar som krävs helt enkelt
Lär knappast hända.

-----------------------

Såg denna nyss

http://news.xbox.com/2013/06/license

Låter inte helt fel om jag ska vara ärlig

http://www.youtube.com/watch?v=ryB-hdtpQRw
Såg länken i tidigare X-box one artiklar.

Kolla vid 12:55. Tydligen har de redan gjort det en gång. 8 år var servrarna uppe för den första X-box.

Bakåtkompatibilitet verka det också var problem den här gången också.

Det vi vet säkert är att dom har hållit på med en hel del skadekontroll så vi får se hur mycket mer små detaljer de kommer att ändra pga all kritik de fått.

Permalänk
Skrivet av Safta20:

Ja fast aså... Det tar minuter idag att växla från TV till Spel/Netflix. Man måste ju byta till Xbox/Playstations HDMI, sätta igång konsolen och byta kontroller. Se'n ska man ladda spelet/Appen. Med nya Xbox one så har man en kontroll och den byter på en sekund med ett knapptryck. Det är också smutt att kunna se fotbollsresultaten och lyssna på Fotbollschatten samtidigt som man ser matchen. Eller se två matcher samtidigt från Premier League.

Jag hoppas Playstation kommer med sådant stöd också...

Är du verkligen säker på att den tjänsten kommer att vara tillgänglig i Europa till en början? ~ Hälften av alla tjänster Xbox One kommer inte fungera i Europa, tjänsterna är avsedda för USA till och börja med. Kanske 1 år efter lansering så kommer eventuellt tjänsterna fungera i Europa...

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20130613/xbox-one-fungerar-...

lolololol. Xbox strikes again.

Vissa länder kan inte ens importera skiten eller spela om man vill ha den vid launch.

regionsfrihet ftw (ps4 dvs)

Xbox go home.

Permalänk
Medlem

Inte ens utvecklarna använder Windows 8 för att spela Xbox One på.
https://twitter.com/JazRignall/status/344967744808185857

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Fast då antar du att konsollen är avstängd, medan du i X1'ans fall antar att den redan är på... Lite smått orättvis jämförelse.

Det tar en sekund att byta källa till rätt HDMI.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det är det som är grejjen. Anledningen till att Xbox One är så snabb är att den inte kommer va avstängd utan istället växlar från viloläge. Spelet startas inte om utan den stoppas och läggs i minnet. Det är därför den är så snabb. Ja se'n kanske jag va lite orättvis med jämförelsen att starta om Xbox 360. Men faktum kvarstår. Det är krångel med att trycka på flera knappar på olika kontroller som skräpar i vardagsrummet. Se'n måste man starta spelet. Än värre blir det om man köpt en skiva (vilket du måste ha om du vill sälja den begagnad). Då måste man växla Skiva varje gång man ska byta spel.

Permalänk
Skrivet av Nivity:

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20130613/xbox-one-fungerar-...

lolololol. Xbox strikes again.

Vissa länder kan inte ens importera skiten eller spela om man vill ha den vid launch.

regionsfrihet ftw (ps4 dvs)

Xbox go home.

Sorgligt nog kommer folk ändå försvara M$ "eftersom Sverige är med på listan så behöver vi inte bry oss"

Permalänk
Hedersmedlem

*Inlägg borttagna*

Inlägg som inte har något diskussionsvärde eller enbart kallar folk för "fanboys" och värre ryker med grund i §1 i reglerna. Anmäl inlägg ni anser bryter mot reglerna.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Skrivet av Mackan3379:

Internet har vi ju oftast, men om Microsofts servrar är överbelastade då?

Mjo folk verkar tro att 100% internet = 100% tillgång till alla servrar... suck

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Safta20:

Ja det är det som är grejjen. Anledningen till att Xbox One är så snabb är att den inte kommer va avstängd utan istället växlar från viloläge. Spelet startas inte om utan den stoppas och läggs i minnet. Det är därför den är så snabb. Ja se'n kanske jag va lite orättvis med jämförelsen att starta om Xbox 360. Men faktum kvarstår. Det är krångel med att trycka på flera knappar på olika kontroller som skräpar i vardagsrummet. Se'n måste man starta spelet. Än värre blir det om man köpt en skiva (vilket du måste ha om du vill sälja den begagnad). Då måste man växla Skiva varje gång man ska byta spel.

Så strunta bara i att stänga av konsollen, problem solved.
Inga problem att ha en kanalväljaren också, då slipper man hjälpa alla som inte förstår sig på konsollen.

Att man måste ha en skiva i för att spela har inget med saken att göra, det är bara ytterligare en urkorkad DRM-lösning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Så strunta bara i att stänga av konsollen, problem solved.
Inga problem att ha en kanalväljaren också, då slipper man hjälpa alla som inte förstår sig på konsollen.

Att man måste ha en skiva i för att spela har inget med saken att göra, det är bara ytterligare en urkorkad DRM-lösning.

Hur lång tid tar det att ladda spel idag? Problemet är inte ens i närheten solved genom att inte stänga av konsollen. Det är att lagra spelen och apparna i minnet istället för att starta spelen från början som är hemligheten.

Skivan har med saken att göra. För antingen kopplas spelet till skivan (då går det långsamt att byta och ladda spelet) eller så kopplas spelet till ditt konto... men då krävs internetaccess.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Safta20:

Hur lång tid tar det att ladda spel idag? Problemet är inte ens i närheten solved genom att inte stänga av konsollen. Det är att lagra spelen och apparna i minnet istället för att starta spelen från början som är hemligheten.

Skivan har med saken att göra. För antingen kopplas spelet till skivan (då går det långsamt att byta och ladda spelet) eller så kopplas spelet till ditt konto... men då krävs internetaccess.

Jag har inga problem att vänta den korta stund det tar att starta spelet, bara jag slipper de idiotiska lösningar de lata utvecklarna fått för sig att implementera idag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Only fanboys will sympathize with that

Skulle aldrig acceptera att ett företag försöker styra över sin användare på detta sätt.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att 24h online check är acceptabelt när man kan dela hela sitt spelbibliotek med 10 vänner "trådlöst"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av evgaftw:

Klart man inte är tvingad till köp men om några år måste man uppgradera i alla fall (förr eller senare) om man vill fortsätta med Windows. Systemkrav för program ändras, stödet, supporten, (säkerhets)uppdateringar försvinner (bara för att nämna några). Visst kan man hålla ut några år. Vissa kör fortfarande XP men användandet sjunker och 2014 slutar MS stödja OS:et vilket innebär att framförallt företag måste "uppgradera" av säkerhetsskäl.
Allt fler "apparater" i omgivningen kan anamma tekniken och man kan bara hålla ut till en viss gräns.

Visst kan man byta till andra plattformar men även dessa är fullt kapabla till att göra förändringar som inte går hem hos kunderna. Dessutom går omställningen till ett nytt OS inte speciellt snabbt eller lätt för alla. Själv vill jag inte byta från W7.

I fallet för OS är det inte så enkelt men visst enklare är det vid valet av konsoler. Min poäng är att jag inte ser varför man ska ha alla dessa restriktioner och förarga kunder istället för att lämna valmöjligheterna öppna för kunden. Jag är öppen för ny teknik och att lära men jag vet bäst vad jag behöver!

Vad jag menar är att om kunderna inte längre vill vara deras kunder så måste de förbättra produkterna tills kunderna blir nöjda och kommer tillbaka eller så blir de utkonkurrerande av andra alternativ. Men om man bara sväljer allt utan att bry sig så får man leva med att de gör som de vill. Håller helt med dig att Microsoft verkar tänka konstigt numera och tror det kommer att straffa sig.

Själv vill jag inte ens använda Windows 7... Är mycket medveten om att Microsoft själva kan bestämma att lägga ner support för gammalt som funkar så därför har jag gjort mitt val att inte köra Windows. Bestämde det när Vista kom, kände att det var på väg åt fel håll men det tog några år att byta helt. Nu är jag glad att jag gjort detta när jag sett hur Windows 8 blev.

Fördelen att köra Linux är att där väljer användarna själv. "Kunderna" är själva skapare av operativsystemet. Det är open source och man kan påverka själv på ett helt annat sätt. Inget företag kan bestämma något som majoriteten inte vill ha (men om företag släpper bra grejer så välkomnas det). Är folk missnöjda så gör de antingen om källkoden så att det funkar bättre eller använder andra alternativ som gör samma sak. Så jag håller inte med om att "de är kapabla att göra ändringar som inte går hem hos kunderna" eftersom "kunderna" i så fall ändrar tillbaka det som de själva vill ha det. Visst finns det företag som släpper distar som Canonical med ubuntu och visst släpper de konstiga ändringar men då kan man bara välja andra alternativ som funkar som man vill. Kör själv Xfce och Arch Linux eftersom jag inte gillar ubuntu och unity. Så även om majoriteten vill något annat kan man oftast ändå hitta alternativ som passar en själv.

Var det inte någon spelkonsol på gång med crowdsourcing som skulle köra open source? Steam kanske också hade någon Linuxbaserad konsol på gång? Nu spelar jag knappt spel ändå annat än lite Wii med barnen ibland så det känns inte som jag påverkas så mycket ändå när det gäller spelkonsoler.